Helmikuiset 2020 <3

Kokeilin tänään josko dopplerilla olis saanut sydänääniä kuuluviin? Ei kuulunut tietenkään vielä.  Huomenna 9+0.
 
TT2020 mä olen 41 täytän 42 syksyllä. Nyt odotan neljättä ja myös iso yllätys oli tämä raskaus.

Viime yönä näin painajaista keskenmenosta :sad001

Tykkäys sille että on muitakin vanhempia äitejä. Ei keskenmeno unille. Ne on perseestä. :sad001

Mä en pelkää niinkään enää keskenmenoa (taustalla useita), niille ei voi mitään ja niihin oli joku syy. Tämä oli iloinen yllätys reilun kolmen vuoden tjot/yritys/ei yritys/luovutuksen jälkeen. :welcome
Täytän 40 ennen kuin vauvan la on. Peloksi muodostunut seulat, kun tajusin että todennäköisesti iän puolesta hälyttävät. Ajatus lapsivesipunktiosta ja sen riskeistä pelottaa, saati sitten tulokset ja niihin reagoiminen. :sad001

Taustoista johtuen en tiedä pystyisinkö keskeytykseen mutta ajatus tällä iällä erityislapsesta pelottaa.

Toivon niin että kaikki on hyvin. Välillä tämä ahdistaa hirveesti :nailbiting:
 
Kokeilin tänään josko dopplerilla olis saanut sydänääniä kuuluviin? Ei kuulunut tietenkään vielä.  Huomenna 9+0.

Mää en oo uskaltanut hankkia edes koko doppleria. Pelottaa liikaa, että menisin ihan paniikkiin jos en saisi kuuluviin sykettä. Muutama viikko sitten odotin innolla, että koska sen voisi hankkia. Nyt ajatuskin ahdistaa :sad001 Ehkä nt-ultran jälkeen. Nyt rv 9+6
 
Tein tänään yhden klassisen kokovartalo hieronnan ja olin ihan poikki sen jälkeen. Miten mä ikinä selviän kokonaisesta työpäivästä!?!?
 
Mää en oo uskaltanut hankkia edes koko doppleria. Pelottaa liikaa, että menisin ihan paniikkiin jos en saisi kuuluviin sykettä. Muutama viikko sitten odotin innolla, että koska sen voisi hankkia. Nyt ajatuskin ahdistaa :sad001 Ehkä nt-ultran jälkeen. Nyt rv 9+6

Testasin tänäänkin ei kuulu kuin oma syke ja verisuonten huminaa. Mulla on kohtu kallellaan että sekin vaikuttaa. Ja toi uimarengas. :sad001 En muista milloin se on kuulunut aikaisemmissa. Pitäis kattoo vauvakirja.
 
Tein tänään yhden klassisen kokovartalo hieronnan ja olin ihan poikki sen jälkeen. Miten mä ikinä selviän kokonaisesta työpäivästä!?!?

Mulla ei oo fyysinen työ, mutta oon miettinyt samaa. Tsemppiä!
 
Hei!

Nyt vasta löysin itseni kirjoittamaan tänne helmikuisiin odottajiin. Olen aijemmin kirjoitellut lapsettomuus puolella.

Tämän raskauden aikaan saamiseksi meni melkein kaksi kaksi vuotta. Miehessä sekä minussa vikaa. Lopulta toisen ICSI hoidon tuotesiirto tärppäsi ja nyt mennään viikoilla 12+ 4 :) Laskettu aika 1.2

Lapsi on ensimmäinen yhteinen. Minulla on ennestään kaksi lasta 11.v ja 13.v

Pahoinvointi ja väsymys on edelleen läsnä. Väsymys ehkä nyt hieman helpottanut, kun verikokeissa selvisi laskenut hemoglobiini ja aloitin rautalääkkeen. Oksentanut olen vain kerran, sekin ehkä kuumuudesta johtuen. Pahoinvointia muuten on lähinnä iltaisin tai jos en ole syönyt pariin kolmeen tuntiin.

Nt- ultra oli viime viikolla ja sen jälkeen olen jo uskaltanut ajatella et todennäköisesti tämä lapsi saadaan.

Vatsa näkyy jo aikalailla :grin. En muista et aijemmista raskauksista ois näkynyt näin aikaisin.
Perjantaina ennen lomalle lähtöä ajattelin kertoa töissä, koska loman jälkeen varmasti paljastun. Äitiysvaatteita en vielä ole pukenut. Löysempää paitaa ja housua voi vielä käyttää.

Työni on liikkuvaa ja jännitän myös miten kasvavan vatsan kanssa pärjään. Täytyy vaan itseään kuunnella ja pitää enemmän taukoja jos siltä tuntuu.
 
