Heinäkuun Hemaisevat Hämmästelijät

Milamariaa: Voi herranen aika - niin onkin, että se elokuu alkaa just eikä kohta! [:-] Mä elän näköjään jotain ihan omaa kalenteriani taas. Mielessä oli, että kyllähän tätä ketjua vielä kirjotellaan viikko pari. [:D]
 
Purri: Sulla on asenne kohdillaan tuon synnytyksen kanssa. *nostaa hattua* [:)] Mä olen sen verta häijy, että jos joudun sen yksin läpi käymään kaiken tän muunkin tuettoman "yksin" elämisen jälkeen, niin voi olla, että kuppi menee niin pahasti nurin, että alan pohtimaan vakavamminkin sitä ihan oikeaa yksin oloa. Ainakin tämmönen ajatus käynyt mielessä... Olen paha paha paha ihminen ja myönnän sen, mutta olenpa ainakin realistinen tällä hetkellä.
 
P.S: Voisitkos Purri muuten laittaa sitä tarmoasi vähän tähänkin suuntaan, että sais jotain tehtyä... kiitos... [>:]
 
Pilpa: Täällä on se ostovimma jo mennyt ohi. Itsellä on nyt semmonen olo, että ei mitään ihmeellisempää tarttis. Ystävätär soitteli muutama ilta sitten ja iloisena huikkas, että on pakannut mulle heille pieneksi jäänneitä vaatteita kassillisen. Voi apua - mihin ne kohta enää mahtuu! [:o] Bodyjä yms. on enempikin ostettu koossa 62, joten vääähän arveluttaa, että 50 jotain kokosia saattais muutaman tarvitakin. No, katsotaan mitä synnytystapa-arviossa sanovat koosta. Jos siltä näyttää, niin pakko kai se on mennä vielä ostoksille. [&o] ei vaiskaan vaan [:D].
 
Jännä: no olipa reilukerho tuolta sijaisneukulta. [:@]
 
PojanÄiti ja muut fyysisesti/psyykkisesti kärsivät: Halaus teille kaikille. Itsellä, vaikka ei kropan kanssa niin ongelmia ole (hyväksyn tämän nyt tällaisena kun on), mutta odotan hormoonien palautumista, kykyä alkaa liikkua taas aktiivisemmin ja pirteyttä (tuntuu menevän tää elämä ihan sumussa, kun ei ole saanut nukuttua kunnolla). Menkkoja en kyllä ihan hirveesti kaipaile... ja vähän hirvittää tuo toosan löystyminen mutta mutta. Kohta se on ohi ja helpottaa elämä taas meillä. [:D]
 
Ja kappas vaan. Soitti Kätilöopiston sisätautilääkäri (vaan kaks päivää myöhässä) ja kertoi, että maaanantaina otetuissa verikokeissa ei ollut mitään hälyyttävää. Suolatasapaino ja maksa-arvot oli ok. Perusverenkuvassakaan ollut mitään huomautettavaa. CRP (tulehdusarvo) oli kyllä vieläkin 7. Lisärautaa saa popsia yhä edelleen hän.
 
Mutta nyt tytöt se on perjantai! [:D]
 
 
Huomenia!

Celina: samaa oon miettinyt, kun kaveri sanoi, että on tuomassa vielä vaikka mitä vauvan vaatteita, että ei ne enää mahdu mihinkään.

Milamariaa: täälläkin jäätymistä havaittavissa, varsinkin iltaisin. Välillä tuntuu, että itsensä kampeaminen pelkästään sänkyyn on ihan toivoton urakka, kun aivot ei vaan toimi normaalisti. Ja mummot täälläkin painaa ohitse, kun itse puuskutta onnettomienkin nyppylöiden jälkeen hengästyneenä. Sitkeesti oon aatellut kuitenkin jatkaa onnettomia kävelyjäni, jos ilmat viilenis niin olisi helpompaa.

Purri: kerrohan siitä tutustumiskäynnistä, kun itsellä se on siellä ensi viikolla, niin ei tarvii jännittää niin paljon[:D]

Unista: en oo nähnyt vielä unia synnytyksestä, mutta mies on[:D] Siinä unessa pikkuisella oli ollut jo syntyessä vaippa ja se oli ollut täynnä kakkaa, eikä mies olisi halunnut ottaa sitä syliin, kun se kakka valu sieltä vaipasta pihalle, mutta sitten oli kuitenkin rohkeena ukkelina ottanut vauvan ja vaihtanut vaipan[:D]

Ja todellakin on pissalla käynnit lisääntyneet. Tuntuu, että on joku helkutin säiliö. Ensin tankkausta yläpäästä, sitten tyhjennys alapäästä ja sitten taasen tankkausta yläpäästä ja sitten tyhjennys.... Eipä oo tekemisen puutetta, kun ei muuta ehdi.

