Helmikuun höpötykset <3

Huh, olen taas tippunut kärryiltä kun viime kirjoittelusta on kulunut niin pitkä aika. Joku tuolla kyselikin mitä mulle kuuluu. Verenvuotoa ei ole tosiaan enää neljään viikkoon tullut ja on jotenkin muutenkin sellainen olo, että se istukka olis saattanut jo nousta pois kohdunsuun päältä. Se varmistuu ensi kuun alussa kun on rakenneultra. Siihen on vielä niin pitkä aika, et vähän mieli tekisi käydä ennen sitä yksityisellä tarkistamassa tilanne. Helpottais oloa jos tietäis, että voi jo liikkua normaalisti ilman että tarvis pelätä verenvuotoa... mutta katsotaan miten tämä aika tästä etenee. Meillä on täällä muutto puuhat menossa kun ensi kuussa muutetaan, joten voi olla että tämä kuukausi tästä vierähtää ennen ku edes huomaan :)

Liikkeet alkoi tosiaan mulla jo tuntua 12 viikolla ja nyt ne tuntuu täällä jo todella vahvoina ja mieskin ilokseen tunsi eilen ensimmäiset pikku muljaukset. Kaveri on kyllä tosi aktiivinen liikkuja ja selkeästi masussa poikittain kun muljaukset tulee aina jommalle kumalle sivulle ja tolla koti-dopplerilla sykkeetkin kuuluu aina siltä puolelta mistä muljaukset tuntuu :) Maha on kasvanut ja on saman kokoinen kun esikoisesta oli kuudennessa kuussa. Tosin maha on täysin eri mallinen ku silloin. Esikoisesta oli selkeä poikamasu (poika tuli) ja tää on taas sellainen leveämmän mallinen. Ehkä tyttö siis ;) Tai sitten vaan ero johtuu siitä, että ekassa istukka oli ylhäällä takaseinässä ja nyt edessä alhaalla.

Aa, mitä muuta, mulla oli niin miljoona asiaa mielessä kun en oo pitkään aikaan kirjoitellut, mut nyt ne katosi.. Ai niin, pahoinvointi on myös täällä vihdoin loppumaan päin. Enää en ole kahteen viikkoon oksentanut ja olo saattaa pienen hetken päivästä olla jopa hyvä :) Niin ihanaa! Ruoka on myös alkanut maistumaan ja tuntuu, että sen mukana paino on myös noussut aika tahtia.. vaa'alla en oo ees uskaltanut käydä. Maanantaina on neuvola... siellä se sit selviää.. jotenkin huomaan murehtivani tota paino asiaa paljon enemmän ku viimeksi. En vaan haluis, että paino nousisi niin paljon ku viimeksi, vaikka kyllähän ne lähti pois, mutta siinä meni kaksi vuotta. Äh, olen kyllä luvannut itselleni että tälläset paino, raskausarpi, suonikohju murehtimiset saa jäädä kunhan vaan saan terveen vauvan syliin :)

Noista harjoitussuppareista, että mulla oli myös esikoisesta niitä alusta lähtien ja niihin ei löytynyt syytä. 24 viikolla ne muuttuivat kipeiksi ja kohdunsuu pehmeni ja kohdunkaula alkoi lyhentyä. Eli 24 viikosta olin lepo lomalla aina loppuun asti. Esikoinen kuitenkin syntyi vasta 40+6, mutta synnytys käynnistyi suoraan vesien menolla ja avautuminen oli nopeaa kun "esityö" oli jo tehty. Kotona makoilu oli kyllä rankkaa ja yksinäistä. Tuntui että erkanin sosiaalisesta elämästäni täysin, varsinkin kun ystävävilläni ei ollut vielä kenelläkään edes suunnitelmissa perheen perustamista. Toivottavasti ette joudu kokemaan samaa. Toivon todella, että tällä kertaa kokisin vähän erilaisen raskauden ja voisin aktiivisesti puuhata kaikkea kivaa esikoisen kanssa nyt kun ensi kuusta hän jää kanssani taas kotiin.

