Heinäkuiset odottajat 2011

Tosiaan meillä ensimmäinen lapsi tulossa ja haluaisin kysellä vähän neuvoa tuon neuvolan varaamisen kanssa. Koska on hyvä aika varata eka neuvola? :o Heti huomennako otan puhelimen kätteen ja soitan sinne vai kuinka on järkevin?
Yrittäny netistä lukea, mutta vastauksia löytyy liikaakin enkä tiedä nyt mitä tehdä.

Anteeksi kun teitä näin vaivaan :)

Mä kävin varhaisultrassa yksityisellä edellisellä viikolla (nyt menossa 5 viikon loppu/6 vkon alku) ja siellä lääkäri sano että heti ens viikolla voi soitella ja varailla aikaa. Eli mä sanoisin, että soitat sinne vaan huomenna, kyllä ne sitten sieltä sanoo, että koska meet ensimmäiselle käynnille. Itse kun soitin poliklinikalle, niin julkisen puolen ensimmäinen käynti tuli vasta joulukuun alulle.

siis tännehän mun olis pitänyt kirjoittaa[:)][:)]eli uusi odottaja ilmoittautuu!LA 1.7 ja toinen lapsi tulossa.Esikoinen täyttää 4 ja mulla siis ikää 28. Niin ja poriin olis tarkoitus mennä synnyttämään....

juu kaippa se huomenna on sinne neuvolaan soitettava tai oikeastaan teen sen kyllä ihan mielellänikin [:)]
Jännittää vähän tämä raskaus, ensimmäinen kun on niin kaippa se aina vähän jännittää [:)]
Niin ja tosiaan ikää on 20 molemmilla meillä ja TAYS olin synnytyspaikka jos niin pitkälle päästään, toivottavasti <33

Ja onnittelut kaikille plussanneille ja paljon tarrasukkia matkaan [:)]

MoI!
Mut voi poistaa listalta. Ultrassa ei näkynyt muuta kuin valtava kysta munasarjassa.

Tsemppiä muille vauvan odotukseen!

Hellurei :)

Mun tietoihin tuonne pientä korjausta, siis toista lasta odotan ja nimimerkkikin vähän pielessä ;)

Eka neuvolakäynti jo viikon päästä ja pitihän se varhaisultrakin varata, sinne aikaa kaksi viikkoa..

Mulle on tullut ihan järkyttäviä pahoinvointeja tän toisen raskauden myötä. Ihan uutta mulle, ensimmäisen kanssa ei tietoakaan tällaisesta :(

Papu_ : kurja juttu :( Voimia sinulle!

Nii juu ja onnea kaikille tuoreille plussan tehneille tuleville ja jo oleville mammoille!! Piti ihmetellä et eikös kellään muulla synnytyssairaala ole k-sks? 

Nappiliini kyllähän se raskaus täälläkin jännittää, kun on myös ensimmäinen tulossa. [:)] Kovasti sitä toivoo, että pieni pysyis matkassa mukana. Ja pohtii keskenmenoa. Kuitenkin kun sitä on tullut raskaaksi ja ensiultrassa oli ruskuaispussia nähtävissä, samoin kun lääkäri pohti että viime vkon loppuun mennessä alkaisi sydän sykkiä, niin sitä toivoo ja pohtii, että eihän tämä nyt kesken voi mennä. Varsinkin kun meillkäkin oli vuosi yritystä takana, ja ensimmäinen kerta kun tuli se plussa testiin. Mutta silti sitä pohtii, että jos sittenkin se keskenmeno tulee.. tai no ei pohdi ja pohtii. On se mielessä, mutta sitä kieltää kovasti. [:D]

Tänään soittelen neuvolaan mutta soittoaika on 11-12. Imj juu niinhän se on. Sitä vaan pohtii ja pohtii vaikka pitäis vaan osata nauttia siitä että nyt todella on raskaana [:)] Onneksi on kuitenkin tälläinen palsta johon voi huolensa käydä purkamassa ja kysyä neuvoa [:)]

nyt on ensimmäinen neuvola varattu jonka sain tän kuun lopputienoille [:)] Oon niin onnellinen tästä kaikesta. Nyt vaan pitäis keksiä keino millä asiasta kertoo mm. Avokkini vanhemmille tai omilleni [&:] Siitä ei tule helppo keskustelu ei tosiaankaan.

