Heinäkuun odotusta

Tosiaan, mä oon kans unohtanut onnitella kanssaodottajia, joten ONNEA meille kaikille !! :) 

Mulla on maha turvoksissa eikä tee paljon mieli farkkuja jalkaan laittaa... Muuten ei oireita edelleenkään juuri ole, ehkä pientä kuvotusta pitkin päivää. 

Mä oon tehnyt NELJÄ testiä jo :D Mä en vaan jotenkin meinaa uskoa tätä todeksi :D Neuvolan ajattelin varailla vasta joskus vaikka ens viikolla kun ei sillä nyt kiire oo.. Täälä eka neuvola on viikolla 8+ ja lääkärineuvolat on kaksi kertaa, en vaan muista millon.. Mitään koko arvioita ei meilläkään tehdä ja ultrat on n.rv 12 ja 20 tampereella jossa saakin sitten katsella 4D ultraa :)

On kiva kun täälä on niin samassa tilanteessakin olevia, on meitä "hoidoilla" raskautuneita ja pienten lasten äitejä :) Meillä on parin viikon päästä 1vee synttärit esikoisella :) 

Nyt ei enempiä tällä kertaa, voikaahan hyvin :)

Heippa! :)

äippä 2010: Mulla vähän samaa oloa, ei meinaa uskoa ollenkaan tätä todeksi. Testejä tehty jo 3kpl.. ja silti ei jaksa uskoa että vihdoinkin minä tulossa taas äidiksi. Meillä parin viikon päästä varhaisultra, uskon sen tuovan varmuutta.

j.n: En usko että sulla hätää on, eiköhän noi oo vaan jotain raskaus juttui :) älä huoli.

iines*: Täällä myös turvotusta.  Ai teillä on siellä 4D? Ei täällä Espoossa sellasta saa :(

Kävin tänää viel pilates tunnilla ja uskoin sen sopivan raskaana olevalla, niin sano myös tunnin vetäjä. Kovasti yritin välttää liikaa vatsalihaksien tekemistä mutta silti alko sattuu ihan älyttömästi. Ei enää uudestaan. Onks muilla kokemuksia?
Mites ne vatsalihasten tekemiset ylipäätään raskaana ollessa? Oon ymmärtänyt että vaan vinoja vatsoja saa tehdä..

Hyvät lauantai illat kaikille meille :)

Meillä on ulkoistettu ultrat kokonaan ja ne tehdään terveystalossa. Ainakin tähän asti sielä on katottu 4D:llä ja saanu siitä myös kuvat. Mutta saa nähdä miten on nyt, nekin muuttuu niin nopeesti! 

Ihanaa! Plussattu toissapäivänä :)! Esikoisemme täytti tiistaina 1 v . Nyt sitten tälläinen ihana ylläri <3 Onnea kaikille muillekkin plussaneille ;) tästä se odotus alkaa (taas) ! :)

kyllä mä nyt luulen et täälä koetaan ensimmäistä keskenmenoa. kun muissa raskauksissa ei tällasta ole ollut ja nyt oli yöllä tullut verta pikkuhousuihin. ei paljon mutta sen verran et pikkuhousut kastuneet. en jaksa uskoa etolis ihan normaalia vuotoakaan.

j.n Voi miten ikävä kuulla...toivotaan nyt vielä että kaikki on hyvin! Voimia ja jaksamista sinulle kovasti. Olet ajatuksissani ja rukouksissani.

Moi! Pakko nyt liittyä seuraan saamaan vähän vertaistukea, alan tulla hulluksi lähinnä itsekseni tätä kaikkea pähkäillessä. Neljän (vai viiden?) testin jälkeen se kai täytyy uskoa, että raskaana ollaan! Ei mikään suunniteltu juttu ja vähän huonoon jamaan tuli, ja siksi fiilikset vähän ristiriitaiset, mutta kyllä tässä varovaisesti jo melkoisesti myös iloitaan! Jos nyt oikein tiedot laitoin, niin 14.7. olisi laskettu aika.

Voimia j.n, toivottavasti kaikki olisi hyvin!

Itselläkin kaikista ristiriitaisuuksista huolimatta nyt eniten pelottaa, että meneekin kesken (ainakin se antaa varmuuden, että ihan ihan oikeasti haluan tämän lapsen, ja että olen onnellinen tästä ylläristä). Jotenkin ei vielä uskalla ihan täysillä iloita tai miettiä tulevaa elämää lapsen kanssa. Eiköhän se tästä ajan kanssa.

