Heinäkuun odotusta

Oluwatobi

Näppärä viestien naputtelija
Tammimammat 2018
Hei!

No perustettiinhan tämäkin ryhmä vihdoin ja viimein, että saa alkaa huhuilemaan muita.  Täällä on plussatesti tehty alkuviikosta ja toista lasta siis odotellaan saapuvaksi 3.7. Joko löytyisi kanssaodottajia?
 
Heipä hei  heinäkuun sisko!

Onnea plussasta emoticon

Täällä siis heinäkuun odottaja numero 2! Teimme pari päivää sitten testin ja tismalleen sama laskettu aika eli 3.7.! Mieheni ja minä olemme aivan sekaisin onnesta.

Olen 45-vuotias kahden lapsen äiti. Tyttöni täyttää joulukuussa 20 ja poikani on 18-vuotias lukiolainen. Ja nyt siis vauva tulossa! Jos kiinnostaa lukea tarinamme, sen voi lukea "pidemmän kaavan muukaan yrittäneet" foorumista.

Ensimmäiseen ultraan menemme 15.11.

Oikein ihanan rentouttavaa viikonloppua sinulle ja hyvää vointiaemoticon



Lilypie - (UtEQ)
 
Hei!

Hienoa että löytyi jo toinenkin odottaja, ja vielä sama laskettu aikakin. Onneksi olkoon!

Itse olen 25v, mies 26v ja meillä on siis jo 1v 7kk ikäinen poika. Tätä toista on kuumeiltu (tai ainakin minä olen) esikoisen synnytyksestä lähtien. Ehkäisy jätettiin pois juhannuksen jälkeen, kun minulla e-pillerit nostivat maksa-arvot korkeiksi, niin halusin jättää ne sitten pois. Ja lapsi sai luvan tulla. 4yk tärppäsi ja tässä sitä sitten ollaan. Plussan sain testiin viikoilla 3+6.

Olet ilmeisesti menossa varhaisultraan, yksityiselle? Mä en ajatellu mennä varhaisultraan ollenkaan, vasta sitten np-ultraan, jonne pitäisikin parin viikon sisällä alkaa varailemaan aikaa. Tosin ultra on sitten vasta joulukuun puolessavälissä. Neuvolaan taas varasin jo ajan, se on 1.12. Meillä on niin mukava neuvolan terveydenhoitaja, että halusin ilmoittaa hänelle ja varata ajan ajoissa.

Oikein hyvää viikonloppua ja alkuraskautta sinullekin.
 
Heipä hei!
Tänään tehtiin testi ja positiivistahan se näytti. Jännä fiilis kun esikoista odottelen. Miehellä edellisestä liitosta jo viisi vuotias poika. Mutta mulle tulee kaikki asiat uutena. Vaikuttaisi siltä että laskettu aika on 2.7, jos nuo laskurit pitävät paikkansa. Eli nyt olisi menossa 4+5?? Ihan varma en asiasta ole. Ja ei tuo kiertokaan ole ihan varmimmasta päästä...

PS Oluwatobi: Miten sait tuon lilypien mukaan?
 
Meitä on täällä nyt siis 3 emoticon
Paemko 
Onnea myös sinulla plussasta ja tervetuloa mukaan! emoticon

Oluwatobi Kyllä, menemme varhaisultraan yksityiselle klinikalle. Syynä siihen on lähinnä kai minun ikä ja myös se että kyseessä on IVF-vauva. Neuvolaan en ole vielä soittanut, mutta ensi viikolla ajattelin pirauttaa.

Miten olette voineet? Oireita? Tunteita? Oletteko jo kertoneet muille?

Itse olen voinut mainiosti tähän asti. Hölmönonnelinen hymy kasvoilla leijailen...emoticon...elämä hymyilee jälleen! Miehenikin on onnesta aivan sekaisin. Hänelle vauva on toinen, mutta ensimmäinen vauva syntyi kuolleena (edellisessä liitossa).

Rinnat ovat jo nyt paisuneet uusiin ulottuvuuksiin ja kuppikoko kasvanut kahdella! Hassulta tuntui kun olin toissapäivänä tyttäreni kanssa rintaliiviostoksilla...ei siis hänelle vaan minulle. Muistan elävästi sen kun hänelle ostettiin ensimmäiset liivit.

