Hei taas!
Täällä ollaan vapaapäivien vietossa, joten viimeinkin on aikaa tänne taas kirjoitella. Sain aikaistettua varhaisultraa, käytiin siellä toissapäivänä. Viikkoja oli silloin tasan 7, ja masussa köllötteli 8,5mm kokoinen pallukka. Sydän löi kiivaasti. Vastasi viikkoja 6+6, joten kaikki hyvin.
Maksoin tästä ilosta hieman alle 100€, Kela-korvaus jo vähennettynä.
Pahoittelut
Sari* ja
Vauweli keskenmenosta.
Ja onnittelut uusille joukkoomme liittyneille!
*tiitiäinen: Asutaan Hyvinkäällä, ja täällä tosiaan on sellainen käytäntö, et ite soitetaan äitipolille ja varataan aikaa ultraääniin. Käytännöt näköjään vaihtelee, vaikka HUSia ollaan kaikki. Juu, kyl noi vuodot on ihan normaaleja. Mul ei ekassa raskaudessa ollu mitään vuotoo, ennen synnytystä, mut niin ne vaan on erilaisia kaikki raskaudet.
minnamaria: Oikeessa oot, jokaiselle kohtu voi olla vähän eri asennossa. Taaksepäin kääntynyt kohtu tarkoittaa ainakin sitä, et maha ei välttämättä tule niin nopeasti esiin ja kun kohtua tunnustelee mahan päältä, niin ei tunnu niin hyvin pienillä viikoilla. Itelläni on kans taaksepäin kallistunut kohtu, mut olen sen verta lyhyt, et maha tulee varmasti nopeasti esiin ja siitä tulee iso.
Jos ois enemmän pituutta, niin se kohtu mahtuis kasvamaan enemmän ylöspäinkin, eikä vaan eteen. Selkäkivuista en osaa sanoa, mul ei ainakaan ollu yhtään mitään viime raskaudessa.
Rokotuksesta: En aio ottaa influenssarokotetta, vaikka sitä tarjotaan sekä töissä, että neuvolassa. En ottanut silloin sikaflunssan aikaankaan, vaikka olin silloinkin raskaana ja kovasti sitä tyrkytettiin. En sairastunut, vaikka mahikset olis ollu hyvät, kun töissäni olis ollut mahdollista se saada, vaikka en suoranaisesti hoitanutkaan influenssapotilaita. Raskauden takia kun olin siitä vapautettu. Tälläkään kertaa en siis rokotetta ota, vaikka Fluarix onki eri rokote kuin Pandemrix. Siinä on kuitenkin se sikakomponentti mukana, enkä usko että sitä on tarpeeksi tutkittu. Esim. Kiinassahan on tullut ilmi, että myös taudin sairastamalla voi olla suurempi riski sairastua narkolepsiaan, joten näyttäisi siltä, että itse viruksella on jotain tekemistä asian kanssa, ei pelkästään rokotteen. Sairastan sitten taudin, jos niikseen käy. Oli sitten tavallinen influenssa tai sika.
Nyt täytyy lähteä syömään, aivan mieletön nälkä, vaikka vasta söin aamupalan. Onko teille muuten tullut vielä mielitekoja ruuan suhteen? Mun tekee ihan hirveesti mieli kaikkee suolaista ruokaa, nakkeja, meetvurstia tai mitä vaan. Kohta varmaan syön suolaa suoraan purkista.
Viimeksi söin alkuraskauden aikana purkkitolkulla tonnikalaa, mut sitä ei vielä ole tehnyt mieli.