Matalasta verenpaineesta: mulla oli alussa tosi alhainen verenpaine, eikä siihen tosiaan oikeen se salmiakki lakritsi kuuri auttanut. En tiedä helpottiko vaiva itsestään vai oliko sillä osuutta asiaan, että olin mun vanhemmilla viikon kylässä ja he käyttävät suolaa aika reippaasti ruuassa (valitan siitä aina muuten, ku itse pidän vähäsuolaisesta ruuasta) mutta tosiaan ton viikon aikana olo alkoi muuttua paremmaksi vaikka silloin vielä oksensinkin paljon. Mulla kyllä normaalistikin on alle satasen se yläpaine, että oon tottunut siihen. Tsemppiä vaivaan Mymmeli84, käy myös tarkistuttamassa hemoglopiini, väsy ja päänsärky voi johtua siitäkin jos se on romahtanut.

huh, tulipas romaani ja mielestäni vielä unohdin kaikki asiat. Mun piti kommentoidakin vaikka ja mitä ja nyt pää lyö ihan tyhjää. Koitan nyt aktivoitua ja saada kirjoiteltua tänne useammin, että ette joudu lukemaan näitä mun romaaneja :)
 
Verenpaineesta: mulla taasen ongelmana on enemmänkin korkeat paineet. Viime mittaus maanantaina näytti 153/93 tai sitä luokkaa, niillä lukemilla se useimmiten heiluu. Pelkäänpä, että aiheuttaa ongelmia sekin jatkossa. Neuvolalääkäri pelottelikin jo lääkityksellä. Kovasti tekisi lakuja mieli, mutta en uskalla syödä ettei paineet nouse entisestään.

Supistukset on selvästi heikentyneet sen voidelääkityksen aloituksen jälkeen, mutta eivät ole kokonaan loppuneet. Edelleen niitä tulee useita päivässä, mutta ovat tosiaan tuntuneet heikommilta. Mielessä on käyny monesti, olisiko edessä ollu väistämättä taas yks keskenmeno, jollei tulehdusta olis löydetty? Viimeisin km nimittäin johtui juuri tulehduksesta, joka pääsi nousemaan sikiökalvoihin, koska mulla oli verenvuotoja. Vuotojen syy löytyi vasta km:n jälkitarkastuksessa, yksityisellä jälleen, jossa teki ultran (ekan keskenmenon jälkeisessä tarkastuksessa omalääkärillä sellaista ei tosiaankaan tehty). Gyne löysi limakalvon alaisen myooman, joka oli todennäköisesti aiheuttanu vuodot. Se poistettiin kaavinnalla eikä ole uusinut sen jälkeen. Tässä raskaudessa vuotoja ei ole ollut, mutta katsotaan nyt, mitä tuo kohdunsuun päälle asettunut istukka tulevaisuudessa aiheuttaa... Jos alkaa vuotaa ja mulla on tulehdus päällä, niin... 

Siitä seuraavaan kysymykseen: te, joilla on ollu istukka osin kohdunsuun päällä, oletteko selvinneet ongelmitta? Eli onko vuotanut ja jos on, niin missä vaiheessa on alkanut? Onko siirtynyt itsestään raskauden edetessä ylöspäin, niinkuin mulle sanottiin, jne?
 
