Heinäkuun hikoilut!

Tsemppiä S_uski ja toivottavasti vältytte lisäharmeilta! Uskoisin, että sulle kyllä suositellaan rokotetta jatkoa varten, mutta luulisi lääkärin ottavan sen puheeksi sun kanssa.
 
Onneksi torstaina menen tyksiin niin voin sieltä vielä kysyä rokotteesta. Kieltämättä en ois uskonut että voi käydä tälläinen tuuri :-D no mutta pääasia että nyt hoidetaan tilannetta ja itellä ihan hyvä fiilis kaikesta huolimatta.
 
Kylläpä voikin sattu S_uski! Mitä lääkitystä tuohon vesirokkoon voi ennalta ottaa? En oo kuullukaan?
 
Tsemppiä vesirokko asioihin.

Täällä väsymys ja ketutus. Ultrassa tänään vauva pikkanen tirriäinen vain 2419g rv 36+4. Sain kontrolli ajan rv 38 ja sit käynnistetään jos ei oo kasvanut heidän mielestään tarpeeks. Ensin pelottelevat isolla vauvalla radin takia ja sit onki alakäyrällä kasvamassa. Liekkö liikaa dietannu sokereiden takia... no pääasia että on kuitenki silmiinnähden terve. Ukko taas tänään ilmas että jos yöllä tulee synnytykseen lähtö ni hän jää pojan kans kotiin. Mitään appivanhempia herätetä yöllä.
 
Mullaki oli Rv 36ja 2 painoarvio 2252gr. Sain ajan 38+5 kontrolliin. Vatsanympärys oli ihan alakäyrällä. Ainakin jotakin semmosta höpisi en kuitenkaan kaikkia ymmärtänyt mutta hengenhätää ei kuulemma ollut:) rakenneultrassa painoarvio vastasi tarkalleen raskausviikkoja mutta sen jälkeen kasvu vissiin hidastunut ku alakäyrällä mennää nytte ...
 
^Mulla kanssa tuo radi, kun paastoarvo oli vähän yli ja "sokerivauvat" himpun päälle parikiloisia rv 35+. Jos oisin koko ajan syönyt 1800 kalorin mukaan tunnollisesti, ei varmaan ois tuo pari kiloa edes rikki per vauva.
 
Niin ne väittää että lapsi ottaa tarvitsemansa ravinnon äidiltä vaikka äiti ei söisi. Mutta jos kasvu edelleen hidastuu voi virtauksissa olla jotai häikkää. Nyt ei kuitenkaan häikkää niissä ollu kun ei ainakaan asiasta sanonu. Kroppa alkaa jo olla kovilla. Kaipaisin hemmottelua, läheisyyttä ja huolenpitoa. Tuntuu että yksin on selvittävä ja seinät kaatuu päälle. Niinku tuoki ultrakäynti vie kaikki voimat vaikka nukuin ihan hyvin viime yön. Nyt väsyttää
 
Jaksamista Luckylle :Heartred kuulostaapa turhauttavalta miehesi asenne :/ oliko hän uä käynnillä mukana?

Meillä mies on keskittynyt yhä enemmän työntekoon mitä lähemmäs uuden vauvan syntymä tulee. Joten täälläkin tuttua tuo läheisyyden ja hellyyden kaipuu :sad001
 
Lucky87 oispa kurjaa joutua yksin lähtee sairaalaan synnyttää :sad001
 
Lucky87 saanko kysyä oliko miehesi samanlainen esikoisen odotusaikana, vai onko käytösmalli nyt ihan uusi tässä raskaudessa? Mulla tuleehan mieleen esikoisen isä, jonka kanssa erosimme raskausaikana. Ymmärrän hyvin mitä käyt läpi! :Heartred


Mun mies on kans tehnyt paljon töitä kevään ja alkukesän. Nyt onneksi pystyy himmaamaan kun Suomi seisoo heinäkuun... Tarkoitus ois jäädä isyyslomallekin heti kun vauva syntyy.
 