Niin ja onnea kaikille!

Hei!

Nyt en ehdi paljoa kommentoimaan kiireiltä, mutta j.n:lle voimia, kaikki raskaudet ovat erillaisia, toivotaan nyt että pikkuinen kaikesta huolimatta pysyisi matkassa!

Kaikille muillekin vauvaliimaa, alussahan tässä ollaan vielä kaikki.

Oli puhetta tuolla lasketut ajat otsikon alla, että tehtäisiin vielä erikseen oma keskustelunaloitus, johon kaikki tekisivät itsestään lyhyen esittelyn, Monesko lapsi, synnytyssairaala, miten tärppäsi, tyttö vai poika haaveissa...yms muita tietoja, mitä haluaa muille paljastaa.
Sieltä uusien olisi helppo lukea taustoja, kun tämä viestiketju tästä kuitenkin jatkaa kasvamistaan, eikä täältä viestien viidakosta sitten enää löydä tietoa kanssasisaristaan, jos joku on utelias tietämään. (Kukapa meistä naisista ei olisi)emoticon

Täälä myös alkoi verinen vuoto ja särky..... :( Saa nähdä mihin suuntaan tilanne kehittyy. Mulla yksi aikaisempi keskenmeno ja jotenkin tuntuu että tästä tulee nyt toinen. Ehkä sen vaan tietää? En oo kokonaan luopunut toivosta vielä kuitenkaan...

Kuten ei myöskään j.n. sun kannata luopua toivosta! Jos vuotoa on vain vähän eikä sulla ole kipuja, se voi hyvinkin olla ihan normaalia. Toisilla on paljonkin vuotoa ja silti kaikki hyvin. Toivotaan meille kummallekkin parasta... 

Katson yön yli tilanteen ja taidan olla klinikalle yhteydessä aamulla..vaikka eipä ne varmaan sielä mitään voi tehdä kun ulrassakaan ei vielä sykettä edes näkyisi vaikka kaikki oliskin ok... Tulee pitkä ja piinallinen viikko kun ultra on joka tapauksessa 22.11. 

No hei taas kaikille

Täällä vietetty taas ihana ja rauhallinen v-loppu ku molemmat ollu vapaalla...
Ihana väillä käyvä lukemassa täällä miten kanssasisarilla oikein menee ja mimmosia oireita kenellekki tullut jos on tullut :)

Täällä mennään nyt 5+6 ja oikeestaan muuta ei ole tullut kuin vilu, syöminen ja väsymys  ja välillä tulee kivuliaita "kramppeja" mahaan, mutta menee nopeasti aina kyllä ohi...kait normaalia???

En tiiä vain miten maltan oottaa tuonne ekaan neuvolaan joka ois 28.11 VASTA!!!!
KERTOKAAPA SISARET MITÄ TUOLLOIN ON NEUVOLASSA?? ONKO SILLOIN JO ULTRAA, SYTÄMMEN KUUNTELUA TAI JOTAIN???

p.s  jaksamisia j.n:lle

Hei! Liityn mukaan. Tein eilen plussatestin ja laskettu aika on 7.7.2012. :) Meillä on yksi kymmenkuinen lapsi, jota hoidan hoitovapaalla. Raskaus saatiin vihdoin alkuun imetyksestä huolimatta, 8 kk ehdimme yrittää. Huomenna varaan neuvolan! Paljon tarrasukkia kaikille! <3>

Uusi täällä ja katsotaan näkyykö kirjoitus ylipäätään..
Omien laskujen mukaan laskettu aika olisi sitten 9.7.2012. Tänään tässä tätä vasta rupesin pähkäilemään pikkuhiljaa..että kuukautisten olisi pitänyt alkaa 31.10. 30 vrk:den säännöllisellä kierrolla. Jännintä on että miun oma syntymäpäivä on 9.7. myös!! eli huomenna 5vkoa täynnä.
Oireita ollut: väsymys, turvotus,nälkä,iskias kipujen paheneminen..mutta kaiken kaikkiaan töissä olen jaksanut käydä täysipainoisesti. Istun tosin heti vaikka hetkeksikin lepuuttamaan jalkoja. Ja yritän juoda joka välissä.
Historiaa: Raskauksia on 4 joista kaksi poikalasta vuosimallia -97 ja -99. Yksi keskenmeno raskausviikolla 10 viime elokuun alussa. eli välissä ehtikin olemaan yksi järjellinen kierto..
Jotenkin en ole uskaltanut oireista huolimatta vielä odottaa..keskenmeno oli kova juttu. Mutta jospa se tästä etenee pikku hiljaa ja päivä kerrallaan.
muutoin meidän uusioelämään kuuluu touhua. koko perheen koko on 6 ja koko lauman koko 20. koirat ja kissat mukaan laskettuna. Onnea kaikille odottajille ja mukava liittyä mukaan.

