Heinäkuiset odottajat 2011

Heips vaan [:)] Mulla on edelleen ihmeen vähän oireita, lähinnä turvotusta ja mahan nipistelyä. Välillä päänsärkyä. Väsymys on hillitön, kiitos esikoisen huonojen öiden. Raukalla on korvatulehdus, eikä ne yöt muutenkaan niin kaksisia ole. Välillä oma jaksaminen pelottaa, mutta toiveeni pienestä ikäerosta toteutui joten onnellinen oon tietty !

Tännehän on tullut paljon porukkaa sitten viime vierailuni, mikä on ihan mahtavaa [:)]

Ajattelin että huomenna varaan ajan yksityiselle ja käyn varmuuden vuoksi siellä ultrassa, koska haluan tietää onko kaikki hyvin enkä todellakaan jaksa odottaa sinne ensi kuun puolelle että pääsen ultraan.

Viikonloppu tuli tuossa vietettyä miehen vanhempien tykönä ja vähän remppa apuna tuli oltua. Itse en kamalasti jaksa tehdä mitään mutta parhaani mukaan pysyttelen menossa mukana. Soittelin sitten äidilleni tuossa tänään ja kerroin hänellekkin uutiset. Se meni itseasiassa paremmin kuin osasin kuvitella ja hän on onnellinen puolestamme. En olisi voinut kauaa enää pitää tietoa sisällä koska haluan että välit vanhempiini pysyy avoimina [:)]

Iltaa! Täälläkin on jo äitiysvaatteet käytössä.Tietysti ne on vielä isot mutta paremmalta ne tuntuu kuin tiukat farkut joista pursuaa.Onneksi leggins ja tunika muoti jatkuu...[:)]
Alamahassa jonkin verran nipistelyä ja turvotusta.Äkkinäiset liikkeet tuntuvat inhottavilta.Pari päivää sitten kuulin että päiväkodin tädit tietävät vauvasta vaikka sanoin lapsille että se oli salaisuus.No olihan se arvattavissa.Meillä eka neuvola 24.11 ja siitä muutama viikko niin on jo eka ultra..Jännää..toivotaan että toivotut äänet kuuluu..[:)]..

Itse en ole vielä äitiys vaatteisiin kallistunut. Lähinnä miehen kaapillä käyny viemässä college housuja [:D]
Kai se oli pakko niitä äitiys vaatteita ostaa piakkoin, muuten ukolta loppuu housut [:D]

Aloin ekasta käyttää äitiyshousuja vkolla 20 muistaakseni. Ei oo kyllä vielä minkäänlaista massua vaikka edellisestä synnytyksestäkin alle vuosi. Vaikka turvotustahan se näin alussa kyllä onkin enimmäkseen [:D] Neuvolaa ei oo varattu, kerrottu ei oo vielä kellekkään..ekalla kierroksella oli niin into piukassa että nyt haluaa hetken sulatella asiaa ihan omalla porukalla. Ja odotella että kaikki varmasti menee hyvinkin.

täällä ootellaan huomista ensimmäistä neuvolaa melko innokkaasti ja myös ensi viikon varhaisultraa. :) täällä kärsitään kovista pahoinvoinneista. Aamulla saattaa tulla oksennus jo pelkästä ajatuksesta että joisi vaikka kupillisen kahvia tai teetä.

Täälä yksi esikoisensa odottaja ilmottautuu mukaan! LA laskurin mukaan 11.7 synnäriä ei vielä ole päätetty. Jännitys on kova ja ensimmäistä neuvolaa odotellaan todella kuumeisesti! Vatsassa tuntuu sellasta pientä juilimista ja vihlasuja, nälkä on mahoton ja nukkua voisin vaikka kuinka [:)] 

4 tunnin päikkärit takana.. Ja vieläkin olis nukuttanut.. Voi voi.. Miten voikaan väsyttää näin paljon.. Mulla ei ole oikeestaan yhtään vielä minkäänlaista turvotusta.. Et ihan omia vaatteita pystyy vielä pitämää.. Pahoinvointi on kyl lisääntyny ja oon huomannu, et jos on vähänkin pitemmän ajan syömättä niin se vaan pahenee.. Et pienin väliajoin pitäis jotain aina syödä.. Mut onneks ei viel ihan ylivoimasen pahaa oloa oo... Töissä pystyy hyvin käymään.. Ekaa neuvolaa odotellessa.. Sinne olis vielä pari viikkoa aikaa.. Huoh! Miten jaksan odottaa.. Kamalasti tekis mieli varata se varhaisultra, mut ei tuo kukkaro anna myöte.. Pakko jaksaa odottaa vielä monta monta viikkoa, että näkee onko masussa ihan oikeasti joku uiskentelemassa..

