Heinäkuun Hemaisevat Hämmästelijät

Mo!

Täällä herättiin salamointiin[:D][:D] kello oli kuusi ja pieni hymy suupielessä työnsin akkunaa kiinnemmäs ettei kaikki herää kun räiski ihan tohon viereen.
Mut sit herättiin ihan oikeesti klo 10 ja nyt sit aurinko paistaa ja asteita sata...
Ihan kun ois vaan hyvää unta nähny.[&o][>:]

Viimeinen viikko pojan kanssa kahden (salaa tuulettaa!!![:D][:D][:D]), sitten hää menee tarhaan, tosin osa-aikasena 3pvää viikossa, mut kuitenkin, sitten mulla alkaa äippäloma[:D][:D][:D].
Tänään mennään polkuautoilemaan ja syömään[:)].
Sopivasti teijän mammojen kanssa treffit, voin ihan tosissaan juhlistaa loman alkua [:D][:D] (tai niin tosissaan kun viimesillään voi[8D])

Voi veljet noita lokakuulaisia!!! Meinaakohan siellä yksikään pysyä sisällä lokakuuhun asti[:D][:D]. Hui kun jännää lukea niiden kuulumisia.

Milamariaa Ikäviä uutisia sait. Mutta edes jokunlainen päätös tulevasta, vaikkei se ehkä odotetuin, mutta varmaan helpompi suhtautua tulevaan kun tietää mitä on odotettavissa.
Voimia kovasti!

Maha Täällä jättimasu, Toistaiseksi arveton (kopkopkop). Mun käyrä menee reilusti kaikkien käyrien yläpuolella, mutta sukurasitteena tuleva iso istukka ja leikkauksista johtuva kolmasluokkalaisen selkä saa ton pallon pullistumaan vaan suoraan eteenpäin. Tosin iso poikakin siellä asustaa, ennusteet lupailevat 4,5kg.

Nyt kyllä kutsuu suihku...
 
Terveppä terve!

Minzkuli: meillä noita välikuolemia tekee mies enkä minä [:D] En oikee tiiä mikä sitä vaivaa, mut sillä saattaa energia ihan yhtäkkii lopahtaa ja sit ku se lepää hetken ni johan taas jaksaa [8|] Joo, ei kuulosta kyl kovin järkevältä toi teiä pimun äiti. Onks vielä käyny nii, ettei tyttö suostukaan lähtee äidillensä, vaikka pitäis? Mun serkuilla on semmonen tilanne.. eivät suostu isällensä lähtemään juurikin siksi, että isälle nykyisin tärkeämpiä ovat uus vaimo ja sen lapset eikä tää mies kiinnitä mitää huomiota omiin tyttäriinsä. Vajan taakse tommoset [:@]

Väsymyksestä: Mulla on vähän silleen, että jaksan aamusta iltaan ihan hyvin, mut ku kello lyö kasia, niin haukottelusta ei tuu loppua. Riippuu tietty siitä, mitä oon päivän aikaan tehny. Samaten toi mukula tykkää hengailla (edelleenkin) niin korkealla, että tuntuu, etten saa happea ollenkaan [>:] Mieski kysy eilen, et mitä pahaa mä oon muka tehny, ku vauva tollee käyttäytyy [:D] Mä niin odotan sitä, että saisin nukkua taas selälläni tai mahallani! Alkaa toi kyljellään makaaminen pikkuhiljaa saada savut nousee korvista!!

Milamariaa: Ei varmasti ollu kiva puhelu, mutta toisaalta hyvä saada tässä vaiheessa varmistus siitä, aikooko lapsen isä olla osa lapsen elämää vaiko eikö. Ja onhan sun lapsellas mahdollisuus isään, tosin ei välttämättä siihen biologiseen versioon, mutta varmasti ymmärtää kyllä syyn sitten joskus, että miksi näin on. Kovasti jaksamisia asian suhteen! Ja mun mahani pomppii keskikäyrältä yläkäyrälle aina mittaajasta riippuen [:D] Mutta tossahan se möllöttää..

Kirsikka: Mä rakastan ukkosmyrskyjä [:D] Varsinkin sillon, ku ne on ihan kohdalla [:D] Kovasti edelleen odottelen niitä meillekin käymään [;)] Viime yönä on ilmeisesti satanu, ku oli asvaltti märkänä, mutta en oo ollu tietonen ainakaan mistään ukkosesta...

