Heinäkuun höpötykset :)

Vaunuista: Talvea ajatellen suosittelen lämpimästi ISOJA pyöriä :D En oo koskaa kolmipyöräsillä menny, ni en tiiä kuinka pelittävät talvella, mut ainaki nelipyöräsillä isot pyörät oli niin talven pelastus :) Mä kun tykkään tallustella ulkona lähes säässä ku säässä :) Mut talvella bongasin myös semmosia ikäänku minisuksia, mitä jotkut oli kiinnittäny vaunujen etupyöriin.. En vaa onnistunu löytää mistää kaupasta sellasia :(

Miehestä: Joo herra vie yleensä ihan itse roskat ku aikoinaan sovittiin, että se on hänen hommaansa. Mut jostai syystä se nyt sit vetäs herneen nenäänsä noista. Se nyt tuppaa muutenki olee semmonen, et kerää sitä raivoa pikkuriikkisistä asioista melkee kuukauden ja alkaa sit vasta huomauttelee asioista. Sen takia tollaset jutut onki nii raivostuttavia, ku ei sit koskaa tiiä onks ne oikeasti sen raivoamisen syy, vai onko siellä jotai isompaa takana.

Kirjoitinkin jo tuolla vaunujutuissa meidän vaunutarinan, kova homma oli. Brio singit ostin ja olen tyytyväinen, toivottavasti myös talvella. :) vihreä koppa, harmaa autoistuin ja ruskea ratas, koska tosiaan sukupuolesta ei ole tietoa. // näin unta että maha oli sellasta vahaa ja vauvan kädet ja jalat pilkisteli ulos sieltä :D sain laskettua sormet ja varpaat. Äiti sanoikin tänään että hän oli heti synnytysten jälkeen laskenut että kaikkea on normaali määrä koska itsellään oli 11 sormea syntyessään. Unessa pidin vauvaa kädestä mahanahan läpi :D

lapselle välisukunimi en tiedä miten se kirjotetaan lapselle mutta tällänen on tällähetkellä käsittelyssä joka pitäisi tulla voimaan tämän vuoden aikana. Ulkomailla 4eri maassa on välisukunimi käytössä  jonka takia se on ilmeisesti tännekkin tulossa näin olen lukenut ja toivon kovasti et se kerkee tulee lakiin ennenkun pikkuseni syntyy

Jon, huomattu on! Siis että kun on stressaantunut, niin rupee masussa tapahtumaan. Sama homma muidenkin vahvojen tunteiden kanssa, esimerkiksi ystäväni vastasyntynyt poika aiheuttaa niin suurta ihastusta, että se selkeästi huomataan masussakin :)
Paljon hän liikkuu ja touhuaa, mutta luojan kiitos ei sentään yöunia (vielä) häiritse! Muutoin alkaa mahassa tapahtua aina kun pysähdyn, paitsi iltaisin nukkumaan mennessä. Toivottavasti on öisin yhtä rauhallinen syntymänkin jälkeen :D

Saripink, hienot vaunut olette ostaneet! Hienoa, että löysitte mieleisenne :) Oon vähän kateellinen, haluan itsekin jo päästä vaunuostoksille! Meidän pitää ajaa Turusta Helsinkiin, koska näitä "meidän" vaunuja ei muualta saa kuin pääkaupungista. Ehkä parin viikon päästä saatais aikaiseks tää roadtrip, kun mulla on viikonloppu vapaa.
Hienoa, että sun paperisotakin rupee selviämään! :)

Välillä meinaa kyllä unohtaa, että on raskaana. Jollei tuolla masussa olis noin paljoa liikettä, varmaan unohtaisinkin :D Kyllä niin helpolla ollaan päästy tässä raskaudessa, tähän asti ainakin. Aiemmin olen kirjoitellu liitoskivuista ja kivuista lantionseudulla, mutta nekin on olleet lieviä ja ohimeneviä. Välillä huomaa että töissä rupee olemaan vähän turhankin raskasta, mutta muutoin tunnen kyllä olevani elämäni kunnossa! Tänään täynnä 22 viikkoa <3

Välisukunimestä: Välisukunimeä ei ole olemassakaan, kyseessä on välinimi, joka siis ei toimi lainkaan sukunimen asemassa, vaan on yksi nimi lisää etunimien perässä. Välinimi tulee etu- ja sukunimen väliin, esim. Johanna Marjatta Mäkinen Hakkarainen. Käsittääkseni ainakaan vielä ei ole tällainen laki tullut voimaan ja tietysti on mahdollista ettei tulekaan.

