Helmikuun höpöttelyt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsuma*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kukaan hankkinut tukivyötä ja millaiseen kipuun se auttaa? Perjantaina alkoi työt ja nyt olen juuri pääsemässä yövuorosta kotiin. Selkä ja vatsa ovat todella kipeänä. Vatsaa kiristää ja on osittain kosketusarka :(. Onneksi kohta pääsee nukkumaan!

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Hohhoijaa, yritän tässä peruuttaa raskauteen liittyvää hammaslääkärikäyntiä tämän sairauden takia. Vasta tunnin jonottanut vailla vastausta...

Neljä viikkoa nyt täynnä sairastamista, jippii.

Itsellä hammaslääkäri tällä viikolla, jäiks. Olen aina sanonut, että menen mielummin vaikka gynelle kuin siihen laitokseen. Mutta joo tuo aikojen varailu ja vaihtaminen ei hitto mitä puhelinrumbaa.. Täällä suunnalla niillä on siellä jonkun maailman ärsyttävimmän tädin ääni joka jankkaa joka välissä, et odota vielä tai et voit tehdä sitä tai tätä verkossa jne... ÄRG se on kamala.

Hih, nauhoite sanoi alkuun "odotusaika yli 5 min" ja yli 1,5 tunnissakaan en päässyt läpi. Netin kautta sain lopulta ajan vaihdettua. Katsotaan muistaako ne kuitenkin vielä peruuttamattomasta käynnistä maksulla, jei.

Tänään on ollut outoja kipuja alavatsalla, mutta luulen sen johtuvan tästä jo neljä viikkoa jatkuneesta rajusta yskimisestä. Torstaina olis kuitenkin jo neuvola, ihan kiva päästä tsekkaamaan miten se sydän jumpsuttaa. Ja painoa on varmaan tullut 100 kiloa lisää, kun liikkumaan en ole päässyt ollenkaan tämän flunssan takia ja toisaalta herkut on maistunut.

100kg, se oliskin aika ennätys:), kyllä mulle herkut maistuu vaikka terveenä oonkin..autokarkit ilahduttaa aina työmatkan..

No okei, ehkä vaan 99 kg. :wink

Mulla ei taas tähän mennessä ole (siis ennen tätä sairastamista) erityistä herkkuhimoa ollut. Siis tottakai jotain olen herkutellutkin, muttei mitään älytöntä. Nyt sitten sairastelun aikana kaikki -erityisesti kaikki makea- menee ja kaksinkäsin.

Mulla tuntuu et nälän tunne on lähteny... Saa olla melko pitkä tauko ruokailujen välissä ennen, ku tulee nälkä.. Outoa. Töissä ollessa kuitenki tulee kahvitauolla ja lounaalla otettua välipalaa, joten kyllä sitä tulee syötyä, mut viikonloppuna sitä vaan huomaa et oho.. pitäisköhän syödä jotain. Ja tarkotan nyt ihan ruokaa, en herkkuja. :grin Ne kyllä maistuis, mut yritän rajottaa niiden mussutusta... :) Painoa tullu jo ihan tarpeeksi lisää näille viikoille.

Pallero2404, sain tänään juuri meidän ta-fyssarilta lainaan Dosi Sacro SI-vyön, jota nyt raskauden aikana käytetään "väärinpäin" eli selkäpuoli mahaa tukemassa (tää ei ole siis se Dosi Sacro, joka on suunniteltu nimenomaan raskaana oleville, vaan ihan normi). Vielä ei ainakaan olla löydetty yhteistä säveltä, istuessa vyö nousee liian ylös enkä osaa/uskalla/tulee epämiellyttävä olo kiristää vyötä niin tiukalle ettei nousis. Ehkä kävellessä tms. liikkuessa tää toimis paremmin.

EDIT: kyllä tää muuten itseasiassa lähemmällä tarkastelulla on tuo ihan perinteinen raskausajan Dosi Sacro (ei kai näitä muita ookaan), en vaan saanu terkkarista mukaan niitä remeleitä mitkä menee tuolta jalkojen välistä, jotka ilmeisesti juuri pitäsi vyön paremmin paikoillaan. Ja lisäksi tosiaan ohjeena oli pitää tätä väärinpäin. Tänään oon kokeillu oikeinpäin ja ainakin se istuu nyt paremmin ja tukee oikeinpäin tietty enemmän selkää kuin mahaa.

Muokattu viimeksi:
Mulla kanssa nuha jatkunut jo tosi pitkään, mutta ei onneksi enempää. Ja harkkasuppareita tulee jatkuvasti, jos vähänkin enemmän esikoisen kanssa puuhastelee. Varsinkin nyt, kun toisella on joku äitivaihe päällänsä ja on kovin sylinkipeä. Mulla hammaslääkäri vasta joskus rv 34 aikoihin =) Viimeksikin taisin käydä samoilla viikoilla, mutta onneksi ei odotettavissa mitään hammaskivenraapimista hirveämpää eikä toivottavasti nytkään ala supistelemaan sen takia..

