Heinäkuisten synnytyskertomukset

Isosti voimia kaikille ! Ei olisi enään pitkä aika; alkaa loppu jo pian pian häämöttäää![:)]
 
Minä pääsin eilen kotiin =)  Sappihappoarvo laski 6 ja maksa-arvot 400. Maksa-arvot ovat vielä kymmenkertaiset sallittuun nähden, mutta olivat selkeästi laskusuunnassa.
Nyt käyn joka alkuviikko labrassa ja loppuviikosta äitipolilla käyrässä/ultrassa jne. Jos arvot pysyy alhaalla, saan olla kotona, kunnes synnytys käynnistellään heinäkuun puolenvälin aikoihin.
Loppuraskauden ajan syön lääkettä (olikohan Adrusal niminen). Yhden lääkkeen lopettivat, kun kotiuttivat.. toivottavasti arvot silti laskevat.

Tsemppiä Bioxio ja Pihlajainen.
 
Kiva uutinen taiga, on varmasti mukava päästä takaisin kotiin. Muistahan ottaa iisisti [:)]
 
Taigalle onnittelut kotiutumisesta, Pihlajaiselle kovasti tsemppiä ja itselleni voisin toivottaa pitkää pinnaa vielä hetkeksi...[:D]

Huoh, juu elikä täälä sitä maataan edelleen, tänään kuukausi sairaalaa täynnä ja 700e laskukin jo taskussa. Lääkäri tutki tänään, ei edistystä hommassa. Tai no ekan kerran kuulin että yhdelle sormelle on kohdun suu auki, mutta se nyt voi olla vaikka kuukauden -kaksi, ei meinaa mitään. Vauvan paino ei vain näytä kertyvän toivomaani tahtiin, jos viime vkolla oli 1800g, nyt 1920g...

Nyt mennään  vk 33+4 ja järki lähtee, eipä tässä muuta.

Niijoo, olin viikonlopun kotihoidosa, se toki piristi. Tänne palaaminen oli sitäkin ikävämpää. Luultavasti tulevakin viikonloppu kuitenkin kotona ellei tässä nyt mitään ihmeellistä tapahdu.

Bixio
 
Kiva kuulla että oot Bixio päässyt kotonakin vähän käväsemään! [:)] Miten sujuu ton liikkumisen kannalta nyt? Hulahtaako vettä aina kun askeleenkin otat vai saatko tehä pikkusia kävelyjä? Upeesti oot kyllä jaksanu koko tän ajan, nostan hattuani!
 
Taigalle onnea kotiinpääsyn johdosta,toivottavasti arvot pysyvät alhaalla!![;)]
Bixiolle hurjasti zemppiä jaksamiseen sinne sairaalaan,tosi hyvä että pikkuinen on pysynyt matkassa
sielä masussa hyvän aikaa siitä, kun ensikerran jouduit sairaalaan.[;)]
Varmasti oli mahtavaa käydä kotona, ja toivotaan että pääset pian uudestaan!! [:)]
 
Hei kaikki! [:)]

En tiedä mihin ketjuun tätä olisin alkanut kirjoittamaan, mut kai se tähän ketjuun kuuluu. Eilen oli neuvolakäynti uudestaan parin päivän sisään. Olin tehnyt ma-ke rr-mittausta kotona. Paineet oli sellaista 134-92 väliltä, alapaine suurimmaks osaks n.85. Noh, menin tulosten kanssa sit neuvolaan. Normaalisti tietty otti painon se oli päivää kohden onneksi laskenu -300 ja kertoi sitten että laittaa varmaan paineiden ja proteiinin ++ takia mut sinne äitiyspolilla käymään. Sen jälkeen hän päätti vasta mitata multa verenpaineen ni johan pompsahti 140/95 [:D] Olis kertonu vasta mittauksen jälkeen että laittaa lähetteen.

Menin sitten puolenpäivän jälkeen käymään äitipolilla, käyrillä kaikki ok. Tosiaan proteiini edelleen ++ ja paineet heidän mielestään siellä ihan ok, 139/80 30min levon jälkeen. Lapsen koko arvio oli 3060g. En osannu näyttää samalla sekuntilla tunteitani ja en varmaan oikein käsittänytkään mitä se mulle sano. Kysyin sit kumminkin että kai tää sit joudutaan käynnistämään ennen heinäkuun alkua, jos se siel viel hirveesti kasvaa. Jotain se siinä mumisi ja sano et katotaan nyt vähän eteenpäin.. uuden ajan sain 2vk päähän. Kotia päästyäni en ole miettinyt mitään niin paljon kun, että minkä kokonen se vauva oikein on kun sen on aika tulla, en uskalla laittaa suuhuni mitään. Itken vaan koko ajan [:(]
Eilen siis rv 34+3
 
Soitin tänään päivystykseen ja sain lääkärille ajan klo 12. Kutittaa hiukan [:(]
Sairaalassa söin kahta sappihappo lääkettä+kortisonia. Kun kotiuttivat, pudottivat toisen sappihappolääkkeen pois, jonka otin 3x vrk. Kortisoni ehti loppumaan jo sairaalassa ollessa. Nyt pelkään, että arvot nousussa, kun lääkitys on pienempi. Jospa näin ei kuitenkaan olisi.. mutta onneksi varmaan ottavat verikokeet ja kuulen arvon jo tänään.