On tuo matkailu rankkaa päätin, etten enää matkusta minnekään paitsi jotain lyhyitä reissuja, kun ei vaan enää jaksa istua pitkiä aikoja, eikä varsinkaan kuumalla kiinnosta mennä minnekään. Olin mutsilla nyt viikon verran ja oon ihan kuollut, rentouttavaa äippäloman alkua, hah... Tuli kierrettyä ikeat ja ideaparkit, kevyt 8h shoppailu tällä kelillä, niin voitte arvata, ettei nilkkoja oo sen jälkeen ollut havaittavissa. Ilma ei siellä kiertänyt minnekään ja öisin lämpötila ei laskenut alle 25. Olihan se kiva kuitenkin nähdä mutsia vielä, kun on yhtenä kappaleena. Taivaallista olla kotona, kun täällä on just nyt vaan 23 astetta.

Nyt on hankittu sitten pinnasängyn suoja. Ostin samanlaisen kuin Pilpa, eli perusvalkoisen ja sopivan hintaisen ikeasta. Sitten vaippapyykkikori, kuolarättejä, lelulaatikon... Todellakin pikkuhiljaa kaikki koossa.

Jaksamista kaikille tasapuolisesti näitten ihaniiiien hormooonien kanssa! Viimeisiä viedään onneksi tässä olotilassa, sitten voidaankin avata se maitobaari seuraaviksi kuukausiksi[&:][:D]

Muistutus:Helsingissä huomenna tapaaminen, Cafe Ursula, Kaivopuisto, kello 11.00, Pöytävarattu nimellä Laura K... Yritän olla ajoissa paikalla, tunnusmerkkinä voipi toimia iso maha[;)]

Elokuu tosiaan kolkuttelee ovella. On se hurjaa.
Viikonloppuja!
 
Celina: *pakkaa tarmoa pakettiin ja kirjottaa osotteen päälle* Kiikutan sen tossa postiin, jahka lähen sinne kättärille tosta about puolen tunnin kuluttua [;)] Mä oon vaa huomannu meiä perheessä, et jos en itse tee, ni sitä ei a) joko tapahtu ollenkaan tai b) tapahtuu liian nopeasti/väärään aikaan. Ja kato osa tosta mun synnytysasenteesta on kyllä ihan sitäki, että jos mies ei oo nähny mun tuskaani, ni se ei voi tietää jos mä himppasen sit sitä liioittelen jos on tarpeen [;)][;)][;)][:D][:D] Ja kyllä se kannattaa jalat pitää maassa nii parisuhteen, ku kaiken muunki kanssa. Jos näyttää siltä, et kannat menee vastakkain ni sit ne menee. Ikäväähän se on ja toivottavasti teillä ei mene, mutta turha sitä on turhaan kärsiä. (Sori, tulee vähä turhan jyrkästi taas tätä juttua, kun oon eilisen illan ja tän aamun joutunu selvittelee langon ja muijansa juttua, josta en tiedä yhtää enempää ku se nainenkaan ja yritäpä siinä nyt sit selittää mistä on kyse, kun et tiiä ja toinen ei usko, että et tiedä mitään [:@])

HaniMami: juu laitan viestiä tulemaan heti kun kotiudun sieltä [:D] Tai jos saan kaverin houkuteltua kävelemään sen käynnin jälkeen, ni sit menee vähän pidempään.. en muuten tiiä kauan se käynti kestää [:-] Mut varmaa huomenna viimeistään kerron, mitä siellä oli [;)]

Äiti toi mun lipaston meille!!! Saan siis neidin vaatteet tunkastua sinne lipastoon [:D][:D][:D][:D][:D] Ei elä enää matkalaukkuelämää ne sen vaatteet, kunhan kuivuu nuo laatikot! Piti siis pestä koko hökötys, kun oli hiukkasen pölynen.. Tulvahtaa Tolun tuoksu laatikoista, et varmaa pitäis jotai muuta yrittää sinne suihkia paremmaks tuoksuks [;)] Tosin ku jätän noi kaikki laatikot auki, kunnes taas kotiudun, ni tuskimpa se Tolu sieltä tuoksahtaa enää [:)]
 
Huoment.

