Helmikuun höpöttelyt

Satsuma*

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Kesäkuunmammat 2014
Se ois sitten jo helmikuu. Osalla rakenneultrat jo takana, osalla edessä helmikuussa. Mahat kasvaa kohisten. :wink

Täällä vaan flunssa, tai oikeastaa siis yskä ja kurkkukipu, jatkuu ja jatkuu. Kohta 2 viikkoa takana. Olo on todella väsynyt. Viime viikolla kulutin pari päivää saikulla ennen työmatkaa, sama harkinnassa tälle viikolle jos ei olo ala helpottaa.

Tajusin juuri etten ole muistanut edes hakea äitiysrahoja/avustuksia, vaikka kela-neuvola oli ja meni pari viikkoa sitten. Pitäisiköhän tässä aktivoitua...?!

Mites muilla on helmikuu lähtenyt käyntiin...?

23+5
 
Mä juuri kulutin vartin verran työaikaa ja laitoin Kelalle ja työnantajan HR-puolelle laput menemään. Eli nyt vaan päätöksiä odottelemaan =) Rahan tuloa ei voi estää... Ja enää pari kuukautta duunia jäljellä! Pidän hiihtoloman siinä ennen poisjääntiä, niin aloittelen vapaarouvattarena oleilun jo huhtkuun puolivälissä. Ja kohti uutta sokerirasitusta taas mennään - rv 26 olisi uusi tiedossa. I can hardly wait.
 
Mukavasti on meilläkin lähtenyt helmikuu- kovaa vauhtia kohti kevättä mennään!! eikä lumitöitä oo tarvinnut tehdä juurikaan, on nää erilaisia nää vuodet tässä sää-asiassa.
Veto ollut kateissa viikonloppuisin. välttämättömät vaan saanut tehtyä, ei mitään extra patikkaretkiä tai urheilusuorituksia. mulla kela-neuvola edessä ensiviikolla..toivon että saa tuet edellis-kerran tuloilla..
eikös se pitäis olla mahd kun on alle 3v eroa?
 
mä oon uskaltautunu vähän enemmän kurkkimaan tota tarvikeosastoo ja vaatteita (hankintoja en viä oo oikein tehny siltikään) nyt kun rakenneultrassa oli kaikki ok, :) jos tässä pikkuhiljaa alkais kaikkee kasailemaan...torstaina se kela-neuvola täällä kans.oon oottanu kun kuuta nousevaa et koska ne julkasis sen uuden äitiyspakkauksen,et vois yhtään päättää haluisko uuden vai vanhan.varmaan venytän sitä sinne huhtikuulle sitten sen hakemista...ärsyttää kun ei tiiä :grin äitiysraha tulee oleen minimi täällä,mut ohan sekin enemmän mitä ny,kun opintotuettomana opiskelijana gradua yritän vääntää...olis aika ryhdistäytyä,että sais kaiken valmiiksi ennen kesäkuun viidettä :p

mitäs muuta,parisuhdehuolia hieman täällä taivaalla :sad001 viimeseen kolmeen viikkoon on lähinnä vaan asuttu yhdessä,ja minä alan hyppiä jo seinille kun kaipaisin sitä läheisyyttä ja kunnollista parisuhdeaikaa.eilen siitä tuli hieman avauduttua sitten...ikävä tasapainoilla tässä,kun tuntuu et mies vaan käy töissä ja istuu koneella ja minä oon ihan näkymätön,ja toisaalta tiiän että se on väsyny ja stressaantunu ja huolehtii raha-asioista niin en oo kauheesti sitä viittiny painostaa...ja sitten,kun antaa asioiden olla liian pitkään,tulee pillastuttua,ja sitten se laitetaan vaan raskaushormoneiden piikkiin...huoh :sad001

kaiken huipuks anoppi aiheuttaa lisäharmia...nyt uutuutena se ilmeisesti kattoo asiakseen raskauden varjolla puuttua meiän raha-asioihinkin jo :eek::mad: se ihan oikeesti kehtas tänä aamuna soittaa miehelle ja paasata asiasta (kuulin sivusta kaiken). et kun noi teiän menot on niin suuret et kaikki menee mitä tulee,miten te aiotte lapsen kohta elättää jne..

