Heinäkuun odotusta

Olen itsekkin miettinyt tota hiustenvärjäämistä mutta kyllä netistä luettujen juttujen perusteella olen sitä mieltä että voi hiuksia värjätä, mutta kohtuudella. :D

Minä olen aloittanut multivita raskaus ja imetys sekä kalkkitabl.

Varhaisultran varasin terveystalolta ja hinta on n. 100-200€ välistä ja mieheni tulee kyllä mukaan sinne :)

Peanut2012: Siskoni meni siihen ensimmäiseen ultraan minkä neuvolasta saa ja siellä todettiin, että kaikki muu löytyy paitsi itse alkoi/sikiö puuttuu :( Hänellä oli ihan tavalliset raskausoireet ja vatsakin ehti kasvaa.

Moikka.....

Sapu*: Pientä etovaa oloa ollut mutta ei varsinaista pahoinvointia.

N-ipsu: Tervetuloa mukaan! Tiedän mitä tarkoitat noilla pelkotiloilla. Itsekin pelkää niin kovasti että kaikki ei olekaan hyvin.

äippä 2010: Täällä syödään multivita mama versioita... Valkovuotoa tulee reippaasti.

iines*: Onnea masu-asukista!!!

Tällä kertaa ei sen enempää... Tarrasukkia, tarrasukkia... :)

Heipä hei kaikille!

Liityn minäkin nyt mukaan, kun maanantaina tuli tehtyä positiivinen raskaustesti eli kai se on uskottava. Vähän aikaa olin asiaa jo uumoillut. :)

Meillä on ennestään erittäin touhukas ja iloinen 10 kk vanha tyttö ja tämän numero kakkosen laskettu aika näyttäisi olevan heinäkuun puolivälissä, jos kaikki menee hyvin. Marraskuun vika päivä on eka neuvola. Sairaalasta en osaa vielä sanoa, kun tässä parhaillaan pohditaan muuttoa ja se voi vaikuttaa asiaan. Toistaiseksi asutaan vielä Vantaalla. Esikoinen syntyi Naistenklinikalla, kun Kättärillä oli sulku päällä. Tarkoitus olisi ollut päästä Haikaranpesään, mutta toisin kävi.

Lievä pahoinvointi on jo alkanut ja sen lisäksi olen ollut aivan tajuttoman väsynyt. Välillä pelkään, että nukahdan kesken kaiken. Olen siis vielä kotona esikoisen kanssa ja näillä näkyminen tarkoitus olisi olla äitiysloman alkuun asti kotihoidontuella.

Ihanaa ku tää porukka taas kasvoi <3

iines* teillä esikoinen lähtee toisen alta pois :D

täällä tämä aamu alkoikin sitten vessanpönttöä halailemalla. aamukahvit päätti tulla ulos.
että se siitä että ei joutuis potee pahaaoloa :D onneksi on toi poika joka pitää päivät kiireisinä ettei kerkii pahemmin ajattelee ees koko raskautta eikä kerkii murhetii :)

se olis isänpäivä sunnuntaina ja pitäisi jaksaa tehdä kakkuki.

Heipparallaa,

kiva kun täällä on lisää plussanneita!

Ajattelin nyt kertoa teille, miten varhaisultrassa kävi. Hemorraginen kysta on hävinnyt itsestään, joten siitä ei huolta. Sitten lekuri tutkiskeli alkiota ja oli sitä mieltä, että on kovin pieni, eikä vastaa viikkoja, joita pitäs olla kun laskee edellisistä menkoista.

No sitten laskettiin siellä yhdessä, että koska oli ovulaatio ja yhdyntä ja nyt mitat vastaa just sitä mitä pitääkin olla. Eli viikko vähemmän on vasta menossa, kuin miten ite laskin, eli 5+4. Kaikki muu näytti hyvältä, alkio on kiinnittynyt juuri oikeaan kohtaan...Voi tätä helpottunutta oloa...