Mulle tällänen välinimi asia on aivan uusi, ikinä en ole kuullukkaan.. Mutta toivotaan et asiaan tulee joku selkeä selvennys jostain!

Omaa napaa! ARGHHHHH!
Mulla LOPPU LOMA ja mun työmotivaatio on aivan hukassa. Tiedän ettei selkä kestä mummojen ja pappojen nostelua enkä varsinkaan kestä ottaa vastaan niitä iskuja, potkuja, nyrkkejä jne. Katsotaan kuinka käy. Meinaan aika helposti marssia lääkärille, en halua ottaa MITÄÄN riskiä.

jon: niin se kannattaakin, itsellä vielä viikko lomaa ja sit takaisin töihin. Onneks 4.8. lääkäriaika neuvolaan niin jos siihen asti kattois omaa jaksamista ja sit tekee päätöksiä. Meillä kanssa todella paljon nostelemista.

Meriy: Olen ollut Maistraattiin yhteydessä sukunimi asiasta ja välisukunimi on olemassa ulkomailla ja sitä yritetään nyt saada laki myös suomeen käytäntöön näin maistraatissa minulle kerrottiin ja itse olen siitä lukenut joten uskon sitä mitä olen kuullutu ja lukenut mustaa valkoisella

Huo(h)menta!

Olen aivan kuolemanväsynyt! Eilisen rakenneultran jälkeen olen ollut jotenkin niin fiiliksissä, että nukkumattikin kiersi kaukaa. Mulle näköjään tuo ultra konkretisoi sitä vauvaa ihan hirvittävästi, vaikka olenkin tuntenut potkut ja liikkeet. Nyt vielä kun tietää kumpi on tulossa, niin siitä vauvasta tuli jotenkin vielä paljon todellisempi! Jälkikäteen voin onnitella itseäni, että käänsin miehen pään ja kysyttiin sitä sukupuolta ;)

Kirjoittelinkin jo tuonne ultraketjuun, mutta kyselen nyt vielä, onko teille tullut vielä mitään tuntemuksia selällään nukkuessa? Mulla siis tuli ultrassa hirvittävän huono olo ja taju meinasi lähteä kesken kaiken. Kätilön mukaan mulla on nuo  nivusten isot suonet sen verran "pinnassa", että kun kohtua paineli menivät tukkoon. Ja varoitteli, että montaa viikkoa ei sitten mene kun vauva ja kohtukin painaa ne tukkoon, eli selällään ei sitten enää voi nukkua. Huoh, mitenköhän mä sitten nukun? Normaalisti nukun mahallani ja nyt joten kuten olen nukkunut selälläni/kyljelläni, mutta miten ihmeessä totun nukkumaan vain kyljelläni?

Sanna89-: Se ei ole välisukunimi vaan välinimi. Tiedän, että esim Ruotsissa se on käytössä. Näin on mahdollista, että lapsi saa molemmilta vanhemmiltaan sukunimen, mutta toinen sukunimistä on välinimi eikä välisukunimi. Välinimestä on tällä hetkellä lakialoite vetämässä ja tämä on se josta sinulle on maistraatista kerrottu.

Bessie:
Mulla on jo nyt suuria ongelmia nukkumisen kanssa, mutta yllättävää kyllä kun on sit tarpees väsyny niin löytää sen yhden ja ainoan hyvän nukkumis asennon. Loppuvaiheessa ei enää välitä että nukkuuko "oikeassa" asennossa eli vasemmalla kyljellä vaan kunhan saa jotenkin edes hetken nukuttua =/ Yks mun tuttu joutu nukkumaan istualteen loppu raskaudessa, koska muissa asennoissa ei pystyny olemaan.

