Heinäkuun hikoilut!

Tänään 39+4 eikä mitään synnytystä ennakoivaa oireilua, paitsi eilen oli ehkä yks supistus. Mua pelottaa synnytys niin paljon että toisaalta oon ihan tyytyväinen kun mitään ei tapahdu mut toisaalta haluaisin vaan että se ois ohi.

Ei täälläkään mitään kummallisempaa...supistelee joo mutta niin on supistellut jo monta kuukautta nii ei mitään muutosta asiassa.
Alkaa olemaan jo kyllä niin turhautunut olo...olin ajatellut että vauva vois syntyä nyt viikonloppuna mutta taitaa olla toive ajattelua.

On niin väsynyt olokin ku taas nukkunut klo 1-5 ja sit ylös ku ei saa enään unta...Onneksi on netflix :)

Täälläkin yks turhautunut odottelija. Kävin eilen vyöhyketerapiassa ja terapeutti meinas ettei ihan tänä vkl mut ei tarvi kahta tai kolmea vkoa kuitenkaan enää odotella. Meen varmaan huomenna uuteen käsittelyyn.
Esikoisen hoitomahdollisuudet pienenee ens viikolla ja äitini meinasi hakea sen alkuviikosta taas kotikunnalleni, noin 400km päähän. Näin saisin levätä ja saatais rauhassa lähteä synnyttämään ilman hässäkkää hoitojutuista. Ajatus kuulostaa kyllä hyvältä mutta en kestä sitä ikävää. Me ollaan esikoistytön kanssa niin kiinni toisissamme

Mä odottelen lähinnä jalat ristissä sektio päivää :-D tosin kanavaa oli 2 cm jäljellä ja pehmeä plus olin sormelle auki, eli ei nyt mitään radikaalia luulisi tapahtuvan.

Täällä kans yhtenä palana..juhlien viikonloppu. Nytki pitäis jo olla menossa rippijuhliin.
Selkä on juilinu viikon ..ja peräkukamia on tullu sen myötä.ihanaa..onneks ei kipeitä..

Supistelee mutta ei kipeitä mutt iltaisin on ollu väh menkkamaista tunnetta. Että ei kans mitää suurempia tuntemuksia.
Streptokokki oli positiivinen että sairaalaan lähetää heti kun vedet menee..että saadaa antibiootit sitte ..

Rv 37+4

Ei niin mitään tuntemuksia. Mut turhautumista ja kaikenlaisia vaivoja on sitäki enemmän. Oon koko raskausajan liikkunu tosi paljon, käynyt salilla ja lenkkeillyt, mutta nyt kaikki liikunta on jäänyt. Jalkapohjat on sairaan kipeät, varmaan tämän painon lisääntymisen takia, enkä siksi pysty edes postilaatikolle kävelemään ilman tuskia. Olo voisi olla henkisesti vähän keveämpi kun pääsisi edes pienelle kävelylle aivoja lepuuttamaan. :/

Eli kuten monella muullakin täällä, ei minullakaan ole juuri positiivisia ajatuksia. :D Tahtoisin vain jo vauvan syliin ja pikku hiljaa oman kehon ja liikkumisen normaalille tasolle.

Nyt rv 38+6.

Täälläkään ei oo ollut minkäänlaisia tuntemuksia ja tänään jo 39+4. Joskus aiemmin oli pari kertaa hetkittäistä menkkamaista jomotusta ja joskus (harvoin) ikäviä vihlaisuja jossain tuolla alhaalla, mut siinäpä se. Olo on kyllä muuten ihan hyvä ja nytkin oon just salille menossa, mutta kyllähän tää odottelu vähän turhauttavaa on. Mä oon jotenkin koko ajan ajatellut, että tulis viimeistään laskettuna, mut tuskin tulee. Blaah!

38+2 ja oisin valmis synnyttämään tasan kahden viikon päästä sunnuntaina! Jos ei vauva tulevalla viikolla synny niin toivon tosiaan, että mennään ohi lasketun, pääsee mies parhaiten mukaan. Olo on toistaiseksi ihan ok, kaikki kunnossa, joten sen puoleen ei ole kiirettä. Toki kolottaa aina johonkin, mutta mulla ei nyt ole kiire synnyttämään, taidan olla poikkeus! Mieli ehtii varmasti muuttua kahden viikon aikana ja tilanteet voi muuttua. Mitään merkkejä ei ole kyllä vielä ollut näkyvissä, vaikka sehän ei mitään tarkoita.

Me päätettiin lähtä pariksi yöksi vielä reissuun eli ei ainakaan tartte nyt muutamaan päivään vauvan syntyä! Keskiciikkona sit synnytyssairaalaan se painoarvio aika niin sit saa tulla ☺ päätettiin että kun ei varmaan kohta pääse enää mihinkään miehen loman aikana lomalle kun vauva tulee niin käydään nyt vielä kun oon yhtenä kappaleena :D

Täällä 40+1 tänään ja alkaa kärsivällisyys loppua... aika kuluu niin hitaasti. Haluisin jo vauvan syliin. Muutama päivä menty ilman synnytykseen viittaavia oireita ja käynnistykseen joutuminen alkanut pelottaa :(

