Heinäkuun odotusta

Tännehän oli paljon kommentteja ilmestynyt, jotain meni varmasti ohi, vaikka kuinka yritin mukamas kaikki viestit lukea :D

Tämä meitin masuasukki tuntuu varsin tehokkaasti vievän kaikki voimat, tekisi mieli vaan nukkua ja nukkua. Töissäkin olen viime aikoina ollut ihan tööt ja ajatus ei meinaa kulkea ollenkaan. Varmasti kohta alkavat jotain epäillä, kun ihan perusasioita on pitänyt käydä tarkistelemassa työkavereilta ja hieman kysyviä ilmeitä onkin jo näkynyt, kun haukottelusta ei meinaa tulla loppua ollenkaan :D Pienoista etovaa oloakin on havaittavissa, mutta se tuntuu menevän ja tulevan aaltoina sekä lisäksi painottuvan enemmänkin illan puolelle.

Meillä noista koirista pojat ei tunnu tajuavan mistään mitään (liekö tyypillistä, kun nyt kuitenkin ovat miehiä emoticon ), mutta tuo tytsy sen sijaan tuntuu olevan hyvin perillä ja seuraa mua nykyisin kuin hai laivaa.

Jotain muutakin mun piti vielä kommentoida, mutta nyt tuli ajatuskatko :D Noh, jatketaan taas myöhemmin.

Tarrasukkia kaikille!
 

Joku kyseli koska pahoinvointi yleensä alkaa.. Eiks se joskus 6-7 viikolla? Tai en mä tiedää :D Mä oon koko ajan sanonu ettei mulla oo mitään oireita, mutta onhan mulla ollut nännit koko ajan pikkasen arat ja muutamina päivinä ollu huono olo. Väsymys on jo helpottanu, ainakin toistaseks, tai sit en vaan ehdi huomaan sitä kun on koko ajan touhua esikoisen kanssa :) 

Tänään vietettiin esikoisen synttärit ja johan oli kekkerit....oon aivan puhki.. Koko päivän oli vieraita tupa täynnä. Paljon lahjoja ja paljon herkkuja :) Tosin sankari itse sai vain pari piparia :) 

Huomena kutsuukin jälleen vauvauinti :) 

Hyviä viikonlopun jatkoja kaikille! 

 
Nyt tulee omaa vuodatusta, mutta mulla niin menee hermo tän mun alapään kanssa! Mä en tiedä mikä mulla on, onko hiivaa vai onko kuivat limakalvot vai onko limakalvoärsytystä antibioottikuurista.

Keskiviikkona alko epämääräinen tunne ja kutina (tiistaina aloitin ab-kuurin). Ajattelin automaattisesti, että olisi hiivaa. Aloitin Canesten Kombi valmisteen käytön, mutta mitään merkittävää helpotusta ei ko. tuotteesta ole ollut. No, olen käyttänyt myös öljyä limakalvoilla, ei sekään pahemmin ole auttanut. Nyt luin uudelleen ab-tuoteselosteen ja siinä luki että voi aiheuttaa limakalvotulehdusta... Valkovuoto on "maitomaista", mutta ei haise. Ab-kuur loppuu onneksi huomenna, jospa oireetkin sitten loppuisi. Huokaus.
 
Ihanan vilkasta keskustelua täällä! emoticon Hyvä että ehtii kaikkea edes lukea, kirjoittamisesta puhumattakaan. Esikoinen pitää mut kiireisenä ja oonkin jo kauhulla miettinyt, miten ihmeessä selviän sitten kahden kanssa, etenkin jos toinen on yhtä vilkas tapaus kuin tämä ensimmäinen ja ikäeroa ei kuitenkaan ole kuin puolitoista vuotta.

Mua on parina päivänä väsyttänyt aivan kamalasti, oon meinannut nukahtaa sohvalle keskellä päivää. Ja eilen oksetti melkein koko päivän, oli tosi vaikeaa saada syötyä mitään. Mun eka raskaus oli aika kamala kokonaisuudessaan, ja sekin hirvittää, että jos tästä tulee yhtä paha. Kauheasti kaikenlaista pyörii koko ajan mielessä.

