Heinäkuun odotusta

Plaah, että mä olen ajattelematon ja typerä! Vissiin nää hormoonit vaikuttaneet jo järjen juoksuun?! Tosiaan syön sitä ab-kuuria (amoksilliinia) poskiontelotulehdukseen, mutta en sitten älynnyt ostaa maitohappobakteereja! Siitä seurasi nyt sitä, että eilen illalla alkoi epämääräsesti kutittaa alakertaa ja epäilykset heräs hiivatulehduksesta... *huokaus* No, ei muuta kuin mies eilen illalla apteekkiin ostamaan maitohappobakteereja ja niitä nyt olen popsinut.. hiivaoireet ehkä vähän vähenneet, tosin en tiedä voiko olla vaan kuivat limakalvot ja ne sitten kutisee..? Onko muilla tietoa voiko hiivalääkkeitä käyttää raskaana ollessa?

Mä tuskin sit kausirokotetta otan tai eihän sitä tiedä miten ne saa mun pään puhuttua ympäri neuvolassa. Mutta tällähetkellä en ole ottamassa. Otin kylläkin sen sikapiikin esikoista odottaessa, onneksi mitään ikävää siitä ei seurannut.

Nyt muuten väsyttää! Ihan kauhee väsymys ollu koko tän viikon! Onneks mies on ollu saikulla, niin seurattaa pikkumiestä. Mä en jaksa tehdä mitään, eikä edes mikään huvita. Haluun vaan olla kotona ja maata. Pitäs siivota ja kaikkea, mutta ei vaan kiinnosta :(

Mua myös jotenkin pelottaa tää raskaus enempi. En tiedä miks. Tulee mietittyä ihan kummallisia asioita. Varhaisultraan ei olla menossa, joten pitää odottaa sinne np-ultraan jotta tietää kaiken olevan kunnossa. Uskotteko, mutta mä en oikein vieläkään ole sisäistänyt sitä että olen raskaana....
 
Ainiin, se jäi vielä kirjottamatta... Tee joilla ei ole Tickeriä, ois kiva jos ottaisitte sen käyttöön. Kun en millään muista että millä viikolla kukakin on ja onko muite lapsia :D
 
kattili oon menossa viikon päästä torstaina varhaisultraan, pelottaa ja jännittää :)

iines* tiedän tunteen, mulla on ihan samanlaista, oireita on ollu nyt tosi vähän. Ainoa että välillä on tosi väsyny olo ja illasta varsinki tosi turvonnu maha. Mua ihan ahistaa, kun aattelin aina että olisin maailman onnellisin kun tuun raskaaksi ja vaikka sitä oonki niin enemmän pelkään ja mietin vaan koko ajan onko kaikki hyvin. Monesti tullu jo miehellekki itkettyy tätä, se onneksi osaa olla aika luottavaisin mielen, miehelle ehkä muutenki helpompi kun ei tartte koko ajan kuunnella mitä kroppa sanoo. Mullakaan ei oo ollu mitään vuotoja joten oletan että kaikki on hyvin.
  Mulla on kyllä ollu alusta asti tosi vähän oireita ja vaikka onki normaalia että niitä ei olis niin kaipa ne tois sitä varmuutta.. Voisin ihan vapaasti vaikka oksentaa aamulla sen sijaan että miettin onko kaikki varmasti kunnossa.
 
Massua vaan nippailee välillä pelottavasti, mutta seki vaan hetkellistä. Tuntuu tuo viikon odotus ihan tuskalta. Mulla pitkin päivää  vaihtelee tunteet, välillä tuntuu että kyllä kaikki on hyvin ja kohta oon varma että ei ookkaa. Tosi stressaavaa..... :( Toivottavasti nähdään tuolla ultrassa se oma ihana pikkunen ja että kaikki on hyvin. <3

Töissä varsinki kun oon tosi paljon itekseni tekemässä niin kerkee miettii koko ajan ja se ei kyllä oo yhtään hyvä..
 
Tuo mun laskuri kyllä huijaa nyt kahdella päivällä, en tiiä miksi.. Laitoin siihen kuiteski ihan oikeet päivät..
 
