Heinäkuun Hemaisevat Hämmästelijät

Täälläkin väsyttää.. Aamu ei millään meinannut lähteä käyntiin. Piti mennä uimaankin. Nyt kun nuo ilmat viilenivät, niin voisi uni tulla koko ajan päivälläkin. Nyt ei kyllä voi valittaa [:D]

Huomenna pitäisi pyörähtää siskoni mukana baarissa. Ei edes oikeastaan kiinnostaisi mennä sinne mölypesään mutta eipä ole hirveästi muutakaan tekemistä. Pitää vaan löytää istumapaikat, kun ollaan keikkaa menossa katsomaan, enkä halua että ihmiset tungoksessa tuuppivat ja tönivät vatsaani.

Pojanäiti: Aivan niin, säälittävää!

nobody: Kiitokset vinkeistä [:)]

Raskausarpia: Pukkasi rintoihin jo aika alussa, olisiko ollut rv 8.. Pepussa muutamia ja ne eivät edes häiritse, kun niitä itse harvemmin näkee ;D Onneksi tissit ei enää kutia sillä tavalla niinkuin silloin kun ensimmäiset arvet tulivat. Maha vielä säästynyt arvilta kokonaan.

Iltasta!

Noista kakunkoristeista: http://www.confetti.fi/  tuolta löytyy jotain koristeita ja teko-ohjeita yms. Tiimari ainaki myy noidein tuotteita.

Joo en sit koko valkosta laittanu ja sää onki sit sen mukanen [:@] Tosin hyvin jaksoin kävellä 4,5h kaverin kanssa [:D] Olin reipas!!! Sit tehtiiki hedelmäsalaattia sellanen saavillinen, elikkä tiiän tasan mitä tulee huomenna syötyä aamupalaks ja lounaaks [:D] Ja huomenna aattelin tehdä karjalanpiirakoita [:)]

Nimikyselyistä: mä luulen et kavereita ärsyttää enempi se, että kerron vinkkejä, mut en kerro nimeä [:D] Muuten oon vaa suoraa sanonu, että nimi on päätetty, mutta sitä ei kerrota. Tai en tiiä vielä kerrotaanko sit lähempänä ristiäisiä, ainaki äidille ajattelin kertoa, ku se saa sitten kirjoa sen nimen siihen kastemekkoon... Kastemekossa on siis jo mun veljien ja mun koko nimet ja sit meiä äidin kummitytön koko nimi, kun hänetki siinä kastettiin [:)] Niin ja kastepäivät on kanssa kirjattu ylös [:)]

Ristiäisistä: lähinnä paikkaa oon aatellu jo, että missäs järkätään bileet.. kortteja alotan tän viikon lopulla tekemään, et saan ne tehtyä, ku ristipistotyönä ajattelin ne hoitaa ni siinä tulee tekemistä.. okei, kuva on ehkä 5x5cm mutta kuitenkin....

Nukkumisesta: Mä oon oppinu jo kääntää itteni kyljeltä toiselle silleen, et nostan pepun irti patjasta ja sit siitä käännän jommalle kummalle puolelle [:D] On huvittavan näköstä kyllä.. mut ku kyljeltä selälle voi vaan "kaatua" ni pitää sit jotenki taituroida ittensä toiselle kyljelle [:D]

Raskausarvista: ei näy vieläkään mitään... siis ei missään mitään arven tynkää.. ja ihan hyvä vaan [:)] onhan niitä entuudestaan sillon teininä tullu..

Iltaa arvon mammat!

Tänne on noita raskausarpia ilmestyny ihan hirveesti! Ostin apteekista jotakin törky kallista rasvaa minkä niitä pitäisi ehkäistä, niin ketut!! Maha on navan ympäriltä ihan täynnä arpia, jenkkakahvat ovat myös miinoitettu täyteen ja nyt huomasin kaikeksi ilokseni, että niitä on alkanut tulla myös tisseihin! Voipi olla että tätä tyttöä ei enää ikinä saa siihen kuntoon et rannalle vois bikinit päällä saapua.. huoh! Ja kaikki alkoi jenkkakahvoista juurikin PojanÄidin kuvailemilla haaleilla fritsun näköisillä jutuilla, joita en ensin edes tajunnut raskausarviksi!!

Milamariaa: Täytyy sanoa munkin et olipas kyllä omituista käytöstä eksältäsi! Laittaa kyllä väkisin miettimään mitä ihmeen taka-ajatuksia tommoisessa käytöksessä piilee..

Minzkuli: Melkeimpä kateellisena luen sun ristiäissuunnitelmista. Meillä ei ole mietitty vielä edes nimiä valmiiksi! Meiltä on kanssa jopa ihan puolitutut kyselleet nimeä, vauvan sukupuolta ja jopa ketä valitaan kummeiksi. Vauvan sukupuolta ovat tulleet kyselemään jopa ihan tuntemattomat tyypit ja mua noi utelut ottaa päähän ihan tajuttomasti! Mehän ei olla kysytty sukupuolta etukäteen, mut vaik se olis tiedossaki niin ei oltais kerrottu edes lähisukulaisille sitä saati ihan tuntemattomille! [:@] Väillä tuntuu et raskaana oleva nainen on vapaata riistaa, kenelle saa sanoa mitä lystää ja masua saa tulla kokeilemaan ken tahtoo..!!

