Heinäkuisten synnytyskertomukset

Bixio

Jostain jotain jo tietävä
Moikka naiset!

Liian aikaista avata tämä ketju, onhan vasta toukokuu nurkan takana?

Enpä tiedä sittenkään. Elämä on arvaamatonta.

Torstaina 29.4 klo 01 olin ollut jo reilun tunnin hereillä ja ihmetellyt kamalaa menoa mahassa. Yhtäkkiä tunsin jotain valuvan, paniikissa haparoin yövalon päälle ja mieskin oli jo ihan hereillä et mitä ihmettä. Lapsivedessähän mä makasin. Ensimmäinen ajatus: mihin pitää soittaa, mitä pitää tehdä??!! Äippäpolin nroa mies ei löytänyt ( ja kuinka monesti olin ajatellu että pitää latoa ajoissa kaikki numerot omaan kännykkään ) joten mies soitti hätäkeskukseen. Sieltä käskettiin maata oikealla kyljellä ja odottaa ambulanssia.

Te ette usko miten paljon mä pelkäsin! Makasin vaan lammikossa ja jalat tärisi pelosta, kirosin vain että missä v*****a se lanssi viipyy!!! Se odotus tuntu ikuisuudelta. Sen verran tajusin miestä ohjeistaa että ottaa neuvolakortin mukaan. Lanssi tuli ja miehet teki esitutkimuksen, vetasivat mulle collegehousut jalkaan, t-paita päälle ja avojaloin ilman mitään muuta vaatetta lähettiin. Sairaalaan tullessa housut oli polvia ja selkää myöten aivan märät. Jalat tärisi pelosta edelleen, siihen saakka kunnes kätilö klo 03 maissa tuli tutkimaan ja selventämään tilanteen. Se rauhotti.

Mulla ei ollut tuntuvia supistuksia, tai ainakaan kipeitä. Lapsi hengissä ja pää alaspäin valmina. Vettä ei lainkaan pussissa. Kohdunkaula oli lyhentynyt n.2cm, 3cm jälellä. Kohdun suu kiinni, mutta pehmentynyt.

Kätilön kommentti: "varmaa on ettei tämä raskaus kestä loppuun saakka. Lapsi voi syntyä tänä yönä tai huomenna, ehkä ylihuomenna. Teemme kaikkemme jotta asia viivästyy ja ehditään kypsyttää lapsen keuhkoja valmiimmiksi". Sain kuivaa päälle ja sidettä housuun ja meidät kuskattiin synnytyssaliin odottamaan mitä tapahtuu. Anturat sekä lapsen sykkeelle että suppareille laitettiin kiinni. Suppareita piirtyi 10 min välein mutta en tuntenut niitä itse lainkaan. Ne eivät tosin kestäneet kuin joitakin sekunteja. Tippa laitettiin tulemaan, jotain supistuksia ehkäisevää ja antibioottia varalta.

Tuli aamu ja kätilö kertoi siirtävänsä mut osastolle koska tilanne ei etene tällähetkellä. Yksikään yö ei oo menny niin nopeesti valvoessa. Itkukin tuli mulla ja miehellä vasta sitten kun oltiin jo hetki rauhotuttu ja yhtäkkiä naapurihuoneesta kuulu naisen karjunta ja heti perään lapsen parkasu. Se itketti helvetisti. Tuossa epätoivon vallitessa katkeruus sai vallan.

Toistaiseksi vielä tänään 30.4 olen yhtenä kappaleena osastolla. Jos huomiseen päästään, tulee 30vkoa täyteen. Molemmat kortisonipiikit keuhkoja varten on annettu ja kuulema ois hyvä jos lapsi vielä pari pv pysys sisällä. Hirvittäähän se ajatus että meidän Sisu on arvioitu painavan vain 1200g!! Yhtäkkiä kaikki mitat onkin alarajoilla kun ne aiemmin on olleet muuten keskikäyrällä paitsi paino hiukan yläkanttiin. Väkisinkin sitä ajattelee onko jokin kehityshäiriö kuitenkin olemassa tai jokin sairaus kerran näin tilanne on mennyt eriksi. Toisaalta toivon mittavirheen olevan erittäin todennäköinen....vaan mistä sitä tietää ennenkuin näkee.