Tarrasukkia ja hyviä vointeja kaikille!
 
Hei!

Yritän nyt keskittyä sen verran että saisin jotain kirjoitettua.

Huonovointisuus jatkuu pitkin päivää, ulkona ei niinkään okseta, mutta tänäänkin pakkasen takia laitoin esikoisen sisälle päikkäreille ja nyt en oikein tiedä mitenpäin olisin, kun mieli tekisi ulos. Esikoista odottaessa huomasin kaipaavani aurinkoon, ja olin lähes kiukkuinen pilville, jotka tulivat auringon eteen, saatika sadetta ennustaville säämiehille. Sama auringon-näkemis-pakkomielle taitaa liittyä tähänkin ulkoilun tarpeeseen, kummalliset hormoonit...

Täällä käy keskustelu niin vilkkaana, etten kyllä pysty millään kaikille kommentoimaan vaikka mieli tekisi.

Pahoinvointi tosiaan sanotaan alkavan 6-7 viikolla, mutta toki tässäkin asiassa kaikki olemme yksilöitä ja jokainen raskauskin on erillainen. Itselläni ei ollut esikoisesta alkuun mitään nippailua kummempaa oirehdintaa. Isäntä onkin sitä mieltä, että nyt sieltä tulee poika, kerta olen niin huonovointinen. Tiedä häntä mihin tuonkin väitteensä perustaa. :)

iines* ja muut jo ultranneet ihana kuulla hyviä uutisia. Melkein säikähdin kun rupesin ajattelemaan, että tosiaan 1cm kokoinenkin on jo aika iso ja kehitys on huimaa. :)

Omat ajatukset ovat keskiviikkona olevassa neuvolassa. Itsellä on viikkoja jo sen verran, että saattaisi ehkä jopa kuulua sydänäänet, tosin, jos ne eivät kuulu (mikä myöskin mahdollista näillä viikoilla) niin sitten vasta jännitänkin tulevaa ultraa... mahtaisiko olla oman mielenrauhankannalta sittenkin parempi olla pyytämättä sydänäänten kuuntelua.
Missä vaiheessa teiltä muilta jo synnyttäiltä on neuvolassa kuunneltu sydänääniä dopplerilla?

 
No niin, vihdoin ehdin taas tänne. Onpas tullut paljon uusia kirjoituksia ja kovasti tervetuloa uusille heinäkuisille joukkoon.

Ajattelin varata varhaisultraan aikaa. Koska täällä ollut nyt viikon verran menkkamaista kipua ja tää ei kyl tunnu ihan hyvältä. Mullakin sitten alkoi pari päivää sitten ah se niin ihana pahoinvointi =( PLÄÄH... Oli pakko ostaa seaband-nauhat, jos ne pikkusen helpottais tätä oloa.

Mulla ekassa raskaudessa sydänäänet kuulu 9+1. En tiedä kuuluuko kauheesti aikasemmin. Mutta ainahan sitä voi kysyä =)
 
Moikka :)

Täällä ilmoittautuu yksi uusi heinäkuun lopulle pikkuista odottava! Ennestään meillä on pian 1 v 6 kk täyttävä neitinen. Tänään aamulla tein testin, ja kaksi viivaahan siihen piirtyi samantien! Laskettu aika on Vau:n laskurin mukaan 28.7., eli ihan alussa tässä vielä ollaan. Oireina olen huomannut tässä vaiheessa lähinnä vasta väsymystä, joka sekin voi toki johtua myös tästä pimeydestä ja vähän huonosti nukutuista öistä, pikkuneiti kun on ollut kipeänä. Toinen mahdollinen oire on jatkuva nälkä :D

Edellisestä raskaudesta sen verran, että neiti syntyi maailmaan neljä viikkoa ennen laskettua, joten ihan loppuraskaus on kokematta. Toivottavasti tällä kertaa mahan asukki pysyy mahassa vähän pidempään!
 
