Helmikuiset 2020 <3

Hei kaikki!

Täällä järkyttyneen onnellisena odotellaan esikoista! Meillä meni 9kk ennen kuin plussattiin ja melko pian sen jälkeen (rv 5) alkoi ihan uskomaton pahoinvointi/oksentelu, joka ei vieläkään tunnu loppuvan (rv 11+3) . Sen vuoksi yhä hieman järkyttynyt (koska kukaan ei kertonut että sana "aamupahoinvointi" voi olla pelkkä vitsi, sitä jatkunut itsellä ihan 24/7) ja tuntuu ettei tästä odotuksesta ole päässyt kunnolla edes nauttimaan, saatika kesästä joka lähenee loppuaan. Kaikki vinkit ja poppaskonstit kokeiltu, mutta löytyykö muita vastaavassa tilanteessa olleita, jotka osaisivat kertoa millon mahd. loppuu tai itsellä loppunut? Kaikki yrittävät lohduttaa, että kyllä se siitä 3kk jälkeen mutta nyt haluaisin jo kuulla joltain joka oikeasti on kokenut saman?

Täällä :greet025 Välillä nyt jo helpottaa, mutta taas tänään :wtf:puke_r
Mulla auttaa Suola, en tiedä miten terveellistä mutta nappailen suolahippuja kun eniten oksettaa. Kahdessa aikaisemmassa oon käyttänyt pahoinvointirannekkeita, nyt en edes muistanut niitä. :BangHead pikkasen pännii, en enää raaski ostaa kun todennäköisyys sille että tää helpottaa kokonaan pian on suuri.
Voima halit, suosittelen ostaa noi rannekkeet ja tarpeeksi pienet apteekista. Tsemppiä :thumright
 
Kk piti sääntöjen mukaan olla jäsenenä ennen sitä..

Joo, on mulla se täynnä.. Mut piti olla 20 viestiä kirjoitettuna helmikuisissa, enkä osaa kattoo sitä. Enempi kirjotellu tuolla muualla.
 
Eiku apua :hilarious: sekoilen viesteissä, ei ollukkaa mun viestistä lainaus *miten niin väsyttää*
 
Täällä :greet025 Välillä nyt jo helpottaa, mutta taas tänään :wtf:puke_r
Mulla auttaa Suola, en tiedä miten terveellistä mutta nappailen suolahippuja kun eniten oksettaa. Kahdessa aikaisemmassa oon käyttänyt pahoinvointirannekkeita, nyt en edes muistanut niitä. :BangHead pikkasen pännii, en enää raaski ostaa kun todennäköisyys sille että tää helpottaa kokonaan pian on suuri.
Voima halit, suosittelen ostaa noi rannekkeet ja tarpeeksi pienet apteekista. Tsemppiä :thumright

Kiitos vastauksesta! Saanko vielä kysyä onko oksentelu ollut lähes päivittäistä ja millä rv loppunut aiemmissa? Tuo ranneke on ainoa jota ei ole tullut kokeiltua, kun olin niin epäileväinen sitä kohtaan - B6 vitamiinit ostin vaan 3 päivän jälkeen tuntui jopa pahenevan olot joten nekin sit jäi käyttämättä.. Musta tuntuu tällä hetkellä siltä, että tämä jää ainoaksi lapseksi koska en voi kuvitellakaan saattavan itseä uudelleen tämmöiseen koetukseen :nailbiting:
 
Kiitos vastauksesta! Saanko vielä kysyä onko oksentelu ollut lähes päivittäistä ja millä rv loppunut aiemmissa? Tuo ranneke on ainoa jota ei ole tullut kokeiltua, kun olin niin epäileväinen sitä kohtaan - B6 vitamiinit ostin vaan 3 päivän jälkeen tuntui jopa pahenevan olot joten nekin sit jäi käyttämättä.. Musta tuntuu tällä hetkellä siltä, että tämä jää ainoaksi lapseksi koska en voi kuvitellakaan saattavan itseä uudelleen tämmöiseen koetukseen :nailbiting:

