Heinäkuun odotusta

Onko täällä muita, joilla on lemmikkejä? Meillä on kaksi koiraa ja vanhempi on tosi omituinen, kulkee koko ajan perässä ja liimautuu jalkaan kiinni. Miehen kanssa muisteltiin, että sama oli viime kerrallakin, kun tulin raskaaksi. Jostakin koira asian kai sitten tajuaa.

Meillä on sama tilanne äippä 2010, isovanhemmat asuu kaukana ja ei ole kauheasti muutakaan tukiverkkoa täällä. Nyt vielä muutetaan vuodenvaihteessa uudelle paikkakunnalle, josta ei tunneta ketään. Noita ultria olen itsekin miettinyt, että minne ihmeessä esikoinen laitetaan siksi aikaa. Haluaisin kuitenkin mennä niihin miehen kanssa, jos tulee vaikka jotakin ikäviä uutisia.

Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kellekään. Ajateltiin odottaa ekaan ultraan. Tosin isovanhemmille varmaan joutuu käytännön syistä asian paljastamaan jo jouluna. :) Viimeksi kerroin parille kaverille aika pian ja omalle äidille.

Multa on hävinnyt kaikki raskausoireet ja niin kivaa kun se onkin, että ei koko ajan yökötä, niin vähän myös ehkä pelottaa että onhan kaikki silti hyvin. Kuinka pian muuten teillä on raskaus tärpännyt? Meillä on molemmilla kerroilla tärpännyt käytännössä heti kun on alettu yrittämään. Nyt ajattelin, että menisi kauemmin kun edelleen imetän esikoista. Onko täällä muuten muita, jotka imettää vielä?

Hei Kaikille! Ja onnea plussistanne!
Siirryn tänne tuolta kesäkuisista kun menkoista laskien viikkoja olisi 7+ mutta tänään tein clearbluen digitaalisen testin ja näytti 1-2 hedelmöittymisestä eli olisi rv 3-4 ja laskettu aika olisi 20.7 mutta se voipi vielä muuttua sittten ultrassa :) Toista siis odottelen, ensimmäinen täyttää viikon päästä 1v :) Ei olla ensimmäisen jälkeen käytetty ehkäisyä ollenkaan ollaan ajateltu että toinen saa tulla kun on tullakseen ja nyt sitten on tärppi käynyt, täytyy toivoa että pikkuinen pystyisi loppuun saakka mukana :) Ja toivon sitä kaikille muillekkin! :)

Suze meillä on kanssa koira ja kyllä siitä jotenkin huomaa nytkyn kirjoitit siitä. Se ei yleensä nuku mun vierässä, mutta nyt saattaa nukkua koko yön ja mielellään vielä peiton alla. Huh kun tulee kuumaa. Meillä imetys loppui kun tulin raskaaksi. Mulla kerkes tosiaan olla yhet kuukautiset ja ihmettilin kun ei ne ala. Ajattelin, et kuukautisten epasaannollisyys johtuu imetyksesta.

Täällä ei vieläkään oikein raskausoireita. Nyt ilmeisesti viikkoja 5+3. No pitää nauttia nyt tästä kun ei ole oireita. Seka viimesista hetkista kun saa olla kotona ennen toihin paluuta.

Ihmettelin tuossa itsekkin, että kuinka MINÄ maailman pahin hölösuu, joka ei malta pitää salaisuuksia sitten millään, olen pystynyt olemaan kertomatta kenellekkään :D! Esikoista odottaessa keroimme heti kaikille, kaikki oli uutta, jännittävää ja pelottavaa ja kaipasin mahdollisimman paljon tukea :) nyt taas on aivan eri tilanne, ehkä syy oon siinä sitten :D!

Heippa kaikille!

Ei auta, kyllä se on minunkin tänne ilmottauduttava emoticon
Testin tein vajaa viikko sitten sunnuntaina ja vaikka olinkin testin positiivista tulosta uumoillutkin niin kyllähän se piti useampaan kertaan epäuskoisena lukea, kyseessä oli siis clearbluen digitaalinen.

