Heinäkuun Hemaisevat Hämmästelijät

Mahtavaa kuulla susta Tiko!
Ihanaa, että kaikki voivat hyvin[:)][:)].


note to self: älä koskaan hehkuta mitään!!!--> ilmalämpöpumppu pois päältä lopun yötä- huolto tilattu aamuksi.
 
Heissan kaikille! Kuuma on kuin saunassa. Öisin on kuitenkin onneksi saanut nukuttua. Huimausta on täälläkin kovasti. Johtuu kyllä siitä, että verenpaineet ovat niin alhaiset. No mulla kun on tulossa jo viides lapsi, niin tiedän millaista tuo synnyttäminen on, joten ei tuo hirveästi pelota. En ole tarvinnut oikeastaan mitään kivunlievitystä.
Minulla on ilmeisesti aika korkea kipukynnys. Se miten kokee kivun synnytyksessä, riippuu paljon myös kipukynnyksestä.
Hengitys ja se että muistaa pysyä rentoutuneena vaikka on kipuja auttaa paljon.
 
Hep!

Lupasivat tiedotuksissa että torstaina voisi mennä kaikkienaikojen lämpöenkka rikki!!! 35,9astetta... MiksiMIKSI!!!!!![:@][>:][&o]

Hienoa kuulla tikosta ja tytöistä, mahtavaa että kaikki on vielä paikoillaan[:D][:D][:D]. Täällä jännätään kovasti kaksostensyntymää, mahdatkohan olla eka joka poksahtaa...??[:D][:)]

Synnytys Ei varsinaisesti pyöri päässä, muutakuin että sinne on pakko mennä ja se sujunee omalla painollaan.

Mutta vauva asiat pyörii kovasti, nyt kun alkaa aikakin olemaan lähellä.
Mietin minkä näköinen kaveri tulee olemaan, ja välillä tulee sellainen mieletön aalto ylitse kun taas tajuan että sieltä on ihan oikea ihminen, persoonineen kaikkinen tulossa. Minkälainen olet? Minkälaisia tapasi ovat? Mikä on lempi ruokasi? Minkä asian opit ensimmäisenä? Miten me tullaan toimeen yhdessä?
Valtavia rakkauden ja kiintymyksen tunteita on jo nyt vaikka vielä vauva onkin kasvoton.
Ja odotus kova että saan rakkaan syliini...

No tulipas syvällistä heti aamuun...

Kuulemiin taas, lähdetään hellettä pakoon jonnekin...
 
Hiostavaa aamua! Päätähän tässä alkaa ensimmäiseksi särkemään! Voi siis huomenna ehkä joutua ottamaan raskauden ekat särkylääkkeet.

Tiko: Hyvä juttu, että pienet vielä masussa [:) [:)] Ja oohhoh, sinullahan sitten enää niin vähän jäljellä!

Pojanäiti: Aivan samoja tunteita tulee täälläkin, juuri noin "aaltona" [:D] On vielä ihanaa leikkiä kaikenlaisilla ajatuksilla, esim. onko hän siro vai lujarakenteinen (luultavasti luja, niinkuin minä ja isänsä), kumman piirteitä enemmän. Hirveästi haluaisin nähdä pikkuisen, kun vieläkin tuntuu ajoittain niin uskomattomalta ja tietenkin kova halu päästä sylittämään <3

Synnytyksen ajattelukin on samanlaista, ei siis koko ajan päässä vieden yöunia vaan ihan yhtäkkiä tulee ajatus kuin vasta tajuaisi olevansa raskaana ja että ihan oikeasti olen menossa n. parin kuukauden päästä synnärille [:D]

Vauvatarvikkeista yms : Oletteko jo laittaneet patjat ja pehmusteet sänkyihin? Minä ajattelin pitää kaapissa vielä, ettei turhaan pölyynny siinä, kun ei vielä mitään lakanoita tai muita tarvitse vaihtaa. Monta kuukautta on tehnyt mieli laittaa sekin valmiiksi mutta malttia ja malttia [;)][:D][:)] On minulla kyllä kaksi nallea koristamassa rottinkista ekaa sänkyä ja hoitopöytä ja sen tarvittavat tavarat ovat kyllä ihan käyttövalmiina [:)]

Alkoipa tekemään mieli grillimakkaraa! [8D][:D] Pitääkin viikonloppuna ehdottaa äidilleni, jos siskontytön kanssa siinä grillattaisiin, kun mennään sinne kylään. Tulee tyttö taas luokseni yöksi, joten vauhdikasta menoa luvassa viikonlopulle [:D] Kivaa!
 