Mamma: Mä oon ainaki huomannu saman. Sit jostai syystä mä oon yhtäkkii muuttunu lankoni ja sen tyttöystävän parisuhdeterapeutiks [:-] Saan takoo järkee kummankin päähän, ku molemmat tulistuu pikkasen liian herkästi, ni niillä on sota käynnissä aina ties mistä.. okei on se tyttö vähän turhan hemmoteltu ja kaikki pitäis hänen tavallansa mennä, et hänelle mä lähinnä sitä järkeä yritän takoa, ku ei kaikesta tartte vetää hernettä nenään.. mut samalla mä sitä mun lankoani mätkin, ku senkin mielestä kaikki pitäis tapahtua hänen tavallansa... [:@] Että jos meiä omassa parisuhteessa ei oo kriisiä meneillään, ni mut sit sotketaan toisten parisuhdekriisiin [:@] Ja joo, oma moka et oon koskaan ees alottanu niitte auttamista, mutta silti. Toi täyshoitola kuulostais kyl aika hyvältä [:D] Tosin vois olla et pidemmän päälle kävis aika pitkäks [;)]
 
Pari ihanan viileätä päivää oli välissä ja taas tukahduttavan kuuma ja hiostava ilma. Vähän satoikin, mutta oli aika minimisti, ei auttanut tippaakaan.
No ei voi mitään. Vauvakin alkaa painaa jo niin paljon, että liitossärkyjen takia käveleminen alkaa oleen rankkaa. No vielä noin kuusiviikkoa pitäisi kestää.
No kaikki lapset odottavat jo innolla vauvan syntymistä, kyllä sitä itsekin odottaa. Minä käytän nyt aikani suunnitteluun, että asunto on vauvalle valmis ja olen
jo alkanut miettimään sairaalakassin pakkaamista, kun vauva voi myös tulla aikaisemmin, ei koskaan tiedä. On hyvä kun kaikki on valmiina.
 
Heipsansaa...
Ukon serkkupoika kävi tänään kertomassa synnytystarinan, niille syntyi pieni poika lauantaina. Voi hitsi kun alko itteä jo jänskittämään et miten se sitten menee kun tosipaikan eteen joutuu [8|]

Huoh, kyllä sitä juu saa aina sydän kylmänä olla kun pimu on äidillään et mitä siellä taas on tapahtunut. Siinä on nainen jolta ois pitäny lapsienteko kieltää kokonaan. Kyllähän pimu sinne mielellään menee, miksei menis kun siellä saa tehdä mitä haluaa. Saa valvoa niin myöhään kun haluaa, ei tarvitse syödä jos ei ole nälkä (pimulla ei tunnetusti ole ikinä nälkä, siitä vaan tulee ihan järkyttävä raivotar nälkäisenä), voi pukeutua pelkkiin napapaitoihin ja hörsylöihin oli sitten pihalla helle tai -20. Ei tarvitse käydä pesulla jne jne jne. Mutta toisaalta sitten taas mikä outoa että tyttö tulee äidiltään ja sanoo että on äitiä ikävä. Eli äiti ei ole ollut paikalla tai äitiä ei ole sitten paljoa kiinnostanu mukuloiden kanssa olla. Siinä on ihminen jolle oma napa tulee aina lapsia ennen. Hyvänä esimerkkinä tästä oli tytön todistustenjakotilaisuus missä pimu sai stipendin. Äiti oli tilaisuuteen myös kutsuttu. Kuulin hänen ystävältään että hän ei tullut paikalle koska muut ois ajatellu häntä huonona äitinä. Sen sijaan häntä ei paskan vertaa kiinnostanut se miltä pimusta tuntui kun oma äiti ei saapunut paikalle, ja vielä kun hän sai stipendinkin. Tai että kyllä hän muistaa mainita lasten kuullen että on 5 viikkoa seksikiellossa kun on käynyt kirurgilla kiristyttämässä toosaansa mutta unohtaa mainita että pimu on ollut viikonlopun kuumeessa, tai oksennustaudissa. Näitä esimerkkejä ois lukemattomia. Enää onneksi toi akka ei pysty niin paljoa puuttumaan meidän elämään mut ihan riittävästi kuitenkin. Kyllähän mun ukko pimun yksinhuoltajuuden sais ton yhteishuoltajuuden sijaan mut se on kans niin helläsydäminen ettei viitsi ruveta asiasta tappelemaan kun ajatelee et siinä sodassa pimu vaan kärsis.

