Helmikuun höpötykset <3

Heips

Huomena olis neuvola, saas nähdä paljonko vaaka näyttää :D Tuntuu ainakin siltä että painoo olis tullut tosi paljon. Mulla toimii ruuansulastus ihan törkysen hitaasti eikä siihen ainakaan helpotusta tuo tää rautakuuri.... No, ainakin olo on silleen parempi et todennäkösesti on alkanu rauta-arvot nouseen :)  Sf-mitta otetaan nyt ekan kerran, saas nähdä missä sekin huitelee. 

Mulla edelleen jatkuu hirvee makeenhimo!! Niin paljon tekee mieli kaikkee pullaa ja kakkua ja karkkia että sit mä vaan syön ja syön kunnes tulee huono olo.... Yök. Oksentaan en sentään rupee, mutta ei oo kiva. Siihen viä morkkis päälle kun tulee niin huono omatunto siitä että kasvatan lapseni sokerilla :D 

No, rakenneultraan vielä viikko.... Mulla on kyllä tosi vahva poikafiilis... 

klik; Olin myös itse hetki sitten kauheassa flunssassa, ei saa kuulemma kans ottaa mitään muutko panadol:a särkyyn. Et ei muutko vällyjen väliin ja paljon lämmintä..
Söin myös mynthoneita, joka kyllä kans auttoin. Aukaisi hengitystiet. Mutta niiden jatkuvalla ylensyönnillä oli myös hieman tuoksahtavia sivuvaikutuksia =D 

Täällä ois tasan 3vkon päästä neuvolakäynti ja 4vkon päästä tiistaina ois sitten kauan odotettu rakenne ultra! Toivon todellakin että aika menisi yhtä nopeasti kuin tähän saakka niin sais pian tietää kumpi tuloo :) <3

Nyt on myös paljon helpottuneenpi olo, ei tarvitse enää piilotella tuota pullahtanutta massua töissäkään.
Kaikki tietävät sen nyt! Ja kyl on niin paljon helpompi olla töissä... 
Yhdessä vaiheessa meinasin kyllä kilahtaa eräälle meidän aika vakio poppooseen kuuluvalle naiselle. Hän puhui toisen tarjoilijamme kans ja kuulin sivukorvalla kun hän kysyi että olenko täysi-ikäinen.. "on se... se on -92 syntyny". 
Meinasin kyl oikeasti käyä kysymässä että oonko muka niin kersan näkönen...
Mutta päätin pitää suuni kiinni. Ärsyttävää kun ihmisten täytyy omalla tavallaan tuomita ensi silmäyksellä... Pitäisivät vain sen suunsa kiinni ku eivät tiedä asioista yhtään mitään.. =)
Argh.

Nyt hieman lisää aamukaffia, sitten lenkille!

Oikein aurinkoista päivää kaikille Heinämassuille! 

Täällä kans alkaa olemaan flunssa jo onneksi selätetty. Tosiaan mustaherkukkamehulla ja panadolilla piti selvitä. Ei ollu helppoa ja reilun viikon se sitten ottikin, että yskä lähti. Vieläkin on vatsalihakset hellinä yskimisestä.

Ihanaa kun aurinko paistaa! Tuntuu, että jaksaa jotenkin ihan eri tavalla puuhata ja touhuta :) Voi myös olla, että rautakuurilla on osuutta asiaan. Meillä olis muutto 11päivän päästä ja en oo alottanutkaan pakkaamaan, et ihan hyvä että energiaa löytyy :)

En jaksais yhtään odottaa sitä rakenneultraa. Ihanaa lukea täältä muiden viestejä aiheesta. Jännittää kovasti, että kumpi sieltä tulee. Mulle on tullut pienen pieni aavistus, että masussa vois olla tyttö, mut se on niin pieni aavistus vielä, että sitä ei meinaa edes uskaltaa sanoa tai tänne kirjoittaa. Esikoisesta mulla oli vahva aavistus ikäänkuin "tieto" siitä, että poika tulee ennen rakenneultraa ja niinhän se poika sieltä oli tulossa. Saa nähdä miten nyt käy.
Masc: katselinkin just sun masukuvaa tuolta toisesta ketjusta ja ei kyllä yhtään ihmetytä toi sun lasketunajan aikaistuminen kesäkuulle, onnea! :)

Aurinkoiloa kaikille.