Lekuri ei kuitenkaan osannut kertoa, mistä mun kivut johtu viikonloppuna (kun olin niin kipee alavatsasta että meinasin kirkua...). Mutta kuulemma on tavallista ja ei tarvi olla huolissaan, ellei tarvi särkylääkettä ja vuoda kunnolla verta.

Toivottavasti muilla menee yhtä hyvin! Tarrasukkia toivon kaikille oikein paljon ja jaksamista arkeen erityisesti niille, joilla on jo lapsi siellä kotosalla! 

Onnea kaikille uusille raskautuneille, meitähän on täällä jo tosi monta! Kivaa! :)

Peanut2012  hienoa, että kaikki hyvin! Olo on varmasti helpottunut ja onnellinen! :)

Mä olen miettiny tuota varhaisultraa... Mutta mulla ei ole ylimäärästä satasata laittaa siihen, kotihoidontuesta ei jää kyllä yhtään ylimääräistä.. Joten kai mun täytyy odottaa sitä "tavallista" ultraa joka tehdään kai joulukuun lopussa/tammikuun alussa... Tuntuu vaan, että sinne on niin pitkä aika.

Vähän rupee jännittämään tuo tammikuussa töihinpalaaminenkin. Esikoinen aloittaa myös silloin päivähoidon. Onneksi saatiin läheltä kotia päivähoitopaikka, kerrankin kävi hyvä tuuri :)

Moi!

En ole liittymässä mukaan teihin odottajiin, mut halusin toivottaa onnea tuhannesti kaikille plussanneille!! :) Tämä ketju osui vaan silmään ja tajusin että nythän onkin jo se aika kun on heinäkuussa sitten LA..

Haikeena nimittäin muistelen täällä kun itselläni tulee juurikin tasan vuosi siitä kun tein plussatestin ja nyt olen 4kk vanhan tytön kanssa kotona.. :)) Kyseessä on esikoinen..
Olen nyt muistellut juurikin niitä aikoja kun tein testin ja voi sitä jännityksen määrää!! Loppuraskaus oli yhtä helvettiä kesähelteillä järkyttävän turvotuksen kanssa (sain raskausmyrkytyksen kiusakseni), mutta silti niin suurella haikeudella muistelen kaikkea!

Onnea vielä kaikille ja tsemppiä!! =)

Hei kaikille!

Viestejä on tullut niin, etten kaikkia ehdi lukea. Mutta onnea tuhannesti kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon!

jossunen: Hauska kuulla terveisiäsi, kiva kun käväisit meitä katsomassa täällä palstalla. Tuo kesähelteillä odottelu itseäni ainakin vähän jännittää. Mahtaako tulla intiaanikesä ensi kesästäkin?
Meillä on ollut tapana mennä mökkeilemään kavereiden kanssa juhannuksena ja se on siis ensi kesänä reilu viikko ennen LA:ta, tuskin mistään kovin kaukaa mökkiä siis vuokrataan. :)

Tarrasukkia nyt vaan kaikille, tästä lähdetään kerhoilemaan, illalla sitten ehkä ehdin uudelleen koneelle ja paremmin lukemaan kuulumisianne. :)

Peanut2012: Täällä myös tulossa kaksikielinen lapsi, lattari-suomalaiskombinaatio, joten tuskin siitäkään ihan vitivalkoinen tulee! Tykkään kyllä tosi paljon ajatuksesta, että lapsella tulee olemaan kaksi kieltä. Kaksikielisyys on aina jotenkin kiinnostanut, ja salaa olen kaksikielisiä ehkä vähän kadehtinutkin... ;-)

Kiva käydä lueskelemassa muiden kirjoituksia :) Oma olo on ihan epätodellinen, ei ole juuri minkäänlaisia oireita raskaudesta (muutakun kovat alavatsakivut).  Eikä ole juuri kerinnyt koko asiaa syvemmin mietiskelemään, kun tuo 1 v pitää kans kiireisenä . Melkein kaipaan sitä hirveää  raskauspahoinvointia, jotta olisi edes joku ''selvä merkki'' raskaudesta ;.D

Hei taas!

