Heinäkuun odotusta

moikka kaikille! mä poistun nyt keskusteluista ja mut voi siis poistaa LA:sta, vuoto on kestänyt pari päivää,vähän niukempaa kun kuukautiset. mutta päivystykseen kun soitin sanoivat vaan että se on keskenmeno. ei tarvi tutkia luonto hoitaa tehtävänsä.

Hyvää odotusta kaikille tänne :)

Voimia j.n sinulle kovasti!
Eli siis en ensimmäiseen viestiini huomannut sen suurempia esittelyjä kirjoitella, mutta korjataampa asia :)
Eli siis toista lastani odotan. Ensimmäinen lapseni on poika, syntyi kolme viikkoa etuajassa 01.11.10 taysissa ja oli 2890g & 48 cm:)
Ensimmäistäni odottaessa oli aivan jäätävä pahoinvointi alusta asti ja kesti viikolle 20, jonka jälkeenkin voin todella huonosti jos satuin syömään kovin rasvaista tai sokeripitoista ruokaa. Toistaiseksi en ole vielä ainakaan voinut huonosti. Rinnat ovat todella kipeät ja alaselkää ja vatsaa nipistelee. Viime raskaudessa iskias oli todella paha enkä viimoisilla viikoilla päässyt kunnolla enään kävelemään, toivon ettei tällä kertaa käy niin :D!
Kovasti jännittää minkälaista elämä tulee olemaan kahden vesselin kanssa ja kuinka sitä pärjää vauvan ja alle 2 vuotiaan kanssa :)

Jaksamisia j.n:lle, kyllä se vielä nappaa uudestaan!

Tänään alkoikin se kuuluisa pahoinvointi! Ja voi apua jos tällainen heikotus ja oksentelu kestää noin pitkään, kuten esim. Laaruskalla. Ja tietysti väsyttää todella paljon.. Saa nähdä millaista tästä tulee. En todellakaan aio valittaa koko aikaa, mutta mietityttää vaan miten saan normaalia elämää vietettyä jos olo jatkuu tällaisena, huh! Kävin ostamassa vitamiinipurkin ja yritän syödä ja juoda...eiköhän se tästä.

En ole vielä kertonut kenellekään (mies tietenkin poikkeus!), mutta alkaa olla jo aika monelta päivältä näitä olen kipeä-tekosyitä (en vaan jaksanut lähteä juuri mihinkään viikonloppuna). Ei noita lähimpiä ihmisiä ainakaan kauaa voi huijata!

Lokita: kannattaa aamu aloittaa syömällä joku hedelmä ja yrittää juoda vettä paljon. itellä parhaiten autto esikoista  oottaessa mustikka soppa tai sit ne gefilus mehut :)
mut toivon mukaan ei kestä kauan pahoinvointi.

ite ajattelin heti aamusta soittaa neuvolaan että kerkii hyvissä ajoin sopia auton käytöstä ku pittee mennä verikokkeisiin :)

ja mieheni taisi ohimennen kertoa tästä raskaudesta jo pikkuveljelleni ja siskoni miehelle :D

Hei,

Mymmeli84: Me ollaan kerrottu muutamalla ihmiselle, ei oikein uskalla vielä hehkuttaa. Ja toisaalta kun ei tätä edes itse vielä ymmärrä :) Ehkä ens viikon ultra pikkusen valottaa tätä mulle :)
Täällä nälkä koko ajan! Mä kuulun ihmisiin joilla ei oo koskaan nälkä mutta nyt sit! argh :D Joo tää sattuu just sillai kivasti et melkein isänpäivä lahjaks saa toivoa niitä sydänääniä <3

aannaa: Tiedän todellakin tuon turvotus tunteen :D

JePa88: Tervetuloa joukkoon :)

Oluwatobi: Onpa teillä paljon ultria siellä :O Meillä täällä Pks vain 2 ultraa per raskaus.

äippä 2010: En usko että otan tuota rokotetta. En ottanu sikapiikkiä enkä taida myöskään ottaa tuota. Tiedän ihan eri asia, mutta silti...
Meillä on aika mainio tukiverkosto. Isovanhemmat ihan lähellä, toiset asuu jopa tien toisella puolella. Apua saatavissa koska vain. Ja synnyttämään en ole yksin lähdössä :D Ihana että olet voinut olla hoitovapaalla, ihana ratkaisu. Mulla sellainen ratkaisu, että hoidan parin perheen lapsia ja mulla on oma poika siinä mukana joka päivä. Eli periaatteessa töissä mutta pikku-ukon kanssa saan silti olla päivittäin. Unelma ratkaisu ollut meille <3

j.n: Voi, voimia sinulle kovin :*(

Tarrasukkia paljon kaikille!! <3

Heippa,

kovasti onnea kaikille plussista ja tietenkin tarrasukkia kaikille matkaan emoticon

j.n olipa surullisia uutisi, melkein itku pääsi. Meillä kanssa keksenmeno esikoista yrittäessä. Nyt toivotaan, että kaikki menee loppuun asti hyvin ja kyytiläinen pysyy matkassa.

iines* mikäs tilanne siellä teillä on? Toivotaan, että kaikki on hyvin.

