Heinäkuiset odottajat 2011

Täällä ilmottautuu taas yks raskaan puoleinen [;)] LA ois 17.7 viimemenkkojen mukaan ja kyseessä toinen lapsi..ikä 21 ja Tampere/Tays.
Suuret onnittelut kaikille plussanneille <3
Ja paljon voimia Papu_lle <3

Täällä plussailtiin tänä aamuna. [:)] LA viimeisten menkkojen mukaan 20.7, ensimmäinen lapsi ja synnytyssairaalana kätilöopisto.

Onnea muillekin plussanneille!

Ihanaa, paljon lisää plussaajia <3 Onnea kaikille[:)]

t t:lle jaksamista, toivotaan ettei vuoto merkitse mitään vakavaa :(

Täällä massu turvottaa iltaisin niin paljon, että alan jo ihan tosissaan mukavuussyistä harkita äitiysvaatteita, ainakin jonkunmoiset verskat kotioloihin täytynee hankkia [:D]

Muuten ei mitään uutta, pahaa oloa ja väsymystä vaan edelleen. Tälläkin hetkellä pelkään että nukahdan ja herään joskus tunnin päästä näppäimistön kuva naamassa[8|]

*muoks* semmoinen lisäys vielä, että miuku_lla on aivan ihana kuva[:)]

Kiitoksia Nipsu86 [:)] Siinä on meidän esikoinen n.kuukauden ikäsenä.. pitäs vähän päivittää kuvaa tuoreenpaan suuntaan [8D]
Onnea Kaele [:)]

Oireita täällä ollut aikas niukasti, mutta kuitenkin sen verran et tajusin olevani raskaana jo ennen testiä..oon luonteeltanu normaalisti ilonen ja lepponen mut nyt tuntuu et palaa hermot pienimmästäkin..[:-] sit toki hieman tavallista väsyneempi ja pahoinvointia jonkun verran..niitä "kunnon" oireita odotellessa [;)]

Moikka Kaikille! Minäkin liityn jengiin.Meillä LA 3.7.2011.Itseasiassa juuri minun syntymäpäivänä.Meillä on jo 5-vuotias poika ja tyttö on 4v.Kolmas siis tulossa.Kaikki silti yhtä uutta ja jännää kuin aikaisemmin.Alamahassa nipistelyä ja jonkin verran turvotusta.Käytän jo äitiyshuosuja kun alamaha on niin arka.Olen parturi-kampaaja,seison siis koko päivä niin turvotusta siis luvassa.Jään töistä pois jo huhtikuussa kun pidän pois kaikki lomat,ei siis enää paljoa jäljellä..(:[:)][:)]

LA laskurien mukaan 5.7.11 ikää 28 ensimmäinen olis tulos

mullakin ollut rusehtavaa vuotoa kävin gynellä niin sain tulehdus hoitokuurin - ensviikolla olis tarkistus kontrolli :) toivotaan hyviä uutisia :)

mukava lukea täältä kanssasisarien juttuja, itsekun en ole vielä kellekkään kertonut - odotellaan tuonne ensvuoden puolelle.

Yksityisellä käyty, tässä vaiheesa hyviä uutisia :) Oikeassa paikassa n. 3,5mm kooltaan, raskauden kesto arvioltaa 5-6vko ja sykkivä sydän näkyi. Vaikka vuotoa edelleen, tosin ei sellaisia hyytymiä kuin eilen. Lääkärin mukaan LA olisi jo 6.7.11 vaikka omien laskujen mukaan olisi 8.7.11.

Ciao!

Wow, ompa täällä porukka lisääntynyt. Onnea!

Nappuliini kiva juttu, että uutiseen suhtauduttiin hyvin. Yksi stressinaihe vähemmän. [:)]

si87 mulla myös käytössä Multivitan raskaus-vitskut.

t t onneksi kaikki oli hyvin, varmasti vuoto pelästytti.

Tänne ei mitään kummempia. Lievää pahoinvointia on ollut nyt parina päivänä, mutta tosiaan melko lievää (ainakin vielä). Ja väsymys on aika kamalaa... En oo oikein osannu nukkua, kun kaikki raskauteen ja synnytykseen ja vauva-aikaan liittyvät asiat pyörii päässä. Eli semmonen triplaväsy tällä hetkellä. [:D] Kun on väsymystä ihan ton esikoisen takia, sitten tän uuden raskauden takia ja sit kun ei osaa nukkua. Noh, eiköhän sitä nuku kun tukki, kun tarpeeks väsynyt on. Sitä odotellessa. [:D] Alan kyllä olla aika tohkeissani tästä uudesta tulokkaasta! <3 Jotenkin vaan jänskättää, että onhan kaikki hyvin kun oli eka raskauden alku niin erilainen...