Sain sykkeet tänään kuuluviin kahdesti, tuntuu olevan vauhdikasta sorttia. :happy: Tuli niin hyvä mieli. :love7 Se laukkaava ääni on kyllä niin ihana. :HeartbigredKeksin myös mikä saattaisi auttaa tähän pahoinvointiin. :smiley-angelic001 Suola. Kun kokoajan pissattaa, hikoilee tuolla ulkona ja juo nestettä niin suolaa poistuu elimistöstä. On ollut tänään huomattavasti parempi olo kun oon ottanut vähän merisuolaa välillä suuhun imeskeltäväks. Toivottavasti toimii jatkossakin. :smiley-angelic001:happy:
 
Mulla oli tänään eka neuvola. Yritettiin kuunnella sydän ääniä muttei löytyny vaan mun sydän tykytti. Terkka oli sitä mieltä ettei se mitään tarkoita, on vaan niin pieni ja piilossa vielä, toivottavasti näin vaikka kyllä vähän on mieli maassa :sad001
 
Meillä ei edes ekassa neuvolassa yritetä kuunnella, mikä on kyllä järkevää. Harvoin ne niin aikaisin dopplerilla kuuluu. Täällä kuunnellaan siis vasta rv 15-16 neuvolassa.
 
Mulla oli tänään eka neuvola. Yritettiin kuunnella sydän ääniä muttei löytyny vaan mun sydän tykytti. Terkka oli sitä mieltä ettei se mitään tarkoita, on vaan niin pieni ja piilossa vielä, toivottavasti näin vaikka kyllä vähän on mieli maassa :sad001

Istukka voi olla siinä edessä, ei kannata huolestua. :Heartbigred
 
Meilläkään ei kuunnella ekassa neuvolassa. Tokassa vasta ja se on 15-16viikolla. Terkka just selitti, että on niin yleistä ettei ne kuulu vielä ekassa neuvolassa niin sen takia ei edes yritetä, ettei tule turhaa huolta.
 
Ei meilläkään yleensä, mutta nyt kun kysyin niin sillä ehdolla suostui kuuntelemaan etten ala panikoimaan jossei mitään kuulu. Enhän mä tietenkään osaa sitä olla ajattelematta, toisaalta mitään ennen nt-ultraa en voi tehdä.
 
Mulla jomottelee alavatsaa hieronta auttaa. Saas nähä onko vaan kasvukipuja vai jotain muuta...
 
Mulla on semmosta hassua jomottelua ollu parina iltana ja nyt tänään koko päivän. Tulkinnut kasvukivuiksi, koska on ihan erilaista kun koskaan aiemmin. Ja tietysti googlettanut ja sen perusteella kasvukivuiksi sanoisin. Nyt menossa rv 10+1 ja just luin, että seuraavan kolmen viikon aikana sikiö tuplaa kokoaan vauhdilla joten sekin puoltaa kasvukipuja :)
 
Mää kävin maanantaina neuvolassa, sillon rv 11+1. Yritettiin kuunnella sydänääniä, mutta ei vielä kuulunu. Mulle kans sanottiin ettei saa hätääntyä jos ei kuulu, mut silti ootan et ois jo nt-ultra ja sais tietää et onhan kaikki hyvin :Heartred
 
Liityn keskusteluihin vasta nyt, kun alkaa tuntua todelta ja uskoo luottaa, että asiat voi mennä hyvin. Raskausviikko 12 alkamassa. Ekassa neuvolassa saatiin kuunneltua sydänääneet ja nähtiin liikettä. Helpotti mieltä todella! :happy:
Ensimmäinen lapsi tulossa ja kaikki uutta ja ihmeellistä. Ensimmäinen virallinen ultra ensi viikon tiistaina.
Vatsa alkaa näkyä, mutta en tiedä paljonko pitäisi laittaa turvotuksen piikkiin. Kireimmät vaatteet ei tunnu enää mukavilta. Toisaalta voi mennä syömisen piikkiin. Parin tunnin välein valtava nälän tunne ja pahoinvointi, jos ei syö.
Olisin toivonut ettei töissä tarvitsisi sanoa mitään heti, mutta saattaa olla aika ilmeistä mitään sanomattakin. Katsotaan mitä tapahtuu ja miten töissä tulee jaksamaan.
 
Tervetuloa pääsky88 mukaan joukkoon :)

Hyvä kuulla että muillakin samoja juttuja, keventää mieltä :)

Tänään on mielen vallannut syvä onnen tunne :Heartred
 
Pahoinvointi on helpottanut suolalla. Heti kun alkaa velloo niin suolahippuja suuhun ja hetken päästä parempi olo. Ihanaa. :hilarious: Voin toimia taas. :)
 
Takaisin
Top