Meillä siis toinen tulossa. Kättärille menossa synnyttämään. Todella hyviä kokemuksia ekan kanssa. Esikoinen kohta 10 kk.

Mulla oli vasta ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen syyskuun lopussa ja enkä ajatellut, että näin nopeasti tärppäisi. Tein viime viikon maanantaina ekan testin joka oli nega. Nyt sain kaverilta muutaman raskaustestin kun sillä ne vaan lojui kaapissa ja ne oli mennyt kesällä vanhoiksi. Tulin kotiin ja ajattelin, että testaanpa. Siihen pärähti selvä plussa. Oli pakko testata vielä omalla joita olin ostanut edellis viikolla =)

Laskettua-aikaa en siis tiedä. Mutta 7.7-13.7 väliselle ajalle se luultavasti menee.

Täällä 2.lapsen odottaja. Testi tehty viikonloppuna ja arvioitu la 15.7.2012, mutta neuvolassa selviää tarkemmin ;) . Neuvola 1.12.2011.

Esikoinen siis 1½-vuotias iloinen auringonpaiste.

Täältä ei malttaisi olla poissa, aina kiva tulla lukemaa mitä muille odottajille kuuluu.

Meillä on ihan hyvä tukiverkosto, toisen meistä vanhemmat asuvat 20 km päässä ja toiset 60 km päässä. Tulevat isoisovanhemmat asuvat sitten vähän kauempana, mutta uskoisin, että sieltäkin on jonkinlaista apua tulossa, jos on tarvis kun ovat vielä sen verran "nuoria" ja hyvässä kunnossa.

Oma äitini täytti heinäkuussa 50v. ja uskon, että kun kerrotaan raskaudesta, niin hän saattaa parkaista että ei vielä isoäidiksi.. :) Mutta on varmasti onnellinen meidän puolesta. Ollaan kaveripiiristämme ensimmäisiä, joille tulee vauva. Parhaan ystäväni mies potee vauvakuumetta ja soitti minulle tänään muissa asioissa, mutta alkoikin sitten kyselemään, että miten meni ensimmäisessä neuvolassa ja miten muuten on mun vointi, hehee.

Toinen hyvä ystäväni oli kyllä onnellinen puolestani, mutta heillä ei ole tärpännyt vielä raskauden suhteen, vaikka ovat vähän aikaa jo yrittäneet ja tuntui jotenkin, että hän ei ihan ollut täysillä mukana juttussani vaikka niin toivoin.. Ymmärrän kyllä toisaalta myös häntä ja luin viimeisimmästä vauvat lehdestä juuri, miten raskaus yhdistää ja erottaa ystäviä. Toivottavasti tässä ei tulisi kuitenkaan käymään mitenkään ikävästi minun ja ystäväni välillä.

Oletteko värjänneet/aiotteko värjätä hiuksianne raskausaikana? Ensimmäistäni odottaessa, minun ei tarvinut värjätä hiuksiani kertaakaan, koska olivat luonnollisen väriset.. Nyt taas minulla on vaaleat hiukset ja tumma juurikasvu on nyt jo kauhea, mietityttää vain, että uskaltaako laittaa päänahkaansa vaalennusmyrkyt?:D Joskus olen kuullut, että ei saisi värjätä ensimmäisen kolmanneksen aikana, mutta pitääkö lie paikkansa ?

Heips

Täälä vuoto loppui jo eilen illalla myöhään....ei siis kestänyt mitenkään hirveen kauaa ja yhdellä siteellä pärjäsin. Myös särky loppui.. Soitin tänään TAYSiin ja kysyin voiko mitään tehdä vai onko vaan pakko odottaa sinne ultraan kahden viiTänään on tullut vaan hitunen ruskeeta vuotoa ja joku hyytymä...mietin vaan että voiko se olla jo se ruskuaispussi??? Eikös sitten luusis vuodon kestävän pitempään jos olisi keskenmeno??? Mulla yhden keskenmenon kokemus ja sillon ainakin tuli ihan kunnon menkat ja kesti viikon. En oikein tiedä mitä ajatella. 

j.n. :lle suuret pahoittelut.... :( 

Uusille onnittelut ja tervetuloa palstalle! Toivottavasti minäkin pysyn täällä ;) 

Toivotaan iines* nyt parasta, mitä sanoivat TAYSista?