Kovasti otetaan verikokeita, annetaan antibioottia, kuunnellaan sykkeitä ja mitataan ruumiinlämpöä. Lääkäri ei käy katsomassa ellei mitään muutosta voinnissa tapahdu. Alapäätä ei turhaan ronklata vaan kokeet kertoo onko tulehdusta ja miten edetään. Vessassa ja suihkussa saa käydä, muuten makoiltava kyljellään. Suihkuun en tosin oo uskaltanu mennä kun alavatsa on melko kipee. Koitan vaan maata ja toivoa tilanteen pysyvän rauhallisena mahollisimman pitkään.

Lohtua ja toivoa antaa huonekaveri joka sai terveen tytön viikolla 28, 1000g. Neiti oli tulossa jo 24vkolla, mutta sitä saatiin hienosti venytettyä kuukaudella!

Avasin tän ketjun, koska todennäkösesti oon eka joka tästä porukasta synnyttää, tavalla tai toisella. Heinäkuulle tai edes kesäkuulle kaveri ei kestä mitenkään mutta en katso kuuluvani toukokuussa synnyttäneiden osiollekaan, koska LA on kuitenkin heinäkuussa :)

Tämmöstä tälläkertaa, raportoin tähän kuinka homma etenee.....

Bixio 29+6
 
Kaikkea hyvää sinne ja jaksamista!!
Tulin salaa kurkkimaan tuolta elokuisten puolelta...
 
Huiii [:-] Pelottava tilanne varmasti. Toivottavasti voit hyvin,miehes kanssa ja vauvanne myös,jos/kun päättää syntyä sieltä.
Ja noilla viikoillahan se voi syntyä ja selviytyä hyvin keskoskaapissa,vai mikskä sitä sanotaankaan,mutta toivotaan myös,että pitäisi itseään siellä vielä ainakin sen muutaman päivän.

Kovasti sulle tsemppiä ja jaksamista!
<3

Juu ja anteeks miekii tulin kurkkii,tuolta toukokuisista vain.
Tervetuloa toukomammaksi,jos näin käy. Vaikka Heinävauva teille pitäisikin tulla. [:)]
 
Täältä toivottaan kanssa kaikkea parasta ja toivotaan, että kaikki lopuksi parhain päin!
Onneksi ollaan Suomessa, jossa keskostenhoito on omaa luokkaansa!
Voimia koko perheelle!
 
Bixiolle täältäkin kovasti tsemppiä ja kaikkea hyvää!! [:)]

ps. tuolla on ihmisiä jotka ovat samassa tilanteessa tai ovat olleet.... ja varmasti saa vertaistukea tilanteeseen, jos vain haluaa.      http://www.kevyt.net/keskustelu/
 
Voi hyvänen aika, nyt Bixio voimia ja tsemppiä teille!! Toivotaan että kaikki menee hyvin, ja että Sisu jaksaa odotella ainakin sen verran että keuhkot ovat kunnossa, Voimia vielä <3
 
tsemppiä Bixio,vauvalle myös!oon ihan" puulla päähän lyöty"
 
Täällä kans peukut pystyssä että kaikki menee oikein hyvin!! [:)]
Itse olen nähnyt nyt kahtena viime yönä unta että synnytys alkaakin jo ja aamulla herään ihan paniikissa[&:]
 
Miekin luin täällä ihan silmät pyöreenä että mitä ihmettä...
Luota nyt vaan Bixio siihen että kaikki menee hyvin. Komppaan Kaikaa; onneksi olet Suomessa ja saat takuulla parhaan mahollisen hoidon, sekä sinä että Sisu. Ja muista se huonekaverisi kilon painoisena syntynyt ja selvinnyt. Minun tuttavallani jopa puolikiloinen selvinnyt. Joten kyllä teidän Sisukin!
Lämpimin halauksin! Täälläkin ollaan peukut pystyssä ja hengessä mukana!
 
Huh huh, olipa aikamoinen uutinen! Kovasti tsemppiä Bixio Täällä pidetään peukut pystyssä että kaikki sujuu hyvin
 
Oikein paljon peukkuja pystyssä et kaikki on menossa hyvin..Ite oon syntynyt 10 viikkoa etuajassa 70 luvun lopulla joten jo silloin oon jäänyt kilon painoisena henkiin...Nykypäivänä on kumminkin hyvät vehkeet yms..
Tuolta elokuisista toivottelee...
 