Taidan olla vähän erilainen "nuori". Kaveriporukassani olin ensimmäinen joka sai lapsen 25-vuotiaana ja todennäköisesti nyt viimeinen. Mutta sehän ei haittaa!!! Onko teidän kavereille vauvoja?

Me olemme kertoneet vasta lääkärituttavalle, tytölle, pojalle ja mun vanhemmille. Ultran jälkeen uskaltaa sitten varmasti kertoa muillekin.

Mukavaa sunnuntaita ja palaillaan!








 
 
Kiitos Mami45.

Ei kyllä pysy ajatukset kasassa ollenkaan. Seilaavat edestakaisin koko ajan. Pientä kipristelyä alavatsassa aina silloin tällöin ollut ja välillä turvottaa. Voimakkaista tuoksuista tulee lievästi etova olo.
Aamulla huomasin et oli mies syönyt illalla jotain valkosipulipitoista ruokaa kun olin ollut iltavuorossa ja hän itse yön töissä. Pakko oli kääntää kylkeä ettei tullut ylös... Ja rinnatkin ovat olleet hiukan arat. Olen muuten 27-vuotias ja mies yhdeksän vuotta vanhempi. Hänellä edellisestä liitosta viisivuotias poika. Jännittääkin että kuinka tässä oikein käy kun ei edes olla oltu kovin kauaa yhdessä. Virallisesti ei edes vielä asuta yhdessä!

Kenellekään ei olla vielä kerrottu asiasta. Kaksi läheisintä kaveriani odottavat kumpikin esikoisiaan ja olivat yrittäneet kumpikin lähemmäs parin vuoden ajan. Toisella la joulukuussa ja toisella helmikuussa... Mietin myös heidän reaktioitaan asiaan kun meillä oli oikeastaan vahinko. Ei sillä etteikö asiasta olisi puhuttu koska itse haluaisin useamman lapsen jos on tullakseen. Mutta en tietenkään ollut varma haluaako mies enempää lapsia.

Neuvola aikaa pitäisi kai soitella huomenna, jos yövuoron jälkeen vaan pää pelaa kunnolla. Ja kun on ihan lievästi sanottuna pää pyörällä vielä. Jännittää ihmisten reaktiot, etenkin vanhempieni. Ja on meillä noita yhteisiä tuttujakin aika paljon sillä olen ollut useamman kesän kesätöissä siinä firmassa missä mies työskentelee... emoticon

Tästä tuli nyt tämmöinen postaus. Ompahan ainakin tausta selvillä jotenkin
 
Hei kaikki heinäkoisten odottajat ja onnea plussista!

Olen 23v 13kk:sen tytön äiti ja nyt siis kakkonen tulossa.
Ensimmäinen raskaus käynnistyi heti ekasta kierrosta, joten syyskuussa kun jätimme ehkäisyn, olin valmistautunut odottamaan monta kuukautta ja pettymään useampaan kertaan, mutta niin vain kävi, että ensimmäisellä tärppäsi tälläkin kertaa ja perjantaina siis tein positiivisen testin.


Nyt en oikein tiedä että missä pilvessä sitä leijailee, tuo mami45 sanoma hölmönonnellinen hymy kasvoilla. Emme halua vielä kertoa kenellekään, koska raskaus on niin alussa, mutta toisaalta tekisi mieli soittaa ystävät ja vanhemmat läpi että meille tulee vauva!

Itselläni ei ole ollut vielä mitään erityisiä tuntemuksia, vessassa saa ravata yhtämittaa ja koko ajan on jano, niin ja tuo jo mainitsemani kestohymy, eräänlainen oire sekin. :)


Oletteko jo varaileet neuvoloita? Olisi kiva kuulla neuvola ja ultrauutisia. :)





 
Niin ja tuosta lilypien asettamisesta löytyy ohjeet ja linkit "foorumin säännöt" kohdasta. :)
 
Onnea kaikille onnellisille plussista! Itse tein testin lauantaina, vaikkakin olin jo viikon verran aavistellut odottavani. Meille siis tulossa pikkukakkonen, poika 9kk konttailee tuossa lattialla Menoa ja vilskettä siis varmasti tulee riittämään, mutta itse olemme tätä kovasti toivoneet ja onneksi tärppäsikin nopeasti. Nyt vaan toivotaan, että pysyy pikkuinen mukana matkan loppuun asti.
 