Hanimami: Saanko lainata sun ideaa noista vaahtokarkeista ristiäisiin? Mun mielestä tosi ihana ajatus, jotenki sopii yhteen ristiäisten kanssa vaik en mäkään osaa sanoa et miks!! [:D]

Jeps mut nyt touhuilemaan jotain kotihommia (et saa tälle illalla edes jotain kotona aikaseks)! Enää kolme päivää viikonloppuun! Sitä odotellessa.. [:D]

Paahtumista taas....[8D]

Meillä on nyt enemmän tota: jokos tiedätte kumpi tulee x 1000[>:] Toivottavasti mies saa pidettyy nimen sitten salassa nimenantojuhlaan asti, ku varmasti sitäkin kysellään sitten hiton paljon. Menee mulla hermot! Sitten ainakin ahdistaa se että jos mun ei anneta olla rauhassa vauvan kaa kun tullaan kotiin tai sitten että miten nyt toivun synnytyksestä sairaalassa. Olen ainakin sanonut että minä se päätän kuka sinne sairaalaan tulee ja meille EI TULE KUKAAN 1vko kun ollaan päästy sairaalasta.
Juu meillä ei oo ainakaa mitää tietoo missä pitää nimenanto tilaisuus, koska meidän kaksioon ei mahdu ellei tota meidän sänkyy heivaa pois[:D] Sitten raivostuttaa, kun oma isä pitää suunnilleen varmaan raahata tänne.
Meillä kun oli asunnon hankinnassa aika kiire/vaikea saada, niin tämmöinen 59neliöinen kaksio parvekkeel hyvällä alueella oli siunaus meille.
Ens vuonna sitten katotaan isompaa asuntoo. Poika sai makuuhuoneen, niin me nukutaan sitten olohuoneessa.

Mä suosittelen Confettia noissa leipomis jutuissa. Sieltä tilasin Cars kuvan pojan 4v kakkuun ja pääkallo piparimuotin[:)] Oli siellä ihania vauvan jalka yms muottejakin <3

Meillä oli hyvä onni, kun vauva lehen kautta saatiin turvakaukalo ja pojalle ostettiin hobbarista semmoinen turvaistuin, joka menee pienestä isompaan käyttöön.

Mies sai tänään koota vauvan sängyn :)

Iltaa/yota!

HaniMami
: En tieda onko meidan sairaalan oma saanto toi turvakaukalo juttu, mutta myoskin osavaltion laki sanoo, etta vauvaa pitaa siina kuljettaa autossa. Taalla on oikein pisteita minne voi menna tarkastuttamaan turvakaukalon/istuimen asennuksen, silla kuulema suurin osa asentaa sen vaarin.[:D]

Milamariaa
: Nyt ollaan asuttu taalla vahan yli 8kk.

Purri: Vastaan talle puolelle... Kiva tietaa, ettei Suomessakaan kaikille tehda arviota viela. Ja olet oikeassa, etta on parempi olla tietamatta ponnistettavan melonin kokoa. [;)][:D]

Raskausarvista: Mullekaan ei ole viela ilmestyny raskausarpia, mutta odotan niita kauhulla. Viela olen kehdannut olla uima-altaalla bikinit paalla, mutta jos alkaa pahasti arpia tuleen, taytyy ruveta toppi paalla uimaan.[8D]

Hyvää huomenta! [:)]

Kyllä nuo yöt on sitten rasittavia, antaisin mitä vain, että saisin nukuttua edes yhden yön ilman kolotuksia ym. Viime yönä piti jälleen ottaa panadol että sain unen päästä kiinni kun tuota häpyluuta niin särkee koko ajan. Voi kun nää vaivat sitten loppuis synnytykseen ja toivottavasti synnytys on helppo ettei jäisi siitäkään kovin kipeäksi.

Pikkuhiljaa jännitys lisääntyy, että kuinka tuo meidän neiti ottaa uuden tulokkaan vastaan. [&:]

Mitähän PILPAlle kuuluu, näin jostain kumman syystä unta, että olisit jo vauvan saanut. Eli olit unessani tänne palstalle iloisia uutisia kirjoitellut, vauva voi todella hyvin ja oli kuin täysiaikainen vaikka ennemmin syntyikin. minulla ei yleensä ole ollut tapana nähdä enneunia joten tuskin tämä uni on totta jollei mummun taidot ole nyt minulle periytyneet yhtäkkiä. [:D]

Huomenta!

Pitkästä aikaa..

Ja heti suorilta kommentoimaan:

MAIDOSTA: Täällä ei ole (onneksi) vielä maitoa tullut. Silloin rv 3+4 mulla tuli sitä esimaitoa ja siitä syystä teinkin testin.

RASKAUSARVISTA: Mulla tuli noista kahdesta ekasta ja tässä raskaudessa ei ole ainakaan lisää tullut..vielä[8|]
Mutta joo-mua ei häiritse, koska ovat vaaleita ja olen jo silloin vuosia sitten, kun olivat ihan punaisia, tehnyt töitä hyväksyäkseni arvet...koska kauniitahan ne eivät ole.[:'(]
Ajattelin, että jos jotakuta sattuu silmiin, kääntäköön katseensa[:D].

