Heinäkuiset odottajat 2011

Mä oon kans syöny jo noita raskausvitamiineja heti siitä lähtien ku plussa tuli testiin. Ja ennen sitäkin söin foolihappoa. Ei ne kyl mulle sanonu mitään noista vitamiineista kun neuvolaa varasin. Ihmeellistä..

Ihanaa kun se pieni ruskea vuotokin loppui. Nyt taas tuntuu ihan normaalilta. Melkein jo toivon et alkais edes jonkunlainen paha olo niin ei tartteis koko ajan epäillä, et onko sitä edes raskaana. Eilen oli sit ihan pakko kokeilla sitä, et antaaks ovulaatiotesti positiivisen tuloksen kun on raskaana niin kyllä se vaan antoi.. Jopa digitaalinenki! :)

Heiiiiii!

Onnea kaikille, jotka joukkoon on liittynyt. [:)]

Papu_ - inhottava juttu. [:(]

nannanen - juu ompa kiva miten samanlainen tilanne teillä. [:)] Kyllä muakin tulevaisuus mietityttää, pakko vaan uskoa että kaikki järjestyy. [:)]

Mulla ei oo kyllä paljon mitään oireita ollu... Alaselkäkipuja ja vilutusta, molempia vähän iltaisin. Ja sit tietty väsymystä, mut ei muuta. Viime raskaudessa voin jo nyt TOSI huonosti. Toivottavasti ei nyt pahoinvointia tulis ollenkaan. Ja toivottavasti ei muillekaan, se on niiiiiiiiiiiiin ikävää. Toisaalta, kaikki oireet on tervetulleita kunhan pikkuisella kaikki hyvin. [:)]

Mä varasin alkuraskauden ultran yksityiselle ja nyt on eka neuvolakin varattu. Tästä se lähtee, jeeeeeeee!

Kivat loppuviikot ja toivottavasti saatais vielä paljon lisää porukkaa tänne meidän kanssa jutustelemaan.

Niin joo, noihin oireisiin vielä että onhan mulla ihan järkyttävää vatsan turvotusta iltaisin. Näyttää, kun olisin jo tosi pitkällä raskaana. [:D]

Ja sit vielä se piti sanoa, että täällä myös raskausvitamiinipilleripurkilla käydään. [:)]

Heips kaikille! [:)]

Tervetuloa kaikille uusille!

Papulle halauksia ja jaksamista[:(]

Täällä on iltapäiväpahoinvointi siirtynyt aamuun, tykkäsin siitä kyllä enemmän illemmallla, kun ei haitannut töitä niin paljoa[>:]

Ja vatsan kanssa sama homma kuin Shakiralla eli näytän sitlä ku raskautta olis takana jo puolisen vuotta[:D] Mistä johtuen käytiin viime viikonloppuna kertoilemassa jo vanhemille. Oon rakenteeltani niin sirppana, että tämä pötsi näkyy aika hyvin, vaikka kyse onkin luultavasti enempi turvotuksesta. Ajateltiin, ettei se Mörrimöykky tuolla mahassa sen huonommin pysy kyydissä vaikka vanhemmat asiasta jo tietäisivätkin. Ja jos ultrassa paljastuu, ettei siellä mitään olekaan tai jos muuten menee kesken, niin sitten ei kukaan kysele, miksi olen surullinen. Raskaampaa se olisi siinä vaiheessa selittää että olin raskaana mut enpä ole enää... Näin meillä asia järkeiltiin. Ja kun kummankin sukuun syntyi viime vuoden aikana pikkuihmisiä, ei meillä tarvitse huolehtia esim. isovanhempien hysteriasta. Etenkin miehen suvun hysteria kului (toivottavasti) loppuun jo viime vauvan aikana[:D]

Varahisultrajuttuja katselin tuossa yhtenä päivänä, mutta päätettiin kuitenkin odottaa kiltisti kaksi viikkoa sinne oikeaan neuvolaan. Ne sydänäänet olis vaan niiiiiiin kiva kuulla[:)]

Heips kaikille!

Pakko tulla hehkuttamaan, elikkäs avokin vanhemmille asia kerrottu ja suhtautuivat onneksi ihan hyvin [:)]
Oon niin onnellinen kun nyt on ihmisiä jolta kysyä neuvoa ja mielipiteitä jos sellaisia tarvitsee [:D]
JEEJEE [:)]
Pahoinvointia ei täällä vielä ole kuulunut suuremmin, rinnat on tosi arat, mutta kaippa se pahoinvointikin tässä
jossain vaiheessa alkaa. Ei kyllä haittaa jos vaan vauvalla on kaikki ok [:)]

heippa si87 [:)] Kyselit tuossa vitamiineistä ja apteekista löytyy Multivita raskaus ja imetys tabletteja, mitkä kattaa kaikki tarpeellisen jos perusarvot on kohdallaan. Tarjolla oli myös toisenlaisia jotka olivat 4€ halvempia mutta sama pilleri määrä ja niitä olisi pitänyt ottaa 2 päivässä kun näitä otetaan vain yksi [:)]