Mut kyllä tää tästä, voitte vaan kuvitella et meillä on ollu "pieniä" problemia tytön kanssa kun kyllä tollainen äidin hylkääminen jälkensä jättää. Pimu on hirveen herkkä muutoksille ja mä oonkin jo alkanu henkisesti latautumaan siihen että kun vauva syntyy niin voi olla et alku tulee olemaan pirun rankkaa. Nyt jo toisinaan saan vastailla että kumpaa te sitten rakastatte enemmän mua vai Onnia, miksi sä halusit lapsen kun mä asun jo täällä jne jne

Että näin.. Nyt tuli omaa napaa taas urakalla..
Hitto mä oon syöny nyt illasta puol pakettia ruisleipää ja melkein paketillisen kinkkua ja taas on nälkä.. [:D]
 
Iltaa!
Sain ompelukset päätökseen ja kohta olisi iltapalan aika.
Päätin sitten, että alan kokeilemaan kestovaippailua ja olen niihin ommellut "imuja". Ihan kiva kokeilla, meillä kun ei taida olla suvussa/lähipiirissä ainuttakaan, joka olisi uskaltanut tai jaksanut vaivautua kokeilemaan..

Kirsikka86: Ovatko kivut helpottaneet?

Mamma_76: Veit sanat suustani! Missä on se kultainen keskimaasto?

Pojanäiti: Täällä ei ole ollut ukkosta aikoihin, eikä tarvikkaan tulla. Jos olisi kaveri vieressä kestäisin vielä ukkosta mutta yksin? EI [:D] Pelottavaa.

Unista: Kyllä on taas tullut nähtyä kummia unia. Olen miehen tarpeessa [:D] Viime yönä taisin rakastua entiseen liikunnanopettajaani [:D][:D][;)]
 
Huoh... Eilen pääsin osastolta taas pois... Oli sen verran kipuja että kippurassa menin. Painoarvio vauvalla on nyt 2kg kuulemma ja vasta 5viikon päästä voivat harkita käynnistämistä. Mähän itkin jo päivystyksessä että mä en jaksa tota 8viikkoa odottaa, kun oksentelen vaa vähän välii ja panadolia vedän kun kani porkkanaa. Eilen toinen lääkäri tosiaan sanoi että tuskin 8viikkoa tarvii odottaa, mutta jos olotilassa ei tuu kriittistä kääntymistä, niin 5viikkoa viel jos jaksan. Labrat taas ok ja onhan se hyvä vaa silleen että vauva voi hyvin, mutta ite kun on niin henkisesti ja fyysisesti väsynyt ja kipeä[:(]
2viikon päästä kontrolli käynti äippäpolilla.

Milamaria:Paljon jaksuja sinne ja tosi ikävää tommoinen. Ehkä niin on vaa parempi,vaikka ei se lohduta yhtää.

Vauvakirjaa ei olla hankittu vielä.

Minzkuli: Harmillista tosiaan pimun äitin käytös[:@] Te ainakin nyt tuette pimua ja olette hänen elämässä läsnä enemmän kun oma äiti.

Vai että lokakuiset tulee jo ulos...

Ite jo hulluna 6 maissa herännyt, kun ei millää uni tule[:-] Kaipa mä lähen käyttää koiraa lenkillä,viel kun on viileä. Eilen olin viel kipeempi ja sit viel ulkona saakutti +31 astetta, niin väkipakoin pojan kaa piti lähtee vähäks aikaa ulos että sai keinua.

Kaikille mammoille vointeja hyviä ja koitetaan kestää mitä eteen tulee...[:)] Ite nyt olen tietenkin masentunut lääkkeistä huolimatta, kun tämä olo ei vaa hellitä...
 
Heips vaan!

Mammaliina: jaksamista olojen kanssa, varmasti on raskasta, jos vielä näiden lämpötilojen päälle on paljon muitakin oireita. Alkaa todellakin usko loppumaan vähitellen. Ja kyllä tää helle ainakin mulla vaikuttaa mielialaan tai raskaus tai niiden yhdistelmä, kun ei jaksa mitään niin väsyneenä tuntuu ettei saa edes yhtään ajatusta kassaan.