helmihiutale, mulla oli kans noi käsinauhat esikoiselta käytössä ja ihme kyllä ne oikeesti toimi, mulla ainaki. vaikka niistä sanotaan enimmäkseen et on rahastusta.. vielä ei oo tarvinu ettiä niitä ja toiv ei tarviskaa :P vaikka toisaalta toivon et tulis ees pikkasen pahoinvointia, et tuntus jotenki todemmalta tää raskaus mut toistan taas itteeni et oon ihan alussa vasta ja ehtii se tulla :)

katjuskainen, kiva tavata sut täällä. siirryttiin sit melkeen yhtäaikaa kesäkuisista tänne :)

äippä2010 mulla oli vähän samaa vikaa esikoiselta. mulla se oli vaan hiivaa joka ei lähteny pois niillä apteekin reseptittömillä et piti saaha lekurilta vähän ärjympiä lääkkeitä. en kyl yhtään muista et mitä ne oli.. mut se oli niinku kierre et pissatulehukseen antibioottia josta tuli hiiva jne. toivottavasti saat selkoo siihen, se on niiiiiiiiiin ikävää.

tervetuloa muillekki meille uusille <3

tänne ei kummempia. oireita ei näy vielä. paitti palelee,palelee,palelee. niitä odotellessa..
 
Joo Kattili hauska sattuma :) Lasketut ajatkin melkein samat :D

Mä oon myös ajatellu mennä varhaisultraan, koska haluisin kertoa jouluna vanhemmille, mutta eka ultra on vasta tammikuun puolella, joten ihan vaan siks että voisin sitten kertoa että siellä ihan oikeesti on joku siellä mahassa. Tänään heti kerroin parille hyvälle ystävälle, jotka jo muutenki osas odotella tätä uutista.

Testiä tehdessä, ihan niinku ekassakin raskaudessa, olin jotenki tosi varma, että se on positiivinen. Kyseessä oli vasta eka yrityskierto, joten sen puolesta eli vähän epäilyksiä, että voisko se muka niin helpolla vaan natsata, mutta muuten olo oli sellanen, et olisin takuulla ollu TOSI pettyny jos ei olis ollu plussa. Mikä sinänsä on tosi tyhmää, ku ei tosiaan olla yritettykään tän kauempaa. Oon vaan niin kärsimätön tyyppi kai. Mutta hyvältä näyttää, ainakin toistaiseksi.

Oon edelleen hoitovapaalla esikoisen kanssa, ja tarkotus olikin, että jos nyt ei toista alkaisi kuulua, hakisin töitä ehkä ensi syksynä. Mutta nytpä ei tarvii sitäkään näillä näkymin mietiskellä, tuun olemaan kotona vielä muutaman vuoden.
 
Heissan ihanaiset odottajat!

Täällä vielä yksi odottaja. Laskettu aika heinäkuun lopulla ja viides villahousu tulossa emoticon

Kirjoittelin pikkasen tuolla kuumeilijoiden puolella, mutta pidin pikkasen hiljaiseloa. Kiireiden vuoksi ja toisaalta yritimme relata tämän vauvanteon kanssa. ja kannatti.
Täällä ollaan jälleen; odottajien puolella 

Ennestään mulla siis lapsukaisia neljä, vanhin pian 15 ja nuorin täytti äskettäin vuoden.

Oireita ei oikeestaan pahemmin oo. Se toisaalta pelottaa ja toisaalta esikoisen odotus oli täysin oireeton rintojen arkuutta lukuunottamatta, niin tiedän ettei välttämättä tarvi oireilla.
Pahan olon aaltoja tulee ajoittain pitkin päivää, väsyttää jonkin verran ja alavatsalla oli aika koviakin nippailuja, mutta ne ovat rauhoittueet alkupäivistä
Niin ja vatsa on ollut hieman sekaisin. Epäilinkin ensin vatsataudin iskeneen, kun muutama päivä oviksen jälkeen tuli kovia vatsakramppeja ja vihlaisuja. 
Siihen perään tuli joitain outoja mielitekoja ja ensimmäisen haamun tein jo dpo8. Lievä ällötys tuli mukaan kuvaan ja plussasin kunnon viivan pari päivää tuosta ja varmistelin vielä muutaman päivän ajan