NUKKUMINEN: Täällä hieman parantunut unet, sohvalla nukun ilmalämpöpumpun viilentämässä ilmassa.
Pari kertaa herään vessaan ja jos kaikki muut nukkuvat yönsä, en minäkään herää. Elikkä semmoisessa 3 tuntia + 4-5 tuntia pitkissä pätkissä on nyt mennyt yöt.

OMAA NAPAA:
Täällä on mulla kiehahtanut kunnolla, joten laitoin ukon pihalle viime perjantai aamuna kissojensa kanssa.
Meillä on selvät sopimukset alkoholin käytöstä (meillä ei juurikaan käytetä alkoholia, varsinkaan lasten ollessa kotona) ja näistä tuo ukkoni sitten hieman lipesi--> raskaana oleva vaimo+ hermot= ukko pihalle ja vaikka lusikat jakoon (ajattelin tuolloin).
No, anycase, eipä tarvitse käyttää miehen loma-aikaa riitelyyn, kun otettiin kunnon pesäero ihan tohon loman alkuun ja nyt sitten onkin rauhallisempaa. Ja positiivisinta on, että taas on kanavat auenneet, joka taas vaikuttaa siihen että pääsemme toisiamme lähemmäksi.
Mutta muuten täytyy myöntää, että tämä raskaus on kyllä henkisesti vaikein tähän saakka[&o][&o].
Ei tule ikä yksin[;)].

Nyt aamupuurolle ja sitten nuorimmaista poikaa piikille viemään..

Jaksaa jaksaa!!

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen tänne. Helteet on vieneet voimat, mut täältä on aina voinut saada lohdutusta, että enpähän ole ollut ainoa kuumuuden kanssa kituileva...

Mä yhdyn Pikatzuun tässä raskausarpiasiassa. Mulla ei tosin ole vatsa repeillyt, mutta rinnat sitten senkin edestä! Tissit muistuttavat lähinnä tulivuoria, joista valuu punaista laavaa joka suuntaan... Oon aina ollut pienirintainen, joten tämä parin kuppikoon kasvu on räjäyttänyt rintojen ihon täyteen arpia. Oivoi, ehkä ne joskus sitten vaalenevat [8|] Selkäkin on kipeytynyt, kun yhtäkkiä tisut painaakin enempi, joten selällä on töitä kannatella niitä. Oon koettanut bongailla tukevia rintsikoita, mut 80c taitaa olla niin yleinen koko, että ne on yleensä loppu kaupoista. Eli jatkan metsästystä [:@]

Nukkuminen on aikamoista tuurinkauppaa. Vessassa pitää rampata ja asennot alkavat käydä vähiin. Kyljelläänkään ei aina pysty olemaan, kun masussa tuntuu inhoittavalta. Etenkin jos vauva äityy potkimaan. Pikkuisella alkaa tosissaan käydä tila ahtaaksi, pukkaa koko ajan kylkiluihin kiinni, mikä tuntuu melko ikävältä.

Ristiäisiä olen miettinyt vain sen verran, että kysyin jo vanhemmiltani, saako heidän luonaan pitää. Kummeja olen miehen kanssa pohtinut myös. Pitää vaan varmistaa, että mahtavatko ehdokkaat kuulua kirkkoon...[:)] Kun pitää olla joku kirkkoon kuuluvakin kummina, ettei pappi ala jupisemaan [:D]

Kaikki alkaa muuten olla valmista vauvelin tuloon. Hoitopöytäkin järjestyi vanhasta pöydästä, jonka mies hioo ja petsaa. Löytyi sukulaisten varastoista. On siis ihan tavallinen pieni pöytä, mutta juuri sopivan korkuinen hoitopöydäksi. Tulee siis halvaksi... Muutenkin kaikenkaikkiaan vauvan ostoksiin on mennyt nippanappa 1000 euroa. Siis sisältäen yhdistelmävaunuista ja kaukaloista vaatteisiin ja kestovaippoihin. En osaa oikein arvioida, onko meillä menty pienellä vai normaalilla budjetilla. Miten teillä muilla on rahaa palanut vauvaan? Mun opintotuilla ei paljoa hummailla, joten sen takia ollaan koetettu miehen kanssa ostaa käytettyä ja otettu vastaan, jos on sukulaiset halunneet lahjoittaa.

Mummulta saimme kahdet kudotut töppöset, siniset ja punaiset. Mummu opasti, että ne pitää ottaa sairaalaan mukaan ja sitten pistää vauvalle jalkaan toiset sen mukaan, onko tyttö vai poika. Ja ne toiset töppöset saamme jättää sairaalaan muille vauveleille [:)][:)][:)]

Sammallammas, onks teiä lähellä jotain tyylii Kappahl tms? Ku Kappahlissa on ainaki se XLNT-mallisto josta varmasti löytyy tota kokoa ja isompiakin [:)] Sieltä mä omani kävin blokkaamassa pois, kun näytti etten edellisiin mahdu enää [:)]

Nyt on lähes kaikki evakot tehty! Viimeinen pellillinen on vielä uunissa, mut kohta otan pois.. ja siis evakoilla tarkoitan karjalanpiirakoita [;)] Sit voiski miettiä, et mitäs hittoa sitä tänää syötäis... kauhee nälkä ois, mut ei oo kaapissa mitää sellasta, mitä vois ruoaks kutsua, lähinnä just välipaloja... Pitänee taas tutustua mitä chef google mulle suosittelee [;)]