samama en halua masentaa mutta aina istukka ei nouse mutta yleisemmin kyllä. Mulla ensimmäisessä raskaudessa istukka oli osittain kohdunsuun päällä. ensimmäinen verenvuoto tuli ihan elokuvissa käynnin jälkeen eli ei mitää rasittavaa tehny rv 23. sitten oli pitkä tauko mutta koko loppuraskaus meni ravatessa sairaalassa, melkein asuin siellä ku verenvuotoja tuli useammin mitä pitemmälle raskaus meni. eikä auttanut vaikka eli rauhallista kotielämää enkä mitään rasittavia tehny. Aina vauvalla oli kaikki kunnossa mutta itse tietty verta menetti. istukan paikka esti myös normaalin synnytyksen, sektio jouduttiin tekemään rv 37 kun tosiaan vuotoja oli niin usein nii lääkärit katsoivat parhaaksi tehdä sektion sillon. vauva kuitenki jo katsottiin täysi-aikaseksi ja viikon sairaalassa olon jälkeen päästiin kotiin. kotiinpääsyä vähän pitkitti ku itse en meinannut päästä käveleen ku mulla oli jo anemia raskauden ja sektion aikasen verenvuodon takia, vasta sitten rupesi onnistumaan ku sain tiputuksessa punasoluja. vauva myös kellastui mutta se meni ihan vuorokauden valohoidolla ohi. onneksi toinen raskaus oli normaali ettei istukka ollutkaan alhaalla, toivottavasti tässä kolmannessakaan ei olis alhaalla. oli kyllä stressaavaa elää tuo loppuraskaus sillon ku ei oikei mihinkää uskaltanut lähteäkkään, ainaki piti olla varma että pääsi nopasti sairaalaan jos verenvuoto tuliski :( noin käy ehkä vain 4% ettei istukka nouse niin ehkä sulle sillä sanottiinki että istukka vielä nousee, mulla ei kyll ollut mitään riskitekijöitäkää istukan paikalle mutt sattui vaan olemaan niin alhaalla.
 
Taku81: juuri tuo verenvuodon alkaminen mua pelottaakin, ja vielä jos olen infektioherkkä tuon alapääni kanssa niin riskit, että kaikki ei menekään hyvin, ovat kohtalaisen suuret. Vuodothan ikäänkuin avaavat pöpöille reitin ylemmäs ja seuraukset voivat olla pahat. Onneksi sinulle kävi hyvin, vaikka on varmasti ollut tuskaista aikaa.


 
Tänään tunsin ihan selvästi ekaa kertaa mahan päälle potkun, suoraan käteen tönäisi <3 Makoilin sohvalla ku mies oli lounaalla ja käsi mahan päällä, aina eksyy käsi siihen kun sohvalla on. Pikkunen vaan niin ujo et aina kun isi yrittää tunnustellla potkuja niin eipäs tee enää liikettäkään, tänään ollu muutenkin tosi vilkas kun töissäki välillä tuntui muljahduksia :D
 Liikkuessa edelleen vihloo vasemmalta puolelta nivusista ja mahasta, pitää kysyy neuvolassa vielä mistä johtuu, epäilen kyllä kannattamien ja lantion löystymistä tai mitä olikaa.. Ikävää kuiteski ja meinaan huoli iskee. Mutta onneksi toukka liikkuu ahkerasti niin saa vähän miehenrauhaa.

Painoki on taas noussu, jossain välissä kerkes taas pudota, tuon edellisen neuvolan jälkeen. Nyt ollaan taas viime neuvolan painoarvossa, eli jotain pari kiloa tullu ekasta neuvolasta.

Mutta nyt salkkarit ja sitten katellaan miehen kanssa leffaa.. Ihanaa kun on viikonloppu! Ja viikko enää odotettavana siihen ultraan <3

Hyvät viikonloput kaikille mammoille! :)
 
mymmeli84, mulla on aina ollu matalat paineet, sanottasko et abaut 95-100/50 on sellaset normit. ja koko tän alunki ollu samanmoiset. mullakaan ei mitkään lakritsit eikä salmiakit auta, sellanen suolakuuri ( reilusti suolaa ruokiin) nostattaa niitä hetkittäin normaalimmalle tasolle, jolloin olo selkeestikki kohenee. väsymys vähenee ja päänsärky vähän hellittää. koskaan ei oo mitään "lääkettä" tähän tarjottu, eipä sellasta ihan pikku kummassa määrätäkkään, silloin vain jos pumppu joutuu koville alhasen paineen takia, tai näin ainaki on lekurit sanoneet.