Onneksi olkoon paemko, äitinä ja Pinkus. Ja tervetuloa mukaan. emoticon

Tickeristä: Mulla lakkas vanha allekirjoitus toimimasta sillon joskus kun tää foorumi uudistettiin. Olin tehny sen sillon ton foorumin säännöt- kohdan ohjeen mukaan. Jouduin siis tekee uusiks ja tän viimeisimmän lisäsin samalla tavalla eli: http://www.lilypie.com sivuilta mieleinen tikkeri ja sit lisätään sen image URL osoite (alkaa http://) sieltä lopusta omiin tietoihin ticker-tekstin kohdalle. Osoitteen alkuun laitetaan [img] ja loppuun [/img] ja väliin siis se http:// -osoite ilman välilyöntejä. Näin mulla toimi, hyvä jos joku saanut suoraan muutenkin. Toi mun sepustus on muuten hieman monimutkainen. Toivottavasti ymmärsitte, mitä ajan takaa. emoticon

Oireista: Niitä ei vielä pahemmin ole, pientä vatsan turvotusta ja ajoittaista vihlomista alavatsalla. Eipä mulla kyllä ollut ekassakaan raskaudessa juuri oireita, pahimpina öiset suonenvedot ja loppuraskaudessa närästys. Eipä juuri muuta. Et katsotaan nyt pääseekö tässäkin raskaudessa yhtä helpolla. emoticon Mulla ei ole vielä rinnat kasvaneet, mutta sitä odotetaan innolla. emoticon  Jospa mä saisin mun rinnat edes väliaikaisesti takaisin. Esikoisen imetyksen lopetus vei ne vähätkin pois.

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään, mä haluaisin kyllä, mut mies haluaa vielä odotella vähän aikaa. No, kai mä vielä jonkin aikaa pystyn suuni pitää kiinni, mut jos maha alkaa kovin nopeesti näkyä, niin tuskin voidan odotella np-ultran jälkeen, kuten viimeks tehtiin.

Pinkus: Mulla oli muuten kans tollainen "ennakkoaavistus" et nyt ollaan raskaana. Mä nimittäin päätin viime menkkojen jälkeen, etten varmaan osta yhtään raskaustestiä ennenkuin menkat on vähintään viikon myöhässä, ettei mee turhaan rahaa. No, sit viime maanantaina kaupassa ollessani kuitenkin päätin ostaa testin, vaikka menkkojenkin piti alkaa vasta tiistaina. Jotenkin vaan tuntu siltä, et ehkä mä sittenkin oon raskaana. Ja niinhän mä olinkin. emoticon

Tällaistä tällä kertaa. Jatkoa seuraa myöhemmin.
 
moikka :)
mä tein juuri testin ja viikkoja nyt ilmeisesti 4+,meillä tyttö 10kk ja tyttö 2v :) kaikki lähtenyt käyntiin eri ehkäisyistä huolimatta. ja minä siis 21 ja mieheni 25. raskauden huomasin huonosta olosta ja sehän on jatkunut. syödä ei voi oikein mitään :(
 
Täällä taas. emoticon

Onneksi olkoon j.n! Vaikka vauva päättikin tulla ehkäisystä huolimatta, niin toivottavasti kuitenkin suht mieluinen yllätys. Ja toivottavasti huono olokin helpottaa, tsemppiä! emoticon

Kävin lukemassa Mami45 sun tarinas tuolta "pidemmän kaavan mukaan yrittäneistä". Ihan meinas itku tulla, kun luin sen. Aivan ihanaa. Ja jos sopii toivoa, niin toivottavasti sulla onkin kaksi kyytiläistä mukana. 
 
Hei!

Hienoa, että uusia plussanneita tulee koko ajan lisää. :)
j.n teillä riittää varmasti vilinää ja vilskettä jatkossa(kin). Onko toiveissa nyt poika tyttöjen seuraksi?

Varasin neuvolan tänään (vasta 23.11), ajan sain samalle neuvolatädille, jolla olen esikoisenkin kanssa käynyt. Luultavasti kesällä tulee lomien takia tosin eri neuvolatätejä nähtyä.