Milamariaa: Hui kauhistus! Itse olisi melkoisesti miehen tarpeessa, jos vanhaan liikunnan opettajaani ihastuisin, kun se sattui olemaan sellainenyli 60 mies[:D] Toivottavasti siulla ollut hiukkasen hotimpi tapaus.. Ja siitä siun lapsen isän jutusta. On se kurjaa, että jouduit onnellisesta olotilasta melko yksin. Sen sairauden hallintaan saaminen ja oireisiin ennakoimisen opetteluhan saattaa viedä vuosia ja tosiaan, jos itse ei lääkkeitä siihen syö, niin sitten ei edistystäkään tapahdu ja läheiset saattaa joutua kärsiin niistä ilmenevistä oireista. Kuulostat kuitenkin siltä, että osaat nauttia elämästä nytkin ja että oot ihan onnellinen kaikesta huolimatta, toivottavasti jatkossakin, tosi vahvan ihmisen merkki. Muistathan, että aina ei tarvii jaksaa yksin ja apua saa pyytää muualtakin kuin mieheltä/ muilta läheisiltä, jos siltä tuntuu. Ihan pärjäävältä plikalta kuitekin vaikutat. Jaksuja kovasti.

Minzkuli: Jaksamista tytön ja erityisesti äidin kanssa. Inhottavaa, että aikuinen ihminen ei tuu ajatelleeksi omaa lastaan. Onneksi teidän tyttöllä on kuitenkin teidät.

Mamma: tosiaan taitaa parasta ehkäisyneuvontaa olla, että laitat pojan hoitamaan pikkuista sitten ja samalla paasaat, että näin siinä käy.

Välikuolemista: Kaikkea haluisi tehdä, paljon saa aloitettua, mutta sitten ne projektit jää kesken, kun ei vaan pysty eikä jaksa ja meinaa itku tulla.

Syntymän odottelusta: Alan oleen aika valmista kauraa punkeen tän myttyrämönkijän pihalle. Taitaa olla se 7vko maks. että alkaa oleen 2vko yli lasketun ajan. Elän siinä toivossa, että synnytys menisi samalla tavalla kuin mutsilla, eli laskettuna aikana tai viimeistään +1 päivä. Mielellään jo vaikka elokuun puolessa välissä.

Vauvakirjasta: sellaisen muumilaakson vauvakirjan oon hommannut. Itsellä ei oo tarpeeksi pitkäjänteisyyttä tai askartelutaitoa, että itse uskaltaisin alkaa. tuohon saa ainakin jotakin muistoja kerättyä.

On se tosiaan hurjaa, että lokakuisissa jo kolmella pikku sällillä ollut kiire maailmaan. Lohduttavaa on kuitenkin, että kaikilla taitaa olla asiat ihan ok. Jännitys kasvaa, että kuka meistä poksahtaa ensin..

Kuuma, kuuma... Ette varmaan oo muut huomannu[;)][:D] Viime yönäkin oli pakko mennä kylmään suihkuun ja pakastaa pari käsipyyhettä, että sai edes jotakin unen omaista hommattua. Tosi fiksua oli, että käytiin eilen mutsin mökkiraksalla, joka 70km päässä, jossa ei ole kuin puucee ja kauhea kivikko järvelle, matka tehtiin autolla, missä ei oo ilmastointia[&:] Ei paljon järki päätä pakota. Piti mennä keskiviikkona sinne vielä kerään mustikoita, mutta täytyi vaan todeta, että ei pysty. Eilen illalla olin niin totaalisen lämpöhalvauksen partaalla, kun olla ja voi. JA nälkä koko ajan. Yölläkin heräsin syömään, kun mahassa mouruaa myrtin lisäksi nälkäpeikko, eikä oo helpoo nukkua[:D]

Määkin rakastan ukkosta ja meen kohta tekeen niitä sadetanssimuuveja johonkin tonne ulos, jos vaikka toimisi[:D]

Jaksamisia kaikille, pitäkää ittenne viileinä, juokaa paljon vettä ja vissyä!
 