Nyt sitten ihmetellään :)

Täällä oli muutamia pienten äitejä. Imettääkö joku muu vielä?
Olemme pikkuhiljaa vähentänet aamu- ja iltaimetykseen, mutta en haluaisi vielä luopua siitä. Eikä pikkuinenkaan, tuttia ei ole ja muutenkin kiva läheinen hetki

Minä aion värjätä hiuksia raidoittaen ja kasviväreillä. Hiusvärit ovat melkoisia myrkkyjä, monet raaka-aineista voivat aiheuttaa kehitysvaurioita. EU on toki antanut ainesosille "turvarajat" pitoisuuksiin.
Nykysuositusen mukaan ensimmäisen kolmanneksen aikana ei suositella värjäystä lainkaan ja muutenkin sen 8 viikon välein. Mielellään mahdollisimman lähelle omaa tummuutta (eli mahd miedoilla aineilla)
Monissa euroopan maissa värjäystä ei suositella koko raskausaikana.
Hus ei tunnu päivittelevän sivustoaan kovin ahkeraan. Samat tekstit olleet  vuosikausia ;)
Mutta jokainen tekee miten haluaa, omia valintojahan kaikki loppupeleissä on.

Minäkin kuulun riskiryhmään, mutta en ottanut influenssarokotusta. 
Käytin ipanaa neuvolassa viime viikolla ja oltiin sovittu rokotus myös mulle. 
Oli pakko kertoa raskaudesta terveydenhoitajalle ja hän vahvisti lukemani tiedon, että ensimmäisen kolmanneksen aikana rokotusta ei suositella pistettäväksi. Mutta se annetaan kuitenkin lähes poikkeuksetta riskiryhmäläisille..?! hmm.. mutta ei ns. tavisväesölle..
Toisaalta raskausaikana influenssa voi olla tosi voimakas, mutta yritän luottaa siihen etten sairastuisi. 

No nyt kuulostais pikkuihminen heräilevän. Potee joko flunssaa tai rokotusreaktiota, kipeä raassu 

Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa ja kaikkea hyvää jokaiselle heinämassulle!!




 
Tervetuloa kaikille uusille heinämassuille. Meitähän on täällä jo tosi paljon :) Keskustelukin käy niin vilkkaana, etten nyt valitettavasti ehtinyt edes kaikkia viestejä lukemaan kun näin kiireessä tulin koneella piipahtamaan.

Mä en voi oikein vieläkään uskoa raskautta todeksi. Huomaan aina hetkittäin ajattelevani edelleen vähän ehkä katkeranakin muiden vauva/masu onnea, kunnes muistan, että itsellänikin on masuasukki mukana. Pitkän odotuksen ja lukuisten pettymysten ja muutaman keskenmenon jälkeen sitä vaan jotenkin ei osaa vielä nauttia raskaudesta. Kurja kaveri tämä pelko, mutta kai se siitä helpottaa kun raskaus tulee konkreettisemmaksi ja ensimmäinen kolmannes on takana.
Vainoharhaisuuttani lisää vielä se, että ensimmäisessä raskaudessani voin todella pahoin heti alusta viikolle 21 asti. Oksensin aamusta viiteen asti illalla päivittäin ja vasta iltaisin tosiaan ruoka pysyi sisällä ja nyt EI juuri minkäänlaista pahoinvointia. Tiedän, että raskaudet voivat olla erilaiset, mutta silti, mitä jos hormoonia onkin liian vähän ja se onkin kohdunulkoinen raskaus... ei sais miettiä liikaa, mutta pää räjähtää :) Taidan siis varata myös sen varhaisultra ajan ihan vaan oman mielenterveyden kannalta :) Eli oliko se hyvä olla 7rv jälkeen?
Päätän nyt tämän omanapaisen tuskasteluni. Ihanaa kun on paikka mihin voi purkaa ajatuksiaan ja pelkojaan kun ei niistä oikein voi vielä muille puhua..