Heippa kaikille ! ollut muutaman päivän pois ja nyt innoissani pääsin taas lukemaan kuulumisia. Itselläni on alkanut pahoinvointi viikonlopun aikana pientä oksentelua ja närästystä sekä paineen tunnetta vasemmalla alavatsassa joten joutuu kylmää käärettä pitämään iltaisin. Pelkään koko aika että jos ei kaikki olekkaan kohdallaan mutta nyt koittanut taas rauhoittua että jos se onkin vaan se keltarauhanen joka siellä toimii ennen istukan toimintaa ja siksi tekee kipeää. On kyllä jännää kun ensimmäinen tulossa ja ei tiedä yhtään että mimmoista odottaminen tuleekaan olemaan:)

Nappuliini, kuinka teillä kertomisesta vanhemmille tulee vaikeaa? Ja missä vaiheessa ajattelitte kertoa? Muutkin tietty voivat tähän vastailla. [:)]

Me ajateltiin kertoa sitten vasta uutista eteenpäin sukulaisille, kun on se ensimmäinen kolmannes takana. Ettei sitten tuli liiallista "hysteriaa" innostumisen johdosta. [:D]

Meillä tosiaan on sellanen tilanne että avokkini vanhemmat ovat erittäin uskonnollisia ja tietenkään lasta emme saisi tehdä ennen kun olemme naimisissa, periaatteessa emme saisi edes nukkua samassa sängyssä, mutta siinä suhteen olemme tehneet oman valintamme ja tähän tilanteeseen olemme päätyneet. Itse olen erittäin onnellinen kuten myös avokkini, mutta hänen on vaikea näyttää tunteitaan koska mieltä painaa kuitenkin koko ajan se että kuinka asian tuomme etenkin hänen vanhemmilleen julki. Itse olen suuresti sitä mieltä että jos omat vanhempani ei hyväksy saavat he jäädä pois lapsen elämästä, koska haluan että lapsemme ei koskaan joudu tuntemaan olevansa ei toivottu. Kuitenkin meillä on muutenkin suuri tukiverkosto ja uskoisin että sulateltuaan asioita molempien vanhemmat ymmärtävät että tilanne on se että joko he hyväksyvät asian tai he eivät ole lapsen kanssa missään tekemisissä.
Kerromme kanssa vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen kun keskenmenon riski on pienentynyt, eli aikaa on miettiä kuinka asian eteenpäin ilmottaa [:)]

Tuli hiukan pitkä sepustus mutta oli pakko laittaa vähän taustoja niin ymmärtänette asian paremmin[:)]

Nappuliini, Noi uskonnolliset vanhemmat on kyllä vähän kinkkinen juttu. Se uskonto kun on semmonen, että toiset siihen on syventyneet enemmän kun mitä toiset. Onneks tässä vielä aikaa hyvin jäljellä, että voi pohtia miten asian ilmoittaa.

Miten muiten heinäkuun odottajilla, onko havaittavissa vatsan kasvua? Mulla ainakin illoille on tullu kovat turvotukset ja tuntuu että jo nyt olis havaittavissa pullotusta. Tänään ollu kummallisia vähän isompia vihlaisuja oikealla puolella, mutta onneks vain hetkittäisiä. Ehkä ne on jotain kasvukipuja tai muita. Äsken tein kaappiin jääneitä ovistestejä (hölmö minä, tiedän [&o]) ja kyllähän sinne edelleenkin se vahva toinen viiva tuli. Että kyllä sitä edelleen ollaan paksuna. [:D] Ei sitä vaan oikein edelleenkään usko, kun ei sillain muita oireita ole kuin se suuri väsymys ja nyt viluisuus. Tosin toi viluisuus voi johtua myös ulkopna viilenneestä ilmasta. [:D]

Myö kans ajateletii kertoa vasta sitten, kun on ensimmäinen kolmannes takana.. Ettei just tuu niitä pettymyksiä. Kyl mäkin ajattelen, et keskenmeno voi tulla tai tuulimuna.. Se olis kyl kamalaa varsinkin kun on ensimmäinen raskaus kyseessä. Mulla on parilla tuttavalla käyny just niin, et on takana monta keskenmenoa ja yks tuulimuna. Mut pitää vaan toivoa, et kaikki menee hyvin loppuun asti.