Kello vasta 12 ja heräsin jo toisilta torkuilta.[:o]
Voisin nukkua koko päivän kun on niin ihanan viileetä!!!
Onneksi on viikonloppu tulossa nin saan huilia edes hieman.
Ens viikolla alkaakin pojalla tarha ja mää pääsen lekottelemaan,
saan rauhas vaiks piereskellä vaan soffan pohjal...[:D][:D][:D]

Paha olo Mullakin on alkanu jotenkin vattas kiertää?!?!
Sellanen snadisti etova olo, ei niin paha kun alkuraskaudesta (kopKopKop).
Vikkyn juominen auttaa ja ruoka.

Paino ei pysy rajoissaan, päätin et 80 ei mene rikki, mut nyt se meni [:@][:@][:@][:'(][:o][>:][:(][:(]
(paitsi aamuinen nakupaino on vielä kilon verran alle)
Tää lapsen viihdyttäminen kun on helteillä lipsunu jätskibaarien ja limppariterassien puolelle.
Otan ensiviikolla taas terveellisen ruuan asiakseni.
Onneksi vauvaa ja roippeita on kuitenkin reilu osa.
Viimeksikin synnärille jäi 11kg...
Nyt kuitenkin vielä viikonloppuna synteillään mammojen ja loman alkamisen merkeissä[:D][:D]

Matkustelusta
meillä olisi naantalin keikka viikon päästä ja sitten ajattelin Hanimamin tavoin matkustaa oman mamman kainaloon yhdeksi lopuksi passattavaksi ja ilman yhtään miestä (paitsi toi mahassa asuva[;)]).
Mut sit se olis siinä, himas ja lähistöllä vaan hengailua.

celina kiitokset stempeistä ja linkistä, Aika IHQU!!!
 
heips...jaa nyt löysin sit tälläsen foorumin ja vast puol vuotta ollaan tääl hilluttu[:D] parempi myöhään kuin ei milloinkaan. laskettu aika siis 16.9 eli onneks ei enää pitkä matka

ääh...ärsyttää kun emätintulehdus ilmeisesti uusiutunut ja viimeks tuli sairaalareissu ku aiheutti ns.supistuksia se bakteeri....ilmeisesti väärät lääkkeet anto sit lekuri koska 2pvää kuurin jälkeen sama homma ,kutinaa,polttelua ja kirvelyä!!! [:@]

muutenki alkaa usko loppuu tähän r askaana olemiseen kun helteet vaan jatkuu (onneks nyt ees tuulee) ja muutenkin raskaus ei ole ollut mun elämän parasta aikaa. sit ressaan siit ku mä ressaa tai voin huonosti niin vauvakin. ois paljon helpottavaa olla omissa pöksyissä ja nähä vaaveli omin silmin!!
pari yötä sitten pelästyin kun ei tullu potkun potkua( yleensä ollut todella aktiivinen pikku veijari)ja hytkyttelin vattaani ja ehin jo itkustuakin niin onneks heräsi sitten....kyl mä silloin taas muistin että mikä tässä on se tärkein asia(ressannu kun painoa kertynyt jo 25g ja olo ku mammutilla) saada terve lapsi!

mutta joo kai on sit lähettävä päivystykseen kun neuvolast niin sanoivat (tulehdukset voi aiheuttaa kuulemma ennenaikasuutta)

kiva oli kirjottaa ja teillä on kyllä huippu jutut[:)] autto moneen vaivanneeseen asiaan...kiitos

T.mamma mammutti
 
[font="microsoft sans serif"]Helou kaikille mammoille!

Sivusta seuranneena päätin nyt viimeinkin liittyä joukkoonne jurputtamaan ja iloitsemaan [;)] Olen koko raskauden ajan yrittänyt olla rassaamatta lähipiiriäni mamma jutuilla, ja nyt tuntuu että on todella tarvetta päästä jo purkautumaan porukkaan jossa ymmärretään nämä ailahtelevat fiilikset.

