Heinäkuisten synnytyskertomukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bixio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jännityksellä odotellaan, miten Taigalla ja pikkuisella menee sektio... Eikö se näihin aikoihin ollut?

Hei,

Taigan puolesta kyllä jänskättää täälläkin, jokohan siellä on homma polkastu käyntiin....

Itsellä oli juuri lääkäri. Mulla näköjään lepo auttaa ja tilanne pysyy stabiilina vieläkin. Kohdun kaulaa on 2.4 tai 2.9 cm jäljellä, mittaajasta riippuen. Pienempi mitta saatiin viikko sitten, suurempi taas tänään....en jotenkin usko että se kaula nyt enää pitenis kuitenkaan kun on lyhenemään lähtenyt [8|] Toukalla painoo 1800g, viikkoja nyt siis 32+3.

Viime viikolla oli tosiaan eri lääkäri ja mulle on täällä useemman kerran sanottu että kun 34 vk on täys niin sitten ei enää estellä vaan voidaan käynnistellä vaikka pari pv aikasemminkin. Noh, menin tänään sitten siinä ajatuksessa lääkärille, ens viikollahan ollaan 34:lla. Ajattelin sopia käynnistystä loppuviikkoon, piristää kummasti kun voisi suurinpiirtein jo tietää koska pääsee kotiin tekemään loppuun pahasti kesken jääneet vauvavalmistelut.

Sanonko kuulkaa...kilin vehkeet sentään! Tämä eri lekuri olikin sitä mieltä että koska lepo auttaa niin mennään 35+ viikolle, eli 36:lle ja sitten käynnistetään ellei tule ongelmia. Siis mä olen maannut täällä nyt tasan 3 viikkoa huomenna. Tähän siis vielä 3-4 viikkoa päälle! Ja laskin jo että 4 viikosta + vauvan eka viikko keskolassa tulee laskua 1000e. Että toinen mokoma vielä mahdollisesti päälle. Olin ajatellut HIUKAN eri tavalla käyttää säästöni jotka oon saanu talletettua vauvaa varten. Perkele!

Juu, onhan se ihanaa että vauva pysyy vielä kyytissä ja saa kehittyä, tottakai. Mutta on tässä kolikossa se toinenkin puoli; entä minun psyykkinen ja fyysinen jaksaminen....kaikkea ei kai voi taaskaan saada, mutta ei tää pitkittynyt stressikään kyllä hyvää tee kenellekään.

UGH, olen purkanut.

Kiitos ja anteeksi [:D]

Bixio 32+3

Voimia Bixio.

Omanapaa. Täällä elettiin kauhupäivää ja yötä.  Itkenyt, pelännyt ja surrut. Tutustuin vauvojen teho-osastoon. Lastenlääkäri jututti ja kertoi riskeistä. Keskosten tutkija kävi jututtamassa ja otti nimet lupapaperiin, lupasimme osallistua rautalääkitys ja luuntiheys tutkimukseen. Lääkärin ja tutkijan+teho-osaston hoitajan sanat lohdutti. Pahin pelko siirtyi sinne jonnekin takaraivolle.

Jouduin olemaan liki vuorokauden ravinnotta, tipassa... odottelin. Klo 15 lääkäri kävi eilen sanomassa, ei sektioo tänään, kun arvot olivat laskeneet :) Klo 16 peruutui myös magneettikuva.. eivät ehtineet kuvia ottamaan. Olin siis päivän syömättä ja juomatta, turhaan.

Kanyyli jätettiin, arvoja seurataan ja sektion uhka yllä kokoajan.Mutta, tänään TAAS arvot oli laskeneet :)
Tänään ehtivät magneettikuvat ottamaan..magneettikuvissa sappi ok. Lukuisia kokeita otettu, mitään syytä niistä ei ole löytynyt.
Huomenna taas verikokeet ja jos arvot edelleen laskevat.. taidan päästä masuasukin kanssa kotiin. Mutta, kokoajan se pelko takamuksessa, että arvot hujahtaa ykskaks nousuun.

Vauva on tarkassa seurannassa, kolmesti päivässä sydänkäyrä <3 Voi pientä, miten syke kiihtyi eilisen ukonilman aikana.. nyt vasta ymmärrän, miten paljon vauva reagoi vatsan painalluksiin ja ympäristön ääniin.
Hän nukkuu n. 20min unia ja sitten taas potkitaan ja kovaa <3 Luulin, että vauva masussa nukkuu enemmänkin. Kun painan vatsaa hellästi lämpimällä kädellä, vauva hakee kontaktia ja potkii.