Kylläpä on mahtavaa kun täällä on paljon porukkaa ja vielä niin aktiivisia kirjoittamaan! 

iines* - IHANAA kun kaikki on hyvin - olen tosi iloinen puolestasi!!!
Enää 5 päivää niin mekin vihdoin pääsemme kurkkaamaan masu-asukkia/asukkeja.

Malttamattomana myös odottelen sitä että voin kertoa ystäville, sukulaisille ja työkavereille. Onneksi teidän kaikkien kanssa voi "jutella".

Lauantaina siis hienot juhlat tiedossa ja mekonkin sain hankittua. Se korostaa kivasti yläpään uhkeutta ja peittää sopivasti alapään turvotusta! Suklaa on jostain syystä maittanut. Toivottasti salaisuus vielä pysyy juhlissa...en tiedä herättääkö epäilystä kun ei voi viiniäkään litkiä - ihan niin kuin kävi konsanaan prinsessa Victorialle...  No ehkäpä tuleva isä voi auttaa tässä asiassa! 

Voikaa hyvin, siskot

äippä 2010 Mäkin aloitan työt nyt joulukuussa ja tää on ihan hirveetä, mutta onneksi on toinen tulossa ja saa pian jäädä taas kotiin =) lasten kanssa. Sain tossa vakipaikan ja hirvittää, että pysyykö työpaikka.

Täällä edelleen epätodellinen olo. Oli pakko tehä eilen vielä testi. Mäkin kovasti haluaisin mennä varhaisultraan, mutta miehen mielestä se on ihan turhaa.

Tänne on tullut kyllä kovasti plussanneita, joten kaikkille terveutoloa ihaniin heinäkuisiin ; )

Peanut2012 näkyikö teillä jo syke kuitenkin ultrassa? Hyvä että saitte viikot täsmäämään ja kaikki hyvin :)

Kaikille uusille plussanneille onnittelut :) 

Heippa kaikille taas pitkästä aikaa!

Väsymys iskenyt oikein kunnolla ja viime yö meni vessassa yökkäillen. Ei kyllä kovin hehkuva olo ole. Mahakin koko ajan turvoksissa :S

Pitääkin ottaa selvää tuosta varhaisultrasta. Olisi kiva nähdä että kaikki on OK ja kun en vieläkään meinaa uskoa että olen raskaana... Vielä emme ole kertoneet kenellekään vaikka mieli kovasti tekisikin. Jotenkin epätodellinen fiilis vielä.

Millä viikolla sen sykkeen pitäisi jo näkyä ultrassa? Jos varailisi sitä varhaisultraa ensi viikolla... Ja toivottavasti alku kesä ei ole kovin kuuma...

Ja onnittelut myös kaikille uusille plussanneille ja joukkoomme liittyneille!!

Varhaisultra kannattaa olla viikolla 7+ niin näkyy syke :) Kait se voi jo aikasemminkin näkyä mutta TAYSista ainakin annetaan aika vasta tuonne juurikin siksi ettei tule epäselvyyksiä. Ja meillä siis ultra taysissa koska ivf-vauva.  

Kyllähän ne yksityiselle ottaa millon vaan, mutta liian aikasin on turha mennä. Hyvä sanoo ku ite kävin 5+5   

Täällä on ihanan aktiivista porukkaa kirjottelemassa! Ihanaa! <3

helmihiutale: mä oon samoilla linjoilla sun kanssa eli kiva päästä taas kohta äippälomalle :) Sut on siis vakinaistettu jo? Onnea työpaikan johdosta! :) Eihän sua voida raskauden takia irtisanoa, sehän olisi laitonta! Se on ihan kiva olla äippälomallakin  kun tietää että on se työpaikka johon joskus palata.

Mukavaa illanjatkoa naiset!

Hei taas!