Huomentaaaa :) (vaikka päivänpuoltahan tässä mennään, nukutti vaan niin makoistasti :D)

En tiedä olenko jo tottunut näihin helteisiin vai mikä kun yöllä ei ole enää yhtään hikinen olo, ja muutenkin siedän jo tosi hyvin tätä hellettä. Mut joo se lämpöenkka torstaille jos toteutuu niin HUH. Todella voi kysyä et miksi justiisa nyt!! [:@]

Tiko: sullahan on jo hyvin lähellä tytskyjen syliin saaminen, ihanaa. Mut varmasti myös aika jännittävää saada kaksoset, tuplaonni! Tään tuplaonnen sanoi ystäväni joka sai kaksi kk sitten tytön ja pojan, ja se kyllä on totta. Ihania ovat. Tsemppiä loppukoitokseen! [:D]

Noista "aalloista" olitte puhunut niin täälläkin ihan sama juttu, tulee pohdittua ihan kaikenlaista, välillä menee jopa negatiivisuuden puolelle. Onneks melkein aina ne mietinnät ovat positiiivisia.
Tosi paljon olen miettinyt et minkähän näköinen poitsu (tai tuleeko edes poitsu) sieltä tulee, sen tiedän jo et isänsä huulet hällä on aivan täysin, se nähtiin rakenneultrassa. Isot ja paksut!! [:)][:D] Mutta onko minusta jotain piirteitä ja mitähän? Mietinnässä on myös sekin et tuleeko hänestä siro vai roteva niinkuin isänsä. Isällänsä on todella leveät hartiat ja muuten hoikahko vai niinkun minä et levee pylly ja muutenkin aika tasapaksu [:)] samanlaiset posket varmaan kun tolla hymiöllä [:)] Onse jännää.

Meillä on tänään haikaranpesään toinen osa perhevalmennusta, tosi kiva. Ainakin tykättiin ekasta todella paljon ja se oli todella kattava. Syntymähuone altaineen nähtiin muttei perhehuonetta kun oli täynnä kaikki, tänään varmaan sit toivottavasti perhehuone [8|] Tuokin matka jännittää kun ajan ihan ekaa kertaa niin "keskustaan". Olen pyörinyt vain Vantaalla ja kauin on ollu Viikki, toki mies istuu vielä vieressä mut jänskää. Jos joku tietää kättärin sen ahtaan tien ni se aiheuttaa mulle varmaan hikipisaroita ja sydämen lisälyöntejä [:@]

Kyselitte myös pinniksen kokoomisesta/petaamisesta. Heh, meil on ollut jo noin 2kk koottuna ja pedattuna. Toki tuuletan vielä uudestaan sit ennen käyttöä mut nyt siin on päiväpeitto päällä suojana. Mulle se vaan on tuonut kauan jo konkreettisuutta tähän odotukseen, huonoinakin päivinä. Reunapehmusteen kävin ostaas ikeasta ihan viimeviikolla, tavallisen valkoisen. Olin ettiny kaikkialta jotain kivaa reunista mut kaikki oli tosi kalliita, esim. stockalla, joten päädyin tuohon ikean "tylsään" valkoiseen joka oli vaan 14e. Kelpaa meille. [:)]

Mut nyt suihkuilemaan ja ajelee kättärin suuntaan. Morjens!
 
Pitkästä aikaa. Piti tulla vähän marmattamaan, kun on niin jumalattoman kuuma, että voisin kohta valua vasemman jalan töppöseen, mutta taidankin alkaa valumaan kotiin päin. [:D]


Tänään on siis eka päivä töitä loman jälkeen. Aamulla täällä toimistossa oli ihan miellyttävän vilpoista, mutta jostain syystä tuossa ruokiksen aikaan oli ilmastointi mennyt pois päältä. Nyt taas hurisee, mutta eihän tuo enää oikein auta, kun tuntunut jo pari tuntia siltä, että happi loppuu. Pershiki - ehanaa. [8|] [:D]

Saas nähdä kuin akalla kunto kestää  muuten. Suppareita ja kipuiluja on tänään ollut paaaaljon enempi kun kotona ollessa. Toisaalta. Jäljellä on enää 10 työaamua (arki sellaista) ennen mammaloman alkua. Ja kuitenkin pitäis tehdä täydet tunnit, joten muutamana päivänä joutuu istumaan vähän extraa, kun neuvolassa käyntiä olis ja synnytysvalmennuksenkin eka osa just vikana työpäivänä.