Unelmien kesä 2010, joo kaikille muille todellakin paitsi raskaana oleville! Otan osaa ja toivotan voimia kaikille niille jotka ovat töissä vielä!
Itse olen saanut onneksi "lomailla" kesän, tekeminen ei kyllä ole missään vaiheessa loppunut silti kesken!
Mullakin on ollut varsinkin viimeaikoina noita "touhu piikkejä" joita saattaa seurata se parin päivän välikuolema, jolloin tuntuu ettei jaksa edes maata [:D]

Täällä olis ensimmäinen lapsukainen tuloillaan, ja nyt loppua kohden (Nyt Rv 34+6) kun viikot on alkaneet kiitämään ohi, on alkanut hirvittää ihan hulluna se synnytys! Ja vielä enemmän kun luin että joillakin lokakuisilla on jo nyytit tulleet maailmaan! APUA!
Meillä on jo pidempään ollut tiedossa, että vauva on aika jöötin kokoinen, ja perätilassa. Itse olen melko "teini kroppainen" emäntä ja olen kauhulla miettinyt sitä että miks mun kroppa ei ole alkanut valmistautua siihen että saan vauvan ulos, mitään liitoskipuja ei ole ollut missään vaiheessa, enkä muutenkaan ole havainnut minkäänlaista paikkojen "avautumista". Muuta ei ole tapahtunut kuin mahan kohdalle kasvanut rantapallo [:D] Parin viikon kuluttua olis synnytystapa arviointi, ja ei auta ku kynsiä pureksia siihen asti. Itse olen ihan saletti siitä, että tuo pieni jättiläinen tuolla ei edes mahdu pyörähtämään raivotarjontaan, vaikka kuinka haluaisi (vaikka ei kyllä tunnu haluavan! [:D])

Välillä masentaa kovasti, mutta ajatelkaa että onneksi ollaan jo niiiiin voitonpuolella! Mäkin odotan kovasti sitä, että saisin juoda sen siiderin tai sauna oluen, ihan vaan vaihtelun vuoksi! Ja olis tosiaan muutenkin mukava pystyä käyttämään kroppaa entiseen malliin, ja lopettaa toi vessassa asustelu [;)]

Mutta mukavaa perjantaita kaikille, ja antakaa anteeksi että tuli nyt niin paljon omaa napaa, mutta tuntui epäkohteliaalta liittyä keskusteluun kertomatta mitään itsestä [:)]



 
Selviydyin siitä kättärikäynnistä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mut jumankekka, kun kattoivat mua säälien (tai ainaki osa niistä), kun yksin siellä olin [:@][:@][:@][:@] Kaikilla muilla oli mies mukana, paitsi yhellä oli äitinsä ja ne lähinnä katto mua huvittuneesti tai ei ainakaa jääny semmosta "kettuako mulkkaat?" -fiilistä niistä. Pakko kyllä myöntää, että oli aika turhanpäiväinen käynti. Ei tullu oikeastaan mitään uutta, ja osastotki oon nähny jo kertaalleen.. paitsi tietty sen synnytyssalin (oli nimellä syntymähuone [:D]). Kätilöt vaikutti tosi kivoilta ja hirmuisen rauhallista oli kaikkialla [:-] odotin, et ois ees vauvan itkua jossai välissä kuulunu, mutta ei.. vissii äänieristykset kunnossa...Nivaskan papereita sieltä sai mukaansa, en oo vielä kerenny niihin perehtyä. Kätilöt selitti ne asiat niin kattavasti, ettei kellään jääny kysyttävää, tai jos jäi, ni eivät kehanneet kysyä [:D] Mullaki välähti vasta paluumatkalla, että oisin voinu kysyä siellä et "mitä jos ei halua miestään mukaan synnytykseen?" ku ne kaikki mammat käänty kattoo mua, ku se kätilö selitti kui tärkeä rooli tukihenkilöllä on synnytyksessä. Oisin päässy näpäyttämään niitä.Tai sit ne katteli mun mekosta, et oon naimisissa jonku muun ku suomalaisen kanssa.. On päällä nimittäi semmonen afrikkalaistyyppinen printtimekko. Voisin huomennaki pukeutuu tähän, jos en kovasti hikoile eikä ala haisee [;)]

Jahas, meillä on uusia uhreja joukossa [:)] teretulemast joukkohon! Huomiselle treffauksellekin vissiin vielä mahtuupi, et jos pk-seudulta ootte kotosin [:)]

Jos toi piirakkataikina sulais tuolta, ni pääsisin tekee jauhelihapiirakkaa [:)] Mies tosin väittää ettei se oo ruokaa, mut se nyt kokkaa jokatapauksessa huomenna omia pöperöitään ja mun eilistä jamssikeittoani on jälkellä sen verta, että se saa illalla sen syötyä pois, ni saan ihan yksinäni popsia sen piirakan sitten [:D]
 