Viikonloppuja kaikille!

Pakkohan se oli tännekin tulla ilmoittamaan että täällä ollaan tosi onnellisia nytten kun testasin eilen illalla Clearbluen digitaalisella ovistestillä hymynaaman ja toissapäivänä näytti vielä tyhjää palloa.. Ja sessyilty on toissapäivänä illalla ennen nukkumaan menoa ja eilen myös niin ja ilmeisesti tänäänkin pakko käyttää hyödyksi kun nytten ensimmäistä kertaa keskenmenon jälkeen testasin oviksen.. Eli oviksen bongasin kp 20 (eilen) [:)] Päätin testailla sen takia eilen huvikseni kun teki niin mieli paljon sessyä ja kun se ei noin kova ole ollut ennen, ja plussahan oviksesta pamahti niin kivasti että hypin onnesta ja kokoajan hoin että jes,jes,jes [:)][:D] Elikkäs en ole ovista saanut tuon tammikuisen keskenmenon jälkeen testiin paitsi kun nytten ja oviksen varmaan sain aikaan noilla 2kk teroilla mitä söin viime kierrossa vielä [:)]

Eli saas nähä tärppääkö nytten ja jos tärppää niin mun laskelmien mukaan laskettu aika tulis olemaan heinäkuun lopulla [:)] Toivotaan että pääsisin tänne teidän mukaan [:)]

YK10

KP 21/33

Moikka kaikille![:)]
Uskaltaudun nyt mukaan kun kokopäiväinen pahoinvointi on tehnyt raskaudesta hieman todellisemman.
ONNEA kaikille plussanneille, kiva nähdä että meitä on jo näin paljon!

Esikoista odotetaan, ikää tällä hetkellä 19, la 5.7. ja synnytyssairaala PHKS. Eka neuvola on 18.11. Yks keskenmeno on takana viime keväältä, senkin takia aiotaan pitää tämä tutuilta salaisuutena joulun tienoille asti. Pelottaa että jokin menee taas pieleen, mutta olen päättänyt olla onnellisesti raskaana jos ei muuta todisteta.

Oireita on ollut kaikenlaisia, tällä hetkellä tosiaan päälimmäisenä lamaannuttava pahoinvointi jonka takia päivät kuluu lähinnä pää oksennusvadissa [:D] Otan kuitenkin ilolla vastaan kaiken mikä viittaa siihen että mahassa asustelis joku.
Myös erilaisia nippailuja ja menkkakipuja oli aluksi, nälkä on useemmin, vessassa pitää juosta, lonkat särkee, hiukset on rasvasemmat, lämpö on koholla ja itkuherkkyyttä on havaittavissa.. (noin jotakin mainitakseni :D)

Toivotaan että mennään kaikki loppuun asti ja saadaan oikein paljon heinävauvoja!

MadDee ja Varpu rv 6+4

Ihana kuulla  t t, että kaikki on hyvin!! [:)]

Toivotaan, että nyt tärppää Minnuska89 ja pääset meidän mukaan tänne hehkuttelemaan!

Itsellä alkoi kamala flunssa.. Inhottavaa, kun ei saa käyttää mitään avaavia sumutteita niin ei saa yöllä oikee nukutuksi tukkoisella nenällä.. Anoppikin, joskus ajat sitten ohimennen mainitsi, että oli ollut raskauksien alussa kipeänä.. Et aika ihmeellinen sattuma.. :)

Moikka! Mulla taas on ollut maha kipeä jo pari päivää,siis ilmeisesti jotain ruuansulatukseen liittyvää.Maha ihan turvonnut ja arka..Piimää just tässä lipittelen.Makaan sohvalla ja välillä mies silittelee mahaa kun se auttaa kipuun.Saa nähä mitä tässä uskaltaa syödä..

Hei! Ilmottaudun kans mukaan heinäkuisiin odottajiin :)! Ikää on 26v, odotan esikoista ja synnytyssairaala olis näillä näkymin Kätilöopisto. Laskettu aika netissä olleen raskauslaskurin mukaan olis 10.7. Ihan superjännää!

Onnea muillekin plussanneille ja tsemppiä odotukseen!

Mimi 5+5

Ihanaa, kun meitä on joka päivä uusia plussaajia täällä, onnea kaikille!!