Synnytyksestä täällä ollut puhetta. Mulla ei periaatteessa ole synnytyspelkoa (nyt koputtelee puuta niin, että metsä raikaa) ja toivottavasti ei tulekaan. Olen koko raskauden puhunut miehelleni, että mulle on ensiarvoisen tärkeää, että hän on paikalla siinä tilanteessa itsessään. Kammoan omalla tavallani sairaaloita ja kaikkea tökkimistä. Oon viettänyt oman aikani sekä työntekijänä että asiakkaana moisen laitoksen sisällä, joten miehen läsnäolo rauhoittaa ja antaa mulle varmuutta, voimaa ja turvallisuuden tunnetta. Ja oikeesti, kun paniikki iskee pahasti päälle, niin kiipeän seinille ja olen kuin nurkkaan ajettu eläin ja sitten tarvitaankin jo useampi käsipari pitämään kiinni. [&:] Ei lisäksikään tarvitse pohtia, että mitäs jos jotain meneekin vikaan. Isä on ja katsoo, että vauva ei ole ihan yksin vieraiden parissa ja kaikki on ok.
 
Ahdistusta ja epävarmuutta (jota sitten vihaan ihan huolella) kuitenkin aiheuttaa seuraava: Miehen puheista voi rivien välistä lukea, ja moni onkin tulkinnut, että miestä ei erityisesti inspiroi tuo ajatus. Lopultakaan, kun hän ei niitä kipuja kärsi tai joudu olemaan siellä revan puolella ottamassa muksusta koppia - sitä varten ovat ihan ammattilaiset paikalla. Viimeksi, kun tarkastin niin a) kädestä pitäminen ei vaadi mitään maisterin tutkintoa ja b) kyllä ne kätilöt mun käsittääkseni sieltä pihalle pistää, jos ihan oikeasti siippa ei kärsi olla siellä. [>:]

Mä en vaan suostu uskomaan, että oon menny naimisiin lapasen kanssa. Ja miehen ammattia en nyt täällä kehtaa paljastaa (muutamat sen tietääkin), voi muuten tytöiltä tulla pissat ja penskat pöksyihin – naurun takia. [8|] [:-]

Eikä tuossa vielä kaikki ahdistus- ja epävarmuusasiat – mutta teitä rakkaita säästääkseni palaan asiaan joskus toiste. [:)]
 
Emmäää jaksa enäää-ään näitä helteitä!!!
Tahtooo-ooo sadetta ja viileetä tuulta!!!

Tänään piti ostoskeskuksessa ostaa kesken asioiden uus asu, kun edellinen oli niin märkä...[8D]
Onneksi noi henkkamaukan rytkyt on niin halpoja, et saa pikkurahallakin ihan järkevää päällesä.

Nastaa kuulla celinastakin, mietinkin tänään että mitä sulle kuuluu![:D]
Voimia lapasen kanssa! Miehet kun ei koskaan tajuu tärkeitä asioita, ainakaan sillon kun nimenomaan pitäis...
Käytä yksinkertaisia ja lyhyitä käskylauseita! Näin meillä menee asiat perille jos ei olla muuten ihan tajuttu asianlaitaa.[:D][8D][;)]

Kaika onks kämppä taas kool? Kuulostaa toi täyshoitola Villa Kaika niin houkuttelevalta, öljyineen ja yläkerran viileine taivaineen, et saat kohta jonoa oves taakke[:D][:D]

eipä sitten mutta kertaa täällä.
telkkaria tuijottamaan,
siinä toivossa että lauhtuisi edes senverran jotta unenpäästä sais kiinni,
vaikkeipä siitäkän pahemmin hyötyä ole, kun ei sitä unta ole enään kuin nelisentuntia per yö.
voisipa senkin kokonaan lopettaa nin vois rauhas naatiskella viileistä kesäöistä[;)][:D]



 
Ugh,
Hikinihkuja terkkuja täältä Jäppilän peräkylältä.