Ihanaa aurinkoista maanantaita kaikille!

Aivan ihana ilma, alkaa tuntua että ehkä se kevät sieltä tulee. Aurinko paistaa ja linnut laulaa aijai :D

Täälläkin taitaa flunssa puskea päälle, kauhee nuha ollu koko eilisen päivän ja tän aamun ja nyt alko päätäkin särkeä.. Toi pikkupoikakin yski aamulla aika lailla, toivottavasti se nyt säästyis suuremmilta flunssilta. Toivon kyllä, ettei muhunkaan iskisi, kiva ilman lääkkeitä olla ja koittaa touhuta ton esikoisen kanssa.

Hormoonimyrskyjä
on ollut täälläpäin havaittavissa. Lauantaina tiputin mun laskiaispullan matolle ja ensin rupesin itkee sitä mattoa, että se on pilalla. No mies sitten sen siivos ja matto saatiin puhtaaks, niin sitten aloin itkemään, että mun pullan parhaat haukut meni siinä :D Oli miehellä taas pokassa pitelemistä, kun yritti ottaa mut tosissaan..

Vielä olis 2 viikkoa ja 1 päivä rakenneultraan, ei malttas millään odottaa! Mieskin ihan innoissaan jo oottaa. Molemmille on tullut sellanen olo, että kyllä meille toinen poika tulee, mutta parin viikon päästä selviää.

jenska9 Pää pystyyn vaan ja koita olla välittämättä tollasista kommenteista! Mä oon kans aika nuori äiti ja esikoista odottaessa sai paljon kuulla kaikenmaailman "teiniäiti" ja "vahinkolapsi" juttuja, vaikka en mikään teiniäiti ollut eikä Mico ollut vahinko. Jotkut ihmiset vaan on sellasia, että kaikesta pitää keksiä negatiivistä sanottavaa, mutta parempi kun antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :)

Tää lähtis nyt vääntämään lihapullia ja perunamuusia! Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista!

*sara* kyllä olin/olen valmistautunut että raskaudestani kommentoidaan nuoren ikäni myötä.. ja varsinkin kun pienessä tuppukylässä asun.. Asian on selevä että moni varmasti ajattelee tätä raskautta "vahinkona". Ja onhan sitä jo toki kysyttykkin että oliko toivottu vai vahinko...

Tuli sitte äskön pakollinen reissu Neuvolaan.
Oltiin äitin kanssa käymässä kirpputorilla, heti sisälle päästyä mulle iski kauhian kuuma ja tukala olo... eipä päästy pitkälle kierroksella ku näkö lähti ja taju sen myötä. Huhuh.
Piti käyä mittauttamassa verenpaineet ettei se pyörtyminen siitä olisi johtunut... Kaikki oli kuitenkin kohillaan, pulssi oli vain korkea. 
Pitää kuitenkin käyä vielä äitillä mittaamassa uudelleen ennenkuin töihin lähden.. 
Pikkasen kyllä säikähdytti... 

Nonniin, jospa sitä itsekin pääsisi oikein kunnolla kirjoittelun makuun täällä ottamalla kantaa näihin topicceihin... :-)

Rakenneultra näyttäisi olevan monella mielessä, ja täällä ilmoittautuu yksi malttamaton kanssa... 5.3. olisi... Pari viikkoa tuntuu pieneltä ikuisuudelta. Ajattelin, että olisin paljon maltillisempi tässä raskaudessa, kuin esikoista odottaessa. Pyh, ihan samat hössötykset tässä on käynnissä :-D !

Pahoinvoinnista ja muistakin oloista on näyttänyt olevan juttua. Alkuraskaus mulla oli todella etova, painokin pääsi vähän tippumaan. Tuntuu, että esikoista oli paljon helpompi odottaa. Tiedä sitten, koska silloin sai olla "rauhassa" ja levätä juuri silloin, kun huvitti. Nyt on kuitenkin parivuotias huollettavana...
Onneksi ällötykset ovat ohi, järjettömin väsymyskin on väistynyt, ainakin vähäksi aikaa. (Toki päiväunet maistuu esikoisen lisäksi edelleen minullekin...)