ja sitten se _käskee_ miehen sinne,että voivat _kolmisin_ (eli mies ja sen vanhemmat) keskustella asiasta?!?! oonko ny vaan hormonipäissäni,kun asiasta kilahdin ihan totaalisesti?ohan se ihajjees että huolehditaan ja yritetään auttaa,mut mun mielestä toi on vaan tosi loukkaavaa,ihan kun ei osattas pyytää ite apua kun sitä tarvitaan,ja toi että mut syrjäytetään tästä kokonaan,vaikka kyseessä on kai mun perhe ja mun lapsi...auts. :sad001
 
Kuulostaapa ahdistavalta anopilta! Mulla onneksi ihana anoppi, joka tosin taas liiankin huolehtivainen ja huolissaan, että esikoisella riittävästi päällä jne. Nytkin haluaa ostaa uuden talvihaalarin, kun nykyinen kiristää kuulemma poikaa ranteista =) Mutta parempi näin päin.

Mä tietkö lambi mietin kans tuota, kun mun mielestä pitäisi tyyliin automaattisesti mennä edellisten mukaan, jos alle 3 vuotta, mutta sit kuitenkin ehdotti mulle siellä netissä, et joko 2012 verotulojen mukaan (ja silloin ollut 7 kk äittärillä) tai sit edellisen 6 kk mukaan. Laitoin nyt et edellisen 6 kk mukaan ja meidän HR:n et laittavat laput eteenpäin vasta ensiviikon jälkeen, kun helmikuun palkka mukana. Tulin siis takaisin töihin syyskuun alusta, niin saan sit 6 kk palkkatulot siihen. Eli siis pitäisi kyllä mennä niiden tulojen mukaan, mutta mulle ehdotteli jotain ihan muuta.

Mä nyt laitoin hakemuksen rahana, kun tosiaan kaikki nuo tärkeimmät esikoisen pakkauksesta säilytetty. Nykyisessä on kyllä aika ihanat värit ja sata kertaa kivempi toppapussi kuin meillä. Toivottavasti uudessa on yhtä ihana. Aika monet niistä vaatteista oli lopulta meidän nappulalle huonon mallisia, mutta kyllä niistä pari säästyi seuraavalle ja tosiaan haalari & makuupussi myös tallessa. Ja vaipat.
 
siis huolehtivainen ja huolissaan tuo onkin,ei se varmaan tajua että mä tästä voisin ottaa nokkiini...normaalisti välit on kuitenkin ihan hyvät.äh.harmittaa.jotenkin koen,että se dissaa mua ehkä siks kun ei olla kuitenkaan niin kovin kauaa oltu yhessä (1,5v) eikä olla naimisissa tai jotain...en tiä.voi ärsytys.äkkiä se näköjään kääntyy se hyvää tarkottava holhous itteensä vastaan
 
Tsemppiä heidi79! Eiköhän ne raha-asiat tosiaan ole jokaisen perheen oma asia, ei muiden. Mutta joskus kyllä ihmiset toki tarkoittaa hyvää, mutta tuo sen esiin väärällä tavalla. Ärsyttävää oli niin tai näin!

Väsyttää, voisin nukahtaa työpöytäni ääreen...
 
eniten mua ärsyttää se,miten tää tapahtu.anopilla on miehen tilille tunnukset _hätätilanteita varten_,ollu jo vuosia (siitä lähtien kun mies joutu sairaalaan pitemmäks aikaa ja raha-asioiden hoito ilman niitä oli hankalaa),mutta se,että se menee sinne muutevvaan kyttäämään :eek: en tajua.
 
niin poistasin minäkin,olen siitä jo epäsuoraan ja suoraan vihjaillu aiemminkin.mutta pahaa pelkään,että mies ei siihen suostu...tunnen ihan,että tästä muodostuu nyt meidän ensimmäinen ihan oikea ja iso parisuhdeongelma. :sad001 mulla on ihan se olo,että se valittee perheensä mun ja anopin välillä ja pelkään jääväni kakkoseks....
 
