Heinäkuun Hemaisevat Hämmästelijät

Heips kaikille!

Kiva kuulla sustaki Pippula!

Makean himosta: kirjoittelin siitä aikaisemminkin jo, että se on ihan järjetöntä nykyään. Laantumisen merkkejä ei näy vaan koko ajan tekee mieli kaikkea hyvää ja niinhän sitä huomaamatta tulee naposteltua illan päälle ihan järkyttäviä määriä. Harkitsin, että otan käyttöön ruokapäiväkirjan, jotta tulisi hieman paremmin vahdittua itseä!

Hikka: Minä en ole tuota hikkailua vielä huomannut. Kaveri kertoi, että se tuntuu jännänä mahan hytkymiseltä, mutta en ole kyllä koskaan vielä sellaista havainnut.

Maha ei oo täällä vielä laskeutunut. Tavallaan sitä toivon, että närästys helpottaisi, mutta taas pelkään kuinka se sitten painaa rakkoa ja muutakin alakertaa. Närästys on muuten nykyään ihan hirveää. Herään monesti yöllä siihen, että on polttava oksennus kurkussa! Rennietä menee paljon ja nyt ostin piimää, jota juon aina ruuan päälle. Pientä helpotusta tuntuu se tuovan.

Sairaalakassin pakkaamista en ole vielä edes miettinyt, joskin sisältöä hieman. Pitäisi saada ensin pestyä vauvanvaatteet ja osteltua hoitotavarat. Sen jälkeen ajattelin vasta keskittyä sairaalakassiin. Joskin hieman tuo jännitystä, kun on lukenut lokakuisista jo syntyneistä vaaveista.

Täällä on pikemminkin ummetusta kuin hyvin toimiva vatsa. Todella ärsyttävää, kun menee pari kolme päivääkin väliä kakkoshädän kanssa. Toivotaan, että myös minulle tulee tuo toinen vaihe kun viikkoja tulee vielä muutama lisää kasaan.

Minulla sama juttu kuin Hanimamilla, että ukosta olen nykyään ihan älyttömän huolissaan. Täytyy tosiaan hillitä välillä itseään, ettei ole jatkuvasti soittelemassa perään. Ukko on muutenkin hieman suurpiirteinen aikatauluissaan ja voi jäädä matkalla aina juttelemaan yms. tuttujan kanssa ja minä hermoilen kotona missä se taas viipyy.. [:D]

Tunteiden heittelystä: Minulla nuo tunnemyrskyt tuntuvat alkaneen vasta raskauden tässä vaiheessa. Eilen pidättelin itkua katsoessani suurinta pudottajaa [:D] Itku saattaa tulla välillä kurkkuun ihan yhtäkkiä ilman suurempaa syytäkään.

Täältä myös tsempit kaikille, joilla parisuhteessa on möykkyjä tiellä. Mun mielestä Kaika teki ihan oikein, kun laittoi ukon hetkeksi "jäähylle" miettimään tekemisiään. Sovituista jutuista täytyy pitää kiinni. Toivottavasti kaikilla nuo kiemurat kuitenkin selviävät. Minäkin eilen juttelin ukon kanssa vakavasti tuosta alkoholin käytöstä ja ukkokin myönsi, että sitä on nyt aika paljon mennyt. Sanoinkin, että jo elokuun aikana se saa alkaa vähenemään, koska vauvan tultua ei tarvitse enää edes niitä viikonlopun saunakaljoja harrastaa. Ukko oli onneksi samaa mieltä asioista, joten katsotaan nyt kuinka kauas muisti hänellä tässä asiassa pelaa..

Ai niin vielä tuosta sokerirasituksesta. Olen todella ihmetellyt kun teillä kaikilla on tuntunut sellainen olevan ja minulle ei neuvolassa siitä ole puhuttu halaistua sanaa!!

Tulipas taas paljon tekstiä. Mukavaa viikonloppua kaikille ja muistakaahan mammat lepäillä tarpeeksi!

Hoh,
Täällä mennyt koko päivä ihan sohvalla lötköilyksi...
Pitäis lähtee varmaan ukkelin kanssa syömään jonnekkin mut jotenkin ihan rähmänen olo..

Ällötystä täältäkin [:'(] en tiedä mitä söin eilen mut illalla oli vatsa niin sekaisin että täystyhjennys pehvan kautta suoriutui alle 10 sec. Vielä tänä aamunakin oli vatta ihan vetelällä, kai se tästä helpottaa. En oo ees rautaa ottanut nyt pariin päivään. Saas nähä mitä raflas uskaltaa syödä ja tuleeko kiire vessaan.