Kylläpä voikin sattu S_uski! Mitä lääkitystä tuohon vesirokkoon voi ennalta ottaa? En oo kuullukaan?
Zoviracia viikon kuuri, pitää aloittaa viikko lapsen ekoista rakkuloista. Tiedä sitten kuinka hyvin suojaa mua ja vauvaa mutta toivottavasti riittävästi.
 
Tsemppiä vesirokko asioihin.

Täällä väsymys ja ketutus. Ultrassa tänään vauva pikkanen tirriäinen vain 2419g rv 36+4. Sain kontrolli ajan rv 38 ja sit käynnistetään jos ei oo kasvanut heidän mielestään tarpeeks. Ensin pelottelevat isolla vauvalla radin takia ja sit onki alakäyrällä kasvamassa. Liekkö liikaa dietannu sokereiden takia... no pääasia että on kuitenki silmiinnähden terve. Ukko taas tänään ilmas että jos yöllä tulee synnytykseen lähtö ni hän jää pojan kans kotiin. Mitään appivanhempia herätetä yöllä.
Siis onko 2,4 kg alakäyrillä? Ja liian pieni? Mulla oli nuilla viikoilla painoarvio 2,5 kg ja sano et normaalin kokoinen ja mulla on radi todettu kans ja olen kyllä herkutellutkin vaikka on radi mut olen kyllä aika paljon pystynyt harrastamaan liikuntaa raskauden aikana. Sain kontrolli käynnin rv 39+4 et miten kasvanu, veikkas et syntymäpaino olis 3,5 kg molemmin puolin... Näköjään on lääkäreillä näkemyseroja :-)
 
Muokattu viimeksi:
Magnolia, täällä onneksi mies kuitenkin pystynyt katsomaan esikoista jos olen halunnut lähteä liikkumaan tai nukkua päiväunet :) kahdenkeskinen aika kuitenkin kärsinyt aika merkittävästi noiden ylitöiden vuoksi, joita hän halunnut tehdä jotta pärjätään paremmin kun jäin töistä äitiyslomalle. Odotankin jo kovasti että vauva syntyisi niin edessä on yhteistä aikaa kun mies pitää isyysvapaat ja kesälomat :) olen myös heikkoina hetkinä itkua tihrustaen kertonut miehelle kuinka paljon kaipaan läheisyyttä ja kahdenkeskistä aikaa. No hän ymmärtää kyllä.. Mutta vaikuttaa jotenkin että hän käsittelee tulevaa muutosta uppoutumalla töihin nyt kun se on vielä mahdollista.

Kahdenkeskistä aikaa onkin sitten ehkä vasta vuodenvaihteen jälkeen luvassa seuraavan kerran kun ehkä raaskii 6kk jättää jo pariksi tunniksi hoitoon :)
 
Mun mies kans tekee hirveesti töitä et voi olla kotona kun vauva tulee kun on yksityisyrittäjä. Ei oikeen isyysvapaa onnistu... onneks luultavasti voi olla kuitenkin alussa kotona ainakin suurimman osan ajasta. . .
 
Täällä jännättää joutuuko käynnistykseen radin takia. Samalla myös mietityttää miten mies kerkeää mukaan... hänen töistään on noin 200km sairaalaan ja jos käynnistys kestää pitkään, niin ei välttämättä ole mukana :s Ei kuitenkaan pysty olemaan töistä poissa montaa päivää, jos ei ala mitään heti tapahtua.
Jospa hän syntyisi vaikka viikonloppuna :Heartred nyt rv 39+2.
 
Täällä jännättää joutuuko käynnistykseen radin takia. Samalla myös mietityttää miten mies kerkeää mukaan... hänen töistään on noin 200km sairaalaan ja jos käynnistys kestää pitkään, niin ei välttämättä ole mukana :s Ei kuitenkaan pysty olemaan töistä poissa montaa päivää, jos ei ala mitään heti tapahtua.
Jospa hän syntyisi vaikka viikonloppuna :Heartred nyt rv 39+2.
Onko sulla pahakin radi jos sen takia käynnistetään?
 
Salmiakki: ei ole ollut yhdessäkään neuvolassa eikä uä:ssä mukana. Viimeks olis päässy mutta en antanut ottaa poikaa mukaan ni jäi sit ennemmin kotia.
Juu töitä ja muuta tekemistä kyllä riittää.