Tänään on tullut vähän alkkareihin sellaista ruskeaa vuotoa ja sit on alavatsaa taas vihlonut viikon tauon jälkee. Mut toi vuoto on vissii ihan normaalia?

Nappuliini toivotaan, et sun miehen vanhemmat ottaa uutisen hyvin vastaan! :) Mä ainakin pidän sulle peukkuja!

kiitos XeeenaZ peukuista ne tulee tarpeeseen [:)]
Imj juu mie tein kanssa tänään kaapissa olleen raskaustestin ja kyllähän se viiva vielä siihen tuli, luulempa että moni varmistee asiaa [;)]

Tänään on mullakin tuntunut sellasia hetkellisiä kipuja oikeella mahassa, vähän tätikipujen tyylisiä mutta todellakin vaan hetkellisiä joten en usko että mitään vakavampaa. Hermotuttaa kovasti kun neuvola on vasta tän kuun lopulla. Tosiaan kun tänään neuvolaan soitin ja varailin aikaa niin oli oikein mukava täti siellä ja laittaa postissa jonkun allkukartoitus kaavakkeen mikä käydään ekalla kerralla läpi. Käski varaamaan 2 tuntia aikaa ekaan käyntiin, mutta jännittää ihan kamalasti [&:]

Ai niin ja unohdin mainita että tulipa haettua raskausajan vitamiinejäkin tänään heti neuvolaan soiton jälkeen koska neuvolan täti kehotti syömään. Varsinkin D vitamiinin ja foolihapon takia [:)]

Oikein, vitamiineja tuleekin saada nyt! Etenkin sitä foolihappoa ja D-vitskua! Mä kävin hakeen viime viikon lopulla multivitan raskaana oleville -pilleripurkin ja sitä oon popsinu yhden päivässä. Eli muistakaahan kaikki muutkin popsia sitä foolihappoa ja D-vitamiinia [:)]

Täytyy kyllä tässä pohtia, että miten sitä malttaa odottaa vielä kuukauden seuraavaan ultraan. [8|] Mulle kun viime viikolla se yksityinen puheli, että hyvin voi soittaa jo nyt tai viimeistään ens viikolla - siis tällä viikolla - neuvolaan ja varailla aikaan. Epäili että se raskaus on tosissaan jo sillä 5:llä viikolla, 6 lähempänä. Ja että laskettu aika voi hyvin siirtyä jopa kesäkuun lopulle.

XeenaZ mä olen ainakin ymmärtäny, että semmoinen rusehtava vuoto alkutaipaleella voi olla vaan niitä erilaisia kiinnittymis ja kasvuun liittyviä vuodonaiheuttajia. Jos se keskenmeno olis, niin sillon sitä vuotoa pitäis tulla paljon ja isoina "klimppeinä". Eli jos vähäistä on, niin siellä se kaveri vaan raivaa itselleen tilaa. [;)]

Hei kaikille! tänään testasin positiivisen testin, kun oli viitisen päivää menkat myöhässä ja aamupäivällä kamala kuvotus päällänsä. Kuudes kummajainen olisi meille tuossa ja nuorimmaiset ovat 2v ja pienin 10kk.

Synnytyssairaala on kys ja pohjois-savolainen olen. Ikää on kertynyt 37v.

Oireita näin tutkittuani, niitä on se satunnainen kuvotus, mahdoton vilu varsinkin iltaisin, joka niveltä taas vihloo ja lonkat jumahti jostain syystä heti[8|] Ja mahaa en saanut vedettyä eilenillalla sisään[:D] Eli mahdoton tehtävä tulee olemaan masun piilotus, sillä haluaisin meidän pystyvän pitämään tämän jokseenkin salassa vuodenvaihteen paremmalle puolelle.

voi kun oliskin se ultra jo vaikka huomenna mutta siitä ei vielä tietoakaan vasta eka neuvola käynti tän kuun lopulla [:(] Haluaisin vaan niin tietää että onko kaikki hyvin vai onko joku hullusti. En tiiä pitäiskö itsekkin yksityiselle mennä mutta kukkaron nyörit on vähän tiukoilla talvirenkaiden oston jälkeen [&:]

Takaisin