Tarrasukkia ja odotusonnea kaikille.
 
Hello heinäkuiset mammat! :)
Täällä mukaan ilmoitautuu pian 24 vuotias mamman alku, mies on 28v:) Viikkoja Vau:n laskurin mukaan 4 + 3 joten alussa ollaan. Laskettu aika 27.7.2012. Ensimmäistä odotetaan, pitkään tästä puhuttu ja haaveiltu, ehkä enemmänki minä:) Pillerit jäi pois helmikuussa, siinä alkuun kondomi ehkäisynä ja sitten keskeytetty yhdyntä. Pehmeä lasku miehelle tottua ajatukseen:) Lopulta hän sitten sanoikin, että joskos me sitten ihan loppuun asti:)
Toisella yrittämällä sitten tärppäsi. Nyt itseä vaan jännää kun tärppi tuli näinkin nopeasti, että kantaako loppuun asti. Plussaamisesta vieläkin epätodellinen olo.
Isabell puhuit oireista, minulla alavatsalla menkkmaista juilimista, lisäksi isias kipua muistuttavaa alaselällä. Yöt nukun levottomasti ja rinnat kipeät ja turvoksissa. Mulla paikoitellen ollut jo nyt huonoa oloa.
Mitä mieltä olette, tehtäisiinkö lista meistä jossa näkyisi ikä, laskettu aika ja synnytyssairaala ja monesko pienokainen kyseessä?
Kattili ja Mirde jännäystä myös täällä, koska niin alussa vielä. Miettii uskallanko vielä täällä myöntää raskauteni, ettei se tiedä huonoa onnea...
Tänään myös soitin aikaa terveyskeskukseen että saan ihottuma rasvat ja kutinaestolääkkeet kuntoon, koska niitä ei voi käyttää raskauden aikana. Neuvolaan ajattelin vasta soitella joskus parin viikon päästä tai ainakin reilu viikon päästä:D Varhaisultrasta on myös ollut keskustelua, miehen kanssa puhuimme, että menemme ultraan silloin kun virallisesti kuuluukin.
Ihanaa kun sukulaiset puhuvat kovasti kuinka olen jo hedelmällisessä isässä, koskas teille yms yms ja mielessäni ajattelen vain "voi kun tietäisitte salaisuudestamme":) Suunniteltu siis kertovamme vasta kun viikkoja enemmän kasassa. Miten teillä muilla? Tietääkö sukulaiset ja ystävät jo? Koska kerroitte/ aiotte kertoa? Entäs työnantajalle?
 
Täälläkin uusi odottaja ilmottautuu! 21-vuotta löytyy ikää ja miehellä saman verran. Meillä on 6kk vanha pojanpallero Mico, josta nyt tulisi sitten isoveli <3 Laskettu aika olis laskurin mukaan 27.7. ja viikkoja kasassa siis "huimat" 4+3. Jos kaikki menee niin kuin pitää, ikäeroa Micolle ja tälle kakkoselle tulisi n. 1v 2kk eli hulinaa tulee varmaan riittämään tässä taloudessa! Lisäksi meillä on vuoden vanha chihuahua Simba, jossa kanssa riittää oma hommansa, on meinaa aikamoinen väkkärä!

Oireita täältä löytyy järkyttävä väsymys, ja ne mielialan vaihtelut, huhuh! Mies on ollu tässä vähä ihmeissää mun kanssa ku oon välillä kiukkunen ku ampiainen ja välillä aivan onneni kukkuloilla! No, nytpä selvis syy, nii ehkä se ymmärtää :) Lisäks iltasin on niin turvonnu maha, että näytän ku oisin ainakin yli puolenvälin!