Jon, potkuja ja lyöntejä sun ei pidäkään ottaa vastaan. Meillä tuo nostelu ei ole ihan ylitsepääsemättömän raskasta vielä toistaiseksi, ja ainoa väkivaltainen asukkaammekin muutti pois juuri raskautumiseni aikoihin. NOH, nyt meille on muutamassa uusi väkivaltainen nuorimies. Sanoin pomollemme, etten työskentele hänen kanssaan, koska en halua ottaa minkäänlaista riskiä. Varsinkaan, kun en tunne häntä, enkä tiedä mikä kiihtymisen aiheuttaa ja miten sen voi välttää. (Tämä edellinen väkivaltaan taipuvainen ei kestänyt kieltoa, joten jos hän esimerkiksi sanoi lähtevänsä ulos ruoka-aikaan, en sanonut EI, vaan keksin hänelle jotain muuta tekemistä kunnes ruoka oli valmis: näin useimmin vältyttiin kaaokselta.) Pomoni tosissaan näytti SUUTTUVAN minulle. Sanoi, että eihän tuo käy, että työskentelen vaan toisella puolen taloa. Pakko sen vaan on käydä. Eikä hän sitäpaitsi ole katsomassa missä mä työskentelen. Tosin tää toinen puoli on sitten raskaampi noiden nosteluiden kannalta, eli tuskin ihan viimeisilläni sitä jaksan. Mutta se on sitten sen ajan murhe.

Bessie, tiedän tunteen! Aivan ihanaa :) Sukupuoli konkretisoi asiaa paljon.
Ystäväni ei myöskään enää rakenneultran aikoihin kyennyt selällään makaamaan, eikä sitten maannut koko loppuraskauden aikana kuin kyljellään. Heräsi yöllä, jos oli selälleen vierähtänyt.. Mutta sanoi, että kyllä siihen tottuu. Ja oppii unissaankin olla kierähtämättä selälleen :)

Meriy: minulla tulee ne vihlasut jo iha kävelystä..

Helvetti mitä painajaisii nään vaa joka yö nyt. Yks uni oli vauvaan mut kaikki muut iha johonkin muuhun. ahistava ollo sitte koko päivän sen takia ku jää pyörimään päähän..

Insua joudun nostamaan rankalla kädellä kut arvot taivaissa ja viikolla sitten aikaistettii lääkäri käyntiäkin sen takia. Oon turvonnyt pallo näiden lämpimien säiden takia.

Purri: ettei sun miehelle olis tullu vähä tätä myötätunto raskautta päälle...meillä ainakin sitä havaittavissa. hieman tuossa tul nimittäi viikonloppuna nyt oikeasti otettua yhteen.

Onni-Ilona, mielestäni sun esimiehellä ei ole oikeutta suuttua. Et sano asiaa "laiskuuttasi" tms vaan kysessä on ihan oikea TÄRKEÄ asia. Jos tuo ei onnistunu niin sinuna ottaisin sairaslomaa ihan suosiolla. Ei riskejä!!!

Täällä oli tänään neuovola ja sain tuon raskaustodistuksen. Pomon kanssa täyteltiin äitiyslomahakemukset ja nyt varmistui äitiysloman alkamispäivä. 13.10.2011!!! Sitä odotellessa! :P

Kaylies: no meil on nii paljo stressiä täs perheessä niin monesta eri asiasta, et luulen, että ne turhat kiukkuilut johtuu ihan vaa niistä. Onneks perjantaina saadaan jotai ees järjestymään johonkin suuntaan, ni toivottavasti sitten loppuu ärhentelytkin :) Ja aion miehen äidille mainita tosta kyllä, kun seuraavan kerran miehen veljen saan netissä kiinni :D Saa mamma sanoa painavan sanansa :D Et onneks anoppini pitää musta valtavasti ;) Ja älysin kerätä vielä lisäpisteitä antamalla meiä tyttärelle anopin etunimen toiseksi nimeksi :D :D :D

Mulla tais alkaa äippäloma 22.10 :)

Jon: Kannattaa tosiaan sitä saikkua hakea jos ei esimies meinaa ymmärtää muuten ymmärtää että teettää töitä jotka on sun ja vauvan terveydelle vaarallisia.