Nappasin kuvan sairaalavaatteista Onnille, pakko laittaa se tänne [:)]

Mä jatkan lötköömistä ja yritän saada tzempattua itteni sinne ravinteliin lähtemään..

Ruokien pakastuksesta: Tietenkin, minun on pitänyt laittaa ruoka-annoksiakin pakkaseen muttei ole niin paljon tullut tehtyä ruokaa. Leipomuksia aloittelen pikkuhiljaa niin on sitten tarjottavaa niille, jotka vauvaa tulevat katsomaan.

Pahoinvoinnista: Minua alkaa oksettamaan ja vatsassa tuntua tosi, tosi pahalta jos jää jokin ruokailu välistä. Tänään käväisin Lahdessa ja sieltä pois tulo venähti ja ruokailutkin. Noh, hyi hemmetti. En edes osaa kuvailla sitä, mutta jotakin alkuraskauden pahoinvointiin verrattavaa. Yön jälkeen/yöllä myös saattaa närästää etenkin nälän yhteydessä.

Tänään menee lauantai lapsenvahtina..

Heips,

Tuli vaan mieleen tälleen himoaskartelijana että onko kukaan muu ajatellut tehdä itse vauvakirjaa/albumia? Skräpaten tai jotenkin muuten... Mulla jo sormet valtavasti syyhyää sellaista tekemään kun valmiissa kirjoissa on jotenkin ns turhaa tietoa ja omituisia juttuja niin aattelin et itsetehtynä sais just sellaisen mitä haluaa [:)]

Ihanaa kun on välillä vähän viileämpi ilma. Lupasivat kylläkin, että taas ensi viikolla ois tulossa ennätys kuumat ilmat taas läkähdytään ja voidaan huonosti. Raskaana olo alkaa oleen aika raskasta ja odotan jo kovasti synnytyksen käynnistymistä. Noin kuusi viikkoa vielä pitäisi jaksaa. Ei voi oikein tehdä mitään, kun alkaa tuleen huono olo. Liitoskivut ovat kovat ja on välillä vaikeata liikkua tai tehdä yhtään mitään. No melkein lepäillessä on mennyt tämän raskauden kanssa.
No pääasia, että muuten raskaus menee hyvin ja vauva voi hyvin. 

Hyvää yötä [:D]

En oo mitää aatellu pakastaa.. en leipomuksia enkä ruokaa... Meillä onneks mies kokkailee ihan mielellänsä ja mä nyt pärjään päivän vaikka muroilla tai leivällä, että en aatellu asiasta mitää stressiä ottaa. Ne, jotka vauvaa tulee kotiin kattomaan, saa luvan tuoda itte omat pullansa tai vastaavansa, jos jotain herkkuja haluavat. Luulen kyl, et äitini ja mummini roudaavat mukanansa sitten jotain syötävää mulle [:D]

Vauvakirjasta, ajattelin kattoa mitä saan babyshowereilta ja sitten mietin enempi tota asiaa.. Ku luulen, että kaveri on ottanu sydänasiakseen hoitaa kaikki mahdolliset ja mahdottomatki asiat sinne [;)] Toivon vaa, että se ei tuhlaa mitää omaisuuksia ku innostuu kunnolla [;)] En vaa tosiaan kauheesti mitää uskalla hankkia ennen niitä hippaloita, ku ei tiiä yhtää mitä sieltä saa käteensä[:)]

Öööö...no kun ei ole vielä aamukaan, niin ei voi sanoa huomenta [:-]

Täällä yksi uneton KeskiPohjanmaalla... Mies on siellä äijien hömpötyksissä, noh,ei se mua valvota... Nukuin tuossa kolmisen tuntia, ja havahduin ettei mun esikoinen ole vielä kotiutunut.Koitin soitella pojalle(jonka siis piti tulla kotiin klo.01.00 mennessä) Puhelin Kiinni! Arvatkaas onko tämä mamma huolissaan!! *Mietin kuumeisesti mitä rangaistusta käytän* Ja Jos tuo vekara on keksinyt olla mukamas niinkin "ovela" että on soittanut ja kysynyt isältään (joka on huppelissa) luvan yökyläilyyn, ja eivät ole siittä minulle ilmoitellut, ei kunnian kukko laula kummallekkaan!!![:@][>:]
Molemmat tietää että olen varmana huolissani,enkä 99% nuku loppu yönä....ja mitäs jos oikeesti onkin tapahtunut jotakin?!!