Popcorn: kaveri kyllä sano että kyllä sitä yksinkin pärjää synnytyksessä jos ei hyvin kauaa tartte olla... mut olis se ollu kiva jos siinä olis ollu se tukihenkilö mukana.

Magnolia: mies käytti alkoa aika usein esikoisen odotuksen aikaan ja mutta oli kyllä loppuraskaudessa enemmän mukana, silitteli masua jne. Samoin neuvolat ja 1 ultra. Synnytyksessä myös mukana. Nyt ei juo sellasia kännejä eikä oo sellasia riitoja ku Esikon odotuksen aikaa mutta ei myöskään ole ollut kovin kiinnostunut vauvasta tai ultrista ja esim. Sano ettei yöllä soitella appivanhempia synnytykseen mukaan kun hän jää kotiin. Eli ei tunnu kovin hinku olla mukana synnytyksessäkään. Ja kun on minulle osoittanut mielenkiintonsa niin oon kyllä ahkerasti kysellyt toisia tukihenkilöiksi koska en viiti ees kysyä ukkoa enää mukaan ku tota mieltä on asioista. Tai sitten lähen yksin. Nytkin täällä koko päivän ollu tosi väsyny ja oksennus kurkussa ni ukko vaan lähtee pois pojan kans toisin ku olisin odottanut että olis ees ollu läsnä, hieronu selkää johon koskee tms. Tai ees kysyny voiko jotenki olla avuksi. Yksinään täällä nyt sängyssä kieriskelen vitutuksen ja huonon olon kans.
Juu ei mun mies jää millekään isyyslomalle. Samapa tuo ja parempi oliski että olis töissä. Kun ei apua kuitenkaan saa. Turha sit kuvitella sen multa saavan yhtään mitää takas ku käyttäytyy itse niin vittumaisesti mua kohtaan. Jos itsellä olisi parempi olla ni kyllä osaisin varmasti ajatella asiat realistisemmin enkä ottais niin vakavasti mut nyt on sellanen olo että vaikka taju menisi niin ukko tuskin sormeaan liikauttaisi.

Deisel_87: näkyy olevan eroja. En mä tiedä mut sen kuvan se anto mulle että pikkanen on viikkoihin nähden... eikä kerkee ees esikoisen kokoiseksi kasvaa. Kasvun tarkistus että jos onki virtauksissa häikkää jos kasvu pysähtynyt ni sitten käynnistävät. Kummallista. Esikko oli syntyessään 3710g.

Salmiakki: täällä ei kyllä mies ajattele että pärjättäisi paremmin kun olen äitiyslomalla vaan lähinnä laittaa rahaa säästöön jos ja kun asuntolainan korot nousee että pystyy sitten itse maksaa omaa osuuttaan lainasta... Itse keskeinen ihminen kun on... mitään ei anna omistaan mutta vaatii toisilta sit. :D

Kultsimurunen: tsemppiä käynnistykseen. Kaverilla käynnistettiin liian ison sokeri vauvan takia ja oliki just sen 3 kg tirriäinen että se siitä käynnistyksen kiireellisyydestä. :D

Voisikohan tämä mamma ajatella ees nyt jotai positiivista. Kirjoituksen laatu on melko negatiivinen ja kohdistuu nimenomaan mieheeni. Mut yöllä valvoskellessa kuulin ihan ku olis koira hypännyt sohvalta alas. Se ei saisi siellä olla. Menin kattoo ni pikku siiri neitiä ei näkyny missään. Ei ees omalla paikalla. No Alko sellanen tuhina kuulua ku siirillä tapana hymyillä hampaat irvessä kun se on hirmu tyytyväinen. Siiri istu pyykinpesukoneen takana kylppärin oven eessä matolla. Ihan kuin olis ollu piilossa jotakin. Se oli niin pieni ja söpö siinä. Mitähän lie hupattanu. :D sit on ihana ku tää masukki taas liikkuu ihan hurjana tuolla. Välillä sillä oli joku viikon hiljaisempi väli ettei niin paljon temunnu.
 
