Huhhuh! Kyllä olitte kirjoitelleet ihan älyttömän paljon sitten viime käyntini... Oltiin viikko vanhempieni luona ja heillä ei vielä uus nettiyhteys ollu toiminnassa joten en jaksanu puhelimella tänne surffata ja sit tällä viikolla oon koittanu yhtä meiliä/nettisivua käydä lukemassa sen edellisen viikon ajalta, että pääsisin kärryille...
Joku kysyi tuolla jo monta sivua sitten että onko vinkkejä nukkumiseen näissä helteissä. En ainakaan nyt just löytäny tästä ketjusta tätä vinkkiä: laita pussilakanat pakastimeen päiväksi, niin illalla nukkumaan mennessä ovat ihanan viileät! Ja niille voi vähän pirskotella vettäkin, mutta ihan ilmankin pitäis tehota. En oo vielä ite kokeillut, mutta nyt alkaa kuumuus jo ottaa niin pattiin, että huomenna isken pakkaseen pussilakanan! :)
En millään muista kaikkia juttuja mitä tässä luin... Purri: sun mies kuulostaa NIIN samalta ku mun mies!!! :) Mut nehän oliki molemmat kotoisin samasta maasta, eli on varmaan vähän sitä kulttuuria, ainaki siis osa niistä jutuista. Meillä kans mies yleensä vie roskat, kun mä en vaan yksinkertaisesti voi, jos en ihan sitä varten lähde ulos esikoisen ja vaunujen kanssa, mutta silti se jaksaa valittaa, jos roskiksesta tulee haju, kun se on täynnä eikä sitä oo viety. Se ottaa päähän, mutta oon vaan koittanu antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja sanonu sitte, että roskiksen SAA viedä ulos, kun menee JOKA PÄIVÄ ulkoroskiksen ohi kuitenkin töihin... :D
Ai niin, sukunimestä: mulla on harvinainen suomalainen sukunimi, mutta esikoisella on ja siis muillakin lapsilla tulee olemaan miehen sukunimi. Miehellä ulkomainen sukunimi. Mä tykkään kyllä omasta sukunimestäni, mutta haluan kyllä että koko perheellä on sitten sama nimi, kun jonain päivänä tulevaisuudessa mennään naimisiin. Eli otan sit miehen nimen. Harkitsin kyllä väliviivalla yhdistämistä, mutta kun nykyinenkin suomalainen nimi pitää aina tavata joka paikassa, niin hermot menis, jos siihen vielä liittäis ulkomaalaisen nimen ja sit tavais KOKO ritirimpsun... Ja tosiaan tuo välinimikäytäntö ei vielä oo laillinen Suomessa, niin sitä en oo ees miettiny.
Ja selällään nukkumisesta: aiemmin jo kirjottelin, kuinka esikoista oottaessa oli tyynyä ja peittoa pitkin sänkyä niin että loppuraskaudessa nukuin melkein puoli-istuvassa asennossa. Mulla ei missään vaiheessa selällään nukkuminen aiheuttanu mitään puutumista, eikä mua koskaan kielletty niin nukkumasta. Neuvolatäti vaan sanoi, että saa olla niissä asennoissa kun tuntuu hyvältä. En kyllä siis ihan suorana selällään pystyny sit lopussa olemaan vaan mulla oli aina (on nytkin jo) selällään ollessa tyyny polvien alla kohottamassa jalkoja. (Ja kyljellään ollessa siis masun alla ja jalkojen välissä on tyyny) :)
Mulla alkaa äippäloma sit jo 15.9., kun alotan sen 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Tämä siks, kun esikoisen äippäloma päättyy 13.9., niin jos alottaisin seuraavan äippäloman vasta 30 päivää ennen LAta, niin en sais mitään rahaa mistään kolmeen viikkoon. 9.8. mulla on mun työpaikalla haastattelu, että saisinko sen saman työn vakituisena (tähän asti oon ollu sijaisena, mut se vakkari siellä ei tullukaan takas vaan lopetti kokonaan). Peukut pystyyn, että vakityö annetaan sit mulle (eikä esim sille, joka on nyt ollu mun äitiysloman sijaisena!).
Mut nyt painun pehkuihin!! Later!