Heinäkuun odotusta

Höh, viikko 16 kuulostaa toosi myöhäiseltä! Haluaisin kaikki todisteet raskaudesta ja heti ;) Varhaisultrakin on sitten aika myöhään, ei jaksais montaa viikkoa ootella. Tiedän, oon hätäinen. No, pääasia tietty että kaikki on kunnossa. Hassua miten pää näyttää olevan täynnä pelkkiä odotusjuttuja. löydän itseni näiltä sivuilta monta kertaa päivässä!
 
papunen: Neuvoloissa on kyllä paljon eroja, jossain paikkakunnilla varmasti kuunnellaan aikasemmin. Siis toi viikon 11-12+6 ultra ei ole varhaisultra, vaan se on sellanen "yleinen" ultra, joka on ilmanen. Varhaisultraan voit mennä periaatteessa koska vaan, mutta viikolta 6 eteenpäin kannattaa mennä, jotta siellä saadaan ne sydämensykeet kuulumaan. Varhaisultra maksaa n. 150-200e, että aika kallista on kyllä. Mutta kyllä se varmaan on hintansa väärti :)

HUOMIO KAIKKI! Jatketaanko nyt näitä höpinöitä ton Marraskuun topicin-alla ettei olla jakaanuttu kahteen paikkaan :)

 
Influenssa rokotteesta alkuun kieltäydyin kun töissä sitä tarjottiin, mutta nyt kun pikkusesta kyse niin ehdottomasti otan rokotteen. Kunhan vaan pikkuinen on turvassa:) Pistääkö ne sen neuvolassa sitten? Ja koska rokotteen voi ottaa, tarviiko olla viikkoja kasassa kuinka paljon, notta rokote on pikkuselle turvallinen?
Tervetuloa uusille plussanneille!
 
Meidän neuvolassa kuunnellaan sydänääniä jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä (ainakin viimeksi kuunneltiin) :). Ensiviikolla eka neuvola, en malta odottaa. Olo on mitä järkyttävin, oksettaa rajusti kaiken aikaa, väsyttää ja päätä särkee. Ruoka yököttää, mutta nälkä on silti koko ajan :D.. Tissit on niin turvonnu että täytyy käyttää 2 kuppikokoa suurempia liivejä, kuin ennen..
Anoppi on aktiivinen kyläilijä, kun asuu niin lähellä, eikä häneltäkään ole jäänyt huomaamatta pahoinvointini ..Pariin otteeseen on jo suoraan kysynytkin, että oletko raskaana, koitan aina vaan ympäripyöreesti vastata jotain muuta, kun mieheni ei halua vielä kertoa asiasta ...:D On tää salailukin hankalaaa ;D...
 
Heipat kaikille, 

ihana lukea ultrassa käynnestä, meillä huomenna jo toinen ultra kun ekassa näkyi vasta kiinnitys. Mun laskujen mukaan viikkojen pitäis olla huomenna 7+0, mutta laskurit näyttää muuta (+2pvä). Täytyy sitten muuttaa lasketun ajan mukaan kun huomenna oikeet viikot toivottavasti selviää. 

Joka päivä aamulla heräämisen jälkeen on lähes 2h välein pahoivointia ja pahenee vaan jos ei saa syötyä mitään. Syömällä helpottaa onneks olo. Oksentanu en oo kertaakaan. Lisäks öisin varsinkin vaivaa rintojen mieletön kipu, ihan kun joku ois muutaman kilon lisänny painoa ku yöllä nousee vessassa käymään. Ja kuppikokokin on tietenkin sit kasvanut jo ainakin yhdellä koolla. En vielä ole uskaltanut uusia liivejä hirveesti ostella, siltä varalta jos kasvaa tätä vauhtia niin sais parin viikoin välein uusia olla hankkimassa. Muilla tällaista ongelmaa?

Otin influenssarokotteen, sairastin tuossa jo aiemmin sellaisen 2 vkon taudin, jossa lopputulos oli poskiontelotulehdus ja toista niin pitkää kuumetautia en haluaisi. Luultavasti ilman raskautta olisin jättänyt rokotteen pois, en varmaks tiedä, töiden puolesta sen oisin saanut ja nyt neuvolasta sitä ehdottomasti suositeltiin. 
 