Purri: [:D]voin kertoo et ei kättärillä ole äänieristettyjä huoneita [:D][:D] Kun oltiin ekalla kerralla siellä synnytysvalmennuksessa siellä haikaranpesän "olohuoneessa", oli kaikki ovet kiinni ja syntymähuone ihan toisessa päässä osastoa, niin alkoi kuulua niin eläimellinen naisen huuto jota en ollut ikinä edes kuullut leffoissa. Se oli jo aika järkkyä [:D] Sun käynnin aikaan varmaan kaikki kiltit pikku vauvelit oli nukkumassa [:D]

Mulla oli kans tänään aamulla se synnytys suunnittelu "oman kätilön" kanssa siellä kättärillä. Sen koin ihan älyttömän hyväksi. Hän kirjasi kaikki pienimmätkin toiveet ja ajatelmat koneelle ylös, jotta ei tartte alkaa sit synnyttämään mennessä kertoilla mitä haluaa ja mistä tykkää ym. Oli vielä tosi huippu se kätilö, sattuipa vielä et oli kaksikielinen eli äidinkielenä hällä ruotsi joka myös mieheni äidinkieli. Tuli niin turvallinen olo koko synnytykseen menosta kun hän oli niin huolehtiva ja kuunteli hyvin kaikki huoleni ja pelkoni synnytystä kohtaan. Ja tosiaan siitä tykättiin kun saatiin tietää et mieheni saa sit palvelua ruotsiksi. Kuulemma melkein jokainen muukin kätilö pystyy puhumaan ruotsia sillä osastolla mut tään kätilön kanssa ainakin kommunikoivat sit äidinkielillään. Kiva. Sit vauvalle heti vaan ruotsii puhumaan. Sekin mua jännittää et kun tulee kaksikielinen perhe et kuinka totun siihen ja ymmärränkö kaiken mitä pahaa isi ja poika mammasta juoruilee [:D][:D][:D] nojoo.

Sittenkun lähdin sieltä kättäriltä ni luulin et synnytän matkalle. Aivan kauhee painon tunne ja supistelut, tosi kipeitä jo ja tuli epäsäännöllisen säännöllisesti. Se oli kamalaa. Nyt rauhottu hieman kun pääsin himaan ja nukkumaan. Viime yö tuli valvottuu nimittäin kärpäsen surinassa ja menkkakivuissa [:@][:@] No jospa ens yönä nukkuis. Toivoa aina voi.

Mies tulee pian töistä ja lähtee säbä turnaukseensa, munki piti lähtee sitä kattoo mut juu en ole menossa kun tämmönen olo tänään ollut. En todella jaksais istuu siellä kahen pelin aikaa, hullujako se mies luulee.

No nyt meen paistaa hookoon sinistä lenkkiä [:D] (vähän se on hyvää!)

Ainiin ja teretulemast uusille kirjottajille!! [:D] parempi myöhään kun ei milloinkaan.

Hej då!
 
Pilpa: Sulla on sit vähä sama jännitys ilmassa, ku mullakin [:)] Tosin meiä muksusta tulee kolmikielinen [:D] ku minä puhun suomea, mies edoa ja yhteinen kieli on englanti [:D] Mut hyvä, et saatte miehen kotikielellä palvelua, me kun ei tulla saamaan edes sitä englanninkielistä. Sen takiahan mun mieskään ei tullu mukaan tolle käynnille, kun sanoivat kättäriltä sillo aiemmin mulle et vain ne perheet joissa äiti on ulkomaalainen saavat englanninkielisen käynnin. Mutta kyllähän ne kätilöt varmaa englantia puhuvat kuitenkin edes auttavasti.. tai toivottavasti puhuvat.

Nyt on neidin tavarat lipastossa [:)] Kattelin just, et mulla on n. 10kpl koon 50-56 vaatteita.. en sit tiiä onko niitä paljon vai vähän? oon sit miettiny niin, et ku neiti kasvaa ulos vaatteistaan, ni siirrän vaa jemmaan ne vaatteet ja taas saan lisätilaa lipastoon [:)] Mun äiti jo lupautu tekee niitä kestovaippojen suojia tekemään, kun katottiin että yks kpl makso n.11e Prismassa.. oli hieman turhan tyyris...Kun kuitenkin me vaan kotikestoillaan ja muuten ollaan kertiksillä, ni en kauheasti viitti sijoittaa niihin.
 
meillä on hoitopöydän laatikot ja lipasto TÄYNNÄ vauvan pieniä vaatteita 50-68cm [:D][&:]
ei varmaan keretä edes kaikkia pitää vauvan päällä. [:D]
Siis, ei oo ite ostettu hirveesti mut saatu jokapuolelta.
voi että voi että, kyllä niiiiin jo odotellaan pikkuista että. mut silti hirvittää joka ilta, et apua jos tänään pitää lähteä synnyttämään. supistukset on ihan jokapäiväisiä jo.. tietysti tosi epäsäännöllisiä mut kuitenki joka päivä niitä tulee useampikin.. ja nyt on hirveitä kuumia aaltoja ruennu tulee ja kaikkee.. :D ja verenpaineet jostain syystä laskenu niin huippaa ihan kiitettävästi, pitää aina seinästä ottaa tukea ku humalainen [:D]
 
Terrrrveee taas ja tervetuloa uudet!