käyn kohta ostamassa itselleni uima altaan tohon pihaan ja laitan sen jääpaloja täyteen ja muutan sinne [:D], likan pieneen altaseen en taida kehdata mennä ku en varmasti pääsisi sieltä ylös [:D]
Mua on alkanu viime aikoina pyörryttää ihan hirveästi, ihan sama istuuko, makaa vai mitä tekee kun pyörryttää. Pitäis olla verenpainemittari niin sais mitattua paineet, tietäis johtuisko tää paineista vai mistä!?[>:] Ja tuo oksentelu, kyllä raivostuttaa. Enpä hetkeen halua taas raskaaksi kun inhoan tätä oksentamista, samaa oli ensimmäisessä odotuksessa ja silloinkin olin ihan kypsä koko raskausaikaan sen oksentamisen takia. [&:][:'(][:@]
Supparit vaan lisääntyy päivittäin ja kipu lisääntyy, vähän pelottaa. Ja iski paniikki jotta mitäs nyt jos pitääkin lähteä ja kaikki on kesken, vaatteet pesemättä,pinnasängyn patja puuttuu ja kaikki tavarat on sikin sokin vielä. [&o] ja nyt on siihen torstaihin asti käsky olla rauhassa ilman ylimääräisiä tekemättä joten en saa vieläkään laitettua kaikkea valmiiksi. No torstaina on lääkäri ja toivon jotta kohdun suun tilanne olisi ennallaan ja näistä supistuksista ei olisi ollut haittaa. Pissanäytekin pitää viedä mukanansa jos onkin pissatulehdusta ja supparit johtuukin siitä, oireita ei kyllä ole pissatulehdukseen mutta eikö se voi olla vaikka oireita ei olisikaan? Onneksi en ole töissä enää!!

Joku täyshoitola olis nyt ihan poikaa, viikkokin riitäisi. [:D]

Voimia Mammaliinalle kipujen kanssa. Mistä ne sun kivut johtuu, siitä oksentamisesta, supistuksista, liitoskipuja vai mitä? Toivottavasti olo helpottaisi ja saisit nauttia vielä raskausajasta.
 
Kuuma.com!!!

Viime yö oli niin tuskaa, tosin se oli sitä jo nukkumaan mennessä. Ei voinu maatakkaan ku toisella kylellä koko ajan, tuli vaan pahaolo jos vasemalle kylelle itteesä koitti kammeta. Neljältä tuli sitten mieskin nukkumaan ja siitä lähtien olin ite hereillä seittemään asti puoliyheltätoista tuntu etten saa itteeni ylös sängystä millään! onneksi koirapojat ilmineerasivat että nyt tarttis päästä jo aamupisuille[:D] kävinkin sinnillä tuolla helteessä kävelemässä koirien kans ittemme läkähyksiin! eipähän tarvii olla ihan heti menossa uudelleen...

Kirsikka86, mulla kans tuo huimaaminen ilmaantu pari viikkoa sitten. Ihan yhtäkkiä tuli aina sellanen olo että päätäkin kun kääntää niin katse seuraa viis minsaa perässä. oli ihan sama istuinko ja lepäsin vai raadoinko hulluna! (töissäkin aamurapsaa ooteltiin seiskalta ja tytöt kattovat ku kuulema kalpeeksi muutuin ja pistivät mut makuulleen jo etten istualleen pyörry!). Paineita mittailin mutta ei niissä ei sinänsä vikaa ollut, leposyke nyt saattaa muutenki heittää välillä satasen kierroksia [8D]

Sain eilen neuvolasta aikoja tuonne synnytysvalmennukseen ja sovittiin että hyvä aika ois mennä tuollon 14.8 parempi vähän aikaseen ku liian myöhään [:D] varsinkin kun tuntuvat tosiaan jo lokakuisissakin saavan mukeloita saatettua maailmaan [:)]

Mun on pakko lähtiä suihkuun taas, ei tästä hommasta tuu enää mitään!
 
piia84, pitääkö tuonne synnytysvalmennukseen ilmottautua erikseen? minä sain neukusta vaan listan millon kysillä olis valmennuksia enkä tajunnu kysyä että pitääkös vielä soitella jonnekkin..

Täälläpä nyt sitten saikkuillaan äippäloman alkuun asti. Tuntuu oudolta kun töihin meno edessä vasta vuoden päästä. :O Tänään oli neuvolalääkäri ja kohdunkaula hintsusti pehmentyny. Siellä on se joku tulehdus myllänny ja ilmeisesti on vieläkin, eli se antibioottitipassa synnyttäminen olis edessäpäin.

Tämä oli tämmönen pikapyrähdys.. nyt kylmän suihkun kautta päiväunille. Väsyttää niin julmetusti. Voisin varmaan vaan nukkua ympäri vuorokauden.
 