Voimia Bioxio. Olet ajatuksissani.. voi kun saisit enemmän olla kotona. Joissakin sairaaloissa vauvan annetaan syntyä rv 34, ei enää estellä syntymää. Olenkohan ihan väärin tuonkin ymmärtänyt *raskaus ajan dementtia*. Minä myös nostan hattua, hyvin olet jaksanut pitkän sairaala jakson. Nyt voimia vielä eteenpäin.
Mitä Pihlajaiselle kuuluu?

Mietin, vielä näin jälkeen päin, miten hiuskarvan varassa sektio oli silloin 29+4. Nyt tässä mennään vauvamasun kanssa jo rv31+0. Vauva on saanut painoa lisää ja pian hän ei ole enää ns. pieni keskonen. Raja kun on rv 32. Alle rv32 syntyneitä hoidetaan vaan kuopiossa ja helsingissä. Meille näytettiin jo keskoskaappi, joka oli meidän pienelle. Toivottavasti pieni vauva siellä jakselee hyvin ja hänen vanhemmat myös. Kiitos kaikille tsemppauksesta.
 
Kesäkuisista huuutelen sen verran Nina_lle, että älä nyt ihan epätoivoon vaivu tuon kokoarvion kanssa. Ne arviot voi helposti heittää kilonkin (kaverilla arvio synnärillä, että syntyy n. 3,6kg vauva ja seuraavana päivänä syntyi ja painoi 3,1 kg). Mullakin just neuvolassa terkkari ihmetteli, että miten ne äippäpolilla noin isoon arvioon päätyivät, vaikka sf-mitta huitelee alakäyrillä ja vatsakaan ei ole mitenkään iso ja sanoi vielä että vähän kyseenalaistahan noita arvioita ylipäätään on tehdä, kun ovat niin epätarkkoja.

Mutta jaksamista sinulle! Ainahan nuo ns. poikkeavat arviot huolettavat.
 
Moi,

Olen mä täällä liikkunut vähäsen, käynyt kahviosta täydentään sokerivarastoa ja istuskellut jopa tunnin välillä pihallakin auringossa [;)]  Lapsivettä tulee kokoajan, liikku tai ei. En pysty mitenkään 24/7 oleen vaan punkassa, varsinkaan nyt ku on se 34 viikko menossa, luojan kiitos!

Täälläkin toiset lekurit sanoo että 34 jälkeen ei estellä ja saa liikkua vapaammin, mutta toinen taas meinaa että parempi ois sinnitellä 36vkolle. Mutta uijuiii naiset, kuulin juuri että lääkäri päästää mut viikonlopuks kotiin (vaikka siinä oma ressinsä onkin seurata liikkeitä) ja maanantaina katotaan mitä aletaan tekemään ja koska!!! Nyt muuten rupes tosissaan jänskättää, en haluis lääkkeellistä käynnistystä ja nyt mietin mitä mä tekisin jotta saisin sen itekseen alkamaan [:D]

Seksi ei ole sallittua eikä kai saunakaan kun pussissa on kerta reikä, joten jäljelle taitaa jäädä siivous....Lauantaille ohjelmaa siis [;)]  No en uskalla kuitenkaan, tyydyn pölyjen pyyhkimiseen ja steppailuun ympäri huushollia [:D]

Huhhuii, se voi olla synnytys ens viikolla sitten!!

Bixio 33+5
 
Hei vaan.

Kiitos teille tsempityksistä ja Taigalle kuulumisten kyselemisestä. Mukavaa, kun olet päässyt pois sairaalasta. Minäkin pääsin eilen kotiin. Olo on jo parempi, mutta todella väsynyt.

Sairaalassa tuli vielä mutkia matkaan, kun leikkauksesta seurasi suolilama, joka ei lähtenytkään palautumaan normaalisti. Ilmeisesti raskaus jotenkin hidasti elimistön toimintaa. Olin todella tuskissani muutaman päivän ja yön. Maha oli niin kuin kakskyttyräisen kamelin selkä, kun ensin oli vauvamaha ja sen yläpuolella valtava ilmamassa, joka vaan velloi edes takaisin eikä lähtenyt pois millään. Lisäksi yökkäilin sappinestettä ja tyhjästä mahasta yökkääminen teki melko kipeää leikkaushaavaan. Uhkailivat jo laittaa minut nenä-mahaletkuun, mutta onneksi tilanne alkoi hiljalleen helpottaa nestepaaston ja tiputuksen avulla.