Yritäs Kaika ladata akkujas nyt [:)] Meillä oli kanssa miehen kanssa tossa pariki pidempi kestosta riitaa (en tosin laittanu ulkoruokintaan, niin ku sä teit [;)]) mutta kyllä se siitä taas [:)]

Iines: jotenkin ei ollenkaan yllätä, että sillä mantereella on turvakaukalon asennuksen tarkastuspisteitä. Tuntuu, että jenkeissä on paljon kivaa, mitä täältä puuttuu, mutta sitten kanssa melkoinen määrä sellaista..hmm.. aikas turhaa[:D]

Mammaliina: oon kanssa päättänyt, että meille ei hetkeen syntymän jälkeen oteta vieraita, paitsi mummot ja vaari saa tulla, mutta kaverit sitten vasta vähän myöhemmin, että ensin itse on tottunut vähän uuteen asukkaaseen.

Vauvan tarpeisiin on mennyt..
Yhdistelmät~400 (uutena), Pinnasänky 70 (huutonetistä), Taitettava hoitopöytä 0 (sain yhdeltä ihanalta ihmiseltä[;)] ),Hoitoalusta 10, Vaateet ym. harsot, pyllypyyhkeet~ 100 (suurin osa saatu, äitiyspakkaus), Kestot~ 50 (käytettyjä huutonetistä+ muutama uusi), Itkuhälytin 10 (huutonetistä, meil on niin pieni kämppä et en tiä tarviinko), Mobile+ vuodekatos 10 (Huutonetistä+ ikeasta)
Vielä hankkimatta:
Turvakaukalo ~ 150 (miehen täti tosin luvannut hankkia, onneksi), Kertisvaippoja alkuun, Apteekista tarvittavat, Vaipparoskis, Vaippapyykkikori
Puuhamatto (baby showereiden toivelistalla), Kantoreppu/liina (Baby showereiden toivelistalla), Amme (baby showereiden toivelistalla)

Kyllähän noista näyttää ihan kivasti tulevan, vaikka ollaan kanssa kaikkea mahdollista saatu ja oon ahkerasti käyttänyt huutonettiä. Ei olisi uskonut, mutta onneksi nyt jo suurin osa hankittuna. Ihan hyvä oli tehdä invistä tässä vaiheessa, että tietää vähän mitä pitää vielä hankkia..

Aivan loistava tuo Confetti- liikeen linkki. Ihan pakko saada se minni-hiiri aiheinen kakunkoriste. Ja tottakai vaahtokarkki -ideaa saa käyttää ihan vapaasti. Suolasista tarjottavista on enemmänkin päänvaiva, kun tavallinen kakkukahvitus tarjoiluna, mutta joukossa on muutama kasvissyöjä. Oon aatellut myöskin muita tarjottavia vähän niinkuin lastenkutsujen malliin, kun nehän on kuitenkin vauvan ensimmäiset juhlat, vaikkei juhlakalu pääsekään vielä itse käsiksi herkkupöytään, mutta äiti pääsee[:D] Vaahtokarkkien lisäksi on paljon niitä macaron-leivoksia kaikenvärisenä, niin niitä ajattelin kanssa

http://4.bp.blogspot.com/_Mt3HoFUyCNM/SgNNC9xTm3I/AAAAAAAAFsw/FnzU2SQpxWQ/s400/macaron1.jpg

Juhlan paikka, mutta ei vaan jaksa, eikä oo rahaa mitään juhlia[:@]... Sain just viimeisen koulutehtävän valmiiksi ja pakettiin. Nyt voi alkaa oikeasti lomailemaan, vaikkei tää enää ihan lomalta tunnukaan, kipuilujen ja hunounisuuden ja liian kuumuuden takia Viime yönä ihan tosissani mietin, että pitääkö soittaa kättärille, kun oli melkoiset menkkakuumotukset, häpyluustahäntäluuhun repeää fiilis, etten saanut kipujen takia nukuttua. Päädyin kuitenkin siihen, et odotan vielä tunnin ennenkuin soitan ja sitten olin onneksi nukahtanut. Koko päivän on säännöllisesti kipuillut vatsa, enkä oikein tiedä, että pitäiskö soittaa neuvolaan vai ei, kun ihan normaalia elämää tuntuu asukki kuitenkin viettävän.

Sellaista tällä erää. Huominen piti viettää ihan vaan sohvalla makoillen, välittämättä tästä sotkusta, mutta yksi kaveri onkin tulossa kylään, ihan kiva toisaalta, mutta kohta pitää vähän siivota. Sitten la onkin miehen synttäreiden 2. osa ja su lähden mutsille lomalle ensi viikoksi, josta kotiudun sitten meitin kahvitteluihin mennessä[:D] Sitten alkaakin vaavin odottelu ja viimeiset valmistelut: lakanoiden ompelua+ vähän shoppailua, baby showerit, kampaaja jne.. Toivottvasti sitä lomaa ja lepoakin ehtii johonkin väliin[:D]

Nyt sohvalle hetkeksi vaakatasoon..