Menenpäs jääkaapille, jos jotakin pientä....

Huomenta!

jostain syystä nukuin peräti 7tuntia putkeen[:D][:D], en valita!!!

Mamma kui poika?????

Mäkään en ajatellu mitään kummallista pakastella, mussa ei jotenkin asu sitä sellasta pakastaja-elviä[:D].
Pakkanen täynnä kyllä, mutta aina unohdan kaiken sinne ja olen huomannut että kyllä ne sinnekin vanhentuu...

Vauvakirja
mä ostan jonkun valmiin ja sinne liimailen ja tekstailen. Mäkin olen kova askartelemaan-paskartelemaan, mutta jotenkin useanvuoden projektit aina jää... joten otan sellasen valmiin minne voin laittaa tietoja kun muistan [;)]

hikka kovasti on hikkaa, tuntuu että kokoajan. mulla se tuntuu välillä ihan kunnolla ja masu pomppii lujaakin, mut useimmiten se on vaan semmonen elohiiren oloinen pieni fiilis jossain tuolla virtsarakon tienoilla.

Tänään ystävät pyysivät linnanmäkeen, saas nähä...

eilen jäi makkari sitten tekemättä, kun innostuin pyykkisavottaan ja keittiön kaappeja jynssäämään. huomasin ettei jostain syystä taivu ihan niitä alimpia ja syvinpiä kaappeja pesemään. Onneksi on pieni ja avulias poika jonka iskin aina hankalaan paikkaan. Ja kuulkaa, voi kuinka ylpeä pieni voi olla itsestään kun pystyi tekemään jotain tärkeää ja ennenkaikkea jotain sellaista mihin muu perhe ei kykene. Poika kasvoi silmissä pituutta kun kehasin suorituksesta[:D][:D][:D]

Kelit Juu, kyllä täälläkin eilen kirottiin ja itkettiin kun sää ilmoituksia katteltiin[:@][:@][:@]
Ei voi olla että jatkuvat mahdollisesti syyskuuhun!!!!!
Mä aloin jo kierrättääkin ahkerammin ja tekemään enemmän kasvisruokaa jos se vaik pika-auttas tohon ilamstonlämpenemiseen.[&:][8D]

Pojat vielä nukkuu joten naatiskelen hetken omasta olosta:)
Sunnuntain jatkoja...

P.S Alle 7viikkoa enään, HUI!!

Huomenta!

Minneen myöskään tee vauvakirjaa- kun on tuolla joitain ukonlta ylijääneitä nostalgisia kirjasia, joihin sitten täytellään tämän vaavin tiedot.

Mamma- Kuis iso ja pieni mies?
Nyt jumankauta loppu tommonen! Ei noin saa tehdä ikuna! Siis että laittaa puhelimen kiinni, eikä ilmoita mitään!! ....taitaa olla tulossa aikamoiset rangaistukset nuorelle herralle...

Hikka on täälläkin säännöllinen.

PojanÄitihän se on ahkera ja poika kans! *nostaa hattua*
Meikäläinen ei kyllä jaksa mitään.

Minzkuli- Kuin sussa riittää tota virtaa noin touhuta kaikkea??

RUOISTA: En mitään erityistä tee pakkaseen, tosin ainahan siellä jotain on pakastettuna, mutta mies saa tehdä ruokia, jos en itse ehdi/jaksa ja vieraita, jos tulee, saavat itse baakkelssinsa tuoda. Itseasiassa meillä on kyllä kaveripiirissä tapanakin kahvittelujen yhteydessä tuoda tullessa jotain..
Ja onhan tuo anoppi ja mun äiti tuloillaan tänne lasketun ajan lähistöllä, joten eipä minun tai ukkelin tarvitse stressata poikien tai kenenkään ruokahuollosta.

Täällä pojat lähtevät tänään isällensä ja huomenna ukkeli ottaa suuntiman kohto Pohojanmaata, joten saan olla ihan rauhassa. Ja voin kuulkaa sanoa, että tulee tarpeeseen!! Ukko ehdotteli, että josko sitten lähtisin mukaan, ettei tarvi musta hänen huolehtia...onneksi tajusi, että mua ei TODELLAKAAN innosta lähteä väsymään, itkemään ja kiukuttelemaan anoppilaan ja isoanoppilaan[:D].
Eli seuraavat päivät tämä akka meinaa maata, maata, levätä, lukea, nukkua, kirjoitella päiväkirjaa ja pikkasen jos vielä lepäisi.