Nyt lepoa ja kaikille voimia.

Taas huikin tuolta kesäkuisista;

Bixio; Mun yksi erättin hyvä ystävä on joutunut nyt makaamaan sairaalassa prenalla 4 viikkoa, pian tulee 5 viikkoa. Ensin Seinäjoella ja kolmisen viikkoa sitten siirrettiin Treelle TAYS:iin; josko vauva syntyy niin saa parasta mahdollista hoitoa. Hänellä viikkoja nyt 28+4. Hän ei saa edes suihkuun tai vessaan mennä; kaikki tehdään siinä sängyllä. Ja kohdunsuu on sidottu kolme viikkoa sitten. Mutta heillä menee nyt olosuhteisiin nähden hyvin[;)]

Mutta ei voi kun nostaa hattua teille jotka joudutte vain makoilemaan. Ihan varmasti ottaa omaan psyykkeeseen. Mutta pitäpä sitä ei oman pienensä eteen tekisi ?[:)]

Isosti tsemppiä ja voimia sulle sinne![:)][:)][:)] Onneksi sullakin jo viikot on voiton puolella !
Ja joo niinhän se on, että 34 viikon jälkeen ei enään estellä millään tavalla; vaan saa syntyä jos niin päättää[:)]

Taiga Ihanaa, iloisia uutisia ![:)][:)] Mikä sen ihanempaa kun , että vauva saisi masussa vielä asustaa ! Paljon kaikkea hyvää sinnekkin ![:)][:)]

Bixiolle en osaa muuta sanoa kuin jaksamista sinne! Kuulostaa hurjalta kun joutuu odottamaan ja viimein kun olisi aika tulossa niin sitten laitetaan lisää odotusaikaa päälle...ymmärrän täysin tämän kolikon kääntöpuolen (josta mainitsit), koska hienoahan se on että vaavi pystyisi vielä masussa kehittymään aikansa. Toisaalta varmasti on jo raskasta vain odottaa...

Taiga; todella hieno homma että on arvot laskeneet!!! [:)] Toivottavasti pääsette vauvelin kanssa kotia rauhakseen odottelemaan muutamaksi viikoksi. Tsemppiä siis kovasti huomiseen!

Bixiolle vielä sen verran, että meidän vauva oli myöskin lastenteholla ja sen jälkeen lastenosastolla, ja me oltiin perhehuoneessa koko se aika. Meillekin laskua siitä olisi tullut sellaiset 1000 euroa ainakin, vaikka "vaan" viikko oltiin sillain. No, sairaalan sosiaalityöntekijä sai sovittua asiat sillain, että he laskuttaisivat viimeiset päivät perhehuoneesta yhden huoneen hinnalla (30 euroa).

No, laskut tulivat.. Ensin vauvan teholla oloajasta: melkein 300 euroa. Seuraavana päivänä tuli tämä kauan odotettu sairaalalasku... He olivatkin laskuttaneet meidän koko ajan vain yhden hinnalla!!!! [:-] Säästimme siinä vaikka kuinka monta sataa euroa! [:-]

..Kannattaa siis jutella tästä niille työntekijöille.... Meidätkin saatiin jäämään sinne sairaalaan sen takia, että he alensivat muutaman päivän hintoja, koska meillä ei oikeasti ole varaa sellaisiin..... Ja taustojeni takia ei kysymykseenkään tullut se, että yksin sielä olisin... Tästähän kävin pelkopolilla kauan, koska sairaaloiden tilat ahdistavat todella paljon.... [:o]

voi teitä.. [:(] häätyy kyllä nostaa hattua bixiolle kun jaksat siellä makoilla.. toisaalta eihän siin muuta mahdollisuutta oo. mulla oli eilen lääkäri ja toisin kuin pelkäsin, kaikki oli hyvin, ainoastaan paikat oli vähän lähteny pehmenemään mutta kuulemma ok. eli en liity seuraasi.. [;)]

taiga, toivotaan et ne arvot nyt pysyy siellä alhaalla ja pikkuinen vielä masussa.. [:)]

Bixio: Yritä sinäkin siellä jaksaa. Tiedän tuon tunteen, täällä ihan laitostuu :/ NIIIIIN paljon mielummin sitä olisi kotona, nauttisi lämpimistä päivistä, nauttisi raskaudesta. Olisi kotona kullan kainalossa... voi miten haluankaan kotiin. Ihan kamala ikävä :( Koiriakin ihan kamala ikävä, en ikinä ole niistä ollut erossa näin pitkää aikaa.
Ja ei täällä osaa samalla tavalla nukkua, kuin kotona omassa sängyssä.

