Heinäkuiset odottajat 2011

Heips! Ilmoittaudun joukkoon iloiseen: ikä 36v ja toinen tulossa jolle la 6.7. Neuvolan ja varhaisultran varasin tänään viikolle 46. Ihanaa kokea tämä kaikki uudestaan, olen NIIIN päättänyt nauttia joka hetkestä alusta lähtien sillä ajatuksella että tämä on viimeinen kerta tätä laatua. Tuntemuksia ei juuri ole, paitsi alavatsan pönötys ja arkuus. Ei pahaa oloa lainkaan, vaikka viimeksi kuvotti ihan alusta lähtien useamman viikon. Onnea plussauksesta teille / meille kaikille ! [:)]

Olipa mukava kuulla etten oo ainut kenellä sormet puutuu. En tie onko hyväksi vai pahaksi että töissä näpyttelen konetta 8h. No, aika näyttää miten homma etenee.

Onnea plussasta annel ja tervetuloa joukkoomme! Oi miten onnekkaita olemmekaan [:)]

Listaan voi kahdalleni tarkestaa seuraavat tiedot; synnytyssairaala tulee olemaan Hyvinkään sairaala (HYAS), esikoista odotellaan ja ikää tällä hetkellä 25v, tosin omien laskujen mukaan la ois samalla myös mun synttäripäivä :)

Mietinnässä koska neuvolaan pitäisi aika varata ja meniskö yksin vai ottaisko miehen mukaan. Selkeita oireita ei ole, joskus hampaiden pesu oksettaa (tosin sitä se on tehny jo viimeset pari vuotta) ja välillä huimaa ei meinaa rakennuksella uskaltaa tikkaille kiivetä. Muutto uuteen kotiin todennäköisesti helmikuussa 2011.

Ihanaa, kun meitä alkaa olla jo näinkin paljon! Ja lisää varmasti tulee, kunhan mennään vielä vähän kuuta eteen päin! Mä ajattelin huomenna soittaa ja varata ensimmäisen neuvola käynnin.. Jännittää kyllä aika lailla.

Mäkin olen mun kaveriporukasta ensimmäinen kenelle on lapsi tulossa.. Ja en myöskään tiedä, että kukaan olisi edes yrittämässä lasta (tosin ei ne kyl varmaan siitä edes kertoisi). Sen takia onkin aivan ihanaa, kun on tällaisia palstoja mihin voi kirjoitella omia tuntemuksia ja jakaa niitä muiden kanssa.. Mäkin olen huomannut, että ruokahalu on kasvanu ihan mahdottomaksi.. Tuntuu, että koko ajan pitäisi syödä jotain. Pitää vaan yrittää hiukan hillitä sitä, ettei liho ihan mahdottomaksi. :) Vieläkään ei ole tullut oksettavaa oloa tai edes mitään siihen viittaavaa.. Ehkä juuri sen takia tää tuntuukin aivan uskomattomalta! Mut parempi vaan näin! :)

PALJON ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE! :)

Heippa kaikki ja ONNEA tulevien pikkuisten johdosta. [:)]

Tänään positiivinen testi tehty ja omien laskujen mukaan laskettu aika olis 14. tai 15.7. Toinen lapsi tulossa. IHANAA! Jotenkin tuntuu hirmu epätodelliselta, voiko tää olla tottakaan... [:)] Kumpa kaikki - meillä kaikilla - menis nappiin!

Hitsit, et muuten taistelin ton lilypie-tickerin kanssa! Mulla oli vielä vanha odotusajan ticker tossa allekirjoituksessa, kun en oo täällä keskusteluissa käynyt synnytyksen jälkeen. Mutta sainpas sen toimimaan, hähää! [:D] Ja täytyy tässä väsätä sitten toinenkin tälle masussa olevalle. Huiiiii, masussa olevalle! [:D]

Palataan ja kirjoitellaan lisää. Hyvät yöt.

Onnea kaikille plussanneille mukaan liittyneille !:) On kiva tosiaan että on tämmöinen palsta jossa voi jakaa oireita ja kertoa tuntemuksia ja samalla kuulla toisten. Osaisiko joku sanoa milloin aikasintaan kannattaa mennä varhaisultraan, kun mulla tosiaan on aika sinne viikolla 47 mutta ei malttaisi odottaa. Äsken tuli pientä punasen ja ruskean liman sekoitusta YÖK! [:-] sekä masua nippailee vasemmalta puolelta ja pelottaa koko aika siksi olisi kiva päästä nopeasti. Oon kyllä mahoton hätähousu [:D] Tänään alku illasta alko mahoton etova olo ja huimasi hetken.

Hei kaikille!