Mä eilenillalla tosissani säikähdin, tultiin lintsiltä ja satamasta hakemasta anoppia ja appia. Kun päästiin kotiin istuin koneelle ja aattelin et katon mitä tänne kuuluu jne. Yht'äkkiä tajusin että en näe oikein kunnolla mitään muuta ku vinkeetä sahalaitaa.. Jessus.. ei muuta ku googlaamaan raskausmyrkytyksen oireita. Sanoin ukolle et jos mulla alkaa happi loppumaan ja kouristamaan ni soitat sit ihan samantien ambulanssin.
Mä en uskaltanu ottaa oikein panadoliakaan vaan painoin suoraan maate. Onneksi tänään oli aamulla neuvola ja heti ensimmäisenä kysyinkin et onko noi myrkytysoireita vai ihan migreeniä. Pissassa ei ollu protskua ja paineet oli hyvät niin päädyttiin siihen et se oli kuumuudesta johtuvaa migreeninpoikasta.. Tänäänkin viel kuuppa ollu ihan jumissa.

Mä näin viimeyönä ihan omituisia unia, näin sellaista unta että odotin että vauva syntyy että saan varmasti tietää kun näen pojan että kuka sen isä on... Että onko se tää mun ukkeli vai joku mun existä.. heheheh.. Mä viel mietin unessa että koska oon mun tän kyseisen exän kanssa hässinyt että voiko se sittenkin olla isä.. Ja tämän kyseisen exän kanssa seurustelin melkein 5 v sitten [:)] Mitäköhän toikin nyt mahtoi meinata.. hihih.. oon nauranu et isäksi on kaksi vaihtoehtoa joko mun mies tai joulupukki kun olevinaan saanut Onni alkunsa 24.12 [:D]

Mä kävin tänään poistamassa suomen vesissä talviturkin.. ensimmäisen kerran 4 vuoteen.. jee

Nyt jatkan tonne neuvolaosioon..
 
Hellurei!

Juup- asunto on taas viilee... korjaaja tuli 08:00 ja kaikki toimii taas!

Nyt on ukko palautunut kotio ja käytiin oikein ilta(yö)lenkki vääntämässä.
Ai miten niin turpos sormet[&:][&:][&:]

Sieltä tuli mukana hoitopöytä ja kirjoja ja lisää vaatteita- nyt olis sitten kestovaippoja lukuunottamatta aikas hyvin tavaraa..jotain pientä tietty vielä..

Mitäs muuta onkaan meillä ollu puheissa..*selaa taaksepäin postauksia*

AHDISTUKSESTA: Täällä taitaa olla vähän liikaakin, että huomenna otan puheeksi neuvolassa..ettei olis joku raskaudenaikainen masennus päässy yllättämään[&o][&o]

UNISTA: Mahtavia unia teillä ollut- liikkamaikkaa ja exiä...heh hee[:D][:D]

VAUVATARVIKKEISTA: Juu, täällä on kasattu ja pedattu- tosin lakanat viritetty päälle, ettei pääse pölyyntymään. Mulla on unikaveritkin jo kehdossa[:)][:)].

SYNNYTYKSESTÄ: No, mua jänskättää eniten se, että miten käynnistyy-- ettei vaan kiire ehdi tulemaan, kun pitää nkl:lle mennä.

Mutta nyt toi ukkeli huutelee, että leffaa pitäisi alkaa katsomaan..joten heipat vaan!
 
Hooh haukotus, tuli herättyä ennen puolta kahdeksaa kamalaan vessahätään ja vauvan potkuihin..

Kaika: Jaksatko valvoa hyvin noin myöhään?