KELEISTÄ: No jos mä saisin päätää, niin nyt alkais sellaiset suht lämpimät ajat, ei siis mitään hulluja helteitä...ja sitten syyskuussa, kun synnytys olis ohi, sais tulla muutamana päivänä kauniita kuumia iltoja- sais istua terassilla ja nauttia juustoja, viiniä, suklaata, sushia jne. surutta ja rauhassa nautiskellen[8D][8D].

No mutta aamusuihkuun ja aamupalan tekoon suuntaa hän!

Eka hyvät uutiset... Eilen oltiin päivä Tallinnassa miehen kaa ja oli oikein ihanaa[:)]

Sitten huonot uutiset: Vaikka eilen ei mitää hellettä ollut ja hyvin syönyt/juonut aamulla kun poika vietiin kaverille hoitoon, niin silti tuli huono olo, että piti huoltoasemalle pysähtyy oksentamaan :(
Oli kipuja taas, mutta onneksi pystyin nauttii matkasta ja hyvästä buffetista. Nyt sitten taas vähä aika sitten oksensin limaa yms ja maha jumalottaman kipee. Poika vaatii koko ajan huomioo ja tekee sitten kaikkensa hyvällä ja pahalla tavalla että saa huomion. Mies tulee 13 jälkeen töistä.
Mä en vaa jaksa enää tätä raskautta. Potkut ja muut liikkeet sattuu muhun+masentaa vaa. Juu siunattu tila ja on ihmisiä jotka toivovat lasta, mutta eivät saa ja mä vaa valitan... Mutta mä en vaa jaksa tätä[:(][:(]

Huomenta,
Kaika En voinut nauramatta tota sun viimeistä kommenttia lukea.
Just eilen ukolleni manasin että kun nyytti on pihalla ja mä pääsen sairaalasta niin sä haet mulle stoccan herkusta satasella juustoja ja alkosta pullollisen kunnon punkkua ja mä istun ja nautin koko rahan edestä [:D]

Onko muut huomanneet samaa että virtaa kaiken tekemiseen kyllä riittäis mutta sitten kun oikeasti alkaa jotain tekemään niin hetken päästä tuntuu et on jotenkin ihan poikki ja joutuu jättämään homman siihen ja ottaa kunnon välikuolema. Välillä tuntuu et niitä puolivalmiita asioita lojuu pitkin kämppää. No onneksi tässä ei oo muuta ku aikaa pikkuhiljaa puuhastella.

Meillä pitäis pimun tulla tänään kotiin. Ei niin kovin yllättävä että äitinsä ei oo taaskaan mitään ilmoittanut koska on tyttöä tuomassa. Saa taas koko päivän päivystää ruokien kanssa että koskakohan hän suvaitsis neidin tuoda kotiin kun on ajankohta mikä hyvänsä ni nälkäinen mukula sieltä tulee joka tapauksessa. Sanoinkin eilen ukolle et luottavaisemmin mielin mä laitoin likan viikoksi leirille kun mitä nyt viikoksi äidillensä. Äitinsä ilmoitti hakiessaan että hän joutuu muutaman päivän tekemään töitä vaikka pimu siellä onkin. Kuulin vasta näiden työpäivien jälkeen että pimu 7 v ja hänen isosiskopuoli 12 v oli ollu kahdestaan koko päivän!!!! [:@] Siis ei mitenkään normi työpäivää 7-8 h vaan koko päivän. Äiti oli lähteny 9 aikaan aamulla, "isäpuoli" oli jossain vaiheessa käynyt hakemassa polkupyörän ja kotiin vanhemmat oli tullu puol 10 jälkeen illalla. Helv***i että mulla kiehu, Eihän nyt 12 v voi jättää vastuuseen pikkusiskostaan koko päiväksi. Onneksi ukko soitti niille joskus 13 aikaan et ootteko syöny ja siihen mennessä oli kuulemma syöty vasta aamupala... No morjens sanon mä [>:] Välillä tuntuu et sillä naisella ei oo päässä muuta ku tukka ja meikit, mitä järkeä on edes ottaa lastaan sinne jos ei meinaa lapsensa kanssa sit edes olla, ei luulis että ois ollut vaikeaa järjestää niitä 2 päivää vapaaksi töistä kun hän on koko kesän aikana omia viikonloppujaan luukuunottamatta pitänyt lastaan tämän YHDEN ylimääräisen viikon. Pimulla on kuitenkin ollut 12 viikkoa kesälomaa josta siis 11 viikkoa me ollaan kehitelty ohjelmaa ja ihmetelty et millä selvitään... AAArrgh..