Me otettiin tänään kunnon harppaus vauvavalmisteluissa :D
Kun kerran kaikki oli 4D:ssä hyvin ja saatiin varmistus vielä että siellä tosiaan on poika niin kannettiin sitten hoitopöytä jo esikoisen huoneeseen ja sitä järjesteltiin muutenkin sille mallille että isoimmat hommat on tehty. Mulla on kans alkanut supistella jo pitkillä kävelyillä niin ajattelin et parempi ajoissa saada raskaimmat hommat pois alta niin voi loppuja sit pikkuhiljaa tehdä. Niin ja viikonloppuna ostin 56 senttisen bodyn ja housut pikkukakkoselle...oli jotenkin vaan niin suloinen setti...<3

Jon, niinpä! Omaa epävarmuuttaan ja osaamattomuuttaan pomomme osoittaa tuolla asenteellaan. Aivan tasan tarkkaa on, etten työskentele tuollaisen riskin alaisena. Meidän on opittava tuntemaan tämä uusi asukas ja hänen kanssaan työskentelyyn liittyvät mahdolliset riskit, ennen kuin suostun hänen kanssaan työskentelemään. Jollei se esimiehellemme sovi, otan yhteyttä hänen esimieheensä, ja sen jälkeen vaikka työsuojeluvaltuutettuun. Jollen keneltäkään näistä saa apua asian suhteen, otan sairaslomaa. Ensi viikolla voin myös neuvolasta kysellä, jos saisin sitä kautta jotain apua. Mä olisin enemmän kuin mielelläni töissä niin kauan, kuin fyysinen kuntoni vain kestää.
Ja sanoit aivan oikein, etten kieltäydy laiskuuttani, vaan suojellakseni omaa lastani! Esimiehemme on kahden lapsen äiti, joten luulisi hänen ymmärtävän.

Kaylies, nuo painajaiset kuulostaa tutulta. Tosin mulla ne liittyy aina vauvaan. Viime yönä näin unta, jossa meni lapsivedet: olin aivan innoissani kunnes tajusin että synnytys tapahtuu aivan liian aikaisin.

Meriy, miten sulla noin myöhään vasta äitiysloma alkaa?

raapeli: Mukavaa, että miehesi sai töitä (:

Onni-Ilona: Olen opiskelemassa ja haluan saada mahdollisimman paljon suorituksia ennen mammaloman alkua ja jos hyvin käy, niin saan suoritettua kokonaan myös työharjoittelun. Koulussa ollaan jo sovittu, ettei minun tarvitse tehdä siellä mitään fyysisesti rasittavaa, vaan olla paikalla ja suullisesti osoittaa osaamiseni työharjoittelun aikana ja muutenkin edetään minun ja pömpön ehdoilla (:

No niin, nyt on meidänkin pakkasessa mustikoita taas vuoden tarpeiksi. Heräsin aamulla hirmuisen aikaisin ja kun en muutakaan puuhaa keksinyt, lähdin ämpärin kanssa metsään :) Vielä kun joku keräisi mulle vadelmia, sitä hommaa nimittäin inhoan!

Mun fiilistelyt rakenneultran jälkeen vaan jatkuu. Ihana olo! Lisäksi en voinut vastustaa kiusausta tilata muutamia vaaleansinisiä vauvanvaatteita Ellokselta samalla kun tilasin itselleni. Saattaa olla, että meillä on kaikki tarvittava ja hyyyyvissä ajoin ennen marraskuuta kasassa! Oikein hykertelen, kun pääsen viikonlopuksi Turkuun kiertämään kirpputoreja :D

raapeli onnea miehen työpaikasta!

Onni-Ilona kovat keinot käyttöön vaan jos esimiehen asenne on tuollainen! Kummallista kyllä, jos hänellä on itselläänkin lapsia...

Takaisin