Tervetuloa uudet mukaan :)

niin paljo tekstiä tullu lissää etten kerinnyt lukkee kaikkia iha ajatuksen kansssa ku esikoinen kiukutelee.
poitsu sairaana :(

eka neuvola takana ja eka ultra olis sit 22.12
 
Heippa kaikille,

Täällä kirjoittelee Emmi 29 vuotta, raskausviikolla 7+5 mennään ja esikoista odotellaan syntyväksi 12.7. Ensimmäisen raskaustestin tein 1.11 ja *köhköh* useita sen jälkeenkin vaikka tulos oli erittäin vahva. Varhaisultrassa kävin viime viikolla ja siellä se pieni kölli ja sydän pompotti kovasti. <3 Tähän asti ainoat raskausoireet ovat olleet rintojen turvotus ja arkuus, NÄLKÄ!, pissalla juokseminen ja mahan ajoittainen turvotus. Varovaisen toiveekkaasti mennään eteenpäin... :) Ylihuomenna eka neuvola.

Emmi ja pikkuinen 7+5
 
Hei vaan kaikki! :)

Täällä kirjoittelee 24v naikkonen.
Täällä myös saatiin parin vuoden yrityksellä ensimmäinen plussa!! :)
Rv olis 5+4..  ja LA 30.7..
Ihmeellisintä tässä on etten tunne oloani mitenkään "raskaaksi". 
Ehkä oireet tulevat myöhemmin ,rinnat arkana muuten olo ihan normaali..
Onhan tämä jännää aikaa... toivon niiin että kaikki menis hyvin..
 
laskurin mukaan siis 5+1, miksi itse saan laskemalla 5+4? no, ehkä ne on vain lukuja , ja tarkentuvat ajan kanssa.
 
Kivaa saada uusia odottajia heinäkuisten joukkoon, tervetuloa Emmi ja pinkkuli! Ja kiva kuulla että on muitakin oireettomia, munkin on pitänyt tehdä *köhköh* useampia noita raskaustestejä tässä pitkin matkaa että uskon olevani raskaana, kun ei ole ollut pahoinvointia tms. Joka kerta tulee tummanpunainen viiva testi-ikkunaan, joten uskottava se varmaan on. Oireina on ollut tähän asti samoja kuin Emmillä eli rintojen turvotus ja hienoinen arkuus, nälkä, jatkuva pissahätä ja vatsan turvotus. Vähän hassua että melkein toivoisi sitä pahoinvointia niin tulisi konkreettisemmaksi tämä raskaus, ja toisaalta sitten ei toivoisi, ettei vallan menetä toimintakykyään arkielämässä. Töissä kun eivät ihmiset vielä tiedä, niin voisi olla hankalaa juosta vessassa oksentamassa jos oikein paha olo olisi. Joten ehkä hyvä näin.

Lasken päiviä varhaisultraan, joka on ensi viikon torstaina. Joka päivä se tulee lähemmäksi mutta niin h-i-t-a-a-s-t-i...
 
Mä oottelin kanssa kovasti et tulis tää pahoinvointi ja nyt ku se tuli nii huhhuh :D ei haittais vaikka ei oliskaa ihan näin paljoo. Kun tää ei jää siihen aamuun, kestää matkassa koko päivän ja useemman kerran kyllä tulee ruuat ylös. Mutta töissä oon onneksi vielä pärjänny ihan ok. toivottavasti ei pahentuis et tarttee siellä alkaa oksentelemaan. Pomo kyllä jo tietää ja luulen et muutki alkaa kohta arvaamaan kun pitää labrassa juosta ensi viikolla kesken työpäivän.

Nauttikaa vaan niistä oireettomista hetkistä, mullaki siis alko vasta nyt 9 viikon alussa tää huonovointisuus. :P ja se taitaa olla menoa taas.

Öitä ja nautinnollista odotusaikaa kaikille uusille ja vanhemmillekki mukana olleille :)
 
Nyt on ollut täällä tapahtumia, mutta ikäviäkin juttuja... Käytiin toissapäivänä ekaa kertaa neuvolassa ja neuvolantäti kovasti ihmetteli että mitä minä jo nyt teen siellä. Että ekat neuvola-ajat annetaan vkolle 8, eikä 6+4. Ihan mukavasti sen kylläkin sanoi, mutta ihmetteli kovasti. Sanoi ettei sydänääniä pysty vielä kuuntelemaan kun ei luultavasti kuulu vielä. Eka ultra on aikaisintaan vkolla 10, joten ihmettelen kovasti miten muut oootte saaneet varhaisultria aiemmin! Tämä siis helsingissä ja oli tosi tiukkana sen suhteen, että ei sitä saa aiemmin. Oliko se viikkojen 10 ja 14 välissä, ei  aiemmin eikä myöhemmin. olin siis jo vähän lannistunut näistä tiedoista, kun kyselin että mitä se haittaa kun oon jo nyt täällä niin terkka totesi että ennen toisia kuukautisia on kuitenkin keskenmenon riski olemassa, ettei tule pettymyksiä... No, nyt sitten oon vähän hermona ja kaiken kukkuraksi eilen ja tänään tuli vessassakäyynin yhteydessä verta! Ihan kirkkaan punaista, ei mitään ruskeeta. Jonkun verran, silleen että selvästi huomasi. Oon ollu ihan paniikissa ja googlettanut asiasta. Äsken soitin terv. asemalle ja sanoivat ettei kannata huolestua jos ei ole kipuja. No, aika vaikea olla huolestumatta.  Nyt mun pitäis sitten pärjäillä näine hyvineni joulun yli. Aika tuntuu ihan sietämättömän pitkältä, mitä jos kaikki ei olekaan ok ja se selviää siellä ultrassa joulun jälkeen. Ja me ollaan sovittu että jouluna kerrotaan vanhemmille. AIka ristiriitaiset fiilikset. Anteeksi vuodatus, nyt on vaan aika paska olo. Kun sen ultran sais edes aiemmin, mutta ei!
 
