Helmikuiset 2020 <3

Ei se tärppi niin varmaa ole et viittisin ees yrittää tähdätä johonkin tiettyyn aikaan. Vasta plussan jälkeen katoin koska laskettu olis.

Meillä yritystä vuosi jos tauko joka tulo kohdunulkoisesta ja sen jälkeen pään kasaamisesta niin 1,5vuotta meni tärppiin. Ekassa raskaudessa ois ollu laskettu aika 11/18 mut se oli kohdunulkoinen. Sit ei tärppiä ennenkun uutta yritystä yk 10. Joten ei suunniteltu kuukautta, pää asia oli ja on, että hän saapuu terveenä syliin <3

Täälläkään ei yhtään suunnittelu. Edellisessä raskaudessa, joka meni kesken, olisi la ollut syyskuussa 2019

Ei täälläkään suunniteltu, itseasiassa meni 9kk ehkäisyn lopettamisesta ennen plussausta joten ajankohta tuntuu nyt ihan täydelliseltä :angelic:

Käytiin myös ultrassa eilen rv 12+6 ja mittauksen perusteella vauva oli kasvanut niin hyvin, että laskettua aikaa siirrettiin 5 päivää aiemmaksi. Oli helpottavaa kuulla, että vauvalla kaikki hyvin eikä ole kärsinyt vaikkei itselle olekaan ruoka juuri maistunut. Olokin alkaa pikkuhiljaa olemaan hieman parempi, joten vihdoinkin alkaa tuntumaan todelta ja nauttimaan tästä odotusajasta :dance011

Ei tosiaan mitenkään suunniteltu ajankohtaa täälläkään. Itsehän oon kyllä myöskin helmikuun lapsi. :happy:

Toivottavasti mullakin vaan supistusherkkä, ettei olisi muuta. Tuntuu vaan niin selkeästi ja tosi kovana. En edes tiennyt tai osannut odottaa, että näin aikaisin voisi jo supistaa :)

Mulla tuntuu pinkeältä kans useamman kerran päivässä ja illallla aina kun meen nukkumaan niin yleensä joka ilta. Ja niin oli ekallaki kerralla :)

Kivoja vastauksia ja kyllähän varmasti se pääasia on, että tulee ylipäätään raskaaksi :happy: Ja kiertokinhan siihen vaikuttaa. Me ei uskallettu vielä huhtikuussa yrittää, kun olisi niin lähelle mennyt vuodenvaihdetta. Haluttiin ehdottomasti yrittää alkuvuoteen tähdätä.

Toki on tässäkin pieni mahdollisuus, että syntyy jo tänä vuonna, mutta sitten olisi kyllä jo tosi ajoissa, viikko 34 on ihan loppuvuodesta. Että toivottavasti saa loppuun asti kasvaa :) Ollaan silloin vielä pohjoisen reissulle menossa uuden vuoden viettoon, niin ei olisi välttämätöntä lähtee monen tunnin ajolle Lapin keskussairaalaan :grin Saa nähdä uskaltaako ees lähtee, jos tulee joku välitöntä hoitoa vaativa komplikaatio. Mutta vaikka syntyisi joulukuussa, niin rakastettaisiin yhtä lailla. Kaikkeen kun ei voi itse vaikuttaa, pääasia että tulee terve ja hyvinvoiva pienokainen :)

Muokattu viimeksi:
Mites muilla on mahat kasvaneet? Just luin jotain äitiys blogia ja mulla on yhtä iso maha jo nyt (just vaihtu 16 vko), ku hällä oli yli 20 viikolla :angelic:. Turvotusta kai tää on, mut ihan selvä kumpu mulla on ollu jo pitkään. Töissä vielä sitä piilottelen, mut ei sitä enää tavallisilla vaatteilla saa piiloon. Ihmettelen syvästi jos ne ei oo huomannut, joille en oo kertonut vielä :hilarious:.