Hormonit ja myrskyt. Mä olen ollut aivan hirveä tyranni tässä raskaudessa. Oon itsekin huomannut, että on puolisolla kestämistä. Välillä ajattelenkin, että on miehellä kaksi uhmaikäistä talossa. Mä olen ihan tajuttoman lapsellinen ollut, ihan hävettää...

Neuvolassa on tullut käytyä kaksi kertaa. Eli kuukauden välein täälläkin.
Onko porukalla ollut jo neuvolalääkärikäyntejä? En yhtään muista, millä viikoilla ensimmäinen lääkäri on...

Kerron myös omien läheisteni suhtautumisen raskauteen. Ensimmäisenä saivat tietää sisarukset, äiti ja anoppi vähän jälkijunassa, koska olivat mitä mieltä olivat asian suhteen. Ikää ei minulla ole kuitenkaan paljoa (20v, kesällä 21v.), esikoinenkin (Stella syntyi juuri, kun täysin 18.) tuntui olevan jo "suuren sulattelun takana", eli saati sitten "TOINEN LAPSI, härregud!"... Käsittäisivät vain, että eipä mistään "vahingosta" ole missään vaiheessa ollut kyse...
Appiukko on pilvien päällä, oma isäni viilensi minuun välit täysin, kun odotin esikoistani, eli en ole kertonut odottavani toista lasta. Kerron toki ennen synnytystä tilaisuuden tullen, muuten en asiasta stressaa. Kerta ei isovanhemmuus kiinnosta, en kyllä lapsiani sinne tyrkytäkään. Kaksi mahtavaa isoäitiä kuitenkin on, vaikka heidän suhtautuminen aluksi olikin nihkeää. (Toki ymmärrän, että huolestumisesta oli kyse.)

Aina, kun olen sukulaisia tavannut, olen kyllä kertoillut, kun alkaa pikkuhiljaa ulospäin näkyä pötsi.. :-)

Ohhoh, kylläpäs tuli tuota tekstiä... Saipahan avauduttua oikein kunnolla.

Aurinkoista alkukevättä masunkasvattajille! 

- Z

Joo tässä on nyt mynthonin avulla menty perjantaista lähtien.. :D
Ja voin sanoa että on tuskaista! Oon ennen ollu sellainen flunssa troppaaja,
että aina kun on ollu iskemässä tai flunssa ollu päällä, niin oon syöny kaikki
mahdollises rohdot ja yskänlääkkeet, niin nyt oonkin ihan hukassa kun
ei mitää saa syyä :/

Joo ei noista ihmisten kommenteista kannata välittää, siitä saa vain itselleen7
pahan olon.. Mä voin aivan hyvin ääneen myöntää että tämä lapsi on vahinko,
mutta hyvin onnellinen vahinko, enkä näe siinä mitään pahaa..
Parempi että se lapsi tähän perheeseen siunaantuu vahingossa kun että
joku narkkari tarkoituksella tekee lapsen eikä sitä hoida jne..
Mulla kyllä ikää 23v mutta silti ihmiset kattelee kieroon välillä jne..
Antaa niiden olla! :)

Heips!

Facebookissa meidän ryhmä on alkanut myös aktivoitumaan, että kuka on kiinnostunut niin mukaan vaan! emoticon

Mukaan tosiaan pääsee kutsuttuna joten Jepa88:lle yv:nä nimi ja sieltä sitten tulee kaveripyyntö ja sitä kautta sitten...

Voin myös itse ottaa näitä kutsuttavia vastaan ni ei tuu hirveetä ryysistä yhdelle ihmiselle. :)

Hei!