Tuosta töihin paluusta, itsekin olen menossa tammikuusta takaisin töihin, ja jotenkin tuntuu siltä, että sinne on mukava palata, kun tietää, että se on vain hetkellistä.
Uskoisin, että kuukaudet menevät nopeammin, kun käy töissä ja heinäkuu tulee huomaamatta. :)

Mulla on neuvolakin vasta viikolla 8, joten ultra menee varmasti lähemmäs viikkoa 10, koska meilläpäin on käytäntönä, että vasta neuvolan jälkeen saa varata ultra-ajan. Tietty yksityiselle vois...Kaarinas olis 4D se vähä kiehtois, mut on aikas kallista...

Lokita: Voi ihana yhdistelmä, ei varmastikaan ihan vitivalkosta tuu :) Mun mielestä kakskielisyys on TOSI JEES :D kunhan vanhemmat pysyy omassa kielessään eikä rupee vaihtelemaan...

iines* : ei näkynyt vielä sykettä, mutta niin se lekuri sanokin, et ei viel tarvikaan. Se sano mulle jo aiemmin, et olis hyvä tulla vasta ku 6 vko on täynnä, muuten ei näy, mut mä tosiaan luulin et oli jo täynnä...

paemko ja muut jotka ei ole vielä kertoneet: miten ihmeessä voitte olla kertomatta? Siis tosi hienoo samalla, että on oma pikku salaisuus mutta mä en kestäis :D

töihin paluusta: oon itse nyt töis ollu koko ajan monen vuoden ajan valmistumisen jälkeen enkä malta odottaa et pääsisin pois. Vaik tykkään mun työpaikasta tosi kovaa ja työkaverit on mitä parhaimpia, niin ei vaan jaksais ajatella töitä koko ajan kun on muutakin :D Mä viel kauhulla odotan kevättä kun mun työt lisääntyy huhti-toukokuussa eli just ennen äippälomaa, enkä tiä miten ihmees meinaan jaksaa... :( mut katotaan, onhan siihen viel pitkä aika...

Mukavaa 11.11.11 päivää kaikille, kello on  vajaan tunnin päästä 11.11 :)

äippä 2010 Sain siis vakituisen työsuhteen. En ole siis ollut aikasemmin siellä töissä. Koeaikakin on 4 kk ja siitä parikuukautta niin jään äippälomalle =) Tiedän, että irtisanoa ei voi kun on raskaana, mutta silti pelottaa.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Noniin, nyt se on sitten taas pahentunut... ientulehdus! Sama juttu edellisessä raskaudessa. Ikenet vuotaa herkästi ja pitäs nyt taas panostaa erityisen paljon suuhygieniaan. Kävin tänään hammaskivenpoistossa, oli taas kammottava reissu...mä en vaan tykkää kun ne niillä koukuilla rapsuttelee ienten alta :D Muistavathan kaikki pitää hampaat kunnossa raskausaikana?!

Te jotka menette töihin/olette jo töissä, milloin oletee ajatelleet kertoa työnantajalle raskaudesta? Mä tosiaan menen tammikuussa ja siiheksi olen luultavasti käynyt np-ultrassa, joten varmaan kerron pomolle sitten asiasta. Tosin meillä on sellaisiakin töitä, joita raskaanaolevat ei voi tehdä joten olen miettinyt että pitäisikö kertoa ennen töihin paluuta... Tosin en haluaisi ennen sitä np-ultraa kertoa pomolle. Pitääkö mun nyt alkaa tätäkin asiaa stressaamaan?

Mä olen kanssa vähän sellanen lörppä omien asioiden suhteen, että tykkään kertoa läheisille asioita. Tästä raskaudesta en vaan ole saanut kerrottua, toisaalta haluaisin ja toisaalta joku taas käskee odottamaan np-ultraa...

Hemihiutale: sullahan on oikeus kertoa raskaudesta 2kk ennen äippäloman alkua ja siiheksihän sun koeaika on jo umpeutunut..? Tosin kyllähän se raskaus näkyy 2kk ennen äippälomaa, ei sitä oikein voi piilotellakaan :D

Mukavaa viikonloppua naiset!

Takaisin