Heissan,

äitinä: Juu tuo on hyvä idea tuo kaikkien tietojen päivitys! Kannatetaan! Meillä oli sellainen lista tuolla syyskuisissa 2010 mihin kirjoitettiin nimimerkki, laskettuaika, odottajan ikä, monesko lapsi ja missä synnyttää.. Se oli kiva :)

iines*: Pidän peukkuja sulle ettei olis sitä mitä epäilet. Ei luovuteta vielä kuitenkaan, eihän? Ilmoittelethan voinnistasi. Itse uskon vakaasti että nuo oireet on vain raskauteen liittyvää, jokaisella raskaus on niin erilainen.

minnamaria: Täällä kanssa välillä tulee koviakin kramppeja, niin tuli ensimmäistäkin odottaessa. Silloin hätäilin kun vihlaisut ja muut tuntu vaan oikealla puolella ja olin varma että kyseessä ois ollut kohdunulkoinen raskaus, mutta ei ollut. Kyllä sitä aina säikkyy näistä vaivoista vaikkei tarttiskaan :) Helpotan sun oloa, meillä eka neuvola vasta 30.11 :D Sä pääset jo ennen sitä :D  
  Ekassa neuvola käynnissä vaan jutellaan. Ultrat on noin viikoilla 11 ja 20 (heittäen parilla viikolla). Sydämen sykettä voidaan neuvolassa ruveta kuuntelemaan yleensä viikolta 11 lähtien. Tohon ekaan neuvola käyntiin kantsii varata ainakin se tunti aikaa :)

bebelicious: Tervetuloa mukaan !!

Nimbula: Kiva kun liityit seuraan :)

Mukavaa maanantai aamua kaikille :) Ja onnittelut kaikille uusille mukaan liittyneille odottajille <3

Oluwatobi: Et usko kuinka helpottavalta tuntui lukea sun kertomusta tosta vatsan turvotuksesta.. Mulla vatsa nimittäin myös todella turvoksissa! Farkkuja, joita olen vielä 2 viikkoa sitten käyttänyt, on ihan turha kuvitella laittavansa jalkaan. Olen kaivanut vanhoja hieman isompia farkkuja esiin vaatehuoneen uumenista ja niistäkin jotkut tuntuu melko ahdistavilta. Töissä olen pitänyt hyvin väljöjä paitoja.. Olen töissä lastenkodissa ja työkaverit kyllä tietävät jo raksaudestani (olemme kuin suurta perhettä <3), mutta en tietenkään halua, että lapset havaitsevat sitä vielä pitkään aikaan. 
Noista muistakin oireista, niin mä oon kans joka päivä niin väsynyt, että voisin vaan nukkua, nukkua, nukkua..öisin sitten taas ei oikein meinaa uni tulla..

j.n. & iines*: Toivottavasti teillä kaikki hyvin ja jyväset ovat pysyneet kyydissä.. Olette ajatuksissani!!!!!

Lauantaina torkahdin kaverini Halloween bileissä sohvalle muiden bilettäessä ja laulaessa karaokea :D ..ja muutenkin haukottelin tietysti juuri sopivissa hetkissä.. sai ainakin muut juhlijat naurun aihetta kun näytin siltä ettei kiinnostaisi pisaraakaan mikään.. Täytyy vaan toivoa ettei kukaan nyt ottanut nokkiinsa mun olemuksesta..kaipa kaikki ymmärtää sitten viimeistään kun kuulevat uutiset :) Mun oli tarkoitus lähtä muiden kanssa vielä baariinkin, mutta ennen puolta yötä mun oli vaan pakko vetäytyä kotiin nukkumaan.. Oi ja voi :D

Joku puhui siitä, että uskovat oman pienen lapsensa aistineen äitinsä raskauden. Mä uskon siihen myös..uskon vaan, että lapsen ei tarvitse olla omasi aistiakseen sitä. Meillä töissä nimittäin yksi murrosiän kynnyksellä oleva lapsonen on käyttäytynyt mua kohtaan jotenkin hyvin eri tavalla, jotenkin lempeämmin, nyt viikon verran.. hakeutunut paljon enemmän lähelle ja sohvallekin saman viltin alle käpertymään.. Tämä ei siis todellakaan normaalia käytöstä! Lapset vaan on niin fiksuja.. :)