Ihan nopeesti vaan.

Äippä2010: Paikallisesti käytettävät hiivalääkkeet on turvallisia käyttää raskauden aikana. Itekin jouduin just käyttää. Ei siis suun kautta otettavia tabletteja, vaan esim. Kanesten -emätinpuikot on turvallisia. Kunhan ei käytä sitä asetinta kun laittaa puikkoa sisään. emoticon
 
Soitinkin päivällä neuvolaan ja kysyin niistä hiivalääkkeistä. Tosiaan, kuten oluwatobi kirjoitti, hiivalääkkeitä voi käyttää (puikko ilman asetinta tai rasvaa). Kipasin apteekissa samantien ostamassa lääkettä ja olo on jo nyt paaaljon parempi. Neukku sanoi myös, että kuiville ja kutiseville limakalvoille voi laittaa ceridal öljyä.
 

Heips

Tänään aamulla tuli taas pienen säryn saattelemana vuotoa. Ei mitenkään paljoa mutta selvästi kumminkin. Soitin taas taysiin ja sain naristua itselleni ajan tälle päivälle. Sanoin etten pysty epätietoisuudessa odotaan sinne tiistaille... Olin aivan paniikissa kun odottelin aulassa!! Korvissa humisi ja syke oli varmaan 200 :D Mutta, ultrassa näkyi pienenpieni alkio ja SYKE :) Helpotuksen huokaus.... Ei osannut lääkärikään sanoa mistä vuodot johtuu. Kahden viikon päästä uusi ultraus ja oon aivan varmasti sillonkin ihan paniikissa... Mutta onneks pääsin tänään! Lääkäri sanoi viikkoja olevan 7+0 mutta omien laskujen mukaan ja samoin laskettuna kuin esikoinen on viikkoja 6+6 ja niillä mennään :) Liekö ollut se mun aamuinen/aamupäiväinen heikotus ja huono olo sitten aamupahoinvointia ;) 

Nyt en osaa kommentoida kellekkään mitään kun en oikein ajatuksella ehtinyt lukea.... 

 
Mun oireet on tällä hetkellä pieni rintojen arkuus, välillä vatsan nippailut ja iltaisin välillä levossa särkykin. Nälkä kurnii vatsassa useammin! Ja nyt tänään töissä tuli välillä sellanen kuvotuksen tunne, mut se meni parissa minuutissa ohi, saatto kyl johtua muustakin kun raskaudesta! Päänsärky on ollut tänää aika paha..

Mitäs teillä muilla ?

Iines : Onneksi kaikki oli hyvin!! :)
 
yökukkuja Ninni täällä taas. viikon verran ollut pahenevaa yökötystä ja ruokahaluttomuutta. Lämmintäruokaa ei mene alas ennen kello 20-22. mysli,mustikkasoppa,leipä, haalea tee ja rahka uppoaa päivisin pieninämäärinä kerrallaan ilman että tulee ylös. Ruokaakaan ei mahdu enää samaa määrää syödä sitten kun tulee se kiljuva nälkä myöhään illalla kun pahoinvointi lakkaa. Kaikki kotityöt on ajoitettu myöhäseen. muutoin vapaapäivinä yritän levätä ja nukkua pahaaoloa pois. Töissä on kamalinta, etenkin kassalla jos joutuu seisomaan kauan samassa paikkaa..pakko lähteä kävelemään ja pyytää toinen kassalle. ettei yrjöt tule tiskiin asian jännittäminenhän ei tietenkään helpota..
Asiasta kukkapurkkiin,pikkuinen ei tykkää että pidän tätä läppäriä masun päällä kantittain..Kirjoittelen nimittäin sängyssä. Pakko valua selälleen ja näpytellä niska kenossa..