Sori tästä aamuavautumisesta..

Isäntä saapui klo.4.30 ja pojastaan ei ollut kuullut mitään....Poika saapui klo.11.00, oli nukahtanut kaverin soffalle. (Nuoren neidin) Hmmm [:D] Puhelin oli sammunut vahingossa(jonka kyllä uskon, kun siinä ollut hämminkiä,näytössäkin joku vipa) Ensin pidettiin saarna ilmoittelusta kotiin ja jatkamme, kun herra saapuu kirkosta [:D]Siis oikeesti mua naurattaa. [;)][:)] Mutta täytyypi pitää kunnon puhuttelu nyt, ja antaa ehkäsyt...*koitan olla vakavana*.
Nimim.itsekkin joskus ollut 15v ja Aivan kamala [;)] Mutta nyt olen ÄITI

Mammaliina: Voimia sinne! Samaistun tuohon raskauteen voipumiseen. Alan olla aivan puhki, kun en saa nukuttua kunnolla tai tehtyä mitään, kun vaan väsyttää. Ei millään viitsisi aamuisin nousta ylös. Huolestuttaa tämä mieliala vähäsen, koska olen masennuslääkitystäni pienentänyt koko raskauden ajan... Nyt olen alkanut pelätä vauvan syntymää ja etten osaakaan hoitaa pikkuista. Muutenkin hormonit taitavat aiheuttaa pelkotiloja, esim. että jotain sattuu mulle tai miehelle tai vauvalle. Välillä toivon raskauden jo päättyvän, mutta toisinaan taas en haluaisi sen päättyvän, koska uusi tuleva elämäntilanne pelottaa niin paljon. Kaipa nämä ailahtelut kuuluvat tähän vaiheeseen raskautta. Koetetaan jaksaa [:)] Muutenkin meinaan pillahdella itkuun milloin ilosta milloin surusta... On mun miehellä mussa kestämistä...

Vauvakirjasta: Heh, mulla on ollut nyt projektina saada edes kaikki vanhat valokuvat laitettua albumiin ennen vauvan tuloa. Koska sitten on hetkessä miljoona uutta kuvaa vauvasta ja kaikesta, jolloin ne vanhat kuvat jää takuulla järjestelemättä kansioihin. Niinpä skräppäilen nyt lähinnä fotoalbumeja kuntoon, enkä ole vielä kerennyt edes ajatella vauvakirjaa... [8D][:)]

PojanÄiti: Aivan ihana poju sulla! Onpa hienoa, että hän pääsi avittamaan äitiä [:)][:)][:)]

Mamma: Hui, alkoi jo pelottaa ne tulevat ajat, jolloin tästäkin masuasukista tulee murrosikäinen... Saa sitten olla sydän syrjällään, että missäs se oma teini mahtaa olla ja kenen kanssa [;)][8D][8|] Onneksi olivat molemmat miehet tallessa!

Keleistä: Eilinen oli niiiiiiiiiin ihana! Ikkunat seljällään annoin koko kämpän viilentyä ja nautin vilpoisuudesta. Miten ihanaa voikaan olla palella vähäsen, jotta voi sitten käpertyä peiton sisään...[:)] Ja nyt onkin taas niin perhanan painostava ilma ja kuumuus. Mur! Koko viikoksi luvattu paahdetta, joten meikäläiselle taitaa tulla tuskainen viikko. Ärsyttävää.

Minzkuli: Aivan uskomatonta käytöstä pimun äidiltä[:@] Eiks tommosesta vois tehdä jo ilmotuksen? Ei tommoinen tee hyvää saakutti lapselle.

Kiitos Sammallammas[:)]
Mulla nyt on sattunut kun liikun ja turvauduin 1g panadoliin. Mä en sitten tiedä minkälaista vuotoo pitäs olla että pitäs olla huolissaa. Siis tietenkin kaikki veriset ym, tiedän, mut mul on välil ollut ihan väritöntä ja välil valkovuotoo.
Mitää en oo jaksanut/pystynyt/tehnyt mieli syödä. Juonut olen kyllä. Nytkin alavatsa vihlontaa kun istun[:(]
Oikeastaan tiedän mikä on käytäntö jos huomen menisin lekuriin. Sieltä laitetaan naistenklinikalle ja sitten mitää ei löydy ja isketään kivulias Litalgia piikki ja osastolle makaamaan.
Tänään jos lähtisin naistenklinikalle, niin labrat ja 3h odotus lekuriin. Sit ehdotetaan kivunlievitystä ja osastolle. No en voi jäädä, koska mies menee huomenna töihin ja tuskin saadaan hoitopaikkaa pojalle mistää. Tarhaan olen ilmoittanut että ei tarvi tässä kuussa enää poika hoitoa.