Täältä kirjoittelee tän perheen Unikeko..
Nähtävästi täältä muitakin päivän palkinnon voittaneita löytyy [:D]

Mulla kanssa on välillä noita huimailuja ollut, jotenkin sitä on tullut araksi lähteä yksin mihinkään. Huomenna pitäis neuvolan jälkeen lähteä ajamaan perheen kanssa Jäppilään.. Oli pakko jo Googlata et Mikkelissä on sit nähtävästi lähin synnäri jos jotain tapahtuu.

Missä teillä on toi synnytysvalmennus??? Meil oli se sairaalaan tutustuminen mut ei sitä voi musta synnytysvalmennukseksi sanoa, kun katottiin vaan paikat siel. Ja kätilö sanoi et enemmän tietoa löytyy netistä. Toivottavasti toi netti powerpoint ei oo se valmennus tai voi olla et sit synnytänkin netissä prkl..

Vitsi mun on tehny salmiakkia mieli ihan tosissaan nyt pari päivää.. ei sitä vaan uskalla ihan kamalasti syödä [:)]
 
CF, ei tartte ilmottautua ku mennä vaan sinne [:D] lyötiin siis miehen kanssa tuo aika lukkoon niin ei voi sitten herrakaan sopia mökkeilyjä ym tuolle viikonlopulle [;)]
 
Kukaa lääkäreistä oo saanut selville mistä mun kivut voi johtuu[>:] Empä mä oikein oo kamalasti nauttinut raskaudesta, kun kipuja ollut ja tota huonoa oloa. Onhan ne ollut sitten mukavia hetkiä kun vauva alkoi ekan kerran liikkumaan.

Juu kyl uima-allas nyt olis poikaa ja ison auringonvarjon alla juomassa jääteetä tai alkoholitonta valkkaria/kuoharia[:)][:D]

Tänään sitten tuli pidettyy tota esikoista jäähyl/sylis melkein 10min, kun niin paha kiukkukohtaus oli. Kyl mahaan välil koski, mutta sainpa ainakin rauhotettua pojan. Nytkin on ihan väsynyt, mutta ei päiväunia saa otettuu... Pistää niin paljon hanttii vaa... Omas huonees saa rauhottua ja jos oikein hyvin käy, niin nukahtaa, mut tuskimpa[8|]

Kirsikka84 Juu mullakin alkaa olee mitta täys raskaana olemiseen, kun toi oksentelua/pahoinvointi on palannut... Koita nyt saada levättyä.
 
Täällä myös huimailee ajoittain, verenpaineita olen välillä mittaillut ja aika matalallahan ne ovat olleet. Siinäpä siis syy omalta osaltani.

ChildishFear: mikä tulehdus sulla on ollut, kun joudut ab-tippaan synnytyksessä?

Kirsikka86: mulla oli juuri pissatulehdus ilman suurempia oireita. Voi siis raskaana ollessa päästä helposti päälle että itse huomaa lainkaan. Ja se juuri voi noita suppareitakin aiheutella. Hyvä siis että kontrolloidaan varmuuden vuoksi. Itse joudun joka tapauksessa ravaamaan koko ajan vessassa jo pelkän raskauden takia, tulehdus löytyi vähän sattumalta juuri kontrollinäytteen ansiosta ja osattiin hoitaa pois. Nyt on tosin kokoajan sellanen epäilevä olo, että onko nyt taas tulehdus, kun niin paljon helpommin raskauden aikana uusii jos on yhtään taipumusta.

Väsymystä ja nälkää poden minäkin. Kaikenlaista tekemista olisi kyllä yllin kyllin, mutta aloitettuaan ei sitten jaksakaan kovin kauaa touhuta. Vatsan kanssa tulee kyllä rajat nopeasti vastaan niin liikkumisessa kuin syödessäkin :) Hassuinta musta on se, että usein mulle jää ruuan jälkeen vielä nälkä, mutta koska tiedän ja tunnen että masu ei vaan vedä enää, niin pitää lopettaa syöminen siltä erää :) Pieniä aterioita useammin siis. Iltaisin vatsan turvotus on kyllä aika hurjaa, tuntuu välillä ettei mahdu enää kunnolla hengittämäänkään. Vauva painaa palleaa ja keuhkoja ihan urakalla. Ja sitten kun vielä potkii ajoittain jo oikein kunnolla tuonne ihan ylävatsaan, niin aika ikävältä välillä tuntuu. Taitaa kaverilla olla oikein potkutreenit aina ruuan päälle ja varmaan vaan innostuu lisää mun valitteluista :)

Kaikille kipuileville kovasti tsemppiä ja jaksamista! Aika lähellä maaliviivaa aletaan kuitenkin kaikki jo olemaan.
 