Mulla oli hirveä hammaskipu syksyllä just ennen raskautta, oli piilevä reikä yltänyt melkein juureen asti- saatiin onneksi hoidettua akuutissa- se kipu oli kyllä mieltälamauttavaa. samalla kävin hoitamassa muutenkin kaluston kuntoon, ei ollut tainnut viiteen vuoteen käytyä..:oops:
mutta erittäin sopivasti ennen tätä yllättävää raskautumista!
Ja löysi flunssakin meille, kuopus kuumeessa, tämmöistä sairaslomaa jo kerkesinkin kaipailla:grin

Mäkin kävin hammaslääkärissä ennen raskautumista, oli väli vierähtänyt yli viiteen vuoteen. :rolleyes: Sitten kävinkin yhteensä 4 käyntiä. Nyt menen tosiaan kunnalliselle raskauden aikana, että pääsee sitten kunnallisen hoidon piiriin äitiysloman/hoitovapaan ajaksi.

Ja se on sitten 26+0 poks!! Enää vajaat 7 viikkoa (+talviloma) töitä ennen äitiyslomaa... HUI! :grin

kuuluuko jossain päin siis hammaslääkärihommatkin raskausajan hoitoon? hö, oispas hienoo. meillä täällä pk-seudulla saa varata ajan "keskusteluun" suuhygienistin kanssa , josta saa siis jotain ohjausta suuhygienian tehostamiseen, mutta tähänkään käyntiin ei siis liity mitenkään mitkään toimenpiteet vaan ainoastaan tämä "keskustelu". hhmmm...

Joo mä otin tähän raskauteen käyttöön tällaisen 2 viikkoa yhden viikon aikana -menetelmän, ei oo niin pitkä odotus! :wink
Totta puhuen nämä viikot kyllä menee nopeasti, johtunee siitä ettei esikoisen, töiden ja tämän himpskatin flunssan kanssa ehdi päiviä ajatella.

Täällä raskauden takia pääsee kunnalliseen hammashoitoon suuhygienistille nopeammin kuin normaalisti, mikä esim mun tapauksessa tarkoittaa 2 kk jonotusaikaa. Suuhygienisti laittaa hammaslääkäri -jonoon jos on tarvetta. Sama koskee isää. Mutta käynnit ovat normaalisti maksullisia. Erona tilanteeseen ilman raskautta on siis lähinnä se, että ilman raskautta jonotusajat tuntuu olevan yli 4 kk.

Tervetuloa vaan Geminille :)

Tämä ajan kuluminen on kyllä käsittämättömän nopeaa ja vielä olisi vaikka mitä tehtävää ennen pikkuisen syntymistä. Meillä menossa muutto tässä helmikuun lopussa ja sitten alkaa se mahdoton tehtävä, että kaikki tavarat löytäisivät omat paikkansa..
Eihän tässä ole kuin muutama hassu viikko (no okei, joku 13-17) h-hetkeen :rolleyes:

Kiva, että mukaan vielä mahtuu! Tätä ketjua tässä helmikuussa vähän seuraillut ja ajattelin, että voisin mukaan liittyä, kun moni asia tulee pidettyä sisällään. Oma maailma, kun nyt pyörii tässä oman mahan ympärillä, mutta ei sitä sitten jotenkin viitsi "vaivata" omaa lähipiiriä jatkuvasti näillä raskausjutuilla. On myös mukava kuulla muiden samassa raskausvaiheessa olevien oloja ja tuntemuksia :)

Itsestäni voisin tässä aluksi kertoa, että toista lasta odotellaan ja kesäkuussa tosiaan se laskettu aika :Heartred
Sen verran ensimmäisestä raskaudesta kulunut aikaa, että moni asia päässyt unohtumaan, mutta hyvin tullut pikkuhiljaa mieleen raskauden edetessä ("ai niin joo, tätähän tää raskaana oleminen olikin" :happy090).

Toisessa ultrassa ollaan käyty muutama viikko sitten ja kaikki kehitys oli mennyt viikkojen mukaan, että tämä stressaaja voi huokaista helpotuksesta :Heartred

Samat fiilikset, täällä on mukava jutella ja lueskella muiden tunnelmia, varsinkin näin esikoista odottavanakin (ja kenelläkään ystäväpiirissä ei ole lapsia) tästä on tullut vähän kuin "toinen kaveriporukka". En ole ikinä pitänyt itseäni minään keskustelupalstatyyppinä, mutta tämä on vienyt mennessään :p

Yhdyn kesäesikkoon- tämä keskustelu vie kyllä mennessään, eipä näitä tulisi jaariteltua työkavreille (jotka kaikki ihan eri elämäntilanteessa, ja suurinosa vielä miehiä) tai ystävillekään, joita ei ihan päivittäin, tai edes viikottain kerkee tapaamaan..mies nyt ei yhtään jaksa näitä vauvajuttuja- eli jää vain te:)
Tervetuloa siis mukaan Gemini!
Mulla työviikkoja enää 4,5!!!! sitten alkaa se piitkä kesäloma..ai että, häpeä vaan kasvaa:grin
Nyt oon laittanut kelan pperit (nettiversiona), meni iisisti, pari hassua klikkausta. hoitopaikat irtisanottu huhtikuun alusta, että eipä tässä enää paljon järjestelyjäkään ole. kaikki tarvikkeet toki, mutta ne kerkee..
Siis nyt on jo oikeutettu äitiyslomaan, vaikka vauva syntyisi nyt ja kuolisi, saisi sen 3kk lomaa (hirmu lohdullista:confused:...)
24+??

Takaisin