Ootteko te muut kertoneet jo ihmisille? Me tosissaan ollaan kerrottu jo aika monelle.. ja ihan vaan sen takia, että jos jtn käykin niin ei tarvitse sitten surunsa keskellä alkaa kertomaan tarinoita.. Mun miehen vanhemmat on kyllä niin parhaita tän asian kanssa <3 Ne on niin innoissaan ja niin ihanan sydämellisiä, lämpimiä ja rakastavia!!! Aivan ihania!!! Tietysti munkin vanhemmat on onnellisia, mutta ne nyt on sellasia..omalaatuisia.. tai kai ne omat vanhemmat aina suhtautuu omasta mielestä jotenkin jännästi. Kyllähän noi appivanhemmatkin totes miehelleni, että "nyt on sitten sunkin aika ottaa vastuuta jostain muustakin kuin itestäs ja suunnitella elämääs pikkasen pitemmälle eikä vajaata tuntia eteenpäin..jne.." Vaikka todellisuudessa, mun silmissäni, heidän poikansa on kyllä hyyyyvin vastuuntuntoinen, huolehtivainen jne.. Perhe on pahin :D

Onko teillä muilla koko ajan nälkä? Mulla on oikeesti 3 tunnin ajan kamala nälkä, vatsa alkaa kurnimaan saman tien ja ravintoa on saatava hetimmiten tai tulee heikotus. Mulla alkaa vaan ideat noista välipaloista loppumaan.. kaikki alkaa pikku hiljaa tökkiä :( Nälkä on, mutta mitään ei sillai oikein tee mieli.. Oon nyt ostellu jogurtteja, erilaisia leipiä, jotain paussin omena-patukoita, banaania, omenoita jne.. Ja öisinkin on noustava syömään. Yhtenä yönä en jaksanut nousta vaan mieheni kiikutti minulle naposteltavaksi banaanin..no, aamulla se kostautuikin sitten niin että olo oli jo niin heikko olo etten meinannut saada leipää alas. Siis en valita sillai.. hetkeäkään en vaihtais pois!!! ..mut ideat alkaa loppumaan..auttakaahan kanssasisaret :)

Mä sain meille tilattua viime viikolla ekan neuvolankin.. se on 21.11. Eli viikon päästä yksityisellä tsekkaus ja kahden viikon päästä eka neuvola :) <3 Iiiiihanaaaa!!! Mä niin toivon, että viikon päästä mieheni saa myöhästyneenä isänpäivälahjana kuulla jälkikasvunsa sydämen lyönnit <3

Ihanaa uutta viikkoa kaikille :)

Huomenta taas kaikille!

Nyt on viides raskausviikko käynnissä. Mä oon niin turvoksissa, ettei mitään rajaa! En haluu ahtautua mihinkään entisiin kuteisiin, tekis mieli vaa hengata pelkästään legginseissä ja tunikassa. Olen vaan sellaisessa työssä, että pitäis pukeutua vähän siistimmin.. Rinnat on kasvanu ihan sairaasti jo nyt, varmaan osittain myös tästä turvotuksesta ja lihomisesta. Nukuttaa aivan mielettömästi koko ajan, en jaksais aamulla herätä, töiden jälkeen vaan suoraan sohvalle makaamaan ja parin tunnin päikkärit.. Ah että nukkuminen on ihanaa.

Ollaan kerrottu muutamille läheisille kavereille, vanhemmille kerrotaan vasta jouluna ja työpaikalla en oo vielä kertonut kun yhdelle, jolta löytyy omiakin lapsia. Oli pakko saada vähän jotain tukea töistä. Mulla oli eka neuvola keskiviikkona 2.11. ja sain influenssarokotteen siellä. Heti seuraavana päivänä lämpöä ja viikonlopuksi tajuton flunssa. Olis tehny tänään maanantainaki vielä mieli jäädä kotiin nukkumaan ja niistelemään, mutta päätin raahautua töihin, kun tuntuu et näitä saikkupäiviä on nyt kertynyt ihan tarpeeksi jo..

onnea kaikille odottajille!
voimia j.n & iines* toivon mukaan kaikki olisi vaan raskauteen kuuluvaa vuotoa.