Ensimmäinen viestini foorumille =)

mun tiedot

LA: 7.7.11.
ikä: 27
1. lapsi
Helsinki (synnytyspaikka toiv. kättäri)

Varasin tänään ajan neuvolaan, jonka sain joulukuun alkuun. Pitäiskö ultra varata jo ennen tuota vai riittääkö että sen jälkeen varaa?

Raskaustestin tein viime lauantaina. Nyt jännittää että tämä jatkuisi loppuun asti. Oireita (joko kuviteltuja tai todellisia, heh) mm metallinmaku suussa, ruokahalun muutokset, pientä nipistelyä alamahassa, vähäistä ruskeaa vuotoa, rintojen kasvu ja aristaminen.

Onnittelut kaikille muillekin ja toivoin meille ihanaa yhteistä odotusaikaa!! =)

pauliina*: mulle gyne sanoi (ennen raskaaksi tulemistani) että varhaisultraan kannattaa mennä viikolla 6-7, ei ennemmin sillä sitä ennen sykkeen näkyminen on epävarmaa. Ja ainakin mulle juuri tuo syke on varmin todiste siitä että jotain elämää mahassa tosiaan on. Itse varasin varhaisultran sille päivälle kun viikkoja kasassa tasan 7.

Koitan keskittyä töihin...[:@]

No niin.. Nyt on ensimmäinen neuvola käynti varattu! Sain viikolle 48. Tuntuu, et sinne on viel kamalan pitkä aika. Mä ainakin meinaan ottaa isän mukaan niin moneen neuvola käyntiin, kun vaan mahdollista.. :) 

Tervetuloa uusille ja onnea plussasta[:)]
Täällä odotellaan iltapäivän pahoinvointia, jei[:D]

Pohdiskelin tässä, että mitä ekassa neuvolassa tapahtuu? Oon sivistänyt itseäni internetin aarreaitan avulla ja ilmeisesti ainakin molempien suku käydään läpi sairauksien osalta ja sit varmaankin valistetaan ruokavaliosta. Mut kuuluuko ekaan neuvolaan joku ultra? Tai edes doppler, jotta kuulis tikuttaako pikkuinen sydän masussa?

*muoks* enpä sitten tajunnut aikasemmin tuolta meitä kuukauden edellä olevien osastolta käydä kurkkimassa, sieltähän sai paljon tietoa ekoista neuvolakäynneistä[:D]

kyllä vissiin ensimmäisessä neuvolassa kokeillaan kuulla sydän ääniä mutta ei kaikilla vielä silloin kuulu. Täällä ollaan viime yöä töissä kärsitty etovaa oloa ja huimausta.

mamix Mullakin aika ekaan ultraan on kun viikkoja on kasassa reilu 7 ja sinne asti on nyt jaksettava odottaa niin kuulee ainakin sitten ne sydän äänet ja näkee että on oikeessa paikassa !:)

ekasta ultrasta vielä: sen jälkeen annan itselleni luvan ostaa edes yhden mamma-vaatteen, siihen asti koitan pitää itseni irti noista nettikaupoista.[8D] Ja tuon sykkeen lisäksi haluan tiedon siitä kuinka monta sykettä sieltä löytyy. Siis tietty todnäk yksi, mutta meillä on "sukurasitteena" alttius kaksosiin, ja äidin ikä on kai myös tekijä joka voi nostaa riskiä monikkoon. Ja olenhan jo 36...[8|] vaikka en yhtään vanhaksi itseäni tunne!

totta se on myös kiva nähdä että monta sykettä siellä on. oikun tuntuu että aika matelee mutta ehkä se jossain vaiheessa alkaa menee nopeammin. Minun täytyy alkaa ostaa kohta löysempiä vaatteita kun turvottaa aivan järkyttävästi.

Kiiks! Minäkin ilmoittaudun odottajiin.

Eilen käynti yksityisellä ja siellä näkyi arviolta noin 5 viikkoinen. Lääkäri arveli, että arviolta muutaman päivien sisään alkaisi sydän sykkiä. Arviolta laskettu aika olisi 5.7.2011 mutta lääkäri arvioi, että voi vielä vaihtua kesäkuun loppupuolellekin. Mulla kun on erittäin epäsäännölliset kierrot olleet ja kummallisia vuotoja tässä viimeisen parin kk aikana.

