Hei kaikki odottajat!
Olen ihan uusi täällä sivustolla. Minun ensimmäisen lapseni laskettu aika on 7.7.2012. Kävin tänään neuvolassa ja sain tietää olevani nyt raskausviikolla 4, eli aivan alussa vielä. Olen molemmat, minä ja avomieheni, 24 vuotiaita.
Lopetin e-pillereiden käytön jo huhtikuussa 2011, mutta käytimme kondomia ehkäisynä syyskuun loppuun asti. Hedelmöitys on tapahtunut nyt lokakuussa ja heti ekoilla kerroilla nappasi. Olemme keskusteleet raskaaksi tulemisesta mieheni kanssa vain hieman, mutta olimme kumpikin varautuneet yrittämään pidempään. Kerroin ystävälleni etukäteen, että olemme jättäneet ehkäisyn pois ja hän sanoikin, että "nyt katsotaan kuinka hedelmällisiä ootte

".
Rinnat alkoivat arastaa todella paljon ja tuntui siltä, että kuukautiset olisivat tulossa. Ei tehnyt mieli mitään kunnon ruokaa, vaan teki mieli ahmia sipsejä ja suklaalevyjä aivan poskettomasti. Kuukautisia ei kuitenkaan kuulunut ja sitten aloin aavistella, että voisiko se olla näin helppo hedelmöittyminen.

Lauantaiaamuna sanoin miehelleni, että nyt käyn ostamassa raskaustestin lähiapteekistamme. Mies jäi kotiin valittamaan ja makaamaan sohvalle, kun minä reippailin kävellen apteekkiin. Ostin apteekin raskaustestin, tulin kotiin ja suoraan vessaan. Kaksi viivaahan sieltä tuli ja tuijotimme hetken mieheni kanssa toisiamme ihan häkeltyneinä. Minä purskahdin onnellisen sekavaan itkuun ja mies kysyi, että "oletko ihan varma?". Maanantai-iltana kävin hakemassa vielä Clearbluen testin, johon tuli teksti "Raskaana". Tuijotin koko illan sitä tekstiä ja sitten varasin seuraavana aamuna ajan neuvolaan, jonka sain heti seuraavaan aamuun.
Nyt on sitten tietopakettia jos jonkinmoista iltalukemisena, ei meinaa mahtua päähän vielä ylipäätään koko ajatus raskaudesta. Joulukuussa vasta sitten lääkäri ja ultra. Pahoittelen tästä pitkästä tekstistä, mutta emme ole vielä kertoneet raskaudesta juuri kenellekään ja oli pakko päästä hehkuttamaan johonkin! Vanhemmille ajattelimme kertoa jouluaattona. Miehen vanhemmat repeävät varmasti riemusta, mutta toivon, että omat vanhempanikin ilahtuisivat kovasti..