Hanimami, mitä jos tekisit jotain pasteijoita? Rahkavoitaikina on ihan superhelppo tehdä itse, ja täytteenhän voi itse päättää? Sit tietty noi karjalanpiirakathan on kanssa aika hyviä tarjottavia ja luulis maistuvan kasvissyöjillekin.. Sitten.. ootas mitäs ne nyt oli.. äiti teki joskus johonkin hippaloihin sellasia rieskarullia, eli osta sellasta pitkää rieskaa, voitele esim. tuorejuustolla tai vastaavalla, pistä päälle mitä halajat ja rullaa se, leikkaa rullasta napostelupaloja. Tietty voi sit käyttää myös esim. voitaikinaa ja laittaa uuniin ne.

Mulla tulee ristiäistarjoilun kanssa onglemaksi se, että mitä kaikki "voivat" syödä.. kun mun sukuni ja kaverini on tosiaan suomalaisia ja miehen nigerialaisia. Eli jotain ihan kunnon ruokaa siellä on tarjolla joka tapauksessa, mut pitää sitten kattoa, että mitä naposteltavaa on mun suvulle, kun eivät noista tulisista mausteista välitä.. Voileipäkakkuja ajattelin äidiltä tilata ja sit voi olla, että kaappaan pari kaveriani tekee mun kanssa noita pasteijoita ja miehen herkkuja eggrolls'seja.. eli semmonen makea taikina minkä sisällä on kokonainen kananmuna ja sit ne uppopaistetaan. On kuulemma hyviä, en oo vaa koskaa tullu maistaneeks vaikka niitä oon jo pari kertaa tehny [:D] no saa nähdä, pitänee käyttää ens keskiviikon Tallinnan reissua hyväkseen ja tiedustella äidin mielipidettä ja intoa osallistua tekemiseen [;)]

Huh hei! tää läks helteitä pakoon pohjoseen ja samantien ne sitten olivat täällä itäsuomessakin loppuneet, joten kurvasimpa kolmen päivän jälkeen takaisin [:)] Täälläkin ollaan nyt sitten perjantaista asti oltu oltu saikulla ja ollaan loman alkuun asti. Lääkäri oli ihan perseestä ja jupisinkin siitä tuonne neuvolapuolelle[:@]

Huomasin tänään junan vessassa ensimmäisen raskausarven alun alamahassa ja koko loppumatkan matkan vaan mietin minkälainen mun maha tulee olemaan! no ompahan vielä vähän aikaa siihenkin aikaa tottua.....

vielä kymmenen viikkoa! mihin ihmeeseen se aika oikein hurahtaa tässä loppuvaiheessa?!?

juu, pitää myöhemmin tulla ihan ajan kanssa kattomaan mitä ootta lörpötelleet! [:D]

Öit.

Tuoreena "Arvaakenen" keikalta!!!
Nyt on pinkin tahtiin mahaa pyöritelty,
oli aika kokemus tanssia täysillä ilman keskivartaloa[8D].

Oli kivaa ja keikka ihan mahtava!!!
vaik kokoajan tuntu et jotain puuttuu...
no Kalja ja tupakki...
Siihen nälkään meni sitten makkaraperunat ja nuudelitouhu,
pussi karkkia ja kaks litraa vettä...
ja banaani.
Mä en (teinivuosia lukuunottamatta) koskaan ole ollu mitenkään hirveesti viinan perään,
mutta tää intiaanikesä saa kyllä helposti kuohan kielelle.
varsinkin tollaset ulkoilmatapahtumat...
No onneksi oli imettävä ystävä mukana niin ei tarttenu vierestä kuolata.
Mut siitä huolimatta, oli loistava show ja meno kova[:D][:D][:D]
Ja siellä oli monta muutakin mahaa pyörähtelemässä[:D][:)][:)]

No mut ny nukkumaan, jää iltalenkki huomiselle...
Samoin kommentointi, piti vaan vielä fiilistellä ennen tukalaa yötä.

Huomenta ihanat! [:)]

Sainkin jättää eilen sen keikan väliin ja olin oikeastaan helpottunut [:D]

Kaika: Olin jo aiemmin kirjoittamassa sinulle, että teit niiin oikein! Mutta nyt kaikki ok ja mies ymmärsi asian? [:)]

Sammallammas: Itselläni sama juttu noiden rintojen suhteen nyt.. Mulle ei ole selkäongelmia tullut, kun uiminen sekä illalla, tai aamulla kevyiden käsipainojen heiluttelu ehkäisee selän kipuilua plus tietenkin venyttely.

Hanimami: Onnittelut valmiista koulutehtävästä! [:)]

Piia84: No, onneksi ne ovat mahassa jos tulevat.. Mahaa kun harvemmin joka päivä esitellään [:D] Ja haalenevathan ne sitten [:)]

PojanÄiti: Oli varmasti paljon porukkaa [:)] Hyvä, että oli onnistunut keikka!

Huomenta!