Rahasta varsinkin on aina kurja tapella, oli sitten minkälainen raha-asia hyvänsä =/ Tsemppistä selvittelyyn! Toivottavasti ei tosiaan kuittaa sun juttujas vaan raskaushormonirähinänä! Olis varmaan kiva meinaan saada asia setvittyä ennen vauvan saapumista. Ja meillä tosiaan välillä taloustiliä tutkiessa miettii, että pitäisikö jonkun laittaa sinne vähän lisäbuustia :D Toki molemmilla omatkin tilit, että ei ihan tili kuivana mennä
 
Toi on kyllä tässä tilanteessa raivostuttavaa, että kaikki tunteenpurkaukset laitetaan hormonien piikkiin. Ihan kun ei vois oikeesti joskus olla syytä kilahtaa jostain. Ainakin Heidi tuo sun kilahdus oli ihan täysin aiheellinen. (Omat kilahdukset "miksei astiat taaskaan ole tiskikoneessa" ei aina kylläkään ole...)

Ja täällä myös samat fiilikset parisuhteen kanssa. Tai siis, kaikki on periaatteessa hyvin ja vietetään aikaa yhdessä ja on hellyyttä jne, mut kuitenkin tuntuu että sitä OIKEETA parisuhdeaikaa on liian vähän. Muka on niin kiirettä, vaikka ei oikeasti edes ole. Ei meillä ole lapsiakaan vielä jaloissa pyörimässä, joten nyt mun mielestä pitäisi ottaa ihan kaikki irti kahdenkeskisestä ajasta. Seksiä kerran viikossa, vaikka mahdollisuus olis touhuta vaikka joka päivä. Nyt kun mies taas olisi kotona eikä viikkoja reissussa, mut ei, me ei siltikään näköjään käytetä tätä lisääntynyttä yhteistä aikaa hyödyksi. Vielä vähän aikaa sitten ei oikeastikaan ollut mahdollisuus kuin viikonloppuisin ja silloin sitä vannoi, että sit kyllä pannaan monta kertaa viikossa kun mies on taas kotona. Vitut. Eikä mua huvita vongata, jos toinen ei vaikuta yhtään siltä, että olisi puutteessa. Kyllä mä saisin jos pyytäisin, mutta ei vaan huvita tehdä aina aloitetta.
 
Mulla oli tänään hammaslääkäri ja elämäni toinen reikä!!! Hammaslääkärin poratessa mahassa alkoi vastarinta, potki ja heilui ihan mielettömästi niin että lääkäri ja hoitajakin nauroi kun potkut näkyi ja koko penkki heilui :D
 
oivoi, raha-asiat saa helposti tunnelman pakkaselle :sad001 meillä oli viime viikkoon asti rahahuolia ja ressasi molempia ja kuormitti parisuhdetta niin et mietittiin jo eri osotteitakin välillä. Nyt onneksi asiat saatiin asiat hoidettua ja nyt menee jo parisuhteessakin paremmin! Mut johan sitä kestikin jo toista vuotta...raha oli jatkuvasti riitojen aiheena. Jos ei muuta positiivista niin piristävää riidellä välillä jostain muusta kuin rahasta haha :D
 
Joo, anopit muuttuu sietämättömiksi viimeistään siinä lapsien ilmaantuessa..(on niitä ehkä toisenlaisiakin, muutei täällä oo näkynyt??) jotenkin ne kokee oikeudekseen kommentoida toisten elämää kun se lapsikin (heidän lihaa ja vertahan se on..) on tulossa..tuttua on! ei oo muuten onneksi nyt enää uutisen julkistettua kehdannut mun kuullen ainakaan kauhistella meidän elämää.. mutta oma äitini kommentoi nykyään mulle oman miniänsä rahankäyttöä ja lapsenkasvatusta..ja se on ihan ammattilainen lastenkasvattaja vielä kaikenlisäksi...en nyt niin hirveän huolissaan olisi..pitää toivoa ettei itselle kasva kyrp otsaan jos joskus anopiksi pääsee.. Heidi, tsemppiä sinne rintamalle, kyllä siitäkin yhtenä rintamana vielä selviää (ja anoppi löytää pakonedessä paikkansa..)