Meillä olis tarkotus pitää raskaus salassa ja antaa ihmisten ite huomata ku maha alkaa näkyä, mutta saa nähä! Oon kyllä niin täpinöissä, että haluisin julistaa koko maailmalle, mutta yritän pitää itteni kurissa :D

Hei oisko mitään ideaa, jos tehtäis aina joka kuulle oma turinaketju nii ei pääse tää venähtämään kauheen pitkäks? Voisin tehä vielä marraskuullekkin oman kun onhan tässä vielä yli viikko jäljellä ja täällä on niin aktiivista keskustelua! Että siellä voitas jatkaa masuasukkijuttuja ja tänne vois vaikka uudet käydä ilmottautuu :)
 
Heips. Ja onnea kaikille uusille plussanneille! 

Oon menny yllättävän rauhallisissa fiiliksissä pari päivää. Lauantai oli ihan kamala, olin vissii nukkunu huonosti niin alaselkä oli tosi kipee ja se sitte säteili alavatsaan ja olin niin varma että kohta alkaa vuoto. Eipä oo onneksi ollu mitään ja parina päivänä ollu taas ihan kiitettävän ällö olo iltaisin. Aamusinki pientä etomista. Jännitän jo tosi kovasti torstain ultraa ja toiveet pienen näkemisestä ja sydänäänistä on korkeella.
  Mua myös kiinnostaa kovasti tietää, että millä viikolla oon oikeesti menossa kun kierrot ollu niin sekasin, ettei yhtään voi varmaksi sanoa. Ite laskin parin viime kuun kierron mukaan. Voidaan mennä kuiteski eteen tai taakse päin  vielä.

Berliininmunkki:
me meinattiin kertoo jouluaattona kun sillä viikolla tulee 12 viikkoo täyteen. :) Anoppi ilmotti tässä vähän aikaa sitte ettei haluu joululahjoja nin aateltiin miehen kanssa että tää olis sitte varmaan ihan hyvä siihen tilalle. :D töissä kerron varmaan joululoman jälkeen, ellei sitte satu että kerkee tulla se eka virallinen ultra siihen ennen joulua ja pitää töistä lähtee kesken pois.  Meillä tietää mun parasystävä kun hän tietää tuosta meidän pitkästä yrityksestä ja toinen mun ystävä arvas ite :D muille ystäville/kavereille meinasin kertoo kun tulevat käymään. Miehelle lupasin että saa kertoo kavereilleen tän varhaisultran jälkeen.




 
Tervetuloa ja oikein paljon onnea kaikille uusille odottajille :) Ja oikein paljon onnea myös kaikille varhaisultrassa käyneille pienen sydämen pomppailun monitorissa nähneille <3

Täällä on oltu aikas hurjien panhoinvointien kourissa.. Jouduin viime viikolla kahtena päivänä lähtemään töistäkin kesken kaiken kun oksentelin ja vatsakin oli ihan sekaisin. Lääkärissäkin kävin kun piti sairaslomatodistus hakea, niin voipi olla, että oli ihan joku masupöpö eikä pelkkiä raskausoireita.. Tänään ollut onneksi ihan ok olo, vaikka pientä etovaa oloa havaittavissa ollutkin. Tilasin just tuon SeaBand-rannekkeen, toivottavasti siitä olis hyötyä :)

Meillä oli tänään eka neuvolakäynti, se höpöttelykäynti :) Ihan oli mukava terveydenhoitaja. Mulla oli verenpaineet vähän koholla..normaalistikin usein on :( Nyt terveydenhoitaja jäi pohtimaan tarvitseeko sitä alkaa seuraamaan erityisemmin vai riittääkö jos hommaan mittarin kotiin ja itse seurailen. Jännitin kyllä tänään tota neuvolaa ja siellä ollessamme, joten oli varmaan senkin vuoksi koholla.

Me asutaan tällä hetkellä Helsingissä, mutta ollaan muuttamassa tammikuussa takaisin Kymenlaaksoon, josta ollaan siis molemmat kotoisin. Ikää minulla 28v. ja miehellä 27v. Joku oli tuolla aiemmin yleisesti kysellyt.