Minulla arvot tänään kääntyi taas nousuun. Kotiin en  pääse varmaan ensiviikollakaan. Itse asiassa.. pelkään että olen täällä vielä heinäkuun lopullakin, kun arvot nousee, laskee, nousee, laskee.

Mutta, ei auta itku, eletään päivä kerrallaan. Voimia, kyllä tämä tästä.

Onneksi huomenna pikkuinen rv30.. kaikki päivät eteenpäin. Hoitaja sanoi, että jos arvot jatkaa nyt nousua, niin sektio. Mutta, jospa ne huomenna taas laskisi.

Bixio: kelalla on olemassa maksukatto sairaalamaksuja varten, sen mennessä rikki, sairaalassa oloaika ei enää maksa mitään. Tähän maksukattoon saa käsittääkseni sisällytettyä myös lapsen. Kannattaa tosiaan kysäistä sieltä sairaalasta sosiaalityöntekijää, niin kuin tuossa aiemmin oli maininta, niin hän osaa sitten kertoa tarkemmin summista, mutta tonnia se ei muistaakseni ole.

Tsemppiä ja kovasti jaksamista Bixio ja Taiga!

Onpa taigallakin ollut jännät ajat siellä. Nyt vain pidetään peukut pystyssä, että arvot laskevat taas. Mutta ainakin olet hyvässä seurannassa siellä ja tarkkailevat tilannetta koko ajan. Oikein paljon voimia ja jaksamista teille!

Samoin Bixiolle edelleen tsemppiä sinne. Kyllä varmasti on raskasta vain odottaa ja makoilla. Mutta jos saisit vielä vaikka jonkun toisen lääkärin kanssa tai vaikka jonkun ymmärtäväisen hoitajan kanssa puhuttua asiasta. 34 viikkoa on jo todella hyvin vauvan kannalta, että onko sitä tarvista odottaa enää pidemmälle, jos tuntuu ettet itse jaksa.

taiga; Ikävä kuulla, että arvot nousussa[&:][&:]

Onneksi teidänkin pikkuisen viikot huomena tosiaan jo sen 30. Koko ajan paremmalla puolella ja kuten sinäkin sanoit, ihan jokainen hetki ja päivä on isoa plussaa[:)]

ALKUPERÄINEN: HaniMami

Bixio: kelalla on olemassa maksukatto sairaalamaksuja varten, sen mennessä rikki, sairaalassa oloaika ei enää maksa mitään. Tähän maksukattoon saa käsittääkseni sisällytettyä myös lapsen.

Moikka,

Täällä on joo maksukatto, se on 633e ja sen jälkeen jokainen päivä maksaa 15e niin kauan kuin täällä ollaan, ainaki hoitajien mielestä. Lisäksi tulee vauvan keskolassa olosta maksu 7 päivältä, joka saatto olla tuon saman 15e/pv, nyt en muista eikä se vielä ole ajankohtaistakaan. Mutta alaikäisestä lapsesta ei veloiteta kuin viikon ajalta. Onneksi.

Maanantaina kai tulee joku selvittämään nuita maksuasioita, sittenpä sitä on viisaampi. Laskuun saa ainaki toivoa eräpäivää ja maksella siihen mennessä niin monessa erässä kuin haluaa.

Kiitokset tsempeistä kaikille!

ALKUPERÄINEN: HaniMami

Bixio: kelalla on olemassa maksukatto sairaalamaksuja varten, sen mennessä rikki, sairaalassa oloaika ei enää maksa mitään. Tähän maksukattoon saa käsittääkseni sisällytettyä myös lapsen.

