Helmikuiset 2020 <3

Meillä oli tänään eka virallinen neuvola. Oon käyny kyllä jo kerran neuvolalääkärillä ja 2 kertaa varhaisultrassa. Neuvolatäti on sama jolla kävin 12v sitten ollessani raskaana.
 
Nyt kun ultrassa oli kaikki hyvin haluisin hetkuttaa kauheesti tätä ja suunnitella ja miettiä, vaikka edelleen riskiviikot menossa. Ehkä koitan laskeutua maanpinnalle takasin ja jatkaa odottelua kohti turvallisempia viikkoja :) Vaikka km riski tipahti kyllä hurjasti kun sykkeellinen ja viikkoja vastaava pallero siellä oli :)
 
Täällä myös yksi odottaja lisää :) viikkoja taitaa nyt olla 6+3. Satunnaiset rusehtavat vuodot vaivanneet 4 päivän ajan, myöskin jonkin verran kuukautiskipujen kaltaisia tuntemuksia enempi ja vähempi. Kyllä voi ihmismieltä ahdistaa epätietoisuus. Toivottavasti tyypillä mahassa kaikki hyvin, ensimmäinen neuvola käynti vasta 17.7..
Tänään käyty varhaisultrassa mielenrauhan takia.. Siellä pienenpieni tyyppi oli oikeassa paikassa ja syke myös selkeä :Heartred Viikkoja vähemmän mitä luulin, nyt vasta 6+1.
 
Jaha, meidän neuvolan soittoaika meni taas ohi... Ehkä ensi viikolla. Saa nähä meneekö aika kauas näin kesällä. Nyt kuitenkin jo 7+5
 
Täällä todella hämmentynyt olo kun yllättäen tänään plussasin. Tein testin vain poissulkeakseni raskauden mahdollisuuden Olo on epätodellinen.
Meillä on ennestään jo kolme poikaa 9-, 8-, ja 3-vuotiaat eikä enempää pitänyt tulla.
La on varmaan joskus helmikuun puolen välin jälkeen.
Mun piti aloittaa uudessa työpaikassa elokuussa, saa nähdä kuin käy. On tässä sulattelemista...
 
Moi! Täällä myös yksi (todennäköisesti) helmikuun ihmeen tuleva äiti ja esikoinen kyseessä :Heartred Kaikki on tässä vaiheessa vieläkin niin älyttömän outoa, jännittävää, ihanaa ja vie ajatukset täysin (sorry työnantaja). LA olis 2.2.2020. Mutta. Mulla on ollut koko kevään niin poikkeuksellisen epäsäännölliset menkat, että katsotaan kuinka paljon eka ultra 15.7. muuttaa tilannetta. Vielä pitäisi viikko kestää epätietoisuutta, ettiä lisää tietoa, mistä voi edelleen panikoida ja yrittää vaan ottaa rennosti, koska ilmeisesti se olis paras. Huoh. Tsemppiä kaikille tähän alun epävarmuuteen!
 
Tää ummetus on ihan tajutonta. Sit oon litkini pegorionia huolella tänään ja siitäkös vasta onki tullu turvonnu olo ja maha on täynnä ilmaa. Tekee kipeetä. Onneksi yli huomenna äitiyspoli jossa kyllä kysyn apuja tähän. Tuntuu ettei mikään auta. Olo on tosi tukala. Ainoostaan solusalpaajasta sillon kohdunulkoisen hoidossa sain kipeämmän mahan ja suolisto oireet.
 
Liirumlaarum kuulostaa tutulta. Mulla molemmist tytöistä oli 9kk ummetus eikä mikään tuntunu auttavan, nyt taas yliaktiivinen tyhjennys puolestaan. Esikoisesta ei.ollut aikoinaan mitään ongelmaa.
 
Huomenna neuvola ja äippäpoli. Pakko äitiyspolilta pyytää lääkäriltä jotain apuja tähän suolen toimintaan. Jännittää tosi paljon molemmat käynnit kyllä. Ja äitipolilla vissiin ultrataan ja se jännittää myös. Pelkään nyt kkm. Ja että se huomattaisiin vasta viikkojen päästä.
 
Onko teillä ollut mitään raskausoireita vielä? Ja jos ollut useita raskauksia niin ovatko oireiltaan eronneet toisistaan? Mulla esikoisella oli kauhea suklaanhimo mitä menikin levykaupalla, nyt ykskaks mulla ei teekkään enää makeaa mieli, vaikka tavallisestikkin oon ollut aina vähän sokerihiiri..


Mä kans vedin ekassa raskaudessa suklaata ja mäkkärin juustoburgeria aamupalaks. Pahoinvointia silloin oli 4 päivää. Nyt tekee mieli salaattia, nachopeltiä ja kiiviä ja kaikkea hapanta. Nyt ei ole ollut mitään pahoinvointia tai muutakaan. Selkäkipu, iskiaskipu ja tissit on niin kipeet et ei voi ajatellakaan nukkuvansa vatsallaan on ainoat oireet ja välillä nippailee vatsasta
 
Tänään on jotenki tosi laiska olo aamusta asti. Edelleen oon yövaatteissa sohvalla vaikka heräämisestä jo 2h. Tänään hammaslääkäri ja kaverin muutto.
 
Liirumlaarum, täällä kans laiskottaa. Pistin aamupalan jälkeen uudestaan pitkäkseni ku tuli niin vetämätön olo. Kauhulla mietin että miten töissä jaksaa kun ens kuussa alkaa.
Nyt on alkanu kahvin jälkimaku ällöttää.

24.7 ois eka neuvola, menee vähän pitkälle mutta kun oon reissussa ni aikaisemmin ei ollu sopivaa aikaa. Sillon ois about 10+2 tosin voi heittää paljonkin kun en vaan muista koska oli menkat. Ne on tullu niin epäsäännöllisesti etten pistänyt muistiin, enkä uskonu että tarvii tällaisen asian takia muistaa :)
 
Mulla lähti päivä ihan hyvin käyntiin. Kävin aamulla hieronnassa. Sen jälkeen tulin kotiin ja tein ruokaa. Ruuan syötyäni hyydyin totaalisesti ja nukuin parin tunnin päikkärit. Niiden jälkeen oon ollut ihan makaroni:p
 
Otin pienet päikkärit päivällä ennen hammaslääkäriä ja siitä sit suoraan tekeen kaverin muuttoo. Hissittömän talon kolmoskerroksesta kun kantaa tavaroita alas niin ei monesti tarvii ylös kävellä kun koivet tärisee ja hapottaa. Siis paljon nopeemmin kun ei-raskaana :D Nyt otan lepoo ja vahdin kaverin lapsen unta ja kaveri lähti mun miehen kans hakeen pyykkikonetta jostain kun saa ilmaseks.
Mies vielä suunnittelee, että me muutettais omaan taloon vielä ennen vauvan syntymää (se talo pitää eka ostaakkin :grin). Oon toivottavasti sillon niin viimesilläni, että en kanna kun itteni ja huone kasvit yks kerrallaan:grin
 
Takaisin
Top