samama, mulla esikoisetlta istukka oli just kohdunsuun päälle, alussa aiheutti moneenki otteeseen verenvuotoja, välillä oli niin runsastakin että luultiin jo keskenmenoa. satunnaiset verenvuodot loppuivat johonki (oisko ollu) rv 25 paikkeille, jolloin se ultrassa näyttikin olevan siirtynyt siittä pois. näin kuulemma käy suurimmalle osalle. toiv myös sulle. niin ja mul on kans tosi herkkä toi alapää, mitään muita tulehduksia ei sillo ollu ku jatkuva vti. seki helpottui sittenku vuodot loppu. verenvuodot ku alko niin sillo tarkemmin syynättiinki tulehduksia..

Viikonloppuja <3
 
Onko muuten muilla kovin kuuma viime aikoina? :D

Itselle on tullu nyt tämän viikon aikana tuo jotta on epämukavan kuuma
ajoittain.. Töissä on ollu koko viikon ihmeellisen lämmin, ainahan siellä vähän kuuma
tosin tulee ja hiki kun välistä saa mennä kuin viitapiru, mutta ihmettelin kyllä
itekseni kun niiiiin kuuma välillä tuli.. Muutamana aamuna oon huomannu jotta
ei peittoa edes pysty päällä  pitämään.. ja minä kun yleensä aamusin palelen :)

Mutta siihenkin löysin selityksen kun tänne tulin :D


Tänään takana 20viikkoa ja edessä 20viikkoa <3 :)
 
Klik: Mä oon kanssa huomannu et tulee tosi kuuma välillä, tosin välillä oon ihan jäässä taas. Lepoaineenvaihduntaan se kuumuus vissiin liittyy.. :)

 Eilen tunsi mieskin sitten ihan oikeesti mahan päältä potkun, kun aamulla makoilin sängyssä kuulostelemassa, joskos masussa oltais hereillä. Tänäänki tuli ihanat aamuherätyspotkut<3 sydän aina ihan väkkyrällä kun niitä tulee.. Ens viikko varmaan matelee kun ootan perjantaita niin kovasti.

Kivat sunnuntaita kaikille!
 
Tervehdys pitkästä aikaa =) viikot ne vaan pyörähtää nopeesti.meijän vaavi oli tayssin tarkastuksessa 16+4 viikolla 145g eli laskettu siirty takas menkkojen mukaseks eli la 14.7. Nyt viikot 18+1 ja Junior  myllää kovasti masussa <3 varsinkin iltasin.
mielitekoja ei paljoa vielä ole mutta yks ehdoton ykkönen mitä on saatava on laitilan limsan lime=)) ihanan raikasta.
odotan jo kovasti rakenneultraa joka on 8.3 tayssissa..pääsee sen jälk osteleen toivonmukaan ihania pieniä vaatteita.
onko muut uskaltanut tehdä jo hankintoja ?
MUKAVAA VIIKONALKUA KAIKILLE MAMMOILLE :d
 
Viikonloppu se taas oli ja meni. Mitään erikoista ei taaskaan kerennyt tekemään, lauantaina oltiin esikoisen vauvauinnissa, pidettiin kunnon siivouspäivä ja lisäks leivoin aivan ihanaa suklaa-tosca torttua. Eilinen sitten vaan oltiin ja käytiin kahteen otteeseen ulkoilemassa. Kiva kun noi pakkaset on laskenu, paljon helpompaa lähteä ulos, kun ei tarvitse turata itselle tai Micolle niin kauheesti päälle.

Mulla iskee kanssa välillä ihan kauhee hiki päälle, eilen kun koitin kattoo miehen kainalossa leffaa nii ei tullu mitään, ku tuntu et se hohkaa ku lämpöpatteri, piti ihan siirtyy toiselle puolelle sänkyä :D Mutta tohon taas vastapainoksi välillä iskee ihan kamala horkka, tuntuu ettei lämpene sitten millään.