Asiaa: Me pääsemme kans kurkkaamaan masuasukkia (toivottavasti tiitinen siellä on) 22.11. klo:14:30.Pyysin varhaisultraa jo siksikin että helpompi kun tietää miten asiat on. Keskenmeno jätti syvän arven. ja huomaan yhä että välillä pelko tahtoo ottaa ylivallan, vaikka oireista päätellen kaikki on juuri niinkuin pitääkin. Masukin on alkanut kasvamaan. Aikaisemmissa raskauksissa masu pullahti tosi nopeasti eteen. En saa hyvällä tahdolla/ryhdillä vattaa vedettyä niin sisään ettei tämä hienoinen kumpu näy. Alushousujen ja sukkisten resori menee rullalle..Mie tilasin jo housut ja odotusajan tukiliivit (tissit on alkanu paisumaan mittoihin arvaamattomiin..) voikaa hyvin ja paksusti. Keskenmenon saaneet: olette ajatuksissani ja surun tiedän. ei siihen ole sanoja. On vain halauksia, läsnäoloa niitä teille ison rutistuksen verran laitan tulemaan. hyvää yötä!
 
ai niin ja piti sanomani noihin varhaisultriin menosta. Sydämmen sykkeen yleensä näkee jo tarkalla ultralla 25 päivän jälkeen hedelmöityksestä. Jonkun oppaan mukaan näin..esim: itselläni tulee 30pvän kierrolla pikalaskutoimituksena 39vrk täyteen ultrauspäivänä. Pitääis näkyä. LA on 9.7. Jännittää ihan hurjasti! ja lasken päiviä.
 
laittaisin tikkerin mutta en jaksa niin paljon miettiä että miten minä saan sen tähän :DD

ite en ota mittään rokotteita. en ottanu edes sitä sikapiikkiäkään vuosi sitten odottaessani Joonaa. ja kyllähä raskaudessa pittäisi sen verran hyvä vastustuskyky olla ettei mitkään flunssat kaada. itetenki alkuraskaudessa saattaa olla toi poskiontelon tulehus aika yleinen :)
ite vasta nyt syksyllä olin ekaa kertaa kuumeessa ja vuosi sitten ollut viimeeksi. että kyllä se vastustuskyky hyvä ollut :)

Hiivalääkkeet tosiaan turvallisia ottaa. ja kannattaa varautua siihen että hiivatulehduksesta saattaa kärsiä koko raskauden ajan :/

apua.oli niin paljon tekstiä taas tullunna että enhä mä muista puoliakaan. sama pää kesät ja talvet niin ei sitä kaikkea voi muistaa :D
 
Tickerin lisäämisestä: helppoa, kun jopa minä osasin :D

Eli tuolla "ylläpito tiedottaa" --> "kysymyset ja kehitysehdotukset ylläpidolle" -foorumissa on hyvät ohjeet :)
 
iines* ihana kuulla että kaikki oli hyvin ! :)

Mulla on tänää ollu taas tuota etomista ja töissä meinas kylmiössä käydessä tulla oikeesti tosi huono olo kun se haju jostain syystä kävi niin vahvasti nenään.  Muuteski ollu ihan ok olo. Eilen illasta taas oli semmoset turvotukset että huh huh ja rinnat on pyöristyny pikkusen kanssa.

Noista eläimistä oon huomannu, kun meillä on  kaksi kissaa, että molemmat tunkee syliin nykyään aina jos olohuoneessa istun. Nuorempi yleensä puskee ihan mahaa vasten ja siinä hurruttaa.. Kaipa neki tajuaa että siellä joku pikkunen on. Tuo nuorempi kissa ei hirmusesti sylissä oo koskaan viihtyny joten vähän hassua. :D
 
Pikaisesti kirjoitan minäkin.. jännittää aloittaa kirjoittelu kun on vielä NIIN alussa matka.. mutta toisaalta.. tämän parempaa vertaistukea ei ole olemassakaan. Joten hiphei ja messiin mukaan! :)

Meillä siis tulossa pikkukakkonen, odotettu ja toivottu sellainen. Esikoinen täytti elokuussa vuoden, joten ei ihan kahta vuotta ennätä tulla ikäeroksi. Mitään ehkäisyä emme väliin hankkineet, mutta imetys hoiti sitä hommaa tähän saakka. Nyt sen vähennyttyä oleellisesti onnistui sit tärppäämään.. ;)