Minulla alkaa pää lopettamaan toimimisen siinä vähän jälkeen yhdeksän, sinnittelen aina yhteentoista ja sitten väsyneenä zombina minulle käy kaikkea: Eilen potkaisin illalla pikkuvarpaan niin kipeästi sohvankulmaan, että on vieläkin punertava ja turvoksissa ja ARKA [&:] Tavaratkaan eivät meinaa enää pysyä käsissä illalla. Alkuraskaudessa olin jo aina puoli yhdeksältä sängyssä ja ysiltä nukuin jo mutta nyt ei halua [:D]

Ja ihan muuten vaan ajattelin purkaa[:D]: Ostin eilen vaihteeksi Danonen vaniljajogurttia, kun yleensä syön Valion. Hyi hemmetti, siis tuossa on sokeria sillä mitalla, että väkisin joudun sitä myslin sekaan laittamaan [&:]
Varmasti on lirautettu salaa vielä jotakin makeutusainetta normin sokerin kaveriksi, kun ei oikeasti muut jogurtit missä on pelkkää sokeria maistu tuolta. Tai sitten tämä raskaus vahvistaa makunystyröitä taas :D
 
Toisinaan jaksan valvoa, mutta harvinaista tuo on...tosin olen saanut lepäillä ja nukkua, koska haluan tämän viikon. Sillä lienee vaikutusta jaksamiseen.
En kyllä ole nukkunut todellakaan pitkiä yöunia, mutta jotenkin saan tarvittavan levon pienestäkin..toisaalta tää menee aalloissa, koska toisinaan olen nukkuneen rukous ympärivuorokauden..
Mitä lienee..taitaa kroppa totutella vauva-arkeen--> silloin pystyy nukahtamaan kahdessa sekunnissa ja saamaan levon ihan 10 minuutista unta.. sellaista torkkumista, varsinkin ekan kanssa..tokan kanssa olikin jo rankempaa, kun isoveli tarvi jo aktiivisempaa arkea.. Saas nähdä, miten tämän kolmannen kanssa..on jo sen verran vanhoja noi isommat..
Sormet ristissä, että säästytään koliikilta ja muilta vauvavaivoilta..

No jopas tuli ajatuksen virtaa..

Palaan sitten neuvolan jälkeen..
 
Terppa!

Jokohan toi taivas antais ukkosta tänne? Naama täys hikihelmiä [:'(]

Kävin eilen Tallinnassa [:)] Ai että mä näin siellä taas nättejä vaatteita [;)] Lähti sieltä muutama mukaan ja pari tuttiaki.. sit viel sellanen tuttikotelo.. Tosin vauvan mummi osti sen ja sit yhen haalari-paita -yhdistelmän [:)] Tarttisin oikeastaan sellasen lipaston noille vauvan vaatteille... Ovat tällä hetkellä mun matkalaukussa [:D]

Unista: Mä näin viime yönä unta synnytyksestä... Tosin en muista mitää muuta siitä unesta, ku sen etten tuntenu mitään ku synnytin, koska ne oli tunkassu sen epiduraalin mulle [&:] Että saas nähdä...

Vauvansänky on silleen valmis, että siellä on muovin sisällä patja ja peitto ja se tyyny, joka toimii koristeena ennen ku vauva saa sitä käyttää [:D] Mut en oo siis vielä todellakaan pedannut tai laittanu muuten kuntoon... Mies varmaan hoitaa sen sitten ennen ku kotiudutaan [:)]

Mutta nyt voisin oikeastaan yrittää soitella äidille, josko se lähtis kattelemaan noita lipastoja mun kanssa [:D] Palaan illemmalla, jos ois vaikka vähä viileämpi ja mukavampi ihmetellä [:)]
 
Huomentapäivää.

Espoossa on mahtava myrskytuuli[:D][:D][:D] (joka ny tietty laantu heti kun siitä iloitsin) ja ennustuksetkin lupaili ettei yli 27 mennä enään tällä viikolla...
Sormet ristissä koputtaa puuta...

Purri jopas ravailet tallinnan maalla! Oikke maailman matkaaja[8D][:D].

Me saatiin liput muumimaalimaan ja ollaan menossa ensens vknloppuna.
Pitäis vaan joku edullinen majoitus aamupalalla saada sieltä päin.
onko kellään vinkkejä???