Mä kans pohdin tota hiusten värjäämistä, mutta mun yks hyvä ystävä sanoi, että kyllä nyt hiuksia voi värjätä raskaanakin.. Ellei sitten tosiaan ole sellainen luomuihminen, että meikkaaminenkin saa jäädä raskauden ajaksi. Päänahka kannattaa kuitenkin pitää terveenä eikä kannata värjätä, jos päänahkaa kutittaa ja on tullut raavittua sitä. Mä olin kanssa aikaisemmin blondi, mutta noin viikko ennen kun sain tietää raskaudesta, värjäsin hiukseni ruskeaksi. Täytyis kohta värjätä uudestaan, sillä ruskea väri ei meinaa pysyä mun hiuksissa kunnolla kun on niin monta kertaa vaalennettu. Jos joku on ehdottomasti nyt toista mieltä tästä hiusten värjäämisestä, niin kertokaa ihmeessä :)

Eipä sieltä muuta sanottu kuin että voidaan vain odottaa...ultrassa ei vielä näkyis mitään ja kuulemma verkokeita on turha ottaa. Ite tosin ajattelin että ehdottomasti olisin halunnut verikokeella mitata tällä viikolla jo nouseeko hcg vai ei. No, pitää kuitenkin vaan odottaa. Eipä sille mitään mahda jos kesken menee. Mutta epätietoisuus on inhottavaa. 

Tosta värjäämisestä mä oon erimieltä. Tai siis ite vältän värjäämistä, en kokonaan, mutta en värjää kuukausittain. Ihon kautta kuitenkin imeytyy pieniä määriä aineita verenkiertoon. Samasta syystä nykyään suositellaan ettei alle 15v värjäis ollenkaan hiuksiaan. Tosin, näitä asioita tutkitaan jatkuvasti ja eiköhän täälä turvallisessa suomessa kerrota jos joku vaarallisesksi havaitaan. Mitään virallista ohjetta aiheeesta ei taida olla ? 

Luin HUS:n sivuilta, että

Hiukset voi värjätä raskauden aikana. Hiusvärit eivät ole sikiölle haitallisia kohtuukäytössä. Viikoittaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella.

Eli kaikessa kohtuus.. Kyllä itse ainakin voisin kuvitella värjääväni esimerkiksi 1,5 kk välein hiukset. Lisää voi lukea http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,3437,6169 ja siellä on mainittu kosmetiikan käytöstä, itseruskettavista ym.

pikku lilyjeni testausta.. kun meni yöunet pipariksi. Nukuin 23-02. Sitten aikani pyörin sängyssä, nyt voisikin sitten hipsiä syömään yöpalaa ja kokeilla unta uudestaan.hyvää yötä.

Huomenta siskot!

Kovasti tänne on kirjoiteltu sekä hyviä että huonoja uutisia... 

iines* Olet ajatuksissani ja rukouksissani. Toivon todella että pienokainen pysyisi vielä matkassa. Voimahalaus sinulleemoticon

Itselläni tunteet ovat todellisella vuoristoradalla. Välillä leijun yläilmoissa ja toisella hetkellä vaivun harmaaseen synkkyteen. Olen myös tosi voimakkaasti myötäelänyt kanssanne j.n ja iines*. En muista, että nuorempana olisi ollut näin rajuja tunnetiloja. Toisaalta silloin olin onnellisen tietämätön kaikista riskeistä, ongelmista ym. mitä raskauteen voi kuulua. Tieto lisää varmasti osaltaan tuskaa. Nyt olen liiankin tietoinen siitä että että olen kaikinpuolin viimesekunneilla raskaana ja riskisynnyttäjä. Varon kaikkea ja yritän niin kovasti tehdä kaiken oikein...vaikka järkikin sanoo ettei määräänsä enempää voi tehdä. Onneksi tasan viikon päästä mennään varhaisultraan . Eiköhän viimeistään silloin mielikin rauhoitu kun näkee "minin" omin silmin!

Lauantaina olisi hienot juhlat tulossa ja iltapukuun pitäisi sonnustautua. Kaapissa roikkuvat eivät enää mahdu etenkin kun tuo rintaosio näyttää oikeasti "pumpatulta". Eilen piti mennä kauppoihin katselemaan, mutta jostain syystä vain väsytti ja itketti. Miestäni säälin kun hän joutuu katselemaan epätasapainoista kummajaista joka on hänen tulevan lapsensa äiti. Ei noilla isilläkään aina helppoa oleemoticon
Tänään on paljon parempi fiilis ja ehkä shoppailukin maistuisi.