Mites muilla on mahat kasvaneet? Just luin jotain äitiys blogia ja mulla on yhtä iso maha jo nyt (just vaihtu 16 vko), ku hällä oli yli 20 viikolla :angelic:. Turvotusta kai tää on, mut ihan selvä kumpu mulla on ollu jo pitkään. Töissä vielä sitä piilottelen, mut ei sitä enää tavallisilla vaatteilla saa piiloon. Ihmettelen syvästi jos ne ei oo huomannut, joille en oo kertonut vielä :hilarious:.
Ei juurikaan. Turvotusta vaan. Kohtu nyt jossain navan alapuolella. Kohtu on taakse kallistunut. Et hyvin pysyy piilossa vielä löysillä vaatteilla.

Kyllä mulla kumpu jo näkyy, mut tosiaan pidän löysiä paitoja töissä niin ei kukaan oo vielä huomannu tai ainakaan sanonut mitään (luulevat varmaan lomakiloiksi). :biggrin
Ja normihousut mahtuu vielä kiinni, tosin ei enää kauaa. Uudet rintsikat pitää varmaan ensimmäisenä "äitiysvaatteena" ostaa, kun ne tursuaa jo kohta liiveistä ulos :happy118

Kyllä mulla kumpu jo näkyy, mut tosiaan pidän löysiä paitoja töissä niin ei kukaan oo vielä huomannu tai ainakaan sanonut mitään (luulevat varmaan lomakiloiksi). :biggrin
Ja normihousut mahtuu vielä kiinni, tosin ei enää kauaa. Uudet rintsikat pitää varmaan ensimmäisenä "äitiysvaatteena" ostaa, kun ne tursuaa jo kohta liiveistä ulos :happy118

Lomakiloiksi uskon munkin tapauksessa ihmisten luulevan tätä kamalaa turvotusta. Löysien vaatteiden takia näytän hirmu tukevalla. :grin

Ajankohtaa en suunitellu hirveästi. Näin jälkikäteen mietitty ois pitäny suunitella aikasemmaksi.

Musta tuntuu että maha näkyny saman verran kokoajan ja ihan liikaakin jo jostain viikolta 8-9lähtien aluksi oli turvotus ja nyt se turvotus vaan muuttunu että osa on myös kasvavaa kohtua. Mutta edelleen samankokonen kuin alkuturvotuksessa.

Mulla oli kans ihan järkyttävä turvotus alussa, sit se oli ehkä yhden aamun poissa ja turposi taas :rolleyes:. Uusia rintsikoita pitäis ostaa, nännit ei enää mee piiloon vanhoissa.

Ei näy maha vielä :( Ylipainoo on jonkin verran ja kaikki ylimääränen kertyy mahaan :confused: Joten näytän vaan lihoneelta ja raskausmahaks ei arvaa edes vaikka tietää.

13+6 ja täällä on kyllä jo ihan maha. tosin töissä eivät uskaltaneet jotkut vieraammat kysyä suoraan kun luulivat et on tullu syötyä kesälomalla vähän runsaammin. tosiasias mä oon laihtunut yli 3 kiloa kesäkuusta vaikkei ole pahoinvointia ollut ollenkaan. jouduin tilaamaan parit pienemmät äitiysfarkut töihin kun vanhat putoo päältä.
meillä jännitetään nipt-testin tulosta.. jos ens viikolla sais tulokset. jouduttiin siihen siis kun jäätiin kiinni down-seulassa. en oo kyllä huolissani. ens viikolla on myös nlalääkäri ja sitä seuraavalla on sokrurasitus. niptistä saadaan sit tietää varmasti se sukupuolikin, jänniä aikoja täällä siis :)

Mamaster, eiköhän kaikki ole kunnossa, toivotaan kovasti :Heartred

Ainakin neuvolatäti sanoi, että onpas hyvin sinun kohtu kasvanut, kun kuunneltiin sydänääniä. Se on vissiin tosi eteenpäin kallistunut, kun hyppää silmille jo nyt varsinkin pienessä takakenossa. Jos en vetäisi vatsaa sisään koko aikaa, niin todellakin huomaisi minun olevan paksuna. Kunnon pallomaha, jos ei vedä yhtään sisään. :wink Farkut menee kiinni, mutta esim korkeavyötäröisissä ne vaan tuo kohtua selkeämmin esille varsinkin jos istuu :grin

Takaisin