Salmiakki: ei ole ollut yhdessäkään neuvolassa eikä uä:ssä mukana. Viimeks olis päässy mutta en antanut ottaa poikaa mukaan ni jäi sit ennemmin kotia.
Juu töitä ja muuta tekemistä kyllä riittää.

Popcorn: kaveri kyllä sano että kyllä sitä yksinkin pärjää synnytyksessä jos ei hyvin kauaa tartte olla... mut olis se ollu kiva jos siinä olis ollu se tukihenkilö mukana.

Magnolia: mies käytti alkoa aika usein esikoisen odotuksen aikaan ja mutta oli kyllä loppuraskaudessa enemmän mukana, silitteli masua jne. Samoin neuvolat ja 1 ultra. Synnytyksessä myös mukana. Nyt ei juo sellasia kännejä eikä oo sellasia riitoja ku Esikon odotuksen aikaa mutta ei myöskään ole ollut kovin kiinnostunut vauvasta tai ultrista ja esim. Sano ettei yöllä soitella appivanhempia synnytykseen mukaan kun hän jää kotiin. Eli ei tunnu kovin hinku olla mukana synnytyksessäkään. Ja kun on minulle osoittanut mielenkiintonsa niin oon kyllä ahkerasti kysellyt toisia tukihenkilöiksi koska en viiti ees kysyä ukkoa enää mukaan ku tota mieltä on asioista. Tai sitten lähen yksin. Nytkin täällä koko päivän ollu tosi väsyny ja oksennus kurkussa ni ukko vaan lähtee pois pojan kans toisin ku olisin odottanut että olis ees ollu läsnä, hieronu selkää johon koskee tms. Tai ees kysyny voiko jotenki olla avuksi. Yksinään täällä nyt sängyssä kieriskelen vitutuksen ja huonon olon kans.
Juu ei mun mies jää millekään isyyslomalle. Samapa tuo ja parempi oliski että olis töissä. Kun ei apua kuitenkaan saa. Turha sit kuvitella sen multa saavan yhtään mitää takas ku käyttäytyy itse niin vittumaisesti mua kohtaan. Jos itsellä olisi parempi olla ni kyllä osaisin varmasti ajatella asiat realistisemmin enkä ottais niin vakavasti mut nyt on sellanen olo että vaikka taju menisi niin ukko tuskin sormeaan liikauttaisi.

Pakko sanoa, että tollasessa tilanteessa realismia on se, että sun mies kohtelee sua huonosti. Voimia, toivottavasti tilanne paranee.
 
Moikka!

Vai oli sulla matalalla ne arvot S_uski. Harmi mutta uskon että hyvin pärjäätte nyt. Ota se rokote.sekään ei sata % suojaa mutt pienentää oireita ..aikuisena sairastettu rokko on aika kovaa laatua.

Voi noita miehiä..tunnistan vähän samaan. Omanikin on yksityisyrittäjä ja osan viikkoa kaukana satojen kilsojen päässä. Ei se auta kun sitkutella ajatt kun on poissa.

Itellä alkoi eilen ihan jäätävä selkäsärky. En tiedä mitä se on..mielestäni en oo venäyttänyt tai muutakaa.varmaan laskeutunut ja painaa hermoon koska maates helpottaa..pissänäytteen vein varuuksi. Toki tuli vähä sunnuntaina jumalan armosta :wink harrastettua seksiä ja mietin pehmentääkö se nyt paikkoja tai jotain..mutta ikävää kun ei oikei mitää pysty tekemään. Mutta kun ei etupuolelle supista , ei tule vuotoa tms niin panadolilla vaan kotona. Ja on muuten ihan sairaan turha lääke. Ei minkäänlaista vastetta.

No tätä tää on..ei auta..

Rv 37+0
 
Oishan se mukava, että mies pääsee mukaan synnytykseen tukemaan. Meillä mies kyllä haluaa mukaan, mutta lasketunajan aikaan on isompien lasten leirille kuskaukset ja nyt viikonloppuna niiden haku ym. eli on mahdollista, että joudun yksin matkaan... ja mies tulee jos tai heti kun kerkee. Yksin jos joutuu menemään niin toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Takaisin
Top