Hellurei!

On tää hullua, miten nää fiilarit menee..
Olen siis saanut levätä ja tehdä just sitä mitä haluan, ku kaikki aijät on pois kotoa. Joten näin se sitten alkoi:
Menin puolilta päivin alakertaan ja siellä oli ihan lämmintä ja kosteeta-yök!..., joten mitäs siinä muuta kuin takkaan puita (kuivattaa ilmaa) ja sauna lämpiämään ja läpiveto päälle..
Siivosin ja puunasin saunaa, kylppäriä, vessaa, viinikellaria ja takkahuonetta ainakin 4 tuntia. [&:][&:]
Sitten annoin itselleni merisuola kuorinta-hoidon, hiusnaamion, karvanpoiston ja saunoin joku 2 tuntia, jonka jälkeen öljysin itseni kynsinauhoja myöden...
Virkistykseksi jäävettä ja jo pelkästään toi suolahoito sai nesteet liikkeelle saunassa niin vasta mä olen ravannut vessassa jäärooiboiksen jälkeen[;)][;)]
Sitten yläkertaan, jonka olin laittanut viilenemään 22 asteeseen- TAIVAS!
Voin olla aikas varma, että tästä maasta ei löydy puhtaampaa, siloisempaa, tyytyväisempää, rentoutuneempaa ja raukeampaa odottavaa naista ku mä...kunhan saan ton iltapalan syötyä.[:D][:D]


Voi Mammaliina, sulle kyllä soisin ekana synnytyksen- ei tollaista täytyisi kenenkään kärsiä.

Minzkuli, nam- joko sait salmiakkia? Kohtuudella tietenkin[;)][;)].

CF- miksi sulla on antibioottitipassa synnytys edessä?

Toivottavasti, piia84, saat ensi yönä nukutuksi paremmin[8|]..toivossa hyvä elää..

HaniMami- Olet siis päättänyt haastaa itseni vielä loppumetreillä--mua ei saisi edes käväseen autossa, jossa ei ole ilmastointia[:D] Hurja olet!

Nyt sitä ruokaa!
 
Iltaa!

Onpas ollut kiva päivä [:)] Kuumuus on varmasti sekoittanut pääni, nimittäin tänään kaikki on tuntunut mukavalta.. Jopa kuumuus on ollut siedettävää [:D]
Ompelukset jäivät pöydälle odottelemaan huomista. Eihän mikään kiire niillä ole [:)]

Maidosta: Täällä taitaa pikkuhiljaa tapahtua jotakin. Tänään oli keltaisia tippoja rintaliiveissä [:-][:D]

Synnytys ja sen mietintä: Minua on alkanut pikkasen pelottamaan huonolla tavalla. Tai siis, kun on ollut niin kivuttomat seitsemän kuukautta niin sitten kun yhtäkkiä pamahtaa supparit ja synnytys niin miten kestän sitä kipua.. Apua [:D] Pitänee puhua neuvolassa, jos alkaa nyt jäämään päälle tämä tällainen. Normaalisti en ole ollenkaan kipukammoinen, synnytystä kun vaan ei voi verrata mihinkään ja kun se tuntematon pelottaa [:D] Muu ei pelota - vielä.

Huimailu: Kuumassa ja esim. kaupassa, jossa ei ole ilmastointia joutuu "kasailemaan" itseään, jotta selviytyy pystyssä kaupasta pois. Verenpaine matalalla minullakin ja kuumuus ei kyllä helpota sitä.

Yöt/nukkuminen: On kolme viimeistä yötä nukuttanut hyvin. Välillä olen herännyt vessaan vasta kahdeksalta aamulla, mahtavaa [:)] Noita edelliset yöt olivatkin pyörimistä.

Jaksamisesta: Pärjää ja jaksaa [:)] Olen onnellinen siintäkin, että raskaus itsessään ollut helppo, kun ei tämä tunne-elämä sitten ihan taas ole kokonaan sitä ollut [:D]

Mammaliina: Tsemppiä sinulle! Toivottavasti olosi helpottuu ja pääset eroon masennuksesta [&:] Onneksi ei enää pitkää aikaa niin pääset kivuistasikin.