Meillä oli vuosi yritystä takana ja sitten pärähti plussa, kun oli ensimmäinen käynti lapsettomuustutkimuksissa takana. Hassua, miten niin kliseistä. [:D]

Samoin, kuin Kuitu niin odottelen esikoista, iänkin puolesta aika lähelle mennään sekä paikkakunnan. [:)] Onko täällä muita pääkaupunkiseudun odottajia? Onko teillä jotain mielipidettä antaa siitä, että mikä kannattaisi valita synnytyssairaalaksi? Mulle eilen lääkäri tämmöisestä kertoi, että kannattaa miettiä jo seuraavaa ultraan mennessä, kun siellä sitä kuulemma kysytään. Meillä siis seuraava ultra marraskuun lopussa. Jotenkin jorvia en haluaisi suosia, kun viimeks siellä sisätutkimuksessa lääkäri oli niin kireän ja hätäisen oloinen, että tais olla kivulian sisätutkimus missä koskaan oon ollut. Vertakin ihan tuli. Ei puhettakaan, että yksityisellä moista kohtelua sais. [>:]

Hei!! Täällä mennään viikoilla 5+5 ja LA olisi 03.07.10. Lapsi on toivottu pikkukakkonen ja ikää minulta löytyy 24-vuotta. Synnyttämään menen luultavimmin KHKS (kanta-hämeen keskussairaala)

Heippasta!

Sydänäänien kuuntelusta, luulen, että vaihtelee paikkakunnittain. Mulla ei ekassa neuvolassa yritettykään kuunnella sydänääniä, vasta tokassa.

Ja sitten synnytyssairaala-asiaa kyseltiin, mä synnytin Naistenklinikalla ja voin lämpimästi suositella sitä muillekin. Jäi tosi positiivset fiilikset. [:)] Mun monet kaverit on synnyttäneet Kättärillä ja myös siitä olen kuullut positiviista palautetta. Tämän tulevan pikkuruisen haluan mitä luultavimmin synnyttää myös Naistenklinikalla. Luulisin. En osaa vielä ajatella niin pitkälle. [:D]

Mä luulen, että me mennään yksityiselle varhaisultraan. Just lueskelin mun vanhoja kirjotuksia ja oon sinne kirjottanut, että toi varhaisultra makso 170 euroa!!!!!!!!!!! En edes muistanut, että noin älyttömän paljon!!!!!! Jotenkin se oli kuitenkin viimeks niin helpottavaa saada varmuus, että siellä masussa ihan oikeasti joku on, niin varmaankin mennään myös nyt. [:)]

Kivaa viikonloppua kaikille! [:)]

P.S. Me ollaan menossa yksiin bileisiin, täytyy jotenkin kikkailla ettei muut huomaa mun alkoholittomia siidereitä! [:D]

Täällä kanssa varovasti mukana [:)] esikoinen reipas 11 kuinen pojanvesseli, toinen olis tuloillaan 17.7. laskurin mukaan eli aivan aivan alussa. Iloisena odotellaan, vaikka vähän tulevaisuus välillä hirvittää kun on niin pieni poikakin. Kiva muuten että on toinenkin odottaja melkein samassa tilanteessa! Tampereelta ollaan.

Taidan tänne nyt kanssa mukaan tulla, eli muutamana päivänä olen tässä haamuja tehnyt ja tänään tein clearblue testin ja tietoisuuteeni tuli että raskaana ollaan viikkoja näytön mukaan 1-2 <3 Pitkä yritys takana mutta nyt se on sitten totta [:)] Laskettu päivä olisi laskurin mukaan 14.7.2011.

Pääsinpäs pitkästä aikaa koneelle ja katselemaan tätä palstaa:)
Mulla on iltapahoinvoinnit alkaneet.. Ja tänä aamuna vähän ällöttää.. Samoin närästystä tuntuu olevan liikkeellä ja tosiaan siis öisin, jos en pääse jääkaapille..(Oon asettanut itselleni yösyömis kiellon). Muuten oikeastaan ihan kiva olo, mitä nyt mielialat vaihtelee hirveetä tahtia ja mies kärsii :S Ei kiva, mutta johonkin on tuo itsehillintä kadonnut, räjähtelen ihan typeristä asioista, ei edes tyypillistä mulle ylipäätänsäkkään..
Musta on tullut ensimmäisen lapsen kanssa ihan ylihysteerinen, hoiva vietti on vahvasti kasvussa ja oon taas kun jellona emo. Huolissani ja tarkkana joka asiassa ja kattelen tyttöä ja sit rupeekin jo itkettämään että: voi kun mulla on ihana lapsi!:) Onhan se normaalistikkin ihana mut jotenkin tunteet on tosi pinnassa. Mietin kaikkea et miten tyttö suhtautuu pikkusiskoon/veljeen? Kaikki tuollaiset asiat mietityttää.. Esim mustasukkasuus..
Oivoi, miksi pitää miettiä kaikkea liikaa..

Takaisin