15.7 on laskettu h-hetken aika ja nyt mennään rv 4+5. Päivät pitää oletettavasti aikas hyvin paikkansa, kun on ovulaatiotestin mukaan ajoitettu tämän tulokkaan alkuun saattaminen emoticon Heti maanantaina varailin neuvola-ajan ja terkkarin loman takia ensimmäinen aika tuntuu olevan pienen ikuisuuden päästä eli 7.12, mutta terkkari auliisti lupaili puhelimessa, että kurkistellaan jo sitten heti ensimmäisellä kerralla mitä ultra näyttää ja varasi myös jo sitten heti seuraavalle viikolle ajan lääkärille emoticon

Suze: Meillä on lemmikkejä, vähän enemmänkin... Kolme koiraa, kaksi kissaa ja neljä gerbiiliä. Anoppi onnistuikin jo poikansa suututtamaan, kun oli mennyt kysymään, mites ne teidän eläimet, että mihin te ne koirat laitatte sitten kun lapsi syntyy... Onneksi ei sentään erehtynyt mulle esittämään tuota kysymystä, olisi voinut tulla nimittäin enemmänkin kuin pari valittua sanaa... Mutta nooh, tässä on onneksi vielä monta kuukautta aikaa anopin rauhottua ja hyväksyä, että koirat ja lapsi mahtuvat samaan talouteen.

Oireista... Mulla ei edelleenkään ole oireita, paitsi eilen alkanut mieletön väsymys! Sama oli viimeksikin enkä yhtään muista kuinka pitkälle kesti. Mutta siis viimeksikään ei ollu mitään huonoa oloa, mikä on kyllä ihan hyvä asia ;) 

Mun oli tarkoitus mennä takas töihin vasta ens syksynä jos en sattuisi raskaaksi tulemaan ennen sitä. No, nyt ei tartte mennä. Toisaalta välillä kaipaa töihin silleen että tekis vaikka päivän viikossa :) Mutta tältä väsymykseltä siitä on kyllä turha haaveilla

Miten te vietätte isänpäivää? Annatteko lahjoja? Meillä on ensimmäinen isänpäivä nyt ja se vietetään vauvauinnissa :D Aion kyllä tehdä kakun ja kortin ja lauantaina jo käydään syömässä :)

Tervetuloa kaikki uudet raskautuneet! :)

Mellä isänpäivää vietetään ihan kotosalla. Leivon miehelle kakun ja teen ruoan. Pojan kanssa askarreltiin isille kortti, mitään lahjoja meillä ei ole ostettuna. Postitse laitettiin kortit pojan isoisille ja isoisoisille.

Multa lähtee hiukset! Ihan kauheeta! Harjatessa jää iso kasa hiuksia käteen! Multa kyllä on lähteny edellisessäkin raskaudessa hiuksia, tosin loppuraskaudessa ei enää niinkään paljon. Mulla on kipirauhasen vajaatoiminta, joten sekin aiheuttaa hiustenlähtöä. Onko muita hypotyreoosista kärsiviä?

suze: Mua kanssa mietityttää kovasti tukiverkon puute. Mun omat vanhemmat on meille tosi läheisiä ja tärkeitä, mutta asuvat vaan 300km päässä :(  Meillä raskaus tärppäsi yk3. Mä en jotenkin osaa olla huolissaan raskausoireiden puuttumisesta (mullakaan ei surempia oireita vielä ole), en kärsinyt oikeastaan mistään oireista edellisessäkään raskaudessa ja terve poika tuli :) Tosin silloin loppuraskaudesta mulle tuli sitten vaivaa toisensa perään, mutta alkuraskauden selvisin oireitta.

Hei kaikille uusille ja vanhoille palstalaisille!

Tukiverkoista, meillä omat vanhempani asuvat 200km päässä, mutta isovanhempani, sekä anoppi ja appiukko asuvat samassa kaupungissa. Ultraan menoa mekin mietimme niin, että pyytäisimme heitä lapsenpiiaksi, ja mitä luultavammin anoppi kevyelläkin matikalla siitä päättelee jotain, ja sitten ultran jälkeen kerromme uutiset. Olivatpa sitten hyviä tai huonoja. Katsotaan nyt, jotenkin esikoisen mukaan ottaminen tuntuisi oudolta, niin pieni ei asianpäälle kuitenkaan ymmärrä, mutta saattaisi tilannetta suotta säikähtää.