Olipas yö. Pelotti kamalasti ukkonen! Viime yönä se pääsi ihan päälle ja mielessäni vilkkuivat ilta-sanomien otsikot "Salamat tehneet tuhojaan, kaataneet puita..". No, minä sitten äkkiä vetäisin ikkunat kiinni ja pelkäsin aivan hirveästi, että minun tuurillani joku puu tulee ikkunasta läpi tms :D En edes uskaltanut avata verhoja.
Siskon lapsi taas sanoi aamulla ensimmäisenä: "Nukuttipa hyvin." [:D] Minä en ollut ihan samaa mieltä, herään muutenkin pienimpään epämääräiseen narinaan/nitinään.

Pilpa: Sitä ärjymistä ja karjumista odotellessa :--D

Lapsen vaatteista: Minulla on vain muutamia 50-56 cm cm vaatteita, koska uskon vahvasti ettei minun vauva mahdu niihin kauaa..
 
Iltaaaa!!!

Kävinpäs lisäämässä jo tuon Elokuun Topicin tänne aikaisemmin, mutta sitten "iiiihana" tummu soitti maratoonin, ja väsähdin kesken nettisurffailun [&o]
Mahtavat oli lieskat taivaalla toissa yönä kalajoella, olimme siellä perheen kanssa. Yöllä en siis nukkunut, ei vaan pystynyt, ja napero melttosi koko yön vuokra-asunnossaan.
 Täälläkin on alkanut tulemaan noita etovia tuntemuksia, ja sitten tuntuu että happi loppuu (vaikka masu on jo ihan alhaalla ja keuhkoilla hyvä tila) ja suppareita [>:][:'(][&:]
Sitten pitää koittaa olla niinkuin ei olis mitään tuntemuksia, ja kaikki olis niinku yhtä onnea ja häppiä fiilistä. *Iso Sensuuri!!* ettei nuo isännän sukulaiset saa mitään hysteriaa,Perhana! Tulee kun on tullakseen...

Katsoin tuossa vaavin vaatteet valmiiksi, ainakin osan...Sitten tuli Kuumuus ja väsy eli jatkan joku toinen päivä, omakin reissureppu pitäisi katsoa valmiiksi.
Nyt alkaa jännittämään, lähinnä miten tuo arki sitten lähtee pyörimään.
Sellaisia ihania mielikuvia ja tuntemuksia,miltä tuntuu pitää taas pitkästä aikaa pientä tuhisevaa nyyttiä sylissä,katsella kun nukkuu ja... tiettekö kun tuntuu siltä,aivan kuin joku pumppaisi sellaista hellyyttä ja rakkauden tunnetta nyt jo tuota pientä kohtaan.
Vaikea selittää...ja se tunne vain vahvistuu kun tuo isi sopertaa ja silittelee massua[:)]

Tämä Helle saisi sitten jo loppua!!! Ajatelkaa nyt kun tätä on luvattu pitkälle syksyyn asti, ei tule helppoa maata siellä synnärillä, kun helle painaa päälle [:'(][>:] (Toivon Todella,että kaikilla menee tuo sairaala jakso nopeasti, itse aijon lähteä heti kun vaan mahdollista, koska asutaan parin kilsan päässä)
Tuosta tuli mieleen synnytystapavalmennus, oltiin siinä esikoista odottaessa, ja nyt tuo idiootti kesäduunari (josta Jännä jo on maininnut) ehdotti meille sitä... me ollaan 2 lasta jo maailmaan saatettu, ja mikään ei ole mennyt niinkuin ollaan suunniteltu, joten teki mieli haistattaa sille pitkä PASKA! Pinnistelin kuitenkin ja sanoin: "En katso sitä tarpeelliseksi." :X


Jaahas, taas joudun jatkamaan joku toinen kerta...leffa ja herkut...ja isäntä odottaa [:)]

Tervetuloa Uudet Joukkoon!!! [:D]
Ja Hyvää Viikonloppua kaikille!!
 
voi että tämä helle alkaa riittämään!!!! perse vaahdossa saanu viime viikot töitä tehdä[8D] onneksi tänään alko mammaloma[:D] ja synnytys lähestyy!!! kaikki alkaa olla valmiina vauvelia varten, vielä pitää vaan pinnasänky siirtää omalle paikalleen ja pakata synnärilaukku. nyt pitää alkaa valmistautumaan taas unten meille ja ottaa kylmäkalle kaveriksi[:)] ihanaa viikonloppua mammoille ja uusille tervetuloa pölisemään. 
 