Tänään ihan karmee olo... henkisel puolel.
Itkettää ja ahistaa , ei kuitenkaan mikään erityinen ja kuitenki kaikki, haluaisin vaan painua peiton alle parkumaan ja kieriskelemään.
Ukon kanssa ollaan oltu ihan eri planeetoilla jo vaik kui kauan.
Hyvin ja rauhallisesti menee, mut oikeen mistään ei jutella, kun tuntuu ettei ole mitään yhteistä keskusteltavaa tai sitten se juttelee mulle kun pienelle lapselle jos kerron sille vaik kuinka ihmeellistä mu mielestä on se et vauva on oikee ihminen ( Lässytysäänellä "No mutta tottakai se on, höpönassu!! Siellä se kasvaa ja sitte siitä tulee ihan ihka aito ihmislapsi, sillon sooormet ja vaaaarpaaat..."). En jaksa sit sen enempää, tulee vaan dorka olo tollasesta...
Mä haluun taas olla nainen, nauttia asioista, liikkua normaalisti, Lakata ite varpaankynnet, ajaa toosakarvat, istua ystävien kanssa iltaa, ostaa kivoja vaatteita, harrastaa seksiä, rakastaa rajusti, itkeä oikeita asioita, päättää omasta ruokavaliosta, istua jalat ristissa, omistaa taas nilkat...
Mut nyt oon vielä kömpelö kasvatusyksikkö, mun kroppa on jonkun toisen omistuksessa, Ja tietty kohta olen 24hoo henk.koht. palvelija ja aina.avoinna maitobaari....

Mut kuitenkin, vaik laiskottais nin toi nelivee touhupeppu haluaa tekemistä eniweis joten mennään lohtusyömään helvetilliset annokset jätskiä ostarille...
Suklaalla parannellaan ny tätä päivää. illalla voisin sutasta rääkkilenkin, vaikka kakstuntisen...
Nin ei sit tartte niitä kaloreitakin vielä itkeä.

tsemppei tyypit!
 
Heissan!

Joo oon maailman matkaaja [:D] Käydää siis Tallinnassa about joka toinen kuukausi [:D] Meiä eilinen taksikuskiki nauro, et tunnetaan kohta Tallinnan keskusta paremmin kuin hän [:D][:D][:D]

Lipastoa ei löydetty, mutta se johtu lähinnä rumista valikoimista.. Tultii sit siihen tulokseen, että mä saan äidiltä ja isältä yhden lipaston, joka just häthätään mahtuu tohon meiä makkariin [:D] Tai siis mahtuu se hyvinkin, jahka mä vaan vähä siirtelen noita tavaroita tuolta.

Mieski "valitti" mulle tänää, ku aamulla käytii kaupassa, että "ei me voida ostaa niin paljoa ruokaa, ku ethän sä saa kantaa!" Sit ku ihmettelin et miten nii en saa kantaa, ni herran älynväläys "Se lapsihan syntyy tähän kadulle, jos sä kannat liian painavia kasseja".... just.. näinhän se sit tapahtuu kyllä vain. Ja siis syy siihen, ettei mies kantanu niitä kasseja oli, että hän lähti töihin siitä suoraan.
 
Minzkuli: vai jäppilässä olet kävässyt :) mä oon kotoisin siitä naapurista, Pieksämäeltä [;)] pakko oli kommentoida kun tuttu paikka.

Unia mäkin nään ja muistan ihan joka yö, ja ne yleensä on ihan tuulesta temmattuja. Usein myös unessa vauva muljuaa hirveesti mahassa ja kerron siitä jollekin ystävälle, sit herään siihen kun jäbä potkii hulluna patjaa. Sit oon nähny kärpäsistä unta ym. tosi älyllistä.

Voi apua! Onko muilla vauvanvaate osteluvimma? Mä en pääse kaupoist ulos ostamatta jotain ihanaa nuttua ym. Sit vielä nettishoppailen, eihän tässä oo enäåä mitää järkee, lipasto jo niin täynnä vaatteita. Ollaan saatu kauheesti mun ystävältä myös plus sit osteltu ihan uutena.

