Helmikuiset 2020 <3

Kai se on pakko uskoa jo todeksi . Viikkoja on 12+4. Ensimmäisessä virallisessa ultrassa on käyty ja 9llä viikolla myös yksityisellä. Aikaisemmin yks lapsi reilu nelivuotias ja nyt LA 1.2. Eli varmaan tammikuun puolella syntyy. Tai no ei sitä koskaan tiedä. Esikoisen kasvu loppu kohdussa, joten vähän jännittää miten tämän kanssa käy.

Hei vaan kaikille muille helmikuisille!
 
Olen tuntenut tänään useamman kerran vauvan liikkeitä :love7
Työntää itseään ylävatsaa kohti. Eilen suihkussa tunsin terävän potkun navan kohdalla. :joyful:

Tätä olen odottanut. Liikkeet masussa saa kaiken tuntumaan todellisemmalta :)
 
Juuri liityin joukkoon :) Toinen lapsi tulossa. Tällä hetkellä rv 10+3 menossa. Eli la 19.2. Vähän huolettanut virtsanäytteiden tulokset joissa ollut proteiini plussalla.. eka ultra ensi vkon perjantaina joka jännittää kauheesti. Neuvolassa käyty n. 3 vkoa sitten eikä kuunneltu mitään mikä ihan ymmärrettävää. Nyt kaikenlisäksi oma hoitaja lomalla. Pahoinvointi ollut ihan kamalaa.. onneksi väsymys alkaa hieman helpottamaan. Ekassa raskaudessa pahoinvointi taisi kestää rv 14 saakka..:grumpy: ekat äitiysvaatteet tulleet postiin kun maha alkaa näkymään jo. Paljon aiemmin kuin ekassa raskaudessa. Jos jollain kokemuksia noista virtsanäytteiden plussa-tuloksista niin kertokaa mitä mahdollisesti seurannut.
 
Juuri liityin joukkoon :) Toinen lapsi tulossa. Tällä hetkellä rv 10+3 menossa. Eli la 19.2. Vähän huolettanut virtsanäytteiden tulokset joissa ollut proteiini plussalla.. eka ultra ensi vkon perjantaina joka jännittää kauheesti. Neuvolassa käyty n. 3 vkoa sitten eikä kuunneltu mitään mikä ihan ymmärrettävää. Nyt kaikenlisäksi oma hoitaja lomalla. Pahoinvointi ollut ihan kamalaa.. onneksi väsymys alkaa hieman helpottamaan. Ekassa raskaudessa pahoinvointi taisi kestää rv 14 saakka..:grumpy: ekat äitiysvaatteet tulleet postiin kun maha alkaa näkymään jo. Paljon aiemmin kuin ekassa raskaudessa. Jos jollain kokemuksia noista virtsanäytteiden plussa-tuloksista niin kertokaa mitä mahdollisesti seurannut.



Mulla myös vatsa alkaa jo näkyä, toinen lapsi tulossa ja esikoisesta ei läheskään näin ajoissa näkynyt mitään. Mulla on aina ollut virtsatietulehdukseen taipumusta ja nyt raskaana jatkuu edelleen. Kaksi kuuria jo syönyt ja maanantaina vien taas kontrollinäytteen, kipuja ei ole mutta inhottava vaiva silti.
 
Mulla myös vatsa alkaa jo näkyä, toinen lapsi tulossa ja esikoisesta ei läheskään näin ajoissa näkynyt mitään. Mulla on aina ollut virtsatietulehdukseen taipumusta ja nyt raskaana jatkuu edelleen. Kaksi kuuria jo syönyt ja maanantaina vien taas kontrollinäytteen, kipuja ei ole mutta inhottava vaiva silti.

Mulla oli kanssa virtsatientulehduksia ennen ekaa raskautta todella usein. Oli silloin myös estolääkitys. Raskauden aikana ei tainnut olla kuitenkaan kertaakaan ja raskauden jälkeen niitä ei ole juurikaan enää ole ollut.

Nyt ei ollut tulehdukseen viittaavaa mutta jos kuulemma munuaisissa on jotain niin voi olla oireena tuo proteiini tms virtsassa.. :sad001
 
Tsemppiä virtsiksistä kärsivät. Itselläni on ollut vaan kaksi kertaa elämässä ja nekin ihan riittävästi. Hirveä tauti. :grumpy:
 
Eilen ja nyt aamulla on pelottanut, että asukas ei ole enää hengissä kun olot olleet helpommat. Äsken oli pakko kuunnella dopplerilla jos sydänäänet kuuluisi taas tauon jälkeen. Pienen etsinnän jälkeen löytyi vahva ja nopea syke ❤️ Helpotus. Voin taas hetken hengähtää. Vaikka kotidopplereita parjataankin niin itselle ne olleet pelastus kun iskee paniikki.
 