Kovin näyttää porukkaa olevan kipeenä, täällä ollaan myös :( Panadolia on joutunu popsimaan päänsärkyyn ja bafuciniä kurkkukipuun. Toi bafucin ei kyl auta kun sen hetken, mutta parempi ku ei mitään. Ite en hirveesti pysty mynthoneita popsimaan, juurikin sen sivuvaikutuksen takia (mulla tulee ihan hirrrrveet ilmavaivat!). Onneks pikkumies on jo tervehtyny, kyllä sitä enemmin ite on kipeenä ku lapsi.. Kaikille pikaista paranemista! :)

Huomenna ois esikoisen 1,5v-neuvola. Ja oma neuvolani perjantaina, 5viikon paussin jälkeen. Meinasin jo soittaa tossa viime viikolla neuvolaan että voinko tulla käymään tarkistuttamassa, että onko masussa kaik ok, ku oli niin "normaaliolo", eikä sillon vielä liikkeitäkään tuntunu. No, se huoli meni pian ohitte ku ekat potkut tuntui <3 

Monilla onkin jo rakenneultra takanapäin ja tulevan lapsen sukupuoli mahd. tiedossa :) Me ollaan miehen kanssa päätetty, että nyt tällä kertaa ei oteta selville et kumpi tulee. Tää päätös tehtiin jo ihan alussa ja sillon tuntui että emmie taida jaksaa oottaa sinne syntymään asti sitä tietoa, mut nyt ajan myötä oon tottunu jo siihen ajatukseen, että tieto tosiaan tulee vasta sitten. Ja tällä mennään :) Rak.uä meillä 12.3. tasan 3 viikkoa vielä..

Mutta jees, ei kerinny tää mamma enempää rustaileen.. Kotityöt kutsuu :P 

Mukavaa keväistä viikkoa kaikille!

Tuttavallani oli tänään rakenneuä..ei sanonut sukupuolta kätilö vaikka halusi tietää :( Eli saa nähdä sanooko meille sitten parin viikon päästä.Jos ei niin sit meen sinne yksityiselle ja kysyn siellä.Haluan tietää ja valmistautua tulevaan asukkiin..
Mulla on karmee lakristin ja salmiakin himo ja kaikki kirpeä ja hapan ja suolainen on nyt in :)
Tai itse asiassa mulla on ollut koko raskauden ajan.Ei niin tuo makean himo vaan tietyt maut juuri.
Mulla nuha vielä jäi ja toissa iltana nousi taas kuume..toivon ettei tulisi nyt mikään jälkitauti flunssaan.Inhottaa kun kelitkin nyt vaihtelee niin sekin lisää flunssa pöpön saamis riskiä :(
Mutta lumiset viikon jatkot kaikille masuille <3

Muakin mietityttää tuo rakenneultra, ja sukupuolesta selvää otto...
Tai, siis onhan mulle itselleni selvää, että haluaisin palavasti sukupuolen saada tietää, mutta mitä nyt on porukalta kysellyt, niin iso osa Jorvissa työskentelevistä kätilöistä olis aika nuivia sitä paljastamaan, vaikka näkyisikin. Joskus oli kuulemma ollut tutkimushuoneen ovessakin lappu, että "Sukupuolta turha kysellä" tms... (Ei varmaan noin töykeästi, mutta pointti taisi tulla ilmi.) Tiedä sitten, onko vain villi huhu.
Kehoittavat kuulemma menemään 4d-ultraan. Phöh... Toki ymmärrän, jos ei näy sukupuoli selvästi, että näin tehdään.. Mutta eihän se vielä ole mikään lakisääteinen juttu, että ei saisi kertoa :-(...
Puolensa tässäkin...

Taitaa varmaan olla paikasta, niinkuin kätilöstäkin kiinni kuka kertoo ultrassa sukupuolen ja kuka ei... Mulla ainakin tuolla NP-ultrassa sanoi kätilö et mun kannattaa kysyä jos tahdon tietää kumpi tulee, et ainaki LKS:ssa sain aivan kannustusta kysymiseen.

Toisaalta kun ajattelee omalle kohdalle tilannetta niin... kyl ymmärrän miksevät kaikki kerrokkaan ja mun mielestä (jostain kuullut tai lukenut) tulevaisuudessa onkin suunniteltu et mikään äitipoli/sairaala ei enää keroisi sukupuolta, koska niitä virhetulkintoja on tullut runsaasti.