Hei,

Yksi uusi odottaja liittyy seuraan. Olen 34-vuotias pikku kakkosen odottaja. Esikois tyttö on 1 v 3kk. Kakkosta ei onneksi jouduttu kauan yrittämään, sillä on erittäin kärsimätön. (Yksi kierto pillereiden lopettamisen jälkeen) Eka neuvola on varattu viikolle 47, enkä millään jaksaisi odotella. Meillä synnytyssairaala tulee olemaan Jorvi. Eka synnytys meni siellä hyvin, joten en näe mitään syytä vaihtaa toiseen sairaalaan seuraavan kohdalla. Meillä oli synnytyksessä kaksi kätilöä vuoron vaihdon takia ja kumpikin tuntui äärimmäisen asiantuntevilta ja mukavilta. Eli kaiken kaikkiian hyvät fiilikset jäi ensimmäisestä kerrasta.

Hei,
kävin tekemässä sen Lillypie stickerin, mutta en löydä automaattista allekirjoitusta omista tiedoista, joten en saa sitä lisättyä laskuriani, osaako joku auttaa?

stickerin saa niin kun menee oma käyttäjätili - allekirjoitus (max 255) - rasti ruutuun liitä aina allekirjoitus viestiin
Toivottavasti onnistuu [:)]

Voi kun sitä tuntee taas itsensä tyhmäksi. En löydä itseltäni käyttäjätiliä. Vain Omat sivut ja omat tiedot, mutta siellä ei ole lainkaan allekirjoituskohtaa. Menee vaikeaksi... se sticker olisi niin kiva

oman käyttäjätilin pitäis löytyä kun meet tämän sivun ihan ylös ja noin keskellä ehkä hiukan oikeassa kulmassa on FAQ Rekisteröidy Kirjaudu sisään oma käyttäjätili.... siinä pittäis olla ja sieltä löytyä [:)]

Ahdistus, aamusta niukkaa rusekaa veristä vuotoa, nyt runsaampaa ja mukana hyytymiä. Kesäkuussa takana keskytynyt keskenmeno, joka päätyi lääkkeelliseen tyhjennykseen. Silloin oireena epämääräiset vuodot; kuukautiset pari päivää myöhässä, normaali kuukautisvuoto alkoi ja loppui, meni muutama päivä ilman vuotoa ja sit alkoi niukka vuoto jota kesti yhteensä useamman viikkon. Kesällä loma-aikaan ei meinannu saada aikaa mistään, yksityinen gyne lopulta arvioi alkuraskauden olevan 5-6viikolla tai keskeytyneen, kontroli 2 vko päähän, jossa todettiin keskytynyt keskenmeno.

Omien laskujen mukaan nyt viikkoja 5+5, eilen varasin neuvolan 7.12.10 ja ekan kunnan maksaman UÄ 17.12.10. Toisaalta niukka ruskea vuoto normaalia, mutta edellisen kokemuksen perusteella pelkään pahinta. Hetken aikaa surffailin nettiä ja mietin mitä tehdä, vielä kun ei välttämättä sykekkään näy UÄ:ssä. Päädyin kuitenkin itseni rauhoittamiseksi varata yksityiselle ajan ja maksaa itseni kipeeksi varhaisultrasta, johon sykkeen kannalta saatan mennä hieman liian aikaisin, kun kunnan kautta ei vielä tässä vaiheessa pääse UÄ. Mut jos sieltä saisi huomenna vastauksia eikä tarvistisi itsekseen ahdistua ja pelätä pahinta ja elätellä toiveita turhaan, edellisellä kerralla se parin viikon epätietoituus oli kamalaa.

Hienoa Nappuliini, et sun avokin vanhemmat suhtautu asiaan hyvin! :) Nyt on varmasti helpottunut olo sulla! Ja voit nauttia odotuksesta kaikin voimin! :)

Mulla tänä aamuna ensimmäisen kerran tuli niin paha olo, että meinas oksu lentää.. Mutta onneks ei kuitenkaa vielä lentäny ja aika nopeesti se meni ohi.. Nyt kun toi vatsa alkais vielä toimia normaalisti...

Toivotaan t t, ettei ole mitään vakavaa!

juu kyllä helpotti aika paljon ja nyt voi jo nauttiakkin [:)]

t t, toivotaan tosiaan ettei ole mitään vakavampaa, vaan että kaikki olisi hyvin. Pidän peukkuja [:)]

tt:lle pidetään peukkuja täälläkin, toivottavasti kaikki hyvin. Mille päivälle saitkaan sen ultran, vai onko mulla jo silmät niin ristissä, etten enää oikein edes näekään...?

XeenaZ, sullakin siis pahoinvoinnit käynninssä, tai alkamaisillaan. Mäkin olen huomannut, että ruokailun yhteydessä saattaa ilmentyä stoppeja ja hyvin lievää pahoinvointia, mut sit pitää ottaa hetken paussi syömiseen et safkat pysyy sisällä tai että saa koko annoksen syötyä.