Nyt on tullut sitten takasin myös toi yöllä vessassa ramppaaminen. Alussa oli kanssa toi riesa, sitten se helpotti ja nyt taas vähintään 3 kertaa yössä pitää mennä vessaan. Vaikuttaa kyllä varmaan se, että yöllä on myös kauhee jano, saatan juoda yli litran yöllä eli ei ihme, että välillä vähän pissattaa :D

Hankintoja ei olla vielä tehty. Hirveesti mitään ei kyllä tarvitakkaan, kun esikoiselta on kaikki vielä tallessa. Tuplarattaat pitäs ostaa ja uus turvakaukalo luultavasti hankitaan, mutta muuten taitaa kaikki olla valmiina. Vaatteita varmasti tulee osteltua, mutta ootan rakenneultraan asti, että tietää täyttyykö kaapit vaalenpunasella vai vaaleensinisellä <3

Tänään tuli sitten 17. viikkoa täyteen ja juurikin näillä viikoilla tunsin ekat potkut esikoisesta. Nyt on alkanut huolettaa, että onkohan kaikki hyvin, kun tää toinen ei oo vieläkään ilmotellu itsestään, vaikka kaikkialta vakuuteltiin, että toisesta tuntee potkut aikasemmin. Neuvolakin on vasta ens viikolla, tekis mieli soittaa ja kysyä voiko tulla kuuntelemaan sydänäänet, mutta saattaa olla vähän hössöttämistä, joten koitan vielä ootella ja kuulostella...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille <3
 
Hankintoja ei ole täälläkään tehty, koska vanhemmilta sisaruksilta löytyy, tosin pinnis ja kaukalo on hankinnassa, sekä tuplarattaat.

Pari päivää on nyt tuntunut kerran pari päivässä potkuja, kun viikkoja on 15+6 :) Vihdoin alkaa uskoa että vatsassa on elämää, kun päällepäinkään raskautta ei oikein näy.

Olen myös miettinyt kovasti ystävääni, jolla tuli keskenmeno 20viikolla, koska vauva oli pyörinyt liikaa samaan suuntaan ja napanuora sitten litistynyt, sitä kun aina kuvittelee, että 12 viikon jälkeen voi olla huoletta...
 

Täälläkin olen nyt lopulta suostunu myöntämään itselleni et se ole mun maha mikä muljahtelee ja kuplii vaan PikkuKakkonen siellä viettää omaa eloansa :) Tihenevään tahtiin alkanut hoksimaan liikkeitä ja välillä ne tuntee jo ihan selvästi kun toinen työntää jalkaa tai peppua oikein kohdun seinämää vasten.

Hankintoja meillä ei nyt hirveesti ole edessä, rattaat ja myöhemmin sitten isompi turvaistuin kun Juttiksen turvakaukalo on vielä tallessa, mä kun en siitä suostunut luopumaan ja hyvä nii :) ei tarvitse uutta ostaa ja tietää että on ollut hyvin käytössä eikä sitä ole kolauteltukaan. Pinnari on vielä paikallaan ja kun saadaan kaverilta taaperosänky niin sekin on sitten hankittu. Siihen vaan parempi patja sitten.

Viikon päästä taas neuvolaan meno, ihmettelen et miten nyt on kahden viikon välein... varmaankin johtuu viikoista ja siitä et tämä edellinen piti venyttää pidemmälle että päästiin käymään Juttiksen kanssa samalla kertaa siellä, typyllähän oli kontrollikäynti sen imusolmukkeen tähden mutta sekin onneksi oli hävinnyt, eli turhaa sitäkin murehdin.

Näillä viikoilla olen huomannut uneksivani paljon, eikä mitään kauniita unia vaan painajaisia. Äskettäinkin kun heräsin päiväunilta olin hiestä märkä ja pöllähtänyt kun uneksin että esikoisella olisi ollut päässä jotain vikaa ja sitä olisi leikkauksen avulla joutunut tutkimaan. HYI HELKKARI! Ehkä stressi sitten pukkaa unissa läpi... tiedäppä häntä.