ilmoittaudun kanssa tänne heinäkuisiin odottajiin. testin tein tänä aamuna kun menkat olisi pitänyt alkaa 3.pv mutta niitä ei näkynyt ja kuulunut. LA olisi 9.7.2012 Pillerit jätettiin pois heinäkuun lopussa ja päätettiin että vauva saa tulla jos on tullakseen. Pikkukakkonen tulossa. Esikoinen syntyi 18.3.11 rv 40+2

Viikon ollunna semmonen tunne että raskaana sitä ollaan. maha ollunna silloin tällöin niin kipee että siitä arvasin että raskaana sitä ollaan.
oireita ei vielä ole ollut muuta kuin väsymystä ja pientä etovaa oloa. edellisessä raskaudessa podin pahoinvointia rv5-8 viikoille asti että tässä odotellessa alkaako tässäki raskaudessa.
Huomen aamulla ajattelin soittaa neuvolaan.

huomenta  tosiaan kellohan on jo 12. ja pian pitää rientää töihin iltavuoroon. ajattelin sanoa töissä tänään esimiehelle. isolle pomolle sanoin jo lauantaina kun hän tuli halaamaan minua pitkästä aikaa keskenmenosta johtuen..olihan minun pakko siihen kiittää ja kumartaa sanoin "menkat on 5 päivää myöhässä" Varasin ajan myös meuvolaan ja sain ajan ens maanantaille 14.11. Tuntuu jotenkin hassulle kun vastahan minä siellä kävin ja entinen pikkuisen neuvolakorttikin on vielä käsiveskassa ja lähes repäisemätön.
Minua ihmetyttää ettei ole ainakaan vielä mitään etomista tai hajut eivät tee pahaa, kuten viime raskaudessa. Kahvi nyt maistuu aivan hirveän metalliselle ja sitä ei voi juoda ilman 10 sokeripalaa.. närästystä kyllä on aina kun menee nukkumaan yökkä tuntuu kurkun päässä..maustamaton jugurtti on auttanut ja se etten heti mene vaaka asentoon vaan nukahdan usein puoli istuvaan asentoon. Tällä väsymyksellä nukkuisin tosin vaikka tikun nenässä.

Heipä hei!

Täällä vietetään vapaapäivää, eli suunnitelmissa ruokaostoksia, siivousta, pyykinpesua ym. rentouttavaa. emoticon

Tervetuloa äippä 2010, Laaruska, Lokita, bebelicious, Nimbula ja JePa88!

j.n ja iines*: Jaksuja! Olette ajatuksissa mukana. Toivotaan et noi vuodot on vaan raskauteen kuuluvaa eikä km.

Neuvolasta: Mulla on ensimmäinen neuvola 1.12. Täällä eka neuvola on viikoilla 8-10. Eipä tohon ekalle käynnille nyt niin kauhia kiire ole, kun ei siellä kuitenkaan juuri mitään tehdä. Keskustelua ja lappusia vaan, sekä verenpaine, paino ym. mittaukset. Ekassa raskaudessa sydänäänet kuunneltiin ekan kerran ensimmäisessä lääkärineuvolassa, joka oli viikoilla 13+. Ja siitä eteenpäin kuunneltiin sit joka kerta ja sf-mittaa alettiin ottaa viikoilta 17+. Ultrat oli sairaalassa (eli np ja rakenneultra viikoilla 12+ ja 20+) sekä sit neuvolassa ultras lääkäri tarkastuksissaan viikoilla 26+, 33+ ja 36+. Mulla oli silloin lopussa yks ylimääräinen lääkärikäynti, kun alkoi enemmän supistelemaan.

Me ei olla kerrottu vielä oikeestaan kenellekään. Tosin mun sisko arvas, et oon raskaana, niin sille sen sit vahvistinkin. Mut muut saa ootella vielä vähän aikaa, tosin ei varmaan kävin pitkään, jos tää turvotus ei pian laske, niin näkeehän toi huonommillakin silmillä, et raskaana ollaan. Nälkä ois ja väsy kans ihan koko ajan, toisaalta ei kuitenkaan tee mieli kunnon ruokaa, vaan jotain pienempää, esim. leipää tai hedelmiä.