Täällä yhdessä koossa edelleen, ja äippäpolilla tuli sitten käytyä eilen. Laitan nyt tähän, kunnei millään jaksa pomppia topicista toiseen. Eli
[font="trebuchet ms"] Sydänkäyrää otettiin ja just sitten naperon heräämisajankohtana. Arvatkaas meinasiko se saakelin anturi pysyä paikoillaan ollenkaan? [;)][font="trebuchet ms"]Noh, saatiin kuitenkin ihan hyvä käyrä, ja sitä liikenappia jouduin pitämään koko ajan pohjassa. Sitten venttailin siellä kuumassa odotustilassa helavatun kauan,ennen kuin lekuri tuli ruokatunniltaan ja viitsi nostaa siittä hienosta pyörivästä tuolistaan sen ahterinsa. Ei siinä mitään, ihan mukava lääkäri, mutta mua ehkä hieman *sensuuri* koko polilla käynti!![>:] Saatiinpa tuore painoarvio 2,4kg joten napero kasvaa ihan hienosti. Lääkäri sanoi että:"Tuo sun mahasi(hetken hiljaisuus/hymy) On pelkkää vauvaa ja kohtua, sulle ei ylimääräistä ole tullut."[:)]Tuo neuvolan nuori "täti" ei antanut periksi vaan laittoi lähetteen polille, kun on ollut noita suppareita. Polilla sanoi lääkäri,että kaikki on kondiksessa kun ajattelee että on jo kolmas mukelo ja kesä. (niinkuin sanoin sille tollolle siellä neukussa) Arvatkaas jos se on siellä vielä parin viikon päästä? Sitten annatan ja lujasti!!! *ärrinmurrin*!

Noniin, oma napa tuli...

Täällä on ollut vaikka minkälaista jutustelua. Yhdellä jos toisella on näköjään ukon kanssa jotakin hanurista. Mä laitan kyllä kaiken tän kesän piikkiin, tuon alkoholin suhteen...jotenkin toivoo että olis jo koko kesä ohi, ja pääsis normaaliin rytmiin.

Rintavarustus: Jyskyttää siihen malliin,että täytettä on tulossa. Illan kohokohta on ottaa puristavat rintaliivit helvattuun [;)]

PojanÄiti: Arvaa kuka täällä kateellisena tuhisi aamusta, kun luki kenen keikalla olet ollut??!!! Minä Ja Ukko-kultani! Dääm!! Sinne olisin tahtonut, mutta pitkät matkat ja tää raskauden tila ei oikein antanut myötä keikalle [&o] Toivottavasti tulee toisenkin kerran...(sinne vaikka konttaan)[:D]

Vierailusta vauvan syntymän jälkeen
: Itse tahdon viettää ekan viikon ainakin ihan vaan oman perheen parissa. Totutella uuteen perheen jäseneen rauhassa, ja jos nyt joku mummeista..tahtoo välttämättä tulla kurkkaamaan, niin kahvituksia on turha kuvitellakkaan [:)]

Raskausarvista
:[:D][:)][:D] Esikoiseni jätti minulle ikuiset arvet, ja niitä ei haalistella muulla kuin kauneus leikkauksella. *Tirsk!!* Ja on muutomat rinnoissa,takamuksessa ja reisissä... Tästä vekarasta ei ole vielä tullut ainakaan lisää, mutta...

Ristiäiset: Pappi,mummit,vaarit ja kummit. Kaste ja kahvit *piste* Ei stressiä,eikä paniikkia, näin olen päättänyt.

(Tosin menee järki tuon isomummin vouhotuksen kanssa jo nyt, kun häslää meijän rippijuhla touhua ja soittelee 5 kertaa päivässä joko voileipäkakusta tai joko kohta olet menossa synnärille[:@] eli tulossa vielä sama hömpötys ristiäisistäkin... )

Vielä Omaa: Alkaa ihan tosissaan jo hieman jännittämään, ei ole pitkästi matkaa ja kun lekuri sanoi,että ens viikolla ei enään edes estellä, jos on syntyäkseen niin.... Pisti miettimään, pitäisköhän sitä laukkua jo pakkailla? Onko Kukaan vielä pakannut?
Nyt tekee mieli kirpputorille(=rentoutumaan)[:D]

Raskausarvista vielä: Vaikuttaakohan tähän sitten jokaisen ihotyyppi tms.. Minulla tuli joskus raskausarvet takamukseen kun lihoin kymmenen kiloa lyhyessä ajassa.. Ja vuodessa ne olivat kadonneet melkeinpä kokonaan. Nytkin nuo mitä minulla tisseissä ovat alkaneet haalistua pikkuhiljaa joistakin kohdista sitä myötä kun uusia tulee lisää [:D]

Minäkin olen jo miettinyt josko pakkailisi sairaalakassia [:D] Olen jo ostanut sairaalakassiin naposteltavat valmiiksi etten unohda niitä.. Pojalle olen miettinyt sairaalavaatteet alustavasti ja ostanut sen "sairaalamyssyn". Taidan kuitenkin hillitä vielä itseäni ja odottaa pari-kolme viikkoa ja sitten pakkailla kokonaan [:D] Sen vaatetuksenkin varmaankin pystyy lopullisesti päättämään vasta syksyllä, kun ei tiedä näistä säistä.

Pyörän selkään ja keskustaan!