Mä en tiedä mitä tehdä näitten kipujen kanssa, kun tuskin käynnistää synnytystä ja neuvolastakin sain tämän: koita nyt jaksaa vaa.

Iltoja!

Tänään on sitten ollutkin tehot nollilla. ja ilmeiseti myös joku tankkaustouhu meneillään, koska ruokaa menee kokoajan!!! Piti ihan purkkaa laittaa suuhun kun en enään keksiny mitään syömistä ja mahalla on kuitenkin omat rajansa.
Oon tosi kovasti yrittäny pitää terveellisen linjan pitkin päivää, fetasalaattia, vesimelonia, ruikkaria, vettä ja vissyä... mut nyt oli pakko kaivaa karkkipussi kaapista ja alkaa mussuttaa...

Myös unta on tankattu, nukuin yöllä sen 7h ja sitten vielä otin parin tunnin aamupvä päikkärit. Paljon sohvaa kummempaa en ole jaksanut.
Lintsi jäi, mut tavattiin kamuja pikaseen puistossa. Saatiin samalla vaunut lainasta [:D][:D][:D].

mamma loistavaa että poika kotiutui!!!
Laitoit sitten ihan kirkonpenkille syntejään miettimään(-kö?)[8D][8D][8D]
Muistan kuinka sitä itselläänkin, usein jotenkin lauantai-iltana, puhelin sykähti ja vaan kummasti nukahti kaverin (nuoren kundin) soffalle [:D][:D][:D]
Mutta teillä iltasaduksi siis kertomus kukista ja mehiläisistä...[;)][:D]

On tolkuttoman levoton olo, kun ei ole oikein mitään tehnyt, nyt sitten arvon iltalenkin ja starwarsin välillä...
Jos menen lenkille nin tiedän että olo helpottais, mut jos kattoisin starwarsia nin tiedän et nukahtaisin ja olo helpottais...
Ehkä tuo soffa vie ny voiton.

Minzkuli TODELLA HÄVYTÖNTÄ toi tyttösen äiteen käytös!!! kaikki sympatia pisteet sulle että kestät moista!!!!

Mammaliinalle kovasti voimia, voin uskoa kuinka koville ottaa, varsinkin kun vielä täytyy muksua vahtia!!!
En voi neuvolaa kummempaa todeta. Tsemppiä ja jaksamista!!!

kaika mä mietin et kumpaa mä odotan enemmän, viini/juusto/sushi/pastoroimatonMaito-ltaa vai tätä vauvaa...[;)]
Mut sairaalassa korkataan skumppaa ja vauvaa ei saa nähdä ellei tuo sutsi-kalaa[:D][:D][:D]
...tai maksa-pihviä...

En näköjään osaa edes kirjoittaa koska kokoajan painan vääriä nappeja ja joudun editoimaan nyt jo kolmatta kertaa...
poropeukalo kuittaa, öit!

Mässäily kostautuu: Ensin herkkujen yms. syöminen ja sitten REPEÄMINEN.. Tänään kauhistuin peilin edessä: Siis ihan parissa päivässä on peppu revennyt huomattavasti enemmän ja syviä arpia tullut. Myöskin reidet näyttävät hitaasti alkavan revetä edestä [:-] Juu-uh ja epäilempä, että ihan itse olen tätä rasvaisella ruoalla lisää teettänyt. Ja nyt täytyy sanoa, että nuo punaisimmat ja syvimmät kyllä pistävät miettimään hieman syömisiäni tässä viime aikoina [:@][:D] Olen kuitenkin kohtuudessa pysynyt, enkä ole edes joka päivä mättänyt mutta voin kertoa, että nyt se rasva taitaa tarrata aika hyvin kiinni!

Vauvakirja: Ostettu.

Mamma_76: Onneksi lapsesi oli kunnossa [:D]

Vuodatusta: Tuleva isä otti tänään yhteyttä ja sanoi ettei tule olemaan vauvan elämässä ollenkaan. Mies lopetti taas lääkkeensä ja muuta, eli hän ei edes halua parantua ja onhan tämä toisaalta parempi. Tuli kuitenkin itkettyä samalla, kun yritin aiemmin tänne kirjoittaa. Omatunnon tuskat siintä, ettei minun lapsellani ole mahdollisuutta isään. Onneksi ei enää itketä. Tiesin tämän kuitenkin olevan edessä 80 prosentin varmuudella mutta silti kirpaisee.