Nyt saan olla kotona sairauslomalla äitiysloman alkuun, johon olis ollu vielä viikko. Levätä pitää paljon ja mitään raskasta en saa tehdä, jotta haava paranee, eikä synnytys käynnisty. Vauvahan on jo hyvän kokoinen, eli siinä mielessä ei hätää, mutta leikkaushaavan takia mulla on nyt synnytystapana sektio viikolle 38 asti. Ja ei tosiaan oikein houkuttele se, joten yritän pitää poikasen kyydissä sinne asti. Kipeä olen vielä ja erityisesti makuuasennossa on vaikea olla. Oon nukkunut tosi vähän lyhyissä pätkissä. Mutta muuten elämä alkaa jo voittaa.

Ninalle painoarviosta: Sairaalaan mennessäni rv33+1 ultrattiin ja annettiin painoarvioksi 2200g. Pois lähtiessä rv 34+2 eri lääkäri ultrasi eri laitteella ja sai tuloksen 2800g. Lääkäri sanoi, että laitteissa on suuria heittoja ja myös mittaajan "käsialassa". Meidän todellinen painoarvio on siis todennäköisesti jotakin tuosta välistä, koska lääkärinkin sanoin, ei viikossa ole voinut tulla puolta kiloa lisää, varsinkaan kun olin suuren osan ajasta syömättä tiputuksessa. Hurjaltahan tuo sinun saama arvio kuulostaa. Itsekin vähän säpsähdin tuota 2800g juuri samasta syystä, että kuinkahan suureksi se poika ehtii vielä kasvaa, jos heinäkuulle asti päästään... Ymmärrän hyvin huolesi. Mutta kyllä asiat varmasti selviää, koita jaksaa!

Se on jännä miten yön pimeinä tunteina varsinkin alkaa asiat pyöriä mielessä ja itkettää ja pelottaa ja vaikka mitä. Itse olen itkeskellyt sitä, kun vauvani parkani pitäisi juuri kehittää aivojansa ja sitten toinen pumpataan täyteen lääkkeitä. Mitä siitäkin voi seurata?! Sain vahvaa antibioottia tipan kautta ja parasetamolia kipuihin ja ties mitä muuta. Mutta täytyyhän sitä luottaa, että sairaalassa tietävät mikä on turvallista. Täytyy vaan yrittää...

Bixiolle ISO kannustus: sairaalasängyssä makaaminen oli ihan kamalaa. Mulla on viikon jäljiltä selkä ihan rikki. Voin vain kuvitella, miltä sinusta tuntuu.
 
Tsemppiä hirveesti teille!
Tohon painoarvioon pitää kyllä kommentoida! Oon tämän jo hirveen monta kertaa sanonut, mutta ei niihin juu sokeasti kannata luottaa. Meillekin sanottiin RV 36+ paikkeilla, että LA:na tulee olemaan 3,8kg ja jos menee yli niin tulee yli 4kilon mötikkä!

RV 42+4 syntyi meidän PIENI prinsessamme mitoin 52cm ja 3530g. Voi olla että meidän suuri painoarvio oli johtunut tytön pituudesta jota oli ultratessa vaikea mitata ja siksi olivat lisänneet sen painoon (?). Myöskin joka kerta sanoivat että vauvan maha kasvaa yläkäyrillä, vaikka siro tyttö sitten olikin syntyessään.

Mene ja tiedä. [:)]
 
pääpiirteissään kaikilla asiat alkaa vissiin oleen mallillaan..Bixio saanu mukavasti jo viikkoja kasaan, taiga kotiutettu (toivotaan että ne arvot on jatkanu laskua) ja pihlajainenkin selvinnyt omista koitoksista[:)] Ainut vaan että Nina_ säikäytetty "jättivauvalla"..[;)] meillä taitaa olla semmonen käytäntö että viikolla 41 aletaan käynnistään (onneks) mullekkin on se kätilö isohkoa vauvaa lupaillut.. Tästä jatketaan[:)]
 
Päivän aikana tulleet tsemppaukset ovat parantaneet hieman oloani, kiitos paljon kaikille [:)] Mieheni kanssa tukee ja äitikin soittelee välillä ja kysyy millanen olo nyt on. Mutta jotenkin muiden samanlaiset kokemukset auttavat enemmän kuuntelemaan ja toivomaan parasta että vauva ei olisi mikään superiso. Tänään olen melkein koko päivän maannut vaan sängyssä. Ajattelin neuvolaankin soittaa ja jutella aiheesta, jos saisin vähän helpotusta sieltä, mutta soittoaika oli mennyt jo kun heräilin.
 
Takaisin
Top