Moikka,

Täällä on joo maksukatto, se on 633e ja sen jälkeen jokainen päivä maksaa 15e niin kauan kuin täällä ollaan, ainaki hoitajien mielestä. Lisäksi tulee vauvan keskolassa olosta maksu 7 päivältä, joka saatto olla tuon saman 15e/pv, nyt en muista eikä se vielä ole ajankohtaistakaan. Mutta alaikäisestä lapsesta ei veloiteta kuin viikon ajalta. Onneksi.

Maanantaina kai tulee joku selvittämään nuita maksuasioita, sittenpä sitä on viisaampi. Laskuun saa ainaki toivoa eräpäivää ja maksella siihen mennessä niin monessa erässä kuin haluaa.

Kiitokset tsempeistä kaikille!

Edit: yhteys jumitti ja tuli tuplaviesti...jos osaisin niin poistaisin toisen [:D]

Moi!

Liityn sairaalassa makoilijoiden seuraan... Kävi niin, että minulta puhkesi umpisuoli tiistaina. Leikattiin silloin yöllä. Kovasti pelkäsin keskiviikkona, miten kova kipulääkitys vaikuttaa vauvaan, mutta pakko oli luottaa, että henkilökunta tietää, mitä tekevät. Torstai oli rankka päivä, koska kohonneet tulehdusarvot ja kovat kivut melkein käynnistivät synnytyksen. Supisteli kovasti. Lääkärin tutkimuksessa kohdun suu kahdelle sentille auki ja kohdunkaula lyhentynyt niin, että kokonaan kiinni olevaa osaa oli jäljellä enää alle 1 cm! varsinaista lyhentymää oli 1cm ja loppuosa oli raollaan. Mutta onneksi supistuksia estävät lääkkeet rauhoittivat tilanteen. Eilen ja tänään tilanne on parantunut jatkuvasti ja oikeastaan jäljellä on enää oma hankala ja kipeä olo. Mutta sen kestää, kun vauvalla on kaikki ok.

Poikasen painoarvio oli silloin tullessa 2200g, viikkoja silloin oli 33+1. Korstisonipiikit vauvan kehkojen kypsyttämiseksi on laitettu. Hengen hätää hänelä siis ei ole. Mutta parempi olis jos jaksais vielä vähän kasvaa tuolla mahassa. Jos synnytys menee lasketun ajan lähelle, ei umpparileikkauksen pitäisi vaikuttaa siihen. Tällä hetkellä, jos synnytys alkaisi, olis leikkaushaavan takia pakko tehdä sektio. Ei oikein kuulkaa huvita, kun tämän pienen umpparihaavankin kans on jo näin hankalaa... [;)]

Mutta tilanne on nyt sillä tavalla hyvä, että parantuminen edistyy koko ajan. Just huomasin että mulla on nälkä! Eka kartaa maanantain jälkeen. [:D] Jos kaikki jatkuu suotuisasti saatamme päästä jo maanantaina kotiin. Iisisti pitää ottaa, sairaslomaa sain äitiysloman alkuun asti, mutta kumminkin kotiin... ihanaa!

Tsempit Bixiolle ja Taigalle ja kaikille muillekin!

Pihlajaiselle ja Bioxiolle tsempitykset. Onneksi Pihlajaisen tilanne parempaan päin ja pidän peukkua, että maanantaina kotiin pääset =) Kovia olet kokenut, onneksi kaikki nyt ok. Pelottavia tilanteita ollut =(
Miten Bioxio jakselee?
Minä sain tänään käydä kotona [:D] Olin aamulla sydänkäyrässä, labra otti kokeet ja sit mies haki kotiin.
Tulin päivällä takaisin käyrälle ja.. nyt taas jaksaa<3 Voi kun pääsisi kokonaan kotiin.
Ja ihana on olo, kun maksa-arvot ovat alkaneet laskea. Huipussaan olivat 915, tänään 555.
Lääke alkaa purra ja vauva masussa voi hyvin <3 Toivon, että ensiviikolla pääsisin kotiin, eikä arvot enää alkais nousemaan.

Kaikki päivät masussa on vauvalle hyväksi. Tänään rv 30+2

Pihlajaisellekin kovasti tsemppiä sinne ja kiva että taigallakin arvot jo paremmat[:)] minäkin mietin miten Bixiolla..?

Ohhoh, ompas täällä tapahtunut...
Kovasti voimia / paranemisia teille sairaalassa oleville / ramppaaville. Hienosti olette kestäneet ja jaksaneet. Vielä vähän, ihan vähän [;)]

Takaisin