Helmikuun höpöttelyt

Kävin viikolla 18+1 viimeksi neuvolassa ja silloin painoa oli tullut 1,2kg lisää, enkä usko että nytkään on ruimasti paino noussut, no ensi viikolla selviää totuus :) Mietinkin, että minun pelastus on ollut varmaan ensimmäisen kolmanneksi ajan se, että oli pakko syödä edes vähän usein, jotta pahaolo pysy loitolla. Nyt pystyn jo olemaan pisempiä aikoja syömättä ja jaksan tosiaan lenkkeillä koirankin kanssa, että se helpottaa nyt. Toki mielitekoja on minullekin tullut ja olen antanut ne itselleni anteeksi, mutta en ole huomannut että söisin päivässä kauheasti enempää kuin ennen.
 
Eipäs nyt stressata turhista- paino on liukuva käsite.. eikä se iällä tiukemmassa istu:grin.
mulla oli ekan jälkeen vaikea muutaman ylim kilon kanssa (se muutos siinä varmaan tuskastutti), mutta ei nyt enää viime kerralla, ne lähtee kuitenkin, ei kai sen väliä onko kuukauden vai vuoden päästä?
mies jo oppinut, ette kannata liian pian itseä hurjaan bikinikuntoon laittaa, päätyy sitten vaan uudelleen "astutukseen"--:bunnylisääntymään kun puput.. ihana mies mulla:sex
 
Minulla on paino -2kg lähtöpainosta, ei kyllä haittaa koska liikakiloja ihan kiitettävästi. Hienosti on pysynyt kilot kurissa ja neuvolassa ovat todella kannustavia olleet, ja muistuttaneet, ettei saa siten olla itselleen vihainen jos siellä loppupuolella tulee se muutama plus kilo :grin
 
Mulla esikoisesta tähän mennessä oli tullu ainaki 5kg, ja yhteensä tuli joku 12-13kg. Ja kohtuu hyvin nuo lähtiki et saa mulle painoo tulla.. Ku alle 65kg painoin synnyttämään lähtiessäki :)
 
Mulla oli bmi 23 eka neuvolassa ja oli tullut 22+5 n. 7 kg... mutta neuvolassa sanoi, että se paino tosiaan tulee vähän sykleittäin, mutta ei tarvis jatkuvasti ihan noin kovalla tahdilla tulla :D esikoisesta tuli n. 12 kg enkä kyllä muista, että olisi loppuaikana noussut mitenkään kohisten vaan just jostain rv 20-35 välillä se kaikki tuli ja vikan kuukauden aikana taisi tulla vaan vauvan painoa enää, eli se joku 1 kg / kk.
 
Helou, olen viettänyt vähän hiljaiseloa täältä sairastelun takia. Tämä himskatin flunssa (tai mikä onkaan, yskä, kurkkukipu ja pieni lämpöily) on kestänyt vaivaiset 3 viikkoa jo! :mad: Tänään palasin kolmen päivän saikun jälkeen töihin, mutta veto on siltikin vielä pois...


Mulle oli edellisessä neuvolassa tullut 2,4 kiloa lähtötilanteesta, viikot taisi olla tuolloin jotain 22+. Nyt veikkaan, että tämän kolmen viikon sairastelun takia (totaalinen liikkumattomuus + mässäily) on tullut painoa paljon lisää. Ensi viikon neuvolassa se sitten selviää.

Eilen poksahti rv 25, aika hurjaa. :)

25+1
 
Mä oon 163cm pitkä ja lähtöpaino oli noin 87kg tällä hetkellä paino on 83kg eli laskee onneksi... Kun aloin odottamaan esikoistani painoin 57 ja sain 26kg raskauden aiakan lisää ja ne jäi ihan kaikki päälle, mikään ei lähtenyt pois vaikka täysimetti, söi terveellisesti ja liikkui ihan hyvin, nyt en halua et painoa tulee yhtään.
 
Joo mäkään en kyllä yhtään luota siihen, että imetys veisi kilot. Kroppa piti viimeksi viimeiseen asti kiinni kiloista imetyksen ajan, pari hassua kiloa sain putoamaan sillä että söin terveellisesti ja liikuin paljon. Mutta toisaalta, kun imetys loppui alkoi kilotkin tippua kun hyvällä itsekurilla jatkoi.... Joten luotan siihen, että ennemmin tai myöhemmin ne kertyneet kilot lähtee.

Väsyttää kyllä ihan hulluna. Tuntuu siltä, että tämä sairastelu alkaisi nyt hellittää, mutta enpä uskalla olla varma... Töistä ei ainakaan meinaa tulla mitään, kun meinaa nukahtaa työpöydän ääreen.