Eilen oli rakenneultra ja kaikki oikein hienosti siellä :) Yllättäen vaan meidän murusella oli niin kova vauhti päällä, että teki kyllä kätilön työstä haasteellista kun sai etsimällä etsiä aina kaikkia tarkistettavia paikkoja (kätilö toteskin useaan otteeseen, että "no on kyllä hurjaa menoa kun taas mentiin" <3 ) :D Ihan on äitiinsä tullu kun ei tee asioista liian helppoja! ;) Haarovälin kyllä sitten ihan suosiolla näytti ja poika olis tulossa <3 ..kuulemma saa lätkämailan sitten heti unilelukseen kun kotiudutaan synnäriltä :D ..ja hokkarit ostetaan jo ennen kuin syntyy :D Ihan pienellä kippuralla pikkuinen siellä potkutteli..polvet melkein kiinni nenässä ja jalat sitten vielä nilkkojen kohdalta ristissä :D Valitettvasti vauhti vaan oli juu niin kovaa ettei taaskaan oikein kunnon kuvia saatu eikä nassuakaan kunnolla nähty, vaikka 4D:lle kätilö välillä aina laitteen vaihtoi. Ihanaa oli kyllä nähdä oma murunen taas :))) 

Koon mukaan laskettu aika aikaistuis kolmella päivällä eli olis 29.6., mutta virallista ei muuteta kuitenkaan, koska niin vähällä siirtyisi vain. Mä oon koko ajan ite laskeskellu, että hedelmöityksestä laskettuna la oliskin 29 tai 30.6., joten ei tullu mulle yllätyksenä.

Kontrolliultra mulla on sitten vielä viikolla 32, koska istukka on takaseinämässä alkaen ihan kohdunsuulta. Tarkistetaan onko noussut vai täytyykö alkaa pohtimaan voinko sen vuoksi ollenkaan synnyttää alateitse. Kätilö oli sitä mieltä, että istukka nousee sieltä vielä kyllä kun kohtu kasvaa, mutta varmuuden vuoksi tsekataan tilanne sitten vielä lähempänä :)

Mä oon käynyt neuvolassa myös vasta virallisesti kaksi kertaa, viikon päästä kolmas kerta. Ja täällä on ainakin neuvolalääkärillä käynti viikolla 26 eli nelisen viikon päästä sitten. Eiköhän ne käynnit tässä tihene kun pidemmälle mennään, siis siihen kerta kuukauteen..

Vauhtia tosissaan mun masussa riittää.. hirvee meno päällä suurimman osan ajasta :) <3 Ihanaa se on kyllä!!! <3

Ihanaa viikkoa kaikille masuille ja masuasukeille <3

joku täällä kyseli yskänlääkkeistä.. panacodissa oleva kodeiini auttaa yskimiseen ja samalla parasetamoli kuumeeseen/särkyyn ja on lisäksi sallittujen listalla. en nyt ite lähtis ihan herkästi ottamaan panacodia vaikka onkin sallittu, mutta jos kova yskä tms, niin näkisin tämän parhaana vaihtoehtona..

Hei vaan!

Täälläkin on viime viikolla käyty rakenneultrassa, masukki ei tosin ollut kovin yhteistyöhaluinen, ei halunnut ollenkaan kääntyä että oltais edes kasvot nähty. Kätilöllä oli lieviä vaikeuksia saada tarvittavat rakenteet tutkittua. :) Ja eipä sitä sukupuoltakaan siis nähty. Tarkoituksena meillä olikin, että ei kysytä kumpi tulee vaan jos mie ite nään kumpi siellä on niin ok. Esikoisen ultrassa nimittäin näkyi niin selkeästi kumpi oli tulossa, ettei epäilystäkään. Silloinkaan ei siis haluttu sukupuolta tietää, vaan kaveri päätti toisin. :) Nyt sitten jännätään kesään asti et selviää. Itteeni jännitti ultrassa eniten se istukan paikka, sillä ekassa ultrassa se oli osittain kohdunsuulla. Nyt oli siirtyny hyvin takaseinämään keskelle, niin ei mitään hätää senkään suhteen.