Ähh, taitaa olla jo niin myöhä ettei osaa keskittyä kirjoittamiseen ja kommentoimiseen. Yöt kaikille! [:)]

moikka!

katotaan, miten kirjoittaminen kyljellä maaten onnistuu...

Milamariaa: voi kurjuus, minkä puhelun sait.[:(][:(]
vaikka olisitkin tuon tiennyt, isku on varmasti kova.
en oikein tiedä, mitä kannattaisi sanoa, muuta kuin voimia ihan kamalasti.

PojanÄiti: mikä lie tankkauskausi täälläkin menossa..nytkö mun kroppa haluaa takas ne kalorit, mitkä menetin vauvan kasvupyrähdyksen jälkeen..
kiinalaista on menny kiitettävän paljon[8D][8D] liikuntaa vähemmän ja kaloreita enemmän- näyttää olevan loppuraskauden teema.

Mamma_76: että seeemmosta siellä...oletkin hyvin ajoittanut ton ehkäisyneuvonnan-->tuskin parempaa valistusta voikaan antaa kuin elää vauva-arkea[:D][:D] siinä taitaa kondomit köytää kiireesti paikkansa[;)]

Minzkuli: [:@][:@] vihaksi pistää pelkästään lukea tollaisista hoitojärjestelyistä.
kustahan sillä akalla on päässä...
on tää uusperheily sitten ihanaa...mitä sun miehes tuumii moisesta? tai tyttö?

Mammaliina: En jaksa minäkään, ja mä ainakin sallin ton tunteen itselleni.
mulla ei niinkään fyysistä kipuilua ole, mutta pää ei meinaa kestää..
mä haluaisin niin kovaa takas omat ajatukset ja kropan.
sylintäydeltä tsemppiä sinne!!!

MAITOBAARISTA: tossa eilen, kun touhuiltiin, niin rinnat tuntuivat erilaisilta kuin normisti...maitoahan se sieltä sitten tulikin[:'(]. toivottavasti ei hanat aukee vielä..mulla on molempien poikien kanssa ollut ongelmaksi saakka maitoa. siis paljon, mutta ilmeisen vähärasvaista jo parin kk:den jälkeen..

SYNNYTYS: eka uni nähty[:)] nyt sekin asia sitten pyörii mielessä loppuajan...
jännää!

omaa napaa:
nysse alko! oma rauha. mies lähti sinne mamman suuntaan (pohjanmaalle siis..) ja pojat vein eilen isällensä ja nyt he mökkeilevät viikon..
mulla kylkiasento sohvalla ja saatan vaihtaa kylkeä toisinaan jääkaapilla käynnin yhteydessä..siinä mun suunnitelmat tälle päivälle.
elikkä kirja kouraan ja lepoa!
täällä tulee roikuttu varmastikkin vähän väliä..

ai niin- taas oli lokakuisissa syntynyt poika- tosi hurjaa!

Tervetuloa helteet jälleen, ei kyllä ihan 30astetta tarvis olla.[8D]

Eilen jo pelästyin jotta pitääkö sitä lähteä käymään jossain näytille kun olin niin kipiä, alaselkää ja alamahaa särki ihan pirusti. No sitä kesti noin 4tuntia ja ei menny ohi panadolillakaan. En kyllä enää uskalla valittaa yhtään mitään tästä odotuksesta, jos nuo kivut onkin pahaa karmaa kun oon valittanut ettei enää jaksais tän mahan kanssa. Kyllä tämä masukki sais nyt ihan pysyä kyydissä ainakin 6viikkoa ja mieluimmin kauemminkin.
Viime yönä kävin niin kova ukonilma, että hieman jo pelottikin. En sitten yhtään piittaa tuosta ukkosesta. kyllä sitä on kiva katsella kauempaa mutta ei oikein mieli levännyt kun ukonilma oli aivan päällä. Vähemmästäkin pelkäämisestä alkaa supistelemaan. [&:]

Milamariaa: Jaksamisia, kurjan tiedon sait.

raskausarvista: ei vielä ole uusia tullut mutta nyt alkaa kyllä mahaa niin kiristämään jotta varmasti siihen vielä niitä ilmestyy, pitää vaan jaksaa rasvata.