Mua jotenkin nyt ahdistaa parisuhde. Jotenkin tuntuu et meillä ei oo mitään puhuttavaa tai edes läheisyyttä ollut nyt lähiaikoina miehen kanssa. Siis kaikki pitäs olla hyvin, ei mitään riitoja ym mut jotenkin vaan taas tämmönen kausi. Sit se mulle siitä sanoo et mä kokoajan valitan näitä mun vaivoja et hän ei jaksa kun kaikki on huonosti. Ymmärrän kyllä et jatkuva voivottelu ressaa mut ei tää helppoo oo viimesillään näillä helteillä kaikkine kolotuksineen ja suppareineen. Ymmärrätte varmaan. Mies ei voi kuvitellakaan raskautta. Mä oisin niiiiiin valmis luopuu jo mahasta ja saamaan rakkauden syliini <3 mut toki haluan et menee yli rv 37 et ois täysiaikainen ja kehittynyt poikanen <3 Mä haluan nimittäin jaksaa tehdä kaikkea sitä mitä normaalisti.

Huomenna ois haikaranpesän synnytys suunnittelu kätilön kanssa. Miehellä on ylläriylläri aamuvuoro joten menen yksin. Varmaan ilonen siitäkin et ei tartte tulla mukaan [:@] sinne täyty täyttää sellai kyselylomake jossa oli toiveita ja odotuksia synnytykseen erilaisin kysymyksin ja YKSI kohta oli miehen täytettävä. Muistutin sitä et täytäppä tänään toi " puolison toiveet roolistaan synnytyksessä" niin siihenkin et ei mulla ole mitään toiveita, en mä osaa tohon mitään runoilla. PRKL! miehet!!!![:@][:@][:@][:@][:@]

Mut nyt suihkuun ja sänkyyn mököilemään[8|]
Toivottavasti muilla teillä paremmat mielialat, ja anteeksi valivirsti TAAS kerrran. (en jaksa itekkään enää tätä valittamista)
 
Pilpa: moneltas sä oot kättärillä huomenna? Mä meen sinne kanssa huomenna nimittäi [:D] tosin en haikaranpesään, mutta kuitenkin joskus 13:30 mun pitäis siellä olla [;)] Meillä mies on ilmottanu, että ei synnytykseen tule mukaan, vaikka sairaalaan tuleekin "jos ehtii", eli jos on töissä sillon ku lähen synnyttämään, ni kuinka nopeasti töistänsä kättärille kerkeää. Mut heillä ei olekaan tapana käydä sairaalassa ollenkaan synnytyksen aikana, vaan käsittääkseni naiset menee sairaalaan synnyttämään ja tuovat vauvat kotiin näytille... En vannomaan mene, mut tämmönen käsitys mulla olisi.

Ai että.. tein afrikkalaista jamssikeittoa ekaa kertaa elämässäni ja se kieltämättä tuoksuu aikas hyvälle [:)] Odottelen vaan et mies tulee kotiin, että saadaan maistettua.. vielä kun ei oo mulla nälkäkään, että söisin eri aikaan [:)]
 
Iltoja.

Tulimpas minäkin tänne pitkästä aikaa pälyilemään ja juttua tullunna sen verran etten edes ihan tarkkaan kaikkia kuumudeltani saattanut tarkkaan lukea [&:]

Voin kertoa että otti kuupasta lujaa tänään, sain viimeksi neuvolasta paperin johon oli laitettu nuita tulevia aikoja.. Tämä meidän kuuluisa kesäduunari siis vain törkkäsi sen paprun mulle käteen et "tossa on sulle aikoja joihin pitää tulla jos et pääse niin soita" -meiningillä sen kummemmin selittämättä.. No, meninpä tänään ensimmäiseen paprulla olevaan aikaan neukkuun niin se olikin synnytysvalmennus. Mies on puhunut haluavansa sinne mukaan mutta eipä päässyt kun kukaan ei viitsinyt mulle kertoa etukäteen mistä tuossa on kyse[:@] Siellä sitten istuttiin minä ja 4 muuta mammaa kaikilla muilla ukot mukana, kyllä meinasin sanoa tälle kesäduunarille pari valittua sanaa.. No, onneksi on vielä se valmennuksen toinen osio joka pidetään synnärillä, sinne saa sitte ukkokin tulla mukaan.