Onko teillä muilla jotain oireita tullu/poistunu? Itselläni ainakin onneks väsymys alkaa vähän hellittään, sen sijaan tilalle on tullu sitä niin epämukavaa aamupahoinvointia ja nälkäisyyttä! Aikaisemmin en ollut juuri koskaan aamuisin nälkäinen, vaan kuppi kahvia riitti. Nyt tuntuu että sitä vois syödä vaikka mitä! Ja se pahoinvointi, se ilmenee vasta heräämisestä puolen tunnin päästä, ei onneks ihan heti. Vähän kun on saanu murua rinnan alle, niin alkaa heikottaan. Mut toisaalta, se tuntuu pätevän myös noihiin muihin ruokailuihin, että kun vähän on saanu syötyä, niin alkaa muka öklöttään. Eli pitää siis vaan sinnitellä. [8|]

Mites ihmisillä myös kivut? Välillä täällä tuntuu siltä, että kun menkat alkais. Tai on semmosta jomotusta. Ja oon paikallistanu sen aikalailla koko ajan oikealle, tosin välillä voi olla vasemmallakin mutta enimmäkseen oikealla. Tuntuu, että se olis semmosta painontunnetta tai painetta, mitenhän sen nyt kuvais oikein.. mut painoa tai jomotusta. Tietty sit "vihlaisujakin" on mutta ne on ehkä enemmän luokiteltavissa hetkellisiks ja nopeesti ohimeneviks nipistelyiks.

Ja täytyy tähän vielä kommentoida, että ah tätä ihanuutta kun tissit kasvaa! Kesällä ostin uudet rintaliivit, kun vanhat alko löystymään, mutta nyt sit piti jättää nää uudet pinkit ja pitsiset pois, kun varustus suorastaan tursuaa ulos. Vaihto takaisin "isoiksi" tulleisiin liiveihin, jotka yllättäen ovatkin ihan sopivat. [:D][:D]

Milla on kanssa samanlaisia kipuja ja vihlaisuja kuin Imj :llä. Oikealla puolella lähinnä mutta joskus vihlaisut tuntuu myös vasemmalla puolella tai koko vatsan alueella. Hetkellisiä ja nopeasti menevät ohitse.
Oireita mulla ei ole vielä kun joskus ajoittainen pahoinvointi ja nyt on alkanu nivelet huutamaan armoa. Väsyttää ihan julmetusti, viime yönä nukuin 13 tuntia ja päivällä vedin kahteen otteeseen kahden tunnin päiväunet ja oon nyt ihan valmista kauraa taas sänkyyn. Eli ihan tajuton väsymys. Tissit on kanssa kasvanu vaikka ei tarttis todellakaan ku muutenkin käytän h-kuppia niin auta armias mihin raskauden aikana pompataan, nyt jo tuntuu h:t vähän napakoilta.

Oon tosin huomannu nyt kun oon aamusin ottanu tuon raskausajan vitamiinin niin se on vieny sitä pahoinvointia pois. Ei oo ollenkaan niin ällö olo kun oli aikasemmin kun ei vielä syönyt mitään vitamiinejä.
Ja ainut mitä todella toivoisin olis se että maha alkais pelittämään kunnolla, nyt on muutamana päivänä ollut vähän vaikeuksia

Kaikki oireet ja kivut kestän kyllä jos vaan papu pysyy kyydissä loppuun asti ja terveenä <3<3

Heips!!

Uusi odottaja liittyy joukkoonne. Eli LA olis 2.7.11, olen 26-vuotias ja ensimmäistä vaavia odotellaan. Siispä jännittääkin ihan vietävästi... [:D] Kanta-Hämeen Keskussairaala olis synnäri, toivotaan että sinne asti päästään. Jotenkin on niin epätodellinen olo että asusteleeko siellä masussa ihan oikeasti joku. [:)] No huomenna päästään ekaan neuvolaan, niin eiköhän se olo siitä tuu todemmaks.. [:D]

Kaikille heinäkuun vauvojen odottajille kovasti onnea odotukseen!! <3

Kiitokset Nappuliinille IT tuesta, nyt saatiin laskuri toimimaan
Täällä melkein kaivataan jotain oireita, viikkoja takana 5+5 mutta oikein miltään ei tunnu. Muistaakseni edellinenkin alkuraskaus oli suht koht oireeton, mutta silti kaipais jotain lisä "todisteita" siitä että on raskaana. Neuvolaan on vielä melkein kaksi viikkoa aikaa ja siellä tuskin vielä sydän ääniä kuunnellaan. En ole varannut kunnalista ultraa vielä, ajattelin odotella neuvolaan saakka ensin. Huh huh kun aika tuntuu matelevan nyt.

Heipsulivei Täällä yksi uusi tulokas joukkoon iloiseen! Siispä toista lapsukaista odotellaan, neitonen on nyt 1v 4kk. Onnea kaikille odotukseen! 

Takaisin