Papulainen, itse kävin Kalevankadun Femedassa varhaisultrassa viikolla 7. Suosittelen lämpimästi!!! Ihana kodikas yksityinen naisten lääkäriasema. Oma ultra maksoi kaikkine toimistokuluineen ja vastaanottomaksuineen n. 90,00€. Sydämen syke näkyi ja kuvia sai pienestä katkaravusta mukaan.

Emmi ja masukki 8+1
 
Emmi, me ollaan menossa myös tuonne Femedaan varhaisultraan ensi viikolla, jolloin viikkoja omien laskujeni mukaan olisi 7+2. Tosi kiva kuulla että sulla oli mukavat kokemukset tuosta paikasta, aika randomilla valitsin googlettamalla ja tuntui kivalta ajatukselta että on nimenomaan naisten lääkäriasema ja erikoistunut näihin asioihin. Kuunteliko ne sykettä ihan automaattisesti? Toivon että kuunnellaan, mutta aina kai sitä ei (jostain syystä?) varhaisultrassa edes yritetä kuunnella. Miksihän ei.
 
Joo pelkkää hyvää sanottavaa. Oli mukava kokemus. Sydänääniä ei varsinaisesti kuunneltu mutta syke näkyi pienenä välkkeenä. <3 nyt jännätään pian koittavaa nt-ultraa.>
 
Heipä hei taas pitkästä aikaa!!

Hulinaa on ollut. Ekassa ultrassa käytiin jo 22.12.ja kaikki oli hyvin mikä oli helpottavaa kuulla. Nyt odotellaa ensimmäisiä liikkeitä jos vaikka tuntisi jotain. Eilen kävin hakemassa rautakuurin kun oli Hb laskenut 101:teen. Oli ekalla neuvola käynnillä 128. Mutta mulla normaalistikin tosi alhainen Hb. Terkkari ei meinannut uskoa että oli niin alhainen niin otti toiseen kertaan vielä.

Nyt pitäis varata aikaa sitten jo tokaan ultraan tuonne viiikolle 8. Olis sitten jo 21 viikkoa täynnä. Ihana kun saa alkaa suunnittelemaan vauva juttuja! Otin alkuun aika varman päälle kun en meinannut uskoa tapahtunutta. Niin ja piti jo käydä ostamassa äitiysfakut H&M:lta kun alkoi farkut kiristämään inhottavasti tuosta alavatsan kohdalta... Hyviä vointeja kaikille!!
 
Heippa kaikille, mahtuuko "mattimyöhäinen" vielä mukaan? emoticon

Kävin jo alkuraskaudesta kuikkimassa täällä, mutta nyt vasta tulin ajatelleeksi osallistua :) Eli pidempi kaavalaisista tulossa, 2,5 v yritystä, yksi km siinä välissä ja nyt alkion siirrolla vihdoin raskaaksi, eli ekaa odotellessa. Ikää onpi jo 33 v. LA on 23.7. Niskaturvotusultra oli ok, eli nyt varsinaiset piinaviikot  menossa seuraavaa neuvolaa ja sydänäänien kuuntelua odotellessa... Kyllähän masu on jo kasvanut, mutta kun ei liikettä vielä tunne, niin vähän ahdistaa tämä epätietoisuus. emoticon  Mutta pääosin rennoin mielin mennään!
Pahoinvointi kesti rv 6-12 ja oli aika rajua, onneks on ohi. Nyt nuhanenäisenä kovan flunssan kourissa. emoticon  Mutta ehkä tää tästä pikku hiljaa tokenee...

Ihanaa odotusta kaikille heinäkuisille!
 
Takaisin
Top