Eläimistä, meillä on kissa ja jotenkin sekin on hakeutunut enemmän syliin viime aikoina ja muutenkin vaatinut huomiota ja pyörinyt jaloissa. Kyllä kai eläimillä on nuo vaistot sen verran herkemmät. :)

Omaa
: Jatkuva etovaolotila jatkuu pitkin päivää. Ainoastaan syödessä on hyvä...mutta ei sitä nyt kokoaikaa ehdi eikä viitsi syödä. Onneksi sentään mielihaluina ovat terveelliset hedelmät. :) Tosin ananaksen vetäminen purkkitolkulla ei sekään taida pidemmän päälle olla terveellistä. :)
Itselläni on ensimmäisestä raskaudesta ilkeät muistikuvat siitä, kuinka sain kuulla kunniani ruokavaliostani. (joka mielestäni oli siis ok.) ja oli neuvolatädin mielestä täysin väärin. Jugurtteja ei saisi syödä vaan viiliä mielummin ja rasvaton maito on ainoa oikea ja plää,plää...emoticon Voisin väittää että kyllä ne ylimääräiset kilot tulevat ihan jostain muusta kuin maidosta, ei sitä niin paljoa tule kuitenkaan juotua! Tällaista tällä kertaa. emoticon

Me vietämme rauhallisen aamun, on korttia ja pientä pakettia ja sitten menemmä anoppilaan kahville.
Hyvää Huomista Isänpäivää kaikille!

Heissan. Varovaisesti iloittaudun mukaan.

Vaun laskurin mukaan la olis 4.7 mutta sehän saattaa vielä muuttua, kun pääsen neuvolaan. Olemme mieheni kanssa yrittäneet 2,5 vuotta lasta.
 Itse täytän loppuvuodesta 21 ja mieheni on 23. Menimme naimisiin syyskuussa ja plussasin kaksi vahvaa plussaa torstaina (10.11) ja tänäänki yhden tein kun halusin vielä varmistua 

Ollaan menty nyt semmosessa pelonsekaisessa pilvessä nää muutama päivä plussan jälkeen kun tosiaan yritystä ollut takana jo niin kauan ja oltiin jo käytännössä luovuttu toivosta, että tulisin raskaaksi ilman hoitoja.

Pelko keskenmenosta kulkee ainaki itelläni mukana varmasti ultraan asti, kunnes näkee itse että kaikki on oikeesti kunnossa.

Mulla on ollu nyt pari päivää semmosta pientä nippailua alavatsassa ja tottakai pelkään pahinta, minkäänlaista vuotoa ei kuitenkaan oo ollu, eli tuskin oikeesti huoleen aihetta. Onko kellään ollu samanlaista? Maananataina soittelen neuvola aikaa ja pakko varmaan vielä sielläkin kysyä tuosta. Olis ihana mennä myös siihen varhaisultraan jos saisi sillä edes pikkusen todellisemmaksi tämän raskauden.

Oireita mulla ei kauheesti oo ollu. Odottelin menkkoja parisen viikkoo ennenkun testattiin, koska epäilin että kierto on taas sekaisin (oon nyt laskujen 6+3 viikoilla:) pientä etomista, kylmämistä ja hirmusta väsymystä on kyllä ollu havaittavissa ja vessassa ravaan yhtenään, välillä myös yöllä.

Malttamattomana oottelen että 6 viikkoa menis jo niin ehkä sais rentouduttua, ja silloin kerrotaan molempien vanhemmillekkin sitten.

Onnellista odotusta kaikille muillekkin :)

Heippa kaikille!

Onnea kaikille plussanneille, meitä on jo paljon!!

äippä 2010: Töissä ajattelin kertoa todennäiköisesti np ultran jälkeen. Että tietää varmasti kaiken olevan kunnossa. Voi kyllä olla että pakko vihjasta jo hieman ennen sitä kun niin paljon turvotusta jo nyt :D