Kiva kuulla, että t t:llä on kaikki hyvin, toivotaan että ne turhat vuodotkin siitä loppuu[:)]
Ja kiitos si87 kun kerroit ekasta neuvolasta. Itse ensikertalisena odotan parin viikon päässä olevaa neuvolaa kovin kärsimättömänä ja mietin,mitä siellä tapahtuu ja miten pitäisi valmistautua.

Mutta kuulkaas naiset! Mulla on nyt jalassani elämäni ensimmäiset äitiyshousut ja voin suositella kaikille erittäin lämpimästi! Mitä sitä turhaan tunkemaan turvonnutta massua tavallisiin housuihin, kun lähimmästä henkka&maukasta saa ihan kelvollisia mammavaatteita[:D]

Meillä sitä toista viivaa odotettiin testiin niin kovin hartaasti (vaikkakin vain nelisen kuukautta, tiedän monien yrittäneen paaaaljon pidempäänkin), joten tänään ihan vaan hyvän mielen takia tein testin. Oli se vaan niin kivaa, kun testiviiva tuli näkyviin muutamassa sekunnissa ja siitä tuli paljon kontrolliviivaa vahvempikin[:)] Tänään on ollut muutenkin kaikin puolin niin kiva päivä, kun töissä oli hauskaa (kuten perjantaisin yleensäkin), koti on siivottu, jääkaapissa odottaa valkosuklaamousse ja pian voi nollata aivot vanhojen Frendien seurassa[:)] Häpihäpihäpi, vaikka ulkona onkin pimeää ja märkää[:)] Eli (sisäisesti) aurinkoista viikonloppua kaikille[:D]

tt oliko toi koko sen 3,5mm? Ja laskettu aika tosissaan tuo 6.7? Hassua. Mä kävin viimeviikolla yksityisellä ja meidän papun koko oli 9,2mm ja laskettu aika 5.7.

Tietääkö joku, onko raskauden alkuvaiheessa noin paljon erikokoisuutta, vaikka laskettu ajankohta olis vain päivän erolla?

Moi tytöt!

Olisin vielä muuten halunnut kysyä teiltä että tuntuuks kenenkään muun vatsalihasten välissä ISOA rakoa? Oon siis vasta kuudennella viikolla ja tuntuu että toi rako vaan päivä päivältä kasvaa. Onko se ihan normaalia vai tarkottaako tää että mulle tulee ihan jättimäinen maha? Sori, tulee ehkä vähän tyhmiä kysymyksiä näin esikoista odottaessa :) Meillä on neuvola onneksi jo ensi viikolla niin pääsee kyselemään kaikki mahdolliset mieltä askarruttavat jutut.

Mimi 5+6

Mimi84 osaatko tarkemmin kertoa, että mitä tarkoitat tolla vatsalihasten välissä olevalla raolla? Mä en itse ainakaan oikein ymmärtänyt..

Ja itse ajattelin että kun sitä on tätä pituutta melkein se 180cm, niin hyvin vatsa mahtuis kasvamaan sisälle. Mutta ei, nyt jo tuntuu että turvotus vatsankohdalla saa näyttään siltä että ensimmäinen kolmannes olis jo pitkällä takana.

Imj; kooltaan läkärin mielestä 3.5mm, tosin haukku samalla vanhan UÄ-laitteen jonka mittaasteikko alkaa vasta 5mm. Omien laskujen mukaan LA 8.7.11, mut lääkärin mielestä se ois 6.7.11. Jännä, kun koko eroa on noin paljon verrattuna teijän pieneen.

Pahoinvointi alkoi eilen aamulla, ei pysty pesemään hampaita :( oksennus tulee. Päivän vielä jotenkin töissä pärjäilin, mut ilta raksalla oli aivan kamala. Kykenin maalaamaan vain 1 seinän, pelkkä maalin haju oli kammottava ja sit hetken kuluttua ei uskaltanu enää kiivetä tikkaille huimauksen takia. Nyt jäin suosiolla kotiin, kuh mies meni maalailemaan seiniä.

Mulla on nyt viime aikoina ollut oireina ainoastaan tissien kipu, mutta tänään on ollut ihan hirveä olo. Oksennus ei ole lentänyt vielä, mutta läheltä on pitänyt koko päivän. Ensimmäisessä raskaudessa (joka meni kesken rv 9) ei ollut oireena mitään muuta kuin tissien kipeyttä, joten toisaalta tämä hieman huojentaa, jos tulee muitakin oireita. Toisaalta siis toivon oksentavani ja toisaalta en. [:D]

Ja toivotaan, että Minnuska89 pääsisi mukaan heinäkuisiin odottajiin!

Kaele ja nyytti rv 4+3

Takaisin