Tervetuloa uusille ja kiva kuulla "vanhoista"!!

HELTEISTÄ: Johan helpottaa- tuntuu kuin 25 astetta olisi jo inhimillisen viilee[:D]
Mutta silti mä kyllä haluaisin syyskuussa pari lämmintä iltaa, jotta sais omalla terassilla istuskella piiiitkälle yöhön ja nauttia herkkuja, viiniä ja normaalista olosta.

VAUVAN LIIKKUMISESTA: Ihme möyrintää ja punkemista- välillä tuntuu tosi inhottavalle..
Mutta hyvä, että kaikki kunnossa sirpukalla[:)].

NIMESTÄ: Oliko täällä jo monella nimi valmiina? Tai ehdotukset molemmille merkeille?
Meillä on ollut nimi jo ekan kolmanneksen jälkeen, ja se oli tytön nimi..toivotaan, että tulokas on tyttö, kuten lekurit ovat lupailleet..

OMAA NAPAA: Meille tulee tänään vieraita, ja ihana mieheni ymmärsi oikein mainiosti, kun sanoin että en todellakaan jaksa nyt mitään tai ketään- niin varasi huoneen hotellista ja maksoikin jo- mä pääsen rentoutumaan tänään kunnolla! Taidan antaa itselleni pedikyyrin, värjäyksen hiuksiin, kokovartalonaamion ja LEPOA!
Ja voin sanoa, että tarpeeseen tulee! Toivottavasti mielikin kohenee huomiseksi levolla ja rauhalla. Tai no, mun mieli koheni jo siitä, että mies ymmärsi loistavasti, miten tärkeetä mulle on, ettei pakota mua "edustamaan" kotosalla ja kestimään kyläilijöitä....
Nyt pakkaamaan--> palataan sunnuntaina asiaan!
 
hiphei ja huomenta kaikille!!
 
päätinpä minäki nyt sitte liittyä tänne kun kaveri tätä paikkaa suositteli...[;)]
minulle siis on pienokainen tulossa 4.9. ja kaikki on menny tosi kivasti tähän asti. Mammaloma alkaa virallisesti tänään ja hitto et onkin kivaa vähän lomailla kun en muista en millon viimeeks olisin ollu kunnon vapailla... [&:]

täällä mein suunnalla ainaki ilma on ihanan viilee, pitäis vielä käydä sipasemassa toinen kerros maalia ipanan sänkyyn kun en halunnu uutta (vaikka isoisomummi olis sellasen ostanu) vaan halusin kunnostaa mun äitin vanhan pinnasängyn joka siis on rakennettu kotitekoisesti vuonna -57......on siinä ainakin tunnearvoa!

mukavaa odotusta kaikille ja ihanan viileetä päivää![:)]
 
Eilinen lääkärikäynti aiheutti mulle pienen shokin... Olin varautunut, että synnytys käynnistetään kolmen viikon päästä eli viikolla 38. No tää lääkäri paukautti, että tuletko 9.8 käynnistykseen? WHAT :O !!! Siis 9 päivää enää ja tytöt on maailmassa, iski paniikki mutta nyt jo toivoo että ensi viikko menis nopeesti ohi :D Ja viikkoja on sillon siis 36+1
 
Voi onnea Tikolle! [:)]

Miekii oon jo itekseen ajatellut että kukahan meistä ensimmäisenä pukkaa lapsen/lapset maailmaan [:D] Täällä kun oli puhetta siitä pukeutumisesta sairaalasta lähdettäessä niin rupesin ajattelemaan itsekseni että että kuukausikin on pitkä aikaväli noiden ilmojen suhteen, itellä kun laskettu on vasta 30.9 ja jos vielä päättää mennä yliajalle[:@]

Synnytystä olen ruvennut miettimään pikkuhiljaa, lähinnä olen ajatellut etten kauheasti suunnittele mitään vaan menen niinkuin tilanteet etenee, lähinnä tsemppausta oon itelleni antanut sektiosta, että sekin tulee jos on sitten tullakseen. Lueskellut olen tottakai niin "kauheita" kuin "hyviäkin" synnytyskertomuksia, mutta onneksi sitä ei osaa vielä pelätä kun ei ole aiempaa kokemusta.... Jännitystä tosin alkaa jo ilmassa olla täälläkin vaikka viikkoja nyt päälle 31.