Mä en ainakaa oo vielä mitää laukkuja pakkaillu [:D] Luotan vakaasti siihen, että mies sitten kiltisti kiikuttaa kaiken mitä tartten[:D] Mutta aion siis tottakai pakata sen laukun jossain vaiheessa [:)]

Ristiäiset on vähän ongelmallinen juttu meillä siksi, että ku koko suku pitää kutsua.. Ei kutsuttu meiä häihin ku mun perheeni ja miehen pari ystävää (oli maistraatissa) niin otti suku nokkiinsa.. eli pitää nyt sit kestitä ne. Tosin tuskin meillä kotona pidetään mitään juhlia [:D] ei tähän n.64 neliöön kuitenkaan niin isoa porukkaa mahduteta [:D] Pitänee jotain työväentaloa tai vastaavaa vuokrata sitten... Ei ainakaa naapurit häiriinny. Miehen puolelta ei perhettä kyllä taida tulla kuin kaks veljeä, tai en tiiä miten noi serkut tuolta Espanjan rannoilta innostuvat lähtemään tännepäin, mutta kuitenkin.. Kavereitahan sitte tulee kutsutut plus kaikki loput ku sana kiertää.. ärsyttävä tapa, mut yritän saada miehen tajuu, etten koko Helsinkiä halua kestitä.

Heräsin sit viime yönä parin tunnin välein [>:] Ja siis ilman syytä. Ei ollu kuuma, vessahätä, kylmä, painajaisia tai mitää muutakaa... En sit tiiä onko toi mukula potkinu mua sit siihen tahtii et oon heräilly vai mikä on ollu.

PojanÄiti, mä meinasin kanssa tulla kuokkimaan Pinkin keikalle [:D] Siis alueen ulkopuolelle oisin tullu musaa kuuntelemaan, mutta sit onnistuin väsyttää itteni ihan totaalisesti päivän aikana leipomalla ja tekemällä yllärihyökkäyksen Itikseen ja totesin, että taitaa jäädä väliin. Jos ois tuullu tähän suuntaa ni oisin saattanu kotona pystyy kuuntelee sitä keikkaa [;)] Green Day'hän kuulu meille todella hyvin sillon, mut ne oliki lähempänä [:D]

Heiii!

Anteeksi heti tähän pakko hehkuttaa yksi juttu... Tällä mammalla on nyt ajokortti!!! Tulin noin tunti sitten inssistä ja läpihän se meni [:)] masu poitsulla oli hauskaa ajon aikana, siihen malliin möyrittiin. Oujee. Nyt sit vaan ajelemaan ja hakemaan varmuutta ennen pienokaisen syntymää, mutta varmasti kortti helppaa hurjasti vauvaperheen arkea vaikka pääkaupunki seudulla ajellaankin :) siis asutaankin. Sanat sekasin taas.

Täällä olitte puhuneet ristiäisistä niin meillä tulee n. 13 henkeä ja luultavammin ihan kotosalla tässä pidetään. Mukaan tulee pappi, ukit ja mummit, kummit, sisarukset. Miehen äiti ja isä ovat eronneet ja heillä uudet puolisot+ lapset, eli tokihan hekin kutsutaan. Ahdasta saattaapi tulla mut varmasti mahdutaan :) Tarjottavat teen itse ja meidän kummankin mammat auttavat sit varmaan joko suolasissa tai makeissa. Rennosti mennään.

Eilen oli haikaranpesässä meillä ensimmäinen perhevalmennus. Käytiin läpi synnytyksen kulku, kivunlievitys keinot ja yleensäkin haikaranpesä synnytys paikkana. Kätilö ei ollut mikään paras esiintyjäksi mutta asia oli kyllä todella hyvää infoo tulevasta, varsinkin miehelle aukesi paljon uusia juttuja näin ensikertalaisia kun ollaan. Ja itkuhan mulla melkein pääsi kun osastolla juuri joku oli synnytyspuuhissa ja voi etttä sitä huudon määrää, tuli mieleen oma tuleva synnytys ja sen kivut. Muutenkin herkistelin koko valmennuksen. Ai miten niin raskaus herkistää [:D] Mut haikaranpesä vaikutti aivan tosi miellyttävältä, toivotaan et kaikki menee hyvin loppuun saakka ja päästään kans sit sinne synnyttää.
Toinen valmennus on viikonpäästä keskiviikkona ja synnytys suunnittelu perjantaina 30.päivä. Onko teillä muilla synnytyssuunnittelut synnytys sairaaloissa? Mulle se oli aivan uusi juttu.

Heipä hei mammat. Piti tulla kuulustelemaan mitä täällä on touhuttu... [:)] ja luonnollisesti jos muutaman kommentin antaisi kans. [;)]

Raskausarvista: En ole vielä bongannut itseltäni yhtään alkua. Kuten aiemmin sanoin, on boobsit aika samaa kokoa kun aiemmin ja persekään ei ole levähtänyt (hakkaa puuta niin että metsä raikaa). Jos kasvua (normaalia pituus tai paino) tapahtuu paljon lyhyessä ajassa, ei iho ehdi mukaan ja ne arvet tulee siitä. Arpien jääminen ja näkyminen riippuu kanssa ihon kollageenin (kaivelee muistia - en taida valehdella kun väitän näin) tuotannosta. Eli kyllä, ihotyypillä ja ihon kunnolla on vaikutusta arpien syntymiseen ja näkymiseen. Raskausarvista en mene vannomaan, mutta ainakin leikkausarpia kehotetaan suojaamaan hyvin auringolta ensimmäisen vuoden aikana.