Itse olen pohtinut tänään tällaista dilemaa, hieman tyhjänpäiväistä, mutta jaan nyt kuitenkin teidän kanssa, ehkä jo se helpottaa.
Eli jaamme hyvän ystäväni kanssa aikas yksityiskohtaisestikin raskaus-yritys-uutisemme ja hän on neuroottinen vauvakuumeilija myöskin. Hänellä on 5v.,3v. ja nyt 3vk:n ikäinen kuopus. Heillä on n. 3-4:llä kerralla onnistunut jokainen näistä + yksi tuulimuna. Olen ollut hänen tukena ja lohduttajana ja tsemppaajana. Nyt sitten tilanne kääntyi, eli hän on hehkuttanut sitä kuinka nyt saa olla minun tukeni, mutta siis tämä raskaus alkoi ensimmäisestä kierrosta, niinkuin esikoinenkin. Näen jo sieluni silmin kuinka kateellinen hän on tästä asiasta. Vaikka tiedän että eihän sille mitään voi, vähän sellaista onnen kantamoistahan tässä myöskin tarvitaan. Silti tuntuu pahalta jotenkin kertoa hänelle.
Muistan vain, kun ennenkuin kierrukkani oli poistettu, hän totesi, että vähänkö häntä harmittaisi jos tulisin heti raskaaksi. Tuntuu jotenkin, että olen sillä tavoin jäänyt hänen mielestään jostain olleellista paitsi...tai jotain.

Ettän minun pitäisi olla nyt jotenkin erikoisen onnellinen.

Huoh, no tällaista tänne
. Helpotti purkautua. :) Ehkä ne ovat ne hormoonit...
 

Moikka!

Varovaisesti lähden mukaan keskusteluun vaikka tuntuu tosi aikaiselta enkä oikein edes usko asian olevan totta :D Mutta siis testi näyttää positiivista ja omien laskujen mukaan LA on 7.7.  

Meillä on esikoinen 11,5kk ja nyt siis pikkukakkonen tulossa, molemmat IVF-vauvoja :) En olis uskonut että tämä vauva saa alkunsa heti ensimmäisestä alkionsiirrosta kun esikoista piti tehdä pitemmän kaavan mukaan.. Mutta olen onneni kukkuloilla vaikka takaraivossa piileskelee pelko siitä meneekö kaikki hyvin.

Neuvolan ajattelin varata vasta ensi viikolla ja varhaisultra tehdään TAYSissa kun kerta ivf on kyseessä, se siis muutaman viikon päästä :) 

Oireita ei ole...kumpa oliskin niin olisi jotenkin helpompi uskoa asia todeksi :D  Tosin mulla ei viimeksikään ollut mitään muuta kun rinnat vähän arat jossain viikon 6 tienoilla.. 

Mulla ikää 29 ja kotona olen esikoisen, meiän tytön kanssa. 

 
Good morning ladiesemoticon

Aamuvirkkuna heräsin jo tosi aikaisin nyt kun kelloakin on siirretty. Tällä foorumilla voi onneksi  hengailla kellonajasta riippumatta ja muuta perhettä liiemmin häiritsemättä - hyvä niin. 

Onnitteluhalaukset  emoticon plussasta ja tervetuloa kasvavaan joukkoomme:
äitinä, Pinkus, iines*, j.n


Oluwatobi: kiitos kannustuksesta...olisihan kaksoset varsinainen JYTKY! Lisääntyneet riskithän noissa tuplaraskauksissa on,  mutta jokainen otetaan joka meille suodaan! No, muutaman viikkon päästä tuokin asia selviää ultrassa.

äitinä: elämässä on hetkiä jolloin ystävyys punnitaan...aidossa sellaisessa ilo kaksikertaisuu ja murheet puolittuu. Ansaitset nauttia raskaudestasi ihan täysillä! Ja täällä meidän kanssa se onnistuu ainkain virtuaalisesti. Kerro ystävällesi kun sinusta hetki on se oikea.  emoticon

iines* - me ollan sitten ivf-buddeja!emoticon

j.n - yritä syödä että jaksat...!emoticon


Eilen soitin neuvolaan ja siellä langan toisessa päässä oli niin ihana ihminen että harvoin sattuu kohdalle! Selitin hänelle tilanteeni ja kerroin myös että olen tällainen vähän vanhempi äiti. Hän onnitteli lämpimästi ja oli tosi kannustava. Sanoi myös että "kyllä sinun ikäisiä äitejä on nykyään paljon enemmän ja kaikki menee varmasti hyvin". Tuntui tosi hyvältä kuulla. Sain ajan 21.11.