Ompa tänne tullut teksitä paljon viime päivien aikana...

tiitiäinen: kiva että en ole ainut jolla on "puulla päähän lyöty"-olo =D On se vaan niin vaikea ymmärtää että on taas raskaana, mutta on tää kyllä niin ihanaa! (alan pikkuhiljaa tajuamaan mistä taas tässä on kyse ;) )

Laaruska: onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon rupattelemaan!

j.n: onko vuoto loppunut/vähentynyt? Kävitkö missään näytillä? Voimahali! <3

Lokita: onne myös sinulle! :) Varmasti raskaus on suuri yllätys ja järkytyskin, varsinkin jos ei ole niin suunniteltu juttu. Hieno että alat pikkuhiljaa iloitsemaan asiasta! Kaikella on tarkoituksensa! ;)

äitinä: kuulostaa hyvältä toi sun ehdotus uudesta keskustelunaloituksesta! Sieltä sitten nopeasti ja pienellä vaivalla pääsis tsekkaamaan uteliaana muiden "tiedot" ;)

iines: mikä sulla on tilanne vuodon ja säryn suhteen? jouduitko käymään klinikalla? Toivon sinulle parasta!

minnamaria: kiva, että olet saanut viettää rentouttavan viikonlopun! Esikoista odottaessa ekassa neuvolassa (pääkaupunkiseudulla) juteltiin ja täytettiin kaavakkeita, valittiin synnytyssairaala, otettiin pissanäyte, hb-verikoe, mitattiin verenpaine sekä paino.  Samalla terkka laittoi läheteen ultraan, joka tehdään siellä synnytyssairaalassa jossa määrä synnyttää. Eipä siellä kai muuta ollutkaan...

bebelicious: onnea ja tarrasukkia! :)

Nimbula:  Teillä on ihan kiitettävän kokoinen lauma! Ihanaa! Oikein paljon onnea plussasta! :)

Mymmeli84:  me ei olla kerrottu vielä kenellekään raskaudesta. Mä olen myös miettinyt tuota, että vois olla ihan hyvä kertoa vaikka vanhemmille, jos sitten sattuukin jotain niin ei tartte surun keskelä sitten kertoa raskaudesta... mutta tätä mietitään. Esikoisesta kerrottiin vasta ultan jälkeen eli rv12 jälkeen.. Mulla on taas päinvastoin tuon nälän kanssa. Mulla ei ole nälkä ollenkaan! Johtuu varmasti vuosisadan flunssasta, mikään ei edes maistu miltään ja siksi ei tee mieli syödä.

Omaa: tosiaankin kauhea räkätauti päällä, samoin pikkumiehellä! Jotenkin tuntuu että oli lapsi miten kipeä tahansa, niin siinä riittää virtaa! Mä olen vaan maannut sohvalla ja niistänyt. Ollaan me jo paremmassa kunnossa mitä viikko sitten eli toivoa on paranemisesta :) Käytiin vähän ulkoilemassakin puistossa, mä sielläkin etsin penkkiä jossa voisi istua. Väsyttää ja nukuttaa ja uuvuttaa tää flunssa.

Täällä oli joku ottanut jo influenssarokotteen. Mites muut, meinaatteko ottaa? Mä en oikein tiedä ottasko vai ei. Esikoista odottaessa otin sen sikapiikin ja siitä jäi nyt jälkikäteen vähän kammo. Onhan se ihan eri asiahan tää kausipiikki on, mut silti... Neuvolassa ne kai suosittelee sen ottamista.

Onko teillä muilla minkälainen tukiverkko ympärillä? Mua vähän mietityttää se, meillä ei sellaista ole, miten pärjätään kahden pienen kanssa. Mua mietityttää jo nyt se, että miten päästään miehen kanssa yhdessä ultraan (lapsia ei sinne saa pääkaupunkiseudulla ottaa mukaan), saatika lähdenkö yksin synnyttämään? Onko muita samassa tulanteessa olevia?

Mulla on olo aika hyvä (flunssaa lukuunottamatta). Rinnat on vähän arat ja väsyttää. Pahoinvointia ei ole, en kärsinyt siitä myöskään esikoista odottaessa! Mutta jokainen raskaushan on erilainen, saa nähdä mitä tämä tuo tullessaan.

Mä olen vielä kotona hoitovapaalla pikkumiehen kanssa, mutta tammikuussa olen menossa takaisin töihin. Olinkin miettinyt asian niin, että olisi mukavaa olla raskaana jo töihin mennessä. Työvisiitti jäänee noin viiden kuukauden mittaiseksi. Raha on tervetullut, kotihoidontuella en olisi kauempaa pärjännyt.

Johan tässä tätä tekstiä taas onkin, palataan ja tarrasukkia meille kaikille!

Äippä2010
rv 4+5

Takaisin