Eläimistä: Meillä kaksi koiraa, kissa ja kilpikonna. Entinen koira arvasi raskauteni jo ennen kun itse tiesin. Oli koko ajan mussa kiinni ja hätisti muut elukat mun ympäriltä. Sitä jatkui koko raskausajan. Nää nykyiset ei tunnu tajuavan, en tiedä kuinka fiksuja ovat.. hah :D

masc: Ihan normaalia on tuo sinun alavatsan nippailut :D Keltarauhashormoni siellä nipistelee :D Tiedän kyllä noi pelot siitä että meneekin kesken, itsellä ihan sama. Mutta ei se auta miettiä asiaa, pitää vaan toivoa että kaikki menee hyvin ja nauttia joka hetkestä. Hienoa että teillä tärppäsi noinkin pitkän ajan jälkeen ilman hoitoja. Meille ensimmäistä tehtiin 3v. Oltiin menossa hoitoihin ja samana päivänä kun ois ollu tarkoitus ruveta hormoneja syömään, niin naps ja olinkin raskaana. Eli ihan luomusti tulin. Nyt taas ehdittiin hakeutua hoitoihin, kun mulla vikaa. Ja naps toisesta kierrosta hormoneiden kanssa tulin raskaaksi :)

Täällä paljonkin Pks laisia? Missä meinaatte synnyttää? Mulla vaihtoehtona Jorvi, mutta meinaan hakea lupaa Naistenklinikalle..

Huomenna isänpäivä, onnea kaikille iseille!

Tarrasukkia extra paljon kaikille <3

masc  kyllä ne nipistykset on ihan normaalia :) Mulla oli ekassa raskaudessa alussa niitä paljon. Nyt ei ole ollut ja sekin on ihan normaalia! Hienoa että teillä tärppäsi kuitenkin ilman hoitoja :) Niin ne sanovat, että sitten kun ns luopuu toivosta ja lakkaa stressaamisen nii tuleekin raskaaksi...tosin meillä ei tuo toiminu vaan hoidoilla mentiin esikoinen ja tämä pikkukakkonen myös :) 

Meillä ehti olla yritystä 2006 vuoden kesästä asti ja vasta 2010 alkuvuodesta tulin raskaaksi. Ja siinäkin oli IVF:n viides pakastealkion siirto. Henkisesti tosi raskas taival ollut, mutta kyllä on kaiken sen arvoista :)

*huhhei* Täällä on menty tää viikko aikamoisten oireiden ja tunnemyllerrysten sekasotkussa.. Olen käynyt välillä lueskelemassa kirjoituksianne, mutta en ole kyennt kirjoittamaan mitään :D

Väsymys on ollut uskomatonta ja keskiviikkona alkoi pahoinvointi.. Keskiviikkona tuli ihan oksukin kahteen kertaan aamun aikana, mut onneks ei muina päivinä. Olo on tasaisen "krapulainen" pitkin päivää. Myös tissit on tuleet kipeämmiksi. Välillä huomaamattaan sohasee niitä, niin tuntuu kuin ne olis vereslihalla. 

Mulla on ollut muutaman päivän ajan nyt myös hurjia pelkotiloja ettei tuolla masussa olisikaan kaikki kunnossa..johtunee aiemmista kokemuksista ja siitä kun tuo yksityisen ultra lähenee. Onneksi huomenna tähän aikaan ollaan jo siellä lääkärissä ja saadaan tietoa tilanteesta. Mitään viitteitähän siihen ei ole ettei kaikki olisi kunnossa, mutta ei siitä koskaan tiedä.

Tukiverkosta: Me asutaan tällä hetkellä Helsingissä, mutta ollaan muuttamassa tammikuussa määräaikaisen työsopimukseni loppuessa takaisin kotikonnuillemme Kymenlaaksoon, jossa siis asuu suurin osa ystävistä sekä molempien perheet <3 Päätös muutosta takaisin kotikaupunkiimme tehtiin syys-lokakuussa, ennen kuin oli tietoa, että nyt on tärpännyt. Ajateltiin, että koska haluamme sinne elämämme rakentaa, niin nyt on hyvä sauma sinne palata. Siellä riittää mummoja ja pappoja ja ystäväperheitä hyrymykky, joilta tukea saa aivan varmasti tilanteessa kuin tilanteessa <3

Täytynee tästä suunnata syöpöttelemään ettei olo ehdi huonontua..
Oikein ihanaa isänpäivää teille kaikille :) Ei ole tainnut tulla puheeksi, mutta esikoistamme siis odotellaan :)

emoticon

Lauantai-aamu alkoi pienellä tiputteluvuodolla. Päätimme mieheni kanssa mennä varmuuden vuoksi lääkäriin ja ultraan. Valitettavasti raskaus päätyi keskenmenoon v 6+4. 