Kaverin häät juhlittu eilen, yöllä klo 4 pääsin nukkuun, tänään kävin auttaan siivoomisessa ja toin autollisen tavaraa pois. Kauaa ei voinut olla helteessä siivousapurina kun ihan hirvee olo. Mulla oli siis pahemmat olot kun ryypänneillä ihmisillä :grin:grin Raskaudesta kertonut avoimesti tolle porukalle kun tiiviisti yhdessä järkätty häitä, että he ymmärtää miksen oo aina ihan parhaimmillani. Ettei kyse oo kiinnostuksen puutteesta vaan siitä, että en jaksa ja pysty aina niin paljoa kun haluaisin.

Aamulla sikiöseulonta labrat ja sitten äitin kanssa metsään latautuun :)
 
Täällä kans uusi jäsen (: Ensimmäinen tulossa, nyt rv 10+3. Taustalla kaksikohtuisuus+ kolme keskenmenoa (2 kierukkaraskautta ja 1 kohdunulkopuolinen). Keskenmenon pelko on ollut kova. Kolme kertaa on jo pikkuista käyty katsomassa ja kaikki ollut hyvin tähän mennessä, toivottavasti tällä kertaa kaikki menisi hyvin loppuun asti!

Ihanaa odotusta kaikille!
 
Mulla oli eilen jännityksen täyteinen päivä, la-su yönä alkoi tuntua mahassa repivää tunnetta ja se jatkui vielä eilen aamulla. Lähdin sitten töistä päivystykseen josta lähettivät mut keskussairaalaan epäilynä keskenmeno vaikka ei vuotoa ollutkaan. Siellä neljä tuntia odoteltuani pääsin ultraan jossa selvisi että kaikki hyvin vauvalla :Heartbigred kivut ilmeisesti voisi johtua munasarjoista kun niissä ollut aiemminkin kystia mutta olin helpottunut ettei ollut mitään raskauteen liittyvää.
 
Meillä mietitään jo hankintoja vauvalle. Esikoiselle ja vauvalle siis vuosi ja 3kk tulee ikäeroa jos suunnilleen ajallaan syntyy. Onko teillä kokemusta tuplarattaista?? Oon ollut tyytyväinen esikoisen kanssa noihin brioihin, asutaan maalla niin niillä on päässyt hyvin kulkemaan kesät talvet, ja koppa on niin tilava että vauvan sai hyvin puettua talvella ulos nukkumaan. Toivoisin tuolilta myös hyvää liikuttavuutta, koppaan tilaa lämpöisille vaatteille, kankaiden vedenpitävyyttä ettei tarvi kääriä mihinkään sadesuojaan (kaatosateella ei tietty kärrytellä). Plussaa olisi jos mahtuisi niiden kanssa hissiin ja kauppakeskuksessa kulkemaan, kun oon huomannu miten virkistävää on päästä välillä ihmisten ilmoille tuulettumaan!
 
Onko siellä salaisella puolella aktiivisempaa tää keskustelu..:anyone Perjantaina voin vasta anoa pääsyä sinne.. :shifty:
 
Onko siellä salaisella puolella aktiivisempaa tää keskustelu..:anyone Perjantaina voin vasta anoa pääsyä sinne.. :shifty:
Kyllä meitä siellä hiljalleen alkaa olla enemmän. Miten niin vasta perjantaina?
 
Hei kaikki!

Täällä järkyttyneen onnellisena odotellaan esikoista! Meillä meni 9kk ennen kuin plussattiin ja melko pian sen jälkeen (rv 5) alkoi ihan uskomaton pahoinvointi/oksentelu, joka ei vieläkään tunnu loppuvan (rv 11+3) . Sen vuoksi yhä hieman järkyttynyt (koska kukaan ei kertonut että sana "aamupahoinvointi" voi olla pelkkä vitsi, sitä jatkunut itsellä ihan 24/7) ja tuntuu ettei tästä odotuksesta ole päässyt kunnolla edes nauttimaan, saatika kesästä joka lähenee loppuaan. Kaikki vinkit ja poppaskonstit kokeiltu, mutta löytyykö muita vastaavassa tilanteessa olleita, jotka osaisivat kertoa millon mahd. loppuu tai itsellä loppunut? Kaikki yrittävät lohduttaa, että kyllä se siitä 3kk jälkeen mutta nyt haluaisin jo kuulla joltain joka oikeasti on kokenut saman?
 
Heippa! Mitäs tänne kuuluu? Tosta pahoinvoinnista, kuuntelin joskus äänikirjan "Hullu kuin äidiksi tullu" ja siinä tais kärsiä pahoinvoinnista koko raskauden. Itsellä satunnaista pahoinvointia tällä hetkellä, helpottanut kuitenkin.

Pitää laittaa itekki pyyntöä sinne salaiseen ryhmään.. En oo vaan varma oonko kirjotellu tarpeeksi täällä helmikuisissa..
 
Takaisin
Top