Mulla kakkonen syntyi 41+3, eikä mulla ollut juuri mitään merkkejä, että ikinä syntyisi. Yhtenä päivänä oli ollut supistuksia, mutta olin kanssa ihan varma, että käynnistykseen menee. Neuvolastakin jo ohjattiin soittamaan yliaikaiskontrollia, mutta kun soitin sinne, niin sanottiin, että soita vasta 41+5. Kätilö vaan totesi, että ei vielä kannata aikaa varata, kun tässä on monta hyvää päivää aikaa syntyä ennen sitä. Ja niinpä tuo sitten syntyi yhtäkkiä sitten ihan itestään. Jos olisi puolen päivän aikaan sanottu, että puoliltaöin mulla on vauva sylissä, en olisi uskonut. Tsemppiä loppuun, eikä sitä käynnistystäkään kannata liikaa stressata, kun vielä tosiaan on se monta hyvää päivää aikaa syntyä ennen sitä! :)

Mulla kans tiistaina ultra rv38+2 sairaalassa, ja kovasti toivon myös että sais käynnistyslupaa ens viikolle. Alkaa tuntuun jo tää raskaus tuon taaperon kanssa, ja tosiaan iso pelko että vauva on taas suuri :S

Käynnistettiinkö sulla esikoinen ennen laskettua? Oliko siis tiedossa että iso tulossa?
Saitko käynnistys aikaa? ☺

Tavallaan :D kahden viikon päästä kontrolli-aika, jossa todennäköisesti käynnistetään, silloin rv40+2. Paino-arvio oli nyt 3490g ja jos 200g tulee viikossa, niin iso tulis jos antais taas sinne rv42 mennä.

Ja lääkäri oli aivan mahtava, tuntui että oli ihan aidosti kiinnostunut kuulemaan miltä tuntuu ajatus isosta vauvasta ja synnytyspelosta. Sanoin kuitenkin tulevani nyt perjantaina synnyttämään, niin hän totesi että tuu vasta illalla kun hänen vuoro alkaa :D kovin mielelläni hänen kanssaan synnytyksen kävisinkin läpi.

Paikat oli eilisistä tiukoista supistuksita auennut 2cm, mutta kanavaa oli saman verran vielä.

Eli, tänään tiedossa: nännien ja vyöhyketerapiapisteiden hieromista sekä iltajumppaa ;) ja huomenna akupunktioon doulan käsittelyyn. Operaatio pimu pihalle voi alkaa! :D

Ugh. Olen puhunut tältä erää :D tsemppiä kaikille tuskasteleville ja sulle Emppaa huomiselle käynnille! :)

Muokattu viimeksi:
Tavallaan :D kahden viikon päästä kontrolli-aika, jossa todennäköisesti käynnistetään, silloin rv39+2. Paino-arvio oli nyt 3490g ja jos 200g tulee viikossa, niin iso tulis jos antais taas sinne rv42 mennä.

Ja lääkäri oli aivan mahtava, tuntui että oli ihan aidosti kiinnostunut kuulemaan miltä tuntuu ajatus isosta vauvasta ja synnytyspelosta. Sanoin kuitenkin tulevani nyt perjantaina synnyttämään, niin hän totesi että tuu vasta illalla kun hänen vuoro alkaa :D kovin mielelläni hänen kanssaan synnytyksen kävisinkin läpi.

Paikat oli eilisistä tiukoista supistuksita auennut 2cm, mutta kanavaa oli saman verran vielä.

Eli, tänään tiedossa: nännien ja vyöhyketerapiapisteiden hieromista sekä iltajumppaa ;) ja huomenna akupunktioon doulan käsittelyyn. Operaatio pimu pihalle voi alkaa! :D

Ugh. Olen puhunut tältä erää :D tsemppiä kaikille tuskasteleville ja sulle Emppaa huomiselle käynnille! :)
Noniin! Saapa nähä mitä mulle huomenna sanotaan. :D ja kuin iso jo on kun sillon 30.6 painoarvio oli jo 3.4kg :D

Tavallaan :D kahden viikon päästä kontrolli-aika, jossa todennäköisesti käynnistetään, silloin rv40+2. Paino-arvio oli nyt 3490g ja jos 200g tulee viikossa, niin iso tulis jos antais taas sinne rv42 mennä.

Ei käynnistetty muakaan. Mutta ens keskiciikkona käynnistys jos ei sitä ennen oo itestään syntynyt :)

Oi hienoa! :) paljonko oli paino-arvio? Sitten vaan nännejä hieromaan, sain niillä hyvät supistukset illalla ;) harmi vaan että laantu heti kun meni nukkumaan...

Ei käynnistetty muakaan. Mutta ens keskiciikkona käynnistys jos ei sitä ennen oo itestään syntynyt :)
Ohoh :-o onpa ihme et ei käynnistetty vaikka kesäkuun lopussa ollu ton kokoinen arvio... Mulla nyt rv 39+5 menossa ja paino arvio oli 3,5 kg ja huomenna aletaan käynnistään... Vähän kyl jänskättää... Pitää siivota tänään ja saunoa vielä :-)

Ohoh :-o onpa ihme et ei käynnistetty vaikka kesäkuun lopussa ollu ton kokoinen arvio... Mulla nyt rv 39+5 menossa ja paino arvio oli 3,5 kg ja huomenna aletaan käynnistään... Vähän kyl jänskättää... Pitää siivota tänään ja saunoa vielä :-)
Joo minäkin kyl ootin et ne olis käynnistänyt. Vaan ei paikat ollu tarpeeksi auki että ois ballongilla voinut käynnistää ja sano että annetaan viikon kasvaa ( eli sillon painoarvio on jo yli 4kg) niin jos sais ballongilla sit käynnistettyä. :) toisaalta nyt kiva et tietää et sillon viimeistään alkaa tapahtuun!

Lääkärit vaan sanoo että kyllä se tämäkin mahtuu tulemaan hyvin alakautta vaikka iso onkin koska esikoinenkin oli iso :D ja esikoisen syntymä meni hyvin ja pieni repeämä vaan tuli.

Takaisin