Juttelin myös meitä (IVF-hoidoissa) hoitaneen lääkärin kanssa ja olen nyt sairauslomalla 16.11. asti. Kaikki keinot on nyt otettu käyttöön että tuo mini (tai minit) pysyy kyydissä! Mulla on myös aikamoinen tukilääkitysarsenaali: 3 x päivässä Lugesteron, Primaspan, Puregon, foolihappo ja 2 x viikossa Pregnyl-pistokset. Puhelun lopussa sanoin että olen jumppaan menossa...mutta lääkäri oli toista mieltä ja sanoi että kävely saa nyt toistaiseksi riittää liikuntamuotona. Kuvittelin, ettei ne vauvat sieltä pomppimalla ulos tule, mutta luotan ja tottelen lääkäriä tässä asiassa! Eli kävin pitkällä lenkillä kauniissa syyssäässä
emoticonja taidan tehdä tänään samoin!

Voikaa hyvin!


 
minulla myös on kaveri joka monta vuotta yritti lasta ja ei onnistanut. hedelmöityshoidoissa ei tulosta ja alkionsiirtokin epäonnistui. kunnes sitten toinen alkionsiirto onnistui ja nyt hänellä viikkoja jo 25 :) aluksi oli vaikea kertoa hänelle raskauksista mutta huomasin että hän oli aidosti onnellinen puolestamme vaikka varmaan osiltaan surutti myös oma tilanne. 
Minun viime raskaus oli ihan hirveä ja synnytys pelottava. siksi nyt pelottaa enemmän kun yhdessäkään raskaudessa ja jos tästä selvitään hengissä pyydän kyllä putkien solmimista, 
viimne raskaudessa oksensin koko ajan. se ei loppunut ensimmäisellä kolmanneksella vaan kesti koko raskauden. paino laski melkein 10kg koko raskauden aikana ja sen takia myös vauva oli pieni(esikoiseen nähden.).
Esikoinen:39+4 3550g ja 50cm
toinen: 39+4 2960g ja 48cm
viime synnytys kesti yhteensä 30min ja vauvan pää syntyi ambulanssissa ja loppu ruumis salissa. 
ambulanssikuskit eivät osanneet synnytystä hoitaa ja pelkäsivät varmaan enemmän kun minä.
Nyt siis pelkona oma jaksaminen jos raskaus aika on yhtä vaikea ja kaksi pientä pitäisi hoitaa. samoin synnytys koska luulatavasti en ehdi tällä kertaa edes ambulanssiin.

poika olisi tietysti kiva mutta ei haittaa tyttökään :)
 
niin ja Mami 45,kyllä minä ainakin tiedän sinun ikäisiäkin äitejä, kyllä se varmasti hyvin menee :) tyttäresi on minua vuoden nuorempi,itse olen 90 syntynyt :)
 
Heips,

Minäkin voisin liittyä seuraan. :) La 8.7 eli alussa ollaan mutta jospa se tästä. 

Ekaa ootellaan minä 20 ja mies vuojen nuorempi. Jotenki outoa, kaikki ihan uutta ja ihanaa. Eli suoraan sanottuna oon ihan pihalla koko kuviosta. Paripäivää nyt oon pyöritelly asiaa ja hymy on ollu kyllä herkässä.  

Huippuva viikkoa kaikille :)

 
Tervetuloa myös minunkin puolestani äitinä, Pinkus, iines*, j.n ja sapu .

Kiva kun täällä alkaa jo olemaan enemmän porukkaa ja kuulee missä vaiheessa kaikki ovat. En malttaisi odottaa että maha alkaa näkyä. Turvottaa kyllä ihan mukavasti... Ja vessassakin saa ravata :/

Nyt jo rv 5+1. Tekisi jo mieli lähteä vauvanvaate ostoksille. Mutta jos kuitenkin malttaisi vähän aikaa...
 
Sori mut löysin viel tuon pitapata tickerin niin oli pakko laittaa .

Nyt kun osasin laittaa tuon ensimmäisenkin...
 
Takaisin
Top