Mullakin on taas ollut flunssaa niinkuin aika monella muullakin täällä. Ei vaan voi olla pois töistä niin nenäsumutteet ja Strepsilsit on ollu käytössä. Helpottaa oloa edes hieman.

Neuvolassa oon käyny th:lla 2 kertaa ja lääkärillä kerran. Ens viikolla on taas th ja sit viikolla 26 lääkäri. Täällä ainakin on lääkärineuvola kerran jokaisesen kolmanneksen aikana eli viikoilla 10-12, 26 ja 36. Terkkarikäynti on alussa kuukauden välein ja sitten vikan lääkärikäynnin jälkeen ensisynnyttäjillä kerran viikossa ja uudelleensynnyttäjillä 2 viikon välein.

Mulla on ollu nyt jo jonkin aikaa iltaisin supistuksia välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tekee välillä vähän kipeetäkin. Ja jos jotain muka rasittavaa tekee, kuten hakee pojan hoidosta kävellen, niin heti alkaa mahaa kivistämään. Olinkin jo yhteydessä neuvolaan, et jos tarkistettaisiin tilanne, mut siellä ei oo lääkäriaikoja kahteen viikkoon, eli vaihtoehdoiks jää joko mennä päivystykseen (=oma työpaikka) tai äitipolille (=eivät näin pienestä sinnekään ota). Eli eipä auta kuin odottaa, ellei pahemmaksi mee.

Tällaista täällä, mukavia talvipäiviä kaikkille mammoille!

Onneksi alkaa olla flunssa jo voiton puolella.. *koputtaa puuta*
Kun ei töistä voi olla pois kun muiden talvilomat pyörii, niin muutenkin
vajaa miehitys kokoajan..

Harmitti sillon rakenneultran jälkeen kyllä ettei saatu sukupuolta selville,
mutta nyt se ei enää harmita, vaan oon itseasiassa aika tyytyväinen siihen etten tiedä,
jotenkin ihanaa jännätä siihen itse hetkeen ja kuulla kumpi sieltä tulee :)
Toisaalta ois kyllä ihanaa päästä ostelee varta vasten jommalle kummalle
tavaraa mutta mutta.. On tämä vaikiaa :D

On tosiaan kyllä jännä kuinka toi neuvolassa käynti heittelee paikkakunnittain,
kun tuntuu että mä ravaan jatkuvasti.. Vaikka taas toisaalta tuntuu että sais olla
vieläkin useemmin.. :/

Missäs vaiheessa täällä mammat meinaa jäädä äitiyslomalle?

On kyllä kumma miten tuo neuvolassa käyminen muuttuu/vaihtelee paikkakunnittain.
Itellä viikkola 17+4. Takana kolme nla.käyntiä ja yksi lääkärin nla. sekä NP-ultra.
Ennen rakenne-ultraa olis tiedossa yksi neuvolakäynti.
Veljeni vaimo kertoi että loppuvaiheessa saakin rampata neuvolassa melkein joka viikko :`D

Tämä mamma aikoo pitää hanskat mahdollisimman kauan käessä. 
Lyön ne tiskiin viimeistään kesäkuun lopulla. Kun/jos kaikki menee vain hyvin ja kunto kestää =)
Sitte otetaan lunkisti ennen pikkusta :)

Mustakin tuntuu et näyttäs olevan muilla viikkoihin nähden vähempi neuvolakäyntjä ku mulla... Maanantaina tuli 17+0 täyteen ja neljännen kerran neuvolassa tuli poikettua. Mä sanoinkin jo neuvolassa et mulla hieman turhauttaa käydä tyhjänpäiten sanomassa et samat on fiilikset mut toisaalta hyvähän se on kontrolloida et ei tuu sit yllätyksiä. No pääsääntöhän on kuitenkin et 10-12 kertaa raskauden aikana.