En koskaan ole mikään kovin perso ollut alkoholille mutta nyt kyllä odotan innolla, että saan ensimmäisen kylmän saunaoluen juoda ja sitten lasillinen fresitaa maistuisi varmasti. [:D][8D]

Meidän koira muutti perjantaina pois koska tyttö on allerginen koiralle, jatkuvan ihottuman syy selvisi onneksi vihdoin ja viimein. Koira onneksi muutti minun vanhempien työ joten näemme sitä kuitenkin jatkossakin. Nyt pitäisi vaan aloittaa suursiivous jotta saisi kaikki karvat kadotettua niin tytön ihottumakin ehkä sitten häviäisi. Siivous intoa ei vain oikein meinaa olla. [:'(]

Huomenta!

Paremmin nukuttu yö takana ja eilen sain luvan syödä soffalla (aurakermaperunat possunpiffillä ja rehuilla NAM!) Näin oli kyllä sovittukkin, kun ukkeli läks sinne rientoihin,että Sunnuntaina on mamman hellittely päivä :P

Tuosta meijän Murkusta: On oikeasti aikalailla vastuuntuntoinen ja fiksu nuorimies, "antaa ymmärtää" vaan toista äiteelle ja iskälle. Monesti ihmiset kehuu tuota herraa, ja mä olen että:"Täh?Ai meijän kossi vai"[;)]
Pojalla oli siis eilen kirkossa käynti, pitää vielä jokunen merkintä saada tuohon kirjaseen että saa sitten laillisen "naimaluvan". Yök! kuulostipa äidin korviin nyt kamalalle tuo...Vaikka sillä nimikkeellä siittä ollaan puhuttu iät ja ajat.[:D]
Niin ja ehkäsyt ollaan kyllä puhuttu jo aikoja sitten, ja kummitäti eilen annatti vielä kunnolla, niin että poika oli nolona. Ja minä ja isäntä naurettiin ja sitten kauhisteltiin ja sitten naurettiin, kun muisteltiin omia tempauksia.(siis ei pojan näkyvillä) Tosin tultiin siihen tulokseen että me päästään helpolla vielä... Mutta nyt on otettava se kurinpito-ote kunnolla,ettei ala hiiret pomppimaan miten sattuu[;)][:D] 
Onnea vaan ja Menestystä kaikille tulevien teinien vanhemmille!! [;)]

Yleisesti: Eikö muuten ole kummaa, kun joko menee kaikki päin persusta tai sitten on yhtä ihanuutta kaikki? Musta ainakin tuntuu,ettei ole sellaista välimaastoa ollenkaan. Nyt mammat meijän pitää alkaa tankkaamaan tulevaan,lepäillä ja nautiskella,ja oikeesti yrittää välttää kaikki huolet ja murheet. Olen sitä mieltä että viimiset 8 viikkoa mammojen pitäis saada olla täysihoidossa jossakin kylpylässä [:)] Ja joku muu pyörittäs huushollin arjen ja siivoukset, eikös kuulostakkin ihanalta?

UkkoKulta viettää viimeistä kesälomaviikkoa, Lauantaina tai Sunnuntaina on sitten taas meillä Arki.
No 2 viikkoa töissä ja sitten tuleekin kotiin vapaaviikolle, ja meillä on 15.pv. pojan rippitouhut. Nyt alan raivaamaan keittiötä, ja sitten lähdemme soppailemaan. Ajattelin tänään tehdä kalakeittoa ruuaksi,Nam![:)]

Hyvää Päivän Jatketta Ihanaiset!

Lokakuisilla taitaa kyllä olla kova kiire maailmaan [8|] On kyllä helpottavaa aina kuulla kuinka hyvin pienokaiset silti selviytyvät [:)]
Tuulienkelin synnytystarimaa kun luin niin taas tuli itkettyä [&:] Pitää kyllä alkaa katsomaan komedioita ja hauskoja sarjoja tämän pillittämisen vastapainoksi [:D]

Eilisestä tärähdyksestä taas selvitty ja osaa taas olla kiitollinen ja iloinen [:)]

Kaika heitti täydellisen ehkäisyneuvonta-jutun! [:D]

Mahasta: Eilen myös katselin silmät pyöreinä vatsaani.. Taitaa poju ottaa kasvuspurttia, sillä vielä viime viikolla maha näytti minusta pienemmältä [:D] Apuaa, taitaa tulla yli neljä kiloinen! Miten muiden masut? Mulla mennyt kasvukäyrä koko ajan vähän keskiviivan yläpuolella.

Takaisin