Sen pahoinvoinnin kummasti unohtaa. :grin Muuten täällä ei olis kuin yksi lapsi. Yökkiminen on ollut päivittäistä, ponttaanisti tullut nyt enää muutamasti. Vellominen on pahinta, se että tuntuu et tulee Yrjö ihan just. Ne rannekkeet oli pelastus kahdessa aikaisemmassa. Kai toi muistin menetys aiheuttaa myös sen että unohdin ne. Ekassa väheni pahoinvointi 12+ viikoilla (hirveimmät olot). Tokassa aikaisemmin ehkä 11 viikolla (oksensin eniten).
Tässä mietin jo viikoilla 7 että en pysty tähän enää, kun olo oli kokoajan hirvee. No kaikkeen me naiset taivutaan. Olo tällä hetkellä :yuck:, et kai tää joskus loppuu... Kai tästäkin pitäisi osata nauttia, tämän jälkeen meidän lapsiluku on täynnä. :wav

Tsemppiä :Heartbigred
 
Mä en kans tajuu miksei raskausvaivoista puhuta rehellisesti vaan koko homma on jotenkin glorifioitu :rolleyes:. On joku tabu valittaa raskaudesta kun pitäis vaan hehkua, olla siunattu olo ja kiitollinen. Raskaus ei ole sairaus jne.
 
Mä en kans tajuu miksei raskausvaivoista puhuta rehellisesti vaan koko homma on jotenkin glorifioitu :rolleyes:. On joku tabu valittaa raskaudesta kun pitäis vaan hehkua, olla siunattu olo ja kiitollinen. Raskaus ei ole sairaus jne.

Niinpä! Yhessä ollaan miehen kanssa naurettu että missähän se kaikkien puhuma hehku on. :angelic:Ja joo, raskaus ei ole sairaus mutta kyllä musta ainakin on tuntunut huomattavasti pahemmalta kuin esim. flunssassa. Tuntuu myös siltä, että kaikki vähättelevät asiaa eikä ymmärrä kuinka rankkaa ja voimattomaksi tämä pahoinvointi tekee. Olo on niin kuin tosi pahassa krapulassa paitsi vielä pahempi eikä se vaan lopu :depressed:
 
Mä en kans tajuu miksei raskausvaivoista puhuta rehellisesti vaan koko homma on jotenkin glorifioitu :rolleyes:. On joku tabu valittaa raskaudesta kun pitäis vaan hehkua, olla siunattu olo ja kiitollinen. Raskaus ei ole sairaus jne.

Just tämä!
 
Omaa napaa... Hirveä viime yö. :sick009:help
Heräsin viime yönä oksentamaan suoraan unesta. En edes muista monta kertaa laattasin. Luulin jo että oon saanut vatsataudin. Uskaltauduin viimeisillä voimilla syömään jäätelön joka pysyikin sisällä. Loppuyön nukuin istualleen kun en uskatanut enää mennä selälleen kun oksetti niin. Ja ystäväni ämpäri kainalossa.

No words anymore. Ei oo ikinä ennen ollut tällästä rylläämistä. :wtf
 
Omaa napaa... Hirveä viime yö. :sick009:help
Heräsin viime yönä oksentamaan suoraan unesta. En edes muista monta kertaa laattasin. Luulin jo että oon saanut vatsataudin. Uskaltauduin viimeisillä voimilla syömään jäätelön joka pysyikin sisällä. Loppuyön nukuin istualleen kun en uskatanut enää mennä selälleen kun oksetti niin. Ja ystäväni ämpäri kainalossa.

No words anymore. Ei oo ikinä ennen ollut tällästä rylläämistä. :wtf


Oouuh apua :dead: Mä kuulin mua viisaammalta tuolta pahoinvointipalstalta että vitamiinitkin saattaa tehdä oloa pahemmaksi minkä vuoksi oon nyt ollut 4 päivää syömättä niitä ja näytti jo hyvältä että oksentelu ois loppu vaan tänä aamuna taas spontaanisti tuli pikkuoksu just kun olin lähdössä koiraa ulkoiluttamaan. Sen jälkeen taas oli yllättävän hyvä olo ja sain aamupalankin syötyä.
 
Mulla on tänään viikot 14+0 ja pahoinvointi ja pahin väsymys alkaa helpottaa.
Olin aamulla sokerirasituksessa. Se parituntinen meni hyvin, mutta kotiin päästyäni alkoi kamala vapina, kylmä hiki ja pahoinvointi. Yäääääk :sad001
 
Mulla on tänään viikot 14+0 ja pahoinvointi ja pahin väsymys alkaa helpottaa.
Olin aamulla sokerirasituksessa. Se parituntinen meni hyvin, mutta kotiin päästyäni alkoi kamala vapina, kylmä hiki ja pahoinvointi. Yäääääk :sad001
Mulla on sekin edessä vielä jos kaikki muuten kunnossa. Kauhulla odotan kun nyt tää Yrjö vaivaa.
 