25+2
 
mulla taas kävi niin päin et ekaa odottaessa painoin 61 -> 19 kg tuli lisää ja 6kk synnytyksestä oli lähteny jo 24kg. Mies on nyt tyytyväinen ku on tullu joku 6kg takasin ni oon saanu vähän muotojaki :)
 
VOI ELÄMÄN KEVÄT! Sain ensimmäiset omakasvatetut lampaantaljat kotiin eilen- 13 toinen toistaan muhkeampia ja ihanempia ISOJA taljoja!
saa vuorata vauvan taljoilla..eh, niin sopivasti kun tulee se KESÄ-vauva:smiley-ashamed004..no, onhan ne aika pieniä vielä ensitalvenakin:)..
 
Tää painoasia on kyllä superyksilöllistä. Mulle tuli ekassa raskaudessa kiloja 22 :) ja olikohan 7kk synnytyksestä niin olin jo laihtunut 23-24 kiloa? Sillon oli jo neuvolassa huolissaan et muistanko syödä ollenkaan ku olin ku luuranko. Mutta söin omasta mielestä todella paljon ja myös herkkuja, mulla imetys vaan toimi niin et kaloreita paloi! Ja joillakin imetys ei laihduta taas ollenkaan. Nyt tässä raskaudessa on tullu 8-9 kiloa ja viikkoja on 24 + jotain? Neuvolassa sano et mulle saa tulla painoa reilusti lisää kun lähtöpaino oli niin vähän. Ja ite pelkäisinkin sitä et jos painoo ei tulis niin voisin mennä imettäessä liikaa miinuksen puolelle ja maidontulo saattas tyrehtyä. Et ei se aina oo huono juttu jos painoa tulee..
 
Nimenomaan, yksilöllisiähän ne painoasiat on aivan kun kaikki muutkin asiat raskaudessa! :)

Huoh, mikä väsymys vieläkin... Flunssan jälkimaininkeja varmaankin. Tuntuu että voisin nukkua kellon ympäri, mutta eipä tuo oikein töissä onnistu -eikä sen puoleen kotonakaan esikoisen kanssa.

25+3
 
Sama täällä, väsymyksen suhteen. Flunssa on kestänyt jo kolmatta viikkoa, nyt onneksi alkaa jo hellittää. Töitäkin on ollut niin paljon, että öitäkään ei ole saanut kunnolla nukuttua. Eilen sitten nukahdin sohvalle kuudelta illalla, mies varovasti herätteli tunnin päästä. Menin sitten silmät ristissä vielä salille, mutta onneksi raahauduin. Kun kroppa ei ole saanut liikuntaa moneen viikkoon, vähemmästäkin tuntee olonsa nuutuneeksi. Mutta tästä sit vaan uuteen nousuun :)
 
Mä en ole uskaltanut vieläkään mennä liikkumaan, sairastelu on nyt kestänyt vajaat 4 viikkoa. Pelottaa jo valmiiksi lähteekö tämä kroppa enää liikkeelle tällaisen tauon jälkeen, ainakin liitoskipuja on jo jonkun verran ilmaantunut...
 
Onko moni ottanut influenssarokotteen? Minulle sitä ei olla neuvolassa edes ehdoteltu ja eilen heräsin tässäkin asiassa vasta.

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
 
Otin rokotteen joulukuussa. THL sitä kovasti raskaana oleville suosittelee, joten jännä etteivät asiasta kaikille neuvolassa mainitse. Mulle asiasta kerrottiin, mutta terveydenhoitaja antoi rivien välistä tulla läpi oman rokotevastaisuutensa. Mutta itse luotan enemmän THL:n asiantuntijoihin, myös lääkärilehdessä oli asiasta juttua ja ehdottomasti rokotetta suositeltiin raskaana oleville. Mutta jokaisen oma päätös toki tämäkin asia.
 
Mä taas pysyn visusti rokottamattomalla puolella näissä influenssa-asioissa- kukin tyylillään!
 
Ei mullekaan itse asiassa neuvolassa halaistua salaa mainittu influenssarokotteesta.

Tosin, en varmaan olisi nyt raskaana ollessa ottanut sitä kumminkaan. Toivon totisesti ettei lapsi nyt tarhasta mitään influenssaa kanna, muuten näen riskin aika pienenä.

Mutta piikkiä en siis ottanut, enkä enää tässä vaiheessa otakaan. Mun tuurilla siinä kävisi niin kuitenkin, että ottaisin juuri sen piikin ja saman tien iskisi influenssakin, saisi molempien riskit sitten. :eek:
 
Mä otin neuvolasta piikin muistaakseni ekalla käyntikerralla. Ihan vain jo siksikin, että sairastin viime talvena aika rajun keuhkoputkentulehduksen, enkä todella halua saman toistuvan nyt raskaana ollessa.
 
Otin rokotteen itselle ja lapselle, mies ei välittänyt. Alkuraskaus oli semmosta sairastamista, ettei kiinnosta yhtään enempää makoilla puolikuntoisena. Ja pitemmällä aikavälillä katseltuna niin kyllähän nuo rokotteet on osottautuneet pääosin hyödyllisiksi...
 
Takaisin
Top