Kait sitä käy vaan niin ylikierroksilla ja on niin hormonimyräkässä et kaikki tuolla pään sisällä on vähän levotonta.

Tosiaan nyt on alkaneet tututkin huomautella jo mahasta et kyllä se on sitten alkanut kasvamaan ja on tullut sitä "päällenäkyväistä" :D Aikaisemmin näköjään toista odottaessa alkaa maha näkymään kun esikoista odottaessa maha alkoi pullistua vasta viikolla 18-19

 
Moikka!
Enpä oo aiemmin tänne mitää kirjotellu, vaikka kyllä ahkerasti oon käyny lukemassa muiden juttuja.. ja sitä kautta "hengessä mukana" :)
rupes nyt kovasti mietityttää kun mulla seuraava neuvola vasta 26.3. ja edellinen oli 30.1.,(viikot siis tänää 16+3).. eli melkein sen kaks kuukautta ois väliä.. rakenneultra 12.3. kyllä mut miten mul sellai käsitys et neuvola ois ollu alkuun kerran kuussa? viimeks tosiaan oli myös se lääkärikäynti, ihmetytti sekin ku ei sydänääniä ees yritetty kuunnella. ois nii kovasti halunnu kuulla ekaa kertaa pikkusen sielä :/ kyllä se lekuri katto ultralla ja kaikki siellä oli hyvin, mut ne sydänäänet!
 

Ystävät ovat kuin lyhtyjä elämän poluilla. Eivät lyhennä matkaan vaan valaisevat tien ja tekevät sen helpommaksi kulkea. Hyvää ystävänpäivää! :)

 
Oikein mukavaa Ystävänpäivää kaikille mammoille! =)

Viime perjantaina menin ja kerroin sitten yhdelle työkaverilleni. 
Tai tuumasin vain että josko hän voisi käydä nostamassa kaljatankkeja alemmas päin,kun olivat niin korkeita pinoja ja etten itse uskalla käydä nostelemassa. 
Hän vain tuumas "... mitä ootko raskaana?" =D 
Hän sitten informoi asiasta seuraavana päivänä toiselle työkaverilleni.
Eilen he sattuivat molemmat olemaan vuorossa aamun, kun itse tulin iltaan.
Tulin keittiöön niin ensinmäiset sanat olivat; Mitäs meijän massunkasvattaja? 
Molemmat olivat oikein iloisia minun puolestani. He olivat jo tuumailleetkin keskenään aikaisemmin että taidan olla raskaana. 
toinen työkaverini oli aikaisemmin myös asiasta tuumaillut pomojeni kanssa. Nytpä siis kun he saapuvat lomaltaan, voin kertoa heille hyvillä mielin, kun asiaa on jo pikkasen pohjusteltu.

Ja voi luoja mikä helpotus! =D ei tarvitse yrittää enää massua kovin piilotella kun raskauteni on nyt tiedossa!

Vielä tasan kuukausi rakenne-ultraan <3 en malttais odottaa... 

 
Hyvää Ystävänpäivää kaikille <3

Itselleni tämä päivä on osoittautunut oikein hienoksi,
sormus lyötiin tänään sormeen miehen toimesta :)

Ja huomenna olisi se kauan odotettu rakenneultra!! :o
Jännittää ja pelottaa ja hirvittää ja ja ja.. mutta huomenna se sitten selviää :)