Uskon myös ettei tämä joutenolokaan ole pelkästään hyväksi. Olen ollut sairauslomalla raskaustestistä lähtien ja ensi viikolla tuon ultran jälkeen olisi tarkoitus palata töihin - kivaaemoticon

Nyt toivottelen kaikille mukavaa tiistaita!

Huomenta siskot!

Kovasti tänne on kirjoiteltu sekä hyviä että huonoja uutisia... 

iines* Olet ajatuksissani ja rukouksissani. Toivon todella että pienokainen pysyisi vielä matkassa. Voimahalaus sinulleemoticon

Itselläni tunteet ovat todellisella vuoristoradalla. Välillä leijun yläilmoissa ja toisella hetkellä vaivun harmaaseen synkkyteen. Olen myös tosi voimakkaasti myötäelänyt kanssanne j.n ja iines*. En muista, että nuorempana olisi ollut näin rajuja tunnetiloja. Toisaalta silloin olin onnellisen tietämätön kaikista riskeistä, ongelmista ym. mitä raskauteen voi kuulua. Tieto lisää varmasti osaltaan tuskaa. Nyt olen liiankin tietoinen siitä että että olen kaikinpuolin viimesekunneilla raskaana ja riskisynnyttäjä. Varon kaikkea ja yritän niin kovasti tehdä kaiken oikein...vaikka järkikin sanoo ettei määräänsä enempää voi tehdä. Onneksi tasan viikon päästä mennään varhaisultraan . Eiköhän viimeistään silloin mielikin rauhoitu kun näkee "minin" omin silmin!

Lauantaina olisi hienot juhlat tulossa ja iltapukuun pitäisi sonnustautua. Kaapissa roikkuvat eivät enää mahdu etenkin kun tuo rintaosio näyttää oikeasti "pumpatulta". Eilen piti mennä kauppoihin katselemaan, mutta jostain syystä vain väsytti ja itketti. Miestäni säälin kun hän joutuu katselemaan epätasapainoista kummajaista joka on hänen tulevan lapsensa äiti. Ei noilla isilläkään aina helppoa oleemoticon
Tänään on paljon parempi fiilis ja ehkä shoppailukin maistuisi.

Uskon myös ettei tämä joutenolokaan ole pelkästään hyväksi. Olen ollut sairauslomalla raskaustestistä lähtien ja ensi viikolla tuon ultran jälkeen olisi tarkoitus palata töihin - kivaaemoticon

Nyt toivottelen kaikille mukavaa tiistaita!

Huomenta
Täällä ollut tänä aamuna ilmassa hiukka huonoa oloa, mutta sain syötyä ja olo koheni hieman...väsymys on mitä kaameinta, voisin nukkua kellon ympäri koko ajan vitamiineista huolimatta Toivottavasti tää väsy menis ohi nopeeta, ku töissä ei kohta jaksa käyvä ja sitte on vielä tuo ihana hurttimus minkä kans pitäis jaksaa käyvä juokseen , nooh en valita

Sain tänään mukavan puhelunki ja neukka-aikaa aikaistettiin viikolla emoticon  jipiiiiii!!
No ei se auta ku lähtiä lenkille ja töitä kohen illaksi

Heei!
Täälläkin olis yks jolla olis laskettu aika 2.7. Jeeeeih! Ensimmäinen lapsi olis tulossa. Ja nyt lähti rv 7. olot kyllä on mitä ihanimmat.. Sairastin tähän kaiken huonon olon ja kuvotuksen päälle mahatautia tuossa muutama päivä sitten.. Tunteet kyllä hyrrää laidasta laitaan. Välillä oon onnellinen ja välillä pelottaa niin paljon. Mut kai se nyt on ihan normaalia?? emoticon

Ja onneksi olkoon kaikille plussan saanneille! :) toivotaan että kaikki menis sit odotuksien mukaan.

Heippa vaan! Liityn mukaan joukkoon! La on 14.7. Se on muuten sama kuin 2010 esikoisellani, joka kuitenkin syntyi vasta käynnistettynä rv. 41+6. Saapa nähdä onko edessä samanlainen hellekesä! Toista lasta siis odottelen ja hoitovapaalla olen aina ensi kesään asti. Olen kohta 29v. ja asustelemme pääkaupunkiseudulla. Pientä väsymystä on ollut, mutta olo on ollut vielä ihan hyvä. Hiukan mietityttää se, että imetän edelleen esikoistani. Imetän vain iltaisin ja aamuisin, mutta kaipa siitä pitäisi nyt luopua, ettei kroppani joudu liikaa koetukselle. Ehkä odotan varhaisultraa vielä. Onnea kaikille plussanneille!

Takaisin