Kirsikka86: Sinun pitää nyt huudella sinne masuusi, että ei saa vielä tulla [;)] Otahan rennosti. Voisiko miehesi auttaa sinua hommissa?

Hanimami: Se mies on about 30 ja kyllä kuuma, tosi kuuma.. Etenkin siinä unessa [:D]

Juu, jos vähän iltapalaa taas ja jumppailua!
 
Täällä on ollut tänään leipomispäivä.. SUOSITTELEN kaikille lämpimästi tämmösessä helteessä kyseistä touhua. Tsiisus.. Kuolema kai tässä korjaa.. ei tarvi kun evää heilauttaa niin jo hiki valuu.

Antibioottitipassa siis synnytän, kun tuolla toosassa on joku streptokokki tulehdus tai jotain. Tämä kyseinen bakteeri siis löytyy jokaiselta naiselta, mutta minulla onnekkaalla se on aktivoitunu raskauden aikana. :/ Helpollapa minä muuten oon onneks päässykkin.. ainakin tähän asti. Synnytyksessä tämä tulehdus siis voi siirtyä synnytyskanavasta vauvaan ja se ehkästään sit tolla tipalla. Jospa kaikki menis kuitenkin hyvin.

Täälläkin päässä on alkanu toi synnytys pyörimään mielessä. Kun ei tiedä yhtään mitä on edessä päin. Pelottaa, jännittää, hirvittää.. Hui. Ei parane miettiä liikaa. Sitä kun ei voi enää perua.
 
CF mulla oli myös se sama tossa 20 viikon tienoilla ja antibiooteilla hoidettiin pois. vielä ennen synnytystä otetaan uus virtsanäyte labrassa ja jos sieltä samaa löytyy niin sit sama kohtalo kun sulla..
mulla ei oireillu millään tavalla se, et ihan normi virtsanäytteen vein labraan proteiinin takia niin siellä todettiinkin sit sellanen.
Oliko sulla jotain oireita? vieläkö me muuten nähtäs ennen kun vauvat on maailmassa. :)
 
Mulla on pissa ollu puhdas koko raskauden ajan. Pari kertaa muka ollu proteiinia, mutta ilmeisesti ollu "väärin" otettu näyte. Mulla siis tuo streptokokki ilmeni niin, että otettiin näyte suoraan kohdunsuulta. Mitään oireita mulla ei oo ollu missään vaiheessa. Kaks antibioottikuuria jo siihen syöny, muttei se pöpö lähe millään. Tänään viimeks otettiin näyteet ja perjantaina soittelen niistä. Enää siihen ei tartte kuuria syödä, kun se tipassa synnyttäminen on jokatapauksessa edessä päin ja kun se ei minua mitenkään vaivaa.

Nähtäis vaan. Mulla on vaan aikaa! :D Täytynee siitä treffailusta sopia tuolla toisella palstalla niin jos muutkin savolaiset pääsis matkaan. :)
 
Huhuiluun vastataan... moneen päivään taas käynyt täällä.
Vauvat on mahassa vieläkin. Kohdunkaulan tilanne pysynyt samana, mutta kun viikkoja on jo yli 34 niin ei huolta. Katotaan ny mitä ne taas perjantaina sanoo. Tytöistä ei saatu enää painoarviota, kun olivat laskeutunut niin alas. Mutta kaipa ne sen 2 kiloa jo painavat, toivottavasti.

Kuumuus painaa päälle ja hemoglobiinin lasku on saanut niin laiskaksi, ettei oikein enää kiinnosta mikään. Siinä oikeastaan enää jäljellä olevat ongelmat :) Haluan tytöt jo syliin, vaikka hyväksi olisikin vielä sisällä olla. Mutta en ole nauttinut tästä raskaudesta niin kuin jotkut tätä hehkuttaa. Eli en tule sanomaan "raskausaika oli niin ihanaa, mä voisin olla aina raskaana". Mutta eihän tätä maksimissaan ole jäljellä enää ku 3 viikkoa ja 5 päivää [:D] 38 viikolla käynnistys, mikäli eivät tajua itse ilahduttaa äitiään ja tulla luonnollisten supistusten myötä maailmaan.
 
Takaisin
Top