 
Hyvää ystävänpäivää mammat! <3

Täällä oli taas neuvolapäivä. Ja vaihteeksi ihan hirmusta tuskaa töissä, mulla on nyt välillä ollu semmosta että alkaa alaselästä särkemään, sitte se leviää lantiolle, etureisiin ja sitten mahaan. Tuntuu melkein semmosena menkkakipumaisena vihlontana ja olin jo ihan paniikissa suurinpiirtein kun lähin töistä neuvolaan. Onneks oli se neuvola, kuulemma ihan normaalia kun alkaa paikat löystyy ja venymään.. Mutta ikävää kyllä, liikkuessa tosi inhottavaa varsinkin.
  Sydänäänetki löyty nyt hyvin ja ekaa kertaa mittailivat kohdunkorkeutta, 21 cm se jo on. Ja puolessavälissä mennään, hurjaa. Huomenna joutuu viemään labraan pissanäytteen kuitesti kun veri oli kolmella plussalla.. Siihenkin tosin terkkari epäili, että johtuu limakalvojen kuivumisesta kun sekin vaiva iskeny.
 Perjantaina se rakenneultra, iik. Jänskättää, onneks menee nopsaan tää viikko kuiteski. Huomenna jo keskiviikko :) ja sain mielenrauhan tuohon painon vaihteluun. Mulle ei ollu tullu yhtään lisää painoa viime neuvolasta ja sitte kun kysyin et onko huono niin sano vaan, että ihan normaalia. Jotkut vaan laihtuu ja jotkut sitten saa enempi painoa, vauva silti kasvaa niiku pitääki. Ja koska mulla on reilusti jo valmiiksi painoa niin hyvä vaan ja se vauva vähän niiku kuluttaa tuota ylimääräistä. Loppuvaiheessa sitten nousee pikkusen enempi, mutta pyritään pitämään nuo painonnousut alle kilossa/ viikko tai jotain semmosta.
 Ja sain semmosen uuden kirjasen, tykkään tuosta enemmän kun minkä sain ekassa neuvolassa, paljon selkeemmin kerrottu kaikki jutut ja enemmän tietoo ja hyvät kuvat :D Seuraava neuvola onkii jo kahden viikon päästä kun sillon pitää ne kelajutut katella läpi.

Tulipas taas juttuu, tää painuu nyt kuiteski nukkumaan. Masussaki riekutaan jo iltajumppaa, yleensä aina alkaaki näihin aikoihin. Päivälläki on alkanu tuntuu välillä potkuja <3

Palaillaan viimestään perjantaina sitten. Kivaa loppuviikkoa ja hyviä vointeja kaikille!
 
Joko kaikki on kertonut sukulaisilleen tulevasta perheenjäsenestä, millaisia reaktioita on tullut?
Oma äitini kysyi tänään kun mielestään olen lihonnut liikaa, siinä sitten ihmetteli ja voivotteli (tämä oli ns. iloinen vahinko) eikä ymmärtänyt ollenkaan, tämä tulee nopeasti, koska olemme olleet nykyisen miehen kanssa yhdessä vasta reilu 6kk, vaikka tunnettu 2,5vuotta. Nyt sitten kuuntelen sukulaisten saarnaa ja voivottelua. Veljeltäni tuli raivoviesti pitikö nyt ja näin äkkiä ja muutama kirosana perään, masentaa valtavasti ja vie aina ilon odotukselta, en montaa kertaa joutunut miettimään lapsen pitämisen ja keskeytyksen välillä, varsinkin kun mieheni ex on ollut jo lapsettomuushoidoissa eikä koskaan voi tietää saako lapsia enää...
Onneksi minulla on ihanat lapset, mies ja miehen suku joka ainakin näennäisesti iloitsevat myös.
 
Hyvää suklaamuffinssin tuoksuista Ystävänpäivää kaikille mammoille!

Päätin tuossa leipoa suklaamuffinsseja miehelle yllätykseksi kun tulee iltavuorosta kotiin kymmenen jälkeen :D Saa nähdä millainen vastaanotto tulee.

Iskias on pikkaisen vaivannut nyt muutaman päivän aikana. Mutta venyttelemällä on helpottanut hiukan. Ja alavatsaa välillä kiristellyt. Muuten on masun kasvattelu jatkunut. Viime yönä en kyllä meinannut saada unta kun napero veivasi vähän väliä :S

Huomenaamuna olisi sitten tuo kauan odotettu rakenneultra!! Ihanaa! Toivottavasti pikkuinen suostuu näyttämään kumpi on :D
 
Takaisin
Top