Rahan kulutuksesta: Sammallampaan kanssa aika samoilla linjoilla taidetaan olla tuon kulutuksen kanssa. Veikkaisin jotain 1000 euroa menneen pojan tarvikkeisiin, kalusteisiin ja vaatteisiin nyt. Mielestäni ihan kohtuullisesti, kun huomioi, että yhdistelmävaunut on uudet, samoin turvakaukalo ja jalusta. Ostokset tuli ajoitettua siten, että sattui alennuksia saamaan. Hyvä tsägä siis kävi.

Pinkin keikasta: Oli kanssa kuulemani mukaan tosi hyvä ja olen henkilökohtaisesti onnellinen kaikille paikalle viitsineiden mammojen puolesta. [:)]

Mamma_76: Kiva kuulla, että polikäynti meni noin hyvin. [:)]
Hanimami: Onnittelut myös täältä. [:)]
Kaika: Varapäreitä sinne. Täällä ei onneksi ihan hirveesti kärytetä, mutta jotain kumminkin. [>:]

Omaa: Eilen oli oikein itkuntäyteinen päivä. Stressiä en myönnä ottavani synnytyksestä ja jollain tapaa en edes siitä pienen hoitamisesta. Ihminen oppii mitä ihmeellisempiä asioita pakon edessä, joten ne otetaan sitten päivä kerralaan ja toivottavasti ilman sen kummempia ongelmia. Eniten täällä jollain tapaa on ollut pinnalla parisuhde asiat. Olen siis tehnyt enemmän tai vähemmän tiliä viimesestä 10 - 15 vuodesta. Toivottavasti on vähemmän taakaa enää matkassa, kunhan tää tilitys on tehty.

On se vaan niin ihanaa tää kasvu - henkinen sellainen... ja nää hormoonit. [8|]

Tää päivä alkoikin täällä kello 4 pintaa. Siinä kukuttiin kimpassa miehen kanssa, käytiin suihkussa ja syötiin aamupalaa. Päivän ehkä nerokkain idea oli lähteä koiran kanssa kärrikävelylle. Ihan hyvin tuo meni rattaiden kanssa oman pihan ulkopuolellakin. [:)] Sitten piti vähän pelailla, ottaa välikuolemat sohvalla, käydä nevuolassa, maalata autokatosta, pelailla.. Ja kohta lähdetään koiratreeneihin. Joita ennen taidan ottaa vielä yhdet välikuolemat kun näyttäis ehtivän.

heissan!

Funny story... Aamulla heräsin ja tajusin että, VAU, ei huimaa, ei satu selkään, ei väsytä, eikä muutenkaan mitään kremppaa, touhusin koko aamupäivän, siivosin, imuroin ja pesin lattiat, siivosin saunan ja pesin pyykkiä ja tiskiä.... Sit huomasin kivuliaan pukaman takapuolessa, *tirsk* Voiks olla et kun on nyt edes jotain tullu ulos nin hommat pelittää taas?!?![8D][8D][8D][8D][8D]
En Tiiä, mut ihan aikuisten oikeesti on ollu paljon parempi olo, issiaskin on niiku muka parempi...
ja ainoa asian aiheuttaja, minkä keksin, on tuo pukama...[;)][:D][:D][:D][:D]

Parisuhde Kyllä välillä joutuu ihmislapsi miettimään että onko nää suhteet oikeesti nyt se juttu mitä meidät on luotu tänne tekemään...Aina ei ole ihmisen hommaa tämä tälläinen.
Tsemppaukset kaikille asian tiimoilta painijoille!!!

Pinkistä vielä... Kyllä sen keikoilla mieluusti kävis vaikka kerta viikkoon. Kun saa oikeesti ihan lava shown eikä vaan jotain pyllykeikautusta. On kuulemista ja katsomista vaikkei musastakaan pitäisi.
Ja vaikka oli aikalailla sama setti kuin vuosi sitten ja paikat sata kertaa kehnommat nin silti varsin viihdyttävä keikka! En kadu vaikka maksoi hunajaa[:D][:D][:D]

Raha samaa luokkaa meillä oli esikoisen kanssa 1000-1500.- meni. mut nyt siis koska kaikki vanhat talles niin muutama satanen ehkä mennyt/tulee menemään.
Ja justiinsa sain ystävältä puuhamaton joka oli ollut niitä ainoita uutena ostettavia asioita, kun vanha on hajonnut, joten siinäkin siis rahat kotiinpäin[:D].

Pilpalle iso käsi kortista!!![:D]

laukku mietin et haluisin ehkä jo pakata, mut tiedän et poika pysyy sisällä satavarmana vähintään laskettuun asti, ellei sitä väkisin sieltä oteta... eli säästelen syyskuun alkuun. Kuitenkin niinsanotusti virtuaalipakkaan eli mietin valmiiksi mitä mukaan otan[:D][:D]

Mutta tää aika!!!
Eise viimeksi menny näin nopeesti vimesellä kolmanneksella!!!
ihan varmasti meillä muutaman viikon päästä kiireisimmät jo tulevat maailmaan ja sitten jaellaan jo vauva kuvia ja -kuulumisia eikä enään mietitä mitä rasvaa kukakin mahaansa laittaa...
Jännittää!!!

Takaisin