Mua mietityttää se influenssarokote..en oikein tiedä mitä sen kanssa tekisi.. Muutkin ovat sitä täällä pohtineet.. Terveydenhoitaja ei ottanut sitä puheeksi ollenkaan, enkä mäkään muistanut.. Mihin ratkaisuihin te muut ootte päätyneet vai ootteko?

Oikein mukavaa hyvinvoivaa ja onnensekaista viikkoa kaikille :)
 
Mulla on koko ajan kauhee nälkä!! Ja nimenomaan kaikkea suolaista ja rasvaista tekee mieli, ei niinkään makeaa vaikka normaalisti voisin elää melkeistään pelkällä suklaalla ;) niin nyt se ei houkuta! Välillä mulla saattaa tulla sellai pahoinvointi aalto, mikä kestää pienen hetken, tuntuu et oksentaa just ja sit se menikin jo ohi :)

Rinnat on vähän arat ja tukka pitää pestä joka päivä! Vatsassa välillä juilii ja vihloo, varsinkin äkkinäisissä liikkeissä. Joka yö myös pissahätä herättää :)
On tää ihmeellistä aikaa, kumpa kaikki menis vaan hyvin <3 Onnea ja tarrasukkia kaikille!
 
ainiin, ja siitä influenssa rokotteesta. Kyllä mä sen varmaan aion ottaa, jos ne neuvolassa sitä suosittelee.. luotan siihen, että jotkut fiksummat ihmiset on näistä suosituksista päättänyt. Ja onhan tätä samaa pistetty viime syksynäkin! Kaikki tekee omat ratkaisunsa.. mut mä tadan luottaa noihin suosituksiin ja terkan höpinöihin! Katotaan nyt, ens keskiviikkona olis neuvola.. :)
 
Moikka
Kirjaudunpa minäkin tänne. Laskettu aika on 20.7., ensi viikolla ensimmäinen neuvola. Jänskättää ja vähän pelottaa. mitäs jos kaikki ei ookaan kunnossa? Erittäin toivottu tila tämä on, voi kun kaikki menisi hyvin! Ensimmäistä siis odotellaan... Mitä siinä ensimmäisessä neuvolassa tapahtuu, kuunnellaanko sydänäänet? Milloin on ensimmäinen ultra? Tietääkö joku?
 
Influenssarokotteesta kyseltiin. En meinaa ottaa; en ottanut viiemeksikään. Mä en itseasiassa edes harkitse ottavani.. mutta tässäKIN on tärkeetä, että jokainen tekee niin kuin itse oikeaksi kokee..

Sit imettämisestä kysyi joku. Meillä esikoinen syö edelleen rintaa, mutta harvakseltaan.. ehkä kaks kertaa päivässä on aika normi. Yöimettäminen jätettiin mun alotteesta pois reilu kk sitten ja päiväimetys on vähentynyt ihan huomaamatta tässä samalla.. haikeaa..

Nämä murut on niin pieniä NIIN hetken.. snif..
 
papunen: Ensimmäisessä neuvolassa ei yleensä kuunnella sydänääniä. Mulla on kuunneltu ekaa kertaa neuvolassa sydänäänet vasta rv 16+2. Eka käynti on sellanen höpöttelykäynti, kysellään terveydentilasta, ruokatottumuksista yms. Lisäksi mitataan paino, hemoglobiini, verenpaine ja annetaan pissanäyte. Vähän "turha" se ensimmäinen neuvola, mutta pääseepä ainakin kyselemään kaikki mikä mieltä painaa :)

Ensimmäinen ultra (jos et siis mene yksityiselle varhaisultraan) on viikolla 11-12+6 muistaakseni. Siellä sitten määritellään raskaudenkesto ja mitataan niskaturvotus.

Influenssarokotteesta En oo vielä mettiny yhtään, esikoisesta otin, muttamutta.. No saa nähdä miten tällä kertaa.
 
Takaisin
Top