Olemme surun murtamia. Tänään on isänpäivä ja olisin niin suonut miehelleni sen että hänestäkin tulisi isä.  Meille tämä oli aikalailla viimeinen mahdollisuus.

Hyvää jatkoa teille kaikille.

Voi Mami45! Otan osaa kovasti keskemmenon puolesta! Sanat ei oikein riitä kertomaan kuinka pahalta puolestasi tuntuu! olet ajatuksissani!

masc tervetuloa mukaan ja oikein paljon onnea plussasta!

tiitiäinen helsingissä asustellaan ja kättärillä tarkoitus tämä toinenkin synnyttää. Mulla on aivan mielettömän hyvä perätilasynnytyskokemus esikoisen kohdalta kättäriltä. Suosittelen lämpimästi!

iines ainakaan täällä pk-seudulla ei voi ottaa lapsia mukaan synnytyssairaaloissa tehtäviin ultriin.

Omaa isänäivää vietetty: aamupalaa, kortti ja kakkua, sekä ulkoiltukin on jo monta tuntia :) Nyt pikkumies päikkärillä ja iskä ja äiskä viettää kohta vähä laatuaikaa ;) Olo muuten ihan hyvä, mutta väsyttää ja päätä särkee ihan huolella :(

Mukavaa sunnuntaita kaikille! <3

Hei, täällä myös yksi odottaja lisää! Laskettuaika on luultavasti myös 3.7!  Muuta oireilua tähän mennessä ei ole ollut, kun huimausta, päänsärkyä ja hiukan huonoa oloa. Entuudestaan meillä on 7kk ikäinen poika ja 2-vuotias tyttö. :)

Isänpäivä iltaa kaikille!

Mami45,
Olen pahoillani puolestanne, kyynel silmässä viestisi luin, olisin niin toivonut teille sen pienokaisen. Voimia teille!

Meillä ultra tehdään naistensisätautiosastolla ja tiedän että osa on sinne isompia lapsia mukanaan tuonut. Nähtävästi näissäkin on suuria paikallisia eroja. Joissain paikoissa neuvolassa ultrataan jne.
Mutta nyt iltapuuhiin...

Voi ei, Mami45 emoticon Olen todella pahoillani puolestasi, sanat eivät riitä kertomaan. Voimia jatkoon!

masc: Mulla kanssa nippailee aina välillä, ihan kuin muistutukseksi, että joku siellä kasvaa. Tosin tämä järkyttävä väsymys, rintojen arkuus ja turvotus pitää kyllä noin muutenkin huolen siitä ettei pääse tulokas unohtumaan.

Kiitos kaikille, ehkäpä mä tästä uskallan rentoutua pikkuhiljaa. Mulla kuitenki nyt ollu taas tänään niin väsynyt olo ja tuota etomistakin, pieni siellä muistusttelee itsestään vissiin. Ja aivan järkyttävä nälkä ihan yhtenään.
  Päätettin että kerrotaan molempien perheille jouluaattona kun anoppi ilmoitti ettei joululahjoja halua niin saa sitten tämmösen jouluyllärin, ei ainakaa voi palauttaa :D ja mulle tulee sillä viikolla 12 viikkoa täyteen jos kaikki sujuu hyvin sinne asti <3

Mami45 tuli tosi surullinen olo kun luin viestisi, voimia!

Hei vain kaikille ja mukavaa isänpäivää :)

Täällä viikonloppu oltu töissä ja loppu aika nukuttu sitte urakalla. Koko viikko menny hermorauniona, väsyneenä, turvonneena ja nälkäisenä...painoki noussu jo 2kiloa joka alkanu masentamaan Jotenki sitä ei osannu aavistaa kuin mielialat raskauden aikana heitteleekään ja välillä hävettää ku mies saa kuulla koko ajan jostakin turhanpäiväisestä....
mutta joo, huomenna ois varhaisultra ja sekin jännittää nii ettei ruoka taho maistua...mutta tulen huomenna ilmoitteleen mitä siellä kuuluu :)

mukavat illanjatkot kaikille....ja...
p.s Tuo Jani Toivola on tanssii tähtien kanssa ohjelmassa NIIIIIIN hyvä

Takaisin