Pyörin täällä nt ultra jälkeisissä tunnelmissa ympyrää enkä saa mitään aikaiseksi.:happy093 :excited001 Voi kun ne Verikokeet olis ok:smiley-angelic001, kirjekuoren paksuus on seuraava mitä jännätään. En halunnut että soitetaan. Kyllä näin vanhempana odottajana nää asiat jännittää kovasti.
 
Pyörin täällä nt ultra jälkeisissä tunnelmissa ympyrää enkä saa mitään aikaiseksi.:happy093 :excited001 Voi kun ne Verikokeet olis ok:smiley-angelic001, kirjekuoren paksuus on seuraava mitä jännätään. En halunnut että soitetaan. Kyllä näin vanhempana odottajana nää asiat jännittää kovasti.

Täälläkin jo innolla odotellaan ensiviikkoa että pääsee ultraan. :) Ja kova jännitys kaikesta myös näin esikoista odottavalla, ei malttaisi aina odottaa seuraaviin käynteihin ja tuloksia yms.. Kauanko muuten menee tulosten saapumisessa? Itse en malttaisi odotella kirjettä kun meidän kaupungissa helposti saattaa mennä jopa 4 päivää lähettämisestä ennen saapumista.

Mulla eräs ystävä jo pelotteli, että kun hänelle soitettiin niistä kromosomipoikkeavuus-tuloksista niin oli jotenkin annettu ymmärtää että riski olisi tai se oli puhelimessa kuulostanut paljon pahemmalta kuin todellisuudessa oli. Lause oli aloitettu "kyllähän tässä riskitekijöitä on" ja hän oli tietty hormoonihöyryissä ollut jo ihan itkun partaalla ennen kuin oli korjattu että ei siis mitään hätää kun kuitenkin näin pieni riski.
 
Täälläkin jo innolla odotellaan ensiviikkoa että pääsee ultraan. :) Ja kova jännitys kaikesta myös näin esikoista odottavalla, ei malttaisi aina odottaa seuraaviin käynteihin ja tuloksia yms.. Kauanko muuten menee tulosten saapumisessa? Itse en malttaisi odotella kirjettä kun meidän kaupungissa helposti saattaa mennä jopa 4 päivää lähettämisestä ennen saapumista.

Mulla eräs ystävä jo pelotteli, että kun hänelle soitettiin niistä kromosomipoikkeavuus-tuloksista niin oli jotenkin annettu ymmärtää että riski olisi tai se oli puhelimessa kuulostanut paljon pahemmalta kuin todellisuudessa oli. Lause oli aloitettu "kyllähän tässä riskitekijöitä on" ja hän oli tietty hormoonihöyryissä ollut jo ihan itkun partaalla ennen kuin oli korjattu että ei siis mitään hätää kun kuitenkin näin pieni riski.


Ultran jälkeen on yleensä tullut seuraavalla viikolla. Mut posti on nykyään mitä on.
 
Täälläkin jo innolla odotellaan ensiviikkoa että pääsee ultraan. :) Ja kova jännitys kaikesta myös näin esikoista odottavalla, ei malttaisi aina odottaa seuraaviin käynteihin ja tuloksia yms.. Kauanko muuten menee tulosten saapumisessa? Itse en malttaisi odotella kirjettä kun meidän kaupungissa helposti saattaa mennä jopa 4 päivää lähettämisestä ennen saapumista.

Mulla eräs ystävä jo pelotteli, että kun hänelle soitettiin niistä kromosomipoikkeavuus-tuloksista niin oli jotenkin annettu ymmärtää että riski olisi tai se oli puhelimessa kuulostanut paljon pahemmalta kuin todellisuudessa oli. Lause oli aloitettu "kyllähän tässä riskitekijöitä on" ja hän oli tietty hormoonihöyryissä ollut jo ihan itkun partaalla ennen kuin oli korjattu että ei siis mitään hätää kun kuitenkin näin pieni riski.

Mä näin riskiluvut samana päivänä omakannasta ja netpostista. Kirje tuli noin viikon päästä ultrasta.
 
Takaisin
Top