Kiitos teille tsempeistä!

Edelleen ollaan yhtenä kappaleena, eli 4päivää edetty. Eilen illalla mun lämpö oli noussut, joten saa nähdä mitä juuri otetut tulehduskokeet sanoo.

Nukkuminen on helvettiä. Koitin nukkua tälläkertaa ilman nukahtamislääkettä, mutta heräsin 3 tunnin jälkeen naama ja rinta tuskanhiestä märkänä kun lonkkiin sattuu aivan tajuttomasti tää kylellään makaaminen. Kunpa sais edes yhden pvn olla selällään...

Eilen aloitettiin piikitys kainaloihin, 1piikki /pv estämään tukoksia. jos maanantaihin päästään, saan jopa fysiterapiaa ja lääkärikin tutkii missä mennään.

Näihin fiiliksiin,

Bixio 30+1
 
Ohhoh, olipa hurja yllätys. Nyt vain sulle ja sun miehelle kovasti tsemppiä. Pidetään peukut pystyssä että vauva saa kasvaa vielä edes pari päivää, ja että kaikki menee hyvin!
 
Hienoa kuulla Bixio että ootte vielä yhtenä kappaleena! [:)] Upeesti oot kestäny! Ei kuulosta helepolta, ei. Lähettelen täältä kaukaa taas lisätsempityksiä teille! [:)]
 
Bixiolle iso voimahali! Ei se helppoa ole vain maata sängyssä, mutta hienosti olet jo jaksanut 4 päivää. Koita vain pysyä positiivisena, että jokainen päivä on tässä vaiheessa iso askel eteenpäin valmistaen sekä Sisua että teitä vanhempia tähän maailmaan. Pienihän se pikkuinen vielä on, mutta oikeasti 30+ viikoilla syntyneet vauvat ovat jo varsin valmiitä syntymään tähän maailmaan. Se loppuaikahan on lähinnä vauvan kasvamista ja rasvapeitteen keräämistä. Joitakin pieniä hengitysvaikeuksia, sokeriongelmia yms saattaa olla edessä päin vielä näillä viikoilla, mutta kaiken kaikkiaan Sisu on jo varsin iso poika. Saattaa kuulostaa hassulta, mutta itse olen ollut keskosten parissa töissä nyt 5 vuotta ja hoitanut Sisua paljon paljon pienempänä syntyneitä vauvoja. Että siihen verrattuna 30+ viikkoa on jo suht iso poika. Ja todellakin suuremmat ongelmat pitäisi olla jo takana päin. Joitakin viikkoja joudutte toki sairaalassa viettämään, riippuen siitä kuinka kauan vielä pysytte yhtenä kappaleena, mutta uskoisin teidän yllättyvän siitä miten reipas ja sitkeä poika teillä onkaan sitten kun pieni syntyy. Alun jälkeen pääsette jo hyvin harjoittelemaan vaikka jo ihan imetystä ja vaihtamaan vaippoja ja pitämään poikaa sylissä. Ja tulette huomaamaan, kuinka pieni poikanne jo kaipaa seuraa, jaksaa olla hereillä pitkiäkin aikoja ja voi kuinka kovaa hän pystyykään puristamaan teidän sormeanne. [:)] Oikein paljon teille onnea ja voimia! Pelottaahan se luonnollisesti, mutta olen positiivisella mielellä, että teillä menee kaikki lopulta ihan hyvin. Niin ja lisätään vielä, että se kortisoni on oikeasti aikamoista ihmelääkettä kypsyttämään keuhkoja. Että mitä pidemmälle selviätte sitä paremmin Sisu pystyy itse hengittämään!
 
no ohhoh! melko yllättyneenä minäkin luin bixion ekan viestin loppuun.. koko ajan jännäsin et missä vaiheessa kerrotaan et syntyny on mut onneks ei vielä toistaiseksi [:)]
paljon voimia ja pitkää pinnaa sekä sulle et sun miehellesi, niitä varmasti tarvitaan eikä varmaan oo helppoo vaan maata kyljellään.. *suuuuuri voima hali rustistus*
 
Takaisin
Top