Löysin koti-kotona käydessäni äidin äitiyskortit minusta ja kahdesta pikkusisarestani ja juteltiin ja käytiin läpi yhdessä niitä[:)] minun synnytykseni oli kestänyt sen 12 tuntia, kun taas seuraavan sisaren 2 tuntia 29min. ja nuorimmaisen sisaruksen 2 tuntia 2min. Mummukin sitten kertoi omista synnytyksistään ja yllätyin kun hänelläkin olleet kaikki nopeita synnytyksiä: mm. nuorimman synnytyksen alkaessa oli herännyt 2.30 selkäkipuun, johon ottanut särkylääkkeen ja nukahtanut. Herännyt taas 5.30 kaameassa paniikissa kun on työnnättänyt jo niin helkkaristi! 6.30 lapsi olikin jo maailmassa[:D]

Tervetuloa vaan kaikille uusille mammoille joukkoon!

Täällä on nyt helteet ohi, ainakin tältä päivää ja tämä nauttii ihan täpönä! lähdenkin tästä koirien kanssa touhuamaan kun sadekkin lakkasi [:)]
 
Niin se ilma vähän viileni..

Kirpparilta löysin tänään 2 kpl:ta imetystoppeja halvalla ja suht uusia olivat. Siinä vaan mietiskelin ensin, että ostanko, vai onko ihan turha juttu tuo imetystoppi. Siskollani ei muistaakseni ollut yhtään imetystoppia, eikä hänen kaverillaan. No, enpä paljon menetä, jos ei tule käytettyä.

Hirveä, vihainen nälkä pääsi yllättämään ja nosti pahan ja kireän fiiliksen. Teki mieli huutaa siellä kirpparilla kaikille, jotka olivat tiellä tai muuten vaan ärsyttivät [:D] Jännä juttu mitä se nälkä + hormonit saavat aikaan.

Kaika: No varmasti mieli kohenee tuollaisesta! [:)] Hyvä mies!

Pinnasängyistä: Minun rottinkisessa nukkunut kaksi serkkuani, minä, yksi äitini kaverin vauva.. [:)]
On se kivaa ettei kaikki ole uutta, vaan on justiinsa sitä jotakin jossa muistoja ja tunnearvoa.

Piia84: Tuo olisi helpottavaa, jos vaan heräisi ja työnnättäisi jo [:D] Ohh!

Tiko: OOO, apuva! [:)]

Vauvan unirytmeistä: Oletteko muut huomanneet, että jos heräätte vaikka yleensä esim. ysin aikaan ja sitten yhtenä aamuna pitääkin laittaa herätys vaikka seitsemäksi niin sitten sitä seuraavana aamuna vauva hilluu ja herättää uudestaan siihen aikaisempaan aikaan? Olipas huonosti selitetty :D Mutta siis, täällä yrittää heti napata siihen uuteen rytmiin kiinni [:D] Jotenkin vaan hassua [:)]
 
Viikonloppuja!

Taas yksi viikko vähemmän synnytykseen[:D][:D]!!!

Tiko Voi hirmu!!! Mullakin nous karvat ihan pystyyn!!! Laittelehan raporttia nyt joka välissä...[8D][;)][:D]

Nukuin juuri ihanat 3n tunnin torkut, kun ei ketään ollut kotona,
teki nannaa[:)][:)].
Vaikkakin luultavasti kostautuu ensiyöllä[8|]

Mahtavaa kun meille tulee uusia mammoja!!! tervetuloa pölisemään Emcy, candy87 ja lasi!!!!!

Mua pyydettiin eilen kummiksi, thihihiii!!! Ristiäiset 15pvä, toivottavasti ei tule mitään kummempaa kremppaa ennen sitä...

Nyt tänään lyhyenä virsi kaunis ja sekin virsi lähinnä tuota omaa...
Nyt haluan jotain herkkua... taas... läskipylly...[8D]

Kaikalle ihanaa iltaa!!
(muille siis ei...[8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D], olinpas tosi vitsikäs...[:-])
 
Takaisin
Top