Unista: Mä en muista nähneeni ku yhden synnytysunen, oon vältelly aika pitkään edes ajattelemasta synnytystä niin ehkä johtuu siitä[:D] Se oli outo uni, unessa heräsin synnäriltä ja mies istui vieressä ja kertoi että vauva oli syntynyt tunti sitten, olin ihan ihmeissäni kun en ollut tuntenut/ tiennyt asiasta mitään. Mies kertoi että minut oli nukutettu synnytyksen ajaksi. Sitten menin hakemaan nyyttiä huoneesta missä oli monia vauvoja nukkumassa enkä tiennyt yhtään mikä on meidän kun en ollut nähnyt koko vauvaa saatikka tuntenut synnyttäneeni. Sain käärön syliin mutta lapsi tuntui jotenkin "oudolta", en vaan voinut uskoa että se on minusta tullut vaan luulin että minua huijataan jotenkin. Sitten oli kotiinlähdön aika, ja puin päälleni "raskaustakkini" joka menee edelleen kiinni. Takki ei kuitenkaan mennyt kiinni unessa koska olin niin lihava, vaikka vauvamasu olikin poissa[:D][:)]

PojanÄiti: Jaksamista, toivottavasti mieliala kohenee!! Ahdistusta täälläkin päivittäin ja huolta, välillä pahempaa välillä ei mutta ei ole aikoihin voinut sanoa ettei olisi yhtään ahdistanut..
 
Purri: mulla on aika sinne synnytys suunnitteluun jo aamulla 9.15. [;)] onpa siellä tullu nyt ravattuu haikaranepesässä kun on ollut noi valmennukset ja sit toi. Mut kivahan siellä on käydä, näkee kokoaika paikkaa enemmän ja pienen pieniä vauvoja onnelisineen vanhempineen [:)]
 
Heips!

Nyt taitaa aika rientää vauhdilla.. Parin päivän päästä ELOKUU! Ei pysty ymmärtämään [:D] Menee varmaan se kuukausi nopeasti ja viimeinen kuukausi hitaasti, kun niin paljon odottaa ja jännittää [8|][:)]

Jännä: No voihan hemmetti! Annat vähän palautetta sinne kyllä!

Purri: Tuleeko sinulle sitten joku tukihenkilö, vaiko yksinkö meinasit olla?

PojanÄiti: Tsemppiä noihin fiiliksiin, nämä raastavat kuumuudetkin voivat varmastikin aiheuttaa jopa henkistäkin väsymystä ja saada kaiken tuntumaan vieläkin ärsyttävämmältä.

Lenkkeilystä: En voi ymmärtää miten jotkut vielä pystyvät lenkkeillä [:D] Te onnekkaat! Ja vieläpä pitkiä lenkkejä. Itse näen unia joissa kävelen ripeästi tai juoksen.. tahtini kun on nykyään yhtä vauhdikasta kuin mummoilla [:D] Naureskelin yksi päivä kävellessäni kaupungilla, kun vieressäni käveli aika iäkäs mummo kepin kanssa... Olisi pitänyt kysyä haluaako hän kisailla kanssani kumpi kävelee nopeammin ;D Mutta hänhän jo kerkesi kiilata ohitseni kuin mikäkin suihkukone! ;D

Parisuhteista: Jaksamisia ja eiköhän kaikki taas kohta ole kohdillaan.

Öhh, nämä kuumuudet ovat todellakin sulattaneet aivoni. Pari päivää on ollut oudosti ihan liian tasaista, enkä enää tiedosta olenko väsynyt, nälkäinen vai mitä [:D] Olen tainnut laittaa aivot off-asentoon jo viime viikolla.. Ihme ettei kuola valu suupielestä, kun on vaan niin jäätävä fiilis jatkuvasti.

Ja jäätäminen lisääntyy, pakko jättää kone ja toivottaa hyvät yöt!
 
Milamariaa: Yksin mä sen vauvan luultavasti pukerran siellä salissa pihalle. Mä oon pienestä pitäen oppinu ajatukseen, että ei se mies siellä salissa mitään tee... Isä siis marmattanu siitä aikoinaan aina, kun äiti on jotain synnytysjuttuja kertonu... Ja siis tiedän kyllä, et henkinen tuki ja sitä rataa, mut en mä koskaan oo aatellu sitä mitenkään tärkeänä asiana, että mies ois salissa mukana. Mut voihan se olla, että mun mieheni vielä sinne saliin tulee mukaankin.. tosin se on luultavasti se, joka ekana vaatii mulle ne kipulääkkeet, kun se ei kestä kattoa jos muhun särkee ees vähäsen.
 
Takaisin
Top