Hei,

täällä oli kanssa muutamalla viikolla jossain määrin kivuliaita supistuksia iltaisin levossa ja menkkamaista kipua pitkin päivää. Kun ei julkiselle otettu, kävin yksityisellä tarkistuttamassa tilanteen. Kaikki oli hyvin ja tunsin itseni ehkä hiukkasen hysteeriseksi odottajaksi, mutta ainakin sain mielenrauhan asian suhteen. Lääkäri sanoi yksityisellä puolella, että alle 20 supistusta vuorokaudessa on yleensä tässä vaiheessa vielä ihan ok. Jos menee sen yli, kannattaisi tarkistuttaa tilanne. Tiedä sitten, mistä johtuu, mutta supistukset loppuivat lääkärikäyntiin :)

Helsingissä on ensimmäinen lääkäriaika neuvolassa vasta n. 26. viikolla. Toistaiseksi olen käynyt neuvolassa kaksi kertaa terveydenhoitajan vastaanotolla, ja ensi viikolla on kolmas käynti. Ihan hyvä, ettei näitä ole enempää, kun maaliskuussa pitäisi ehtiä myös fysioterapeutin ryhmätapaamiseen ja ensimmäiseen synnytysvalmennukseen. Tai tuo jälkimmäinen ei kyllä onnistu työmatkan vuoksi.

Mua nauratti Mymmelin maininta lätkämailasta pojan ensileluksi. Itse ostin viikonloppuna vauvalle pelastusliivit, kun purjehtimaan pitäisi päästä viimeistään elokuussa. Mulla on siis oma purjevene, joka on kesän yhden ystäväni käytössä, mutta olen kyllä jo varoitellut, että elokuussa mekin halutaan päästä merelle. Täällä on selvää, että pojasta tulee purjehtija. Ei sentään vielä olla jollatreeneihin ilmoitettu. :) Pelastusliivit ovatkin ensimmäinen minun ostokseni vauvalle. Äitini ehti ostaa jo bodyn ja potkuhaalarin, jotka kyllä valittiin yhdessä.

Olen ajatellut jäädä äitiyslomalle vasta, kun se viimeinen Kelan takaraja on. Teen toimistotyötä ja haluan mieluiten säästellä äitiyslomaa mahdollisimman kauas. Mulla on siellä viimeisellä viikolla vielä yksi päivän työmatkakin. Toivottavasti sitä ei tarvitse perua. Toisaalta olen varoitellut töissä, että saatan olla aika vetämätön toukokuussa. Minulla on nimittäin vielä oma väitöstilaisuus huhtikuun lopulla, ja saattaa olla, että sen jälkeen tekee mieli ottaa chillimmin vähän kaiken kanssa.

Maaria

Kaikki tuntuu olevan kipeänä. Pikaisia paranemisia kaikille sairastaville!
Itse olen kuin ihmeen kaupalla välttänyt flunssat viimeaikoina. Muu perhe on kyllä ollut milloin missäkin räkätaudissa korva- ja poskiontelontulehduksien kera.
En toki valita, onpahan jaksanut huomattavasti paremmin :-).

Äitiyslomalle jäämistä en ole oikeastaan edes miettinyt pahemmin, kuitenkin loman jälkeen jään vielä lasten kanssa kotiin. Valmistun keväällä koulusta, joten sen jälkeen voin jäädä periaatteessa milloin vain. Eli katsellaan tuota kelan kantaa asiaan. :-)

Esikoisen kanssa katseltiin yhdessä lelulaatikoista vauvalle leluja, kyllä laatikollinen niitäkin kertyi.. Ei ihan ensimmäisenä niitäkään tarvitse olla ostamassa, oikein hyväkuntoisia vielä ovat. (Pienen pesun tarpeessa toki...)

Supistuksia on havaittu täälläkin, tosin ei kipeitä, ja omaa tyhmyyttä ne taisi olla. Kiskoin pulkkaa lumihangessa, pikkuneiti kyydissä. Ja kannoin kauppakasseja. Kyllä kiristi illalla ja tosi inhottavasti! Onneksi ei ollut kuin yhtenä iltana... Varoitus meni kyllä perille... Eli äijälle jää nuokin hommat jatkossa. Tulee vain inhottavan laiska ja saamaton olo...

Täällä Espoossa on sää kivasti plussan puolella ja aurinko paistaa. Eikun ulkoilemaan
B-) !

Takaisin