Eip muut tähän hätään: lueskelen mitä olette jo rupatelleet.
 
hei kaikille! liityn nyt tänne turisemaan, tein plussa testin isänpäivänä ja toisen toivotun lapsen odotus alkasi.
tämä on kyllä saman laista kun ensimmäisen plussankin jälkeen mieli on iloinen, ja toiveikas. Toki voihan tässä sattua vielä mitä vaan viikkoja on nyt 4+2 ja laskelmieni mukaan la olis heinäkuun lopulla. odotan sitä jo kovasti, tosin tässä on syntymässä kaksi pikkuista lähipiiriini vuoden alusta saapas sitten vähän lievitettyä tuota vauva kuumetta. Neuvolaan soitan vasta kuun vaihteessa niin eiu tarvi sitäkään odottaa niin kauvaa.
 
minä myös liityn tänne. Olen 30v tyttönen läheltä tamperetta. kolmatta odottelen, la 5.7. esikoinen on 4v ja kuopus täyttää vähän ennen joulua 2v. olin jo ultrassakin kun kierto niin epäsäännöllinen niin piti määrittää raskauden kesto, ihme hosumista kyll oli tuolla terveyskeskuksessa mutta sai sentäs jonku lasketun ajan. pahoinvointia ollu jo pari viikkoa, siitä kärsiny kovasti myös edellisissä raskauksissa. toivoisin että loppuis jo... kovasti mietti kun raskautta suunnitteli kestääkö taas sitä oksentamista mutta vauvakuume sitt oli niin kova ett pakko vaan jaksaa.
 
Mirde, sama homma täällä. jännitti ihan tolkuttomasti siirtyä näin alussa jo haaveilijoista tänne plussanneiden puolelle. hui :) tervetuloa minunki puolesta.

Viiman teksti oli ihan niinku minun suustani :) hyvänen aika miten voikaan olla samassa pisteessä kaikki :D moikka sullekki!

ja taku81:kki tervetuloa :) ihanaa saaha mukaan pikkukolmostaki oottelevia :) oliks sulla aikasemmissa raskauksissa pitkällekki pahoinvointia?
Mää täällä oottelen koska se alkais. tietty toivon ettei alkais olleskaan, mut jotenki uskon että ku esikoiseltaki voin niiiiiiiin pahoin ekat 12 viikkoo et nytki ne olis eessä. sillo ne alko rv5 et siihen "etappiin" ois viel viikko aikaa. mulla tosin toi menkkojen alkamispäivä ei oo ihan tarkalleen tiedos et toi ticettikin saattaa heittää vähän. panin varmuudeksi alakanttiin sen, ettei ainakaan alaspäin tipu ultrassa :P

Mua vähän kiinnostas minkä ikäsiä te kaikki ootta? mää oon 26v ja mies 27...

Mitään oireita täällä vielä ei oo, muutako tänään alko vähän jo tisuleita aristamaan, jee. tulee jotenki konkreettisemmaksi tää raskaus kun tulee oireita. sais tulla jo lisää, etten ihan hermoheikkona vaan täällä oottele :P
 
Heipat kaikille!

Nopeasti tulin vain kirjoittamaan. Eli tänään aamulla käyty varhaisultrassa ja siellä sykki pienen pieni sydän <3 <3 <3
Laskettuaika muuttui 7.7 -> 9.7..

Olo on ihana. Niin onnellinen että kaikki oli hyvin. Helpottaa stressiä kummasti :)

Hyvät viikonloput kaikille ja tarrasukkia!
 
Varmasti helpottaa, kun tietää kaiken olevan kunnossa! <3

Tänään töissä ja nyt vielä illalla kotonakin on ollut aikamoisia vihlaisuja vatsassa, varsinkin oikealla puolella. Kohdun kasvukipuja(ko) ??

Milloin se pahoinvointi normaalisti alkaa ? tai milloin teillä on alkanu ? Mulla ei ainakaa vielä mitään sen suuntaista havaittavissa :) eihän sitä tosiaan kaikille tulekkaan..
 
Takaisin
Top