Raha on kyllä hauska juttu, siitä on aina eri näkemyksiä, semmoinen ikuinen ihmetyksen aihe. mä otin aikanaan nokkiini kun mies ei halunnut yht tiliä, nyt en MISSÄÄN nimessä haluaisi yht tiliä- on niin eri kulutustottumukset, että en luottaisi rahojani hänen haltuunsa:rolleyes: , elämäni kylläkin:wink.

Parisuhdeaika, mikä? On yhtä kaaoksesta toiseen juoksemista tää elämä- ja vielä eriaikaan kotona, toinen töissä yöt ja viikonloput, itse arkipäivät..ei siinä ihan joka päivä edes kahvia keritä yhdessä juoda. Ja himottais joka päivä, mutta ei kerkee, eikä sitten jaksa vongata kun toinen omaan nukkumisaikaan saapuu kotiin (ei kumpikaan..) mutta pianhan sitä on kotona aina pannu valmiiksi kuumana kun urho saapuu.. mutta olis se kiva jos mies himoaisi mua yhtälailla näin raskausaikana - niitäkin kuulemma on (omasta mielestä on ihan hirveen seksikäs)??? toistaiseksi saa mielikuvitus hoitaa virkaansa..
 
Suspaus:En nyt tarkistanut asiaa mistään mut eikös se mene edellisen mukaan vain jos on alle 3vee lapsi, jota hoidetaan kotona? Eli työssäkäynti sotkee sen asian ja äp-rahat menee jälkeen tulojen mukaan. Näin mä oon ajatellut, mut en nyt jaksanut alkaa kännykällä kaivaan Kelan sivuja..
 
mun ymmärtääkseni valitsevat äidin kannalta edullisemman vaihtoehdon, jos edellinen lapsi alle 3v niin menee edellisen mukaan ellei tulot ole noussut viimeisen puolen vuoden aikana siitä mitä oli ennen edellistä lasta...
 
Voin kertoa lambi että täältä löytyy yksi erilainen anoppi :) Minun anoppi oli jopa toinen kaasoistani, ja on yksi parhaista ystävistäni, ja meidän lapset vaan lähensi meitä, vaikka siis ensimmäinen raskaus, mikä meni valitettavasti kesken, sai alkunsa, kun olimme seurustelleet vajaa puoli vuotta. Siitä huolimatta anoppi oli ihan innoissaan että saa lapsenlapsen :)
 
Mulla on muuten ihan jees anoppi, ei valittamista.
Yks mihin se jaksaa puuttua on mun paino. Heti ku kerrottiin uutisesta, se on kysyny joka kerta sielä käydessä että onko paino noussu. Onneksi oon saanu sanua, että eipä oo noussu ku kilon. Kun ei sitä tarvi kuulemma kahen eestä syyä. :D :D
Toinen on, kun anoppi meinaa, että meillä on varmasti astmaatikko vauva tulossa. Kuulemma pitäs naapureitten navettaan viiä siedätyshoitoihin. :D Meillä siis kaks koiraa, jotka aiheuttaa sen astman. :D
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on varmaan sellainen maailman paras anoppi! Onhan siinäkin vikansa, mutta on silti upea tyyppi, en voi valittaa. Ja lapsen kanssa auttaa aina kun vaan voi ja lapsikin jumaloi mummiaan. :) Meillä välit lähentyneet ensimmäisen lapsen synnyttyä ja toivottavasti vaan tästä lähentyy lisää.

Mitä tulee painoon, niin mun oma äiti on ollut kovasti huolissaan siitä. Kysyy aina niin nähdessä kuin puhelimessakin, että paljonkos se paino on noussut. Kuulemma oli hirvittävä painonnousu viime raskaudessa, kun paino nousi 13 kg. :p Ja viime neuvolaan mennessä (22+ viikot) oli paino noussut 2,4 kg alusta...
No, antaa äitin huolehtia. Muuten äitikin on varsin mukava mutsi. :wink

24+0 poks!
 
Takaisin
Top