Minä kävin tänään varhaisessa ultrassa. :D Kuvassa näkyi pieni "sintti" (ultraajan sanoin), jonka sydän sykki ja jolla oli eväätkin hyvin matkassa (ruskuaispussi). Pikkuinen oli noin 1cm pituinen laskettuna päästä peppuun ja raskauden arvioitiin olevan rv 7+2. Oli ihanaa katsoa, kuinka sydän sykki ja että vatsassa ihan oikeasti eleleekin joku! Kyllä se on pakko nyt uskoa.. :P. Seuraava ultra eli kunnallinen ultra on rv 11 ja seuraava neuvolakäynti on vasta ensi vuoden puolella. :)

Moi,

Minut voi poistaa listalta, suureksi surukseni sain keskenmenon [:(][:(]

Tsemppiä teille muille ja paljon onnellisia odotuksen hetkiä!

Je80 Pahoittelut keskenmenosta. [:(]

t t meidänkin papusen kummallinen mittaepisodi selvisi, yksityinen oli varmaankin mitannut sen koko tumman alueen pituuden. Ruskuaispussi näky siinä vaiheessa vain semmoisena valkoisena kirkkaana pisteenä tumman soikion reunassa. Eilen oli varhaisultra ja siellä näku katkarapu ja mitat oli 8,7mm. Eli kyllä toi jälkimmäinen mitta oli koko papusen koko, eikä sen tumman alueen.

Sattuuko joku muuten tietämään, että mikä se semmoinen tummempi alue on siinä ultrakuvassa? Siis kun näkyy se ruskuaispussi pallona, sitten alkio katkaravun muotoisena ja ne kaikki on sisällä semmoisessa mustassa pussissa? Kun ei kai se musta pussi kohtu oo, kun ei se viimeksikään ollu, kun siellä sisällä oli vain se valkoinen tuike ruskuaispussista. [8|]

Imj, kyllä se musta osa ultrakuvassa on kohtu [:)] Mulle kerrottiin esikoista odotellessa silloin että se musta on kohtu [:)]

Omaa, Onko kenelläkään tullut kiinnittymiskipuja oviksesta pelkällä kivulla ja ilman sitä tuhruvuotoa??

Kun täällä eilen tuli 4 päivää ovulaatiosta aikaa ja tunsin eilen illalla ihan sairaan kipeitä menkkamaisia kipuja alavatsassa mutta ei ollut kuitenkaan tullut mitään punertavaa kun kävin vessassa. Tiedä sitten mitä se oli. Osaako kukaan sanoa? Ja tuota menkkamaista kipuilua kesti vain suunnilleen 20min ja meni ohi ihan kokonaan. Tänään ovulaatiosta 5 päivää ja välillä menkkamaisia kipuja jotka ei ole kipeitä kuitenkaan ja tuntuu v-vuoto senkun jatkuu. Voi kunpa olis jo taimi tarrannu matkaan.

YK10

KP 25/33

Huomenta kaikille! Mulla ei vielä ole ollut tarvetta mamma vaatteisiin, kaapissa kyllä odottaa kasa edelliseltä kierrokselta. Iltaisin mahaa turvottaa niin että farkut on pakko vaihtaa verkkareihin. Viimeksi aloitin mamma vaatteiden käytön kai jossain 15 viikon tietämillä, nyt ei varmaan voi ihan niin pitkään odotella. Ystävä kyllä varoitteli että kakkonen näkyy monesti nopeammin kun ei ole kroppa täysin palautunut. Varsinkaan mulla kun en ole mitenkään treenaaja vaan tälläinen pehmeän puoleinen [;)] En tahtois töissä kertoa ennen kuin ensi vuoden puolella kun Ultra on käyty ja mamma vaatteet paljastaa tosi nopeasti tilanteen. Ekasta vauvasta kerrottiin tosi nopeasti ja monelle, jotenkin sitä on nyt varovaisempi. Molempien vanhemmille ja hyvälle ystävälle olen kertonut, mutta muut ajattelin pitää pimennossa ekaan Ultraan saakka. Jotenkin sitä tuntuu jännittävän nyt enemmän kuin viimeksi...toivottavasti kaikki on kunnossa ja pikku kakkonen pysyy kyydissä.

Minnuska89 en oikein varmaksi omalta osaltani osaa sanoa tosta kiinnittymisestä, mutta mulle tuli pariks päiväks tosi kovaa kipua noin viikko pari menkkojen (?) jälkeen. Vaikee sanoa ajallisesti, kun kierto oli mitä oli, mutta ennen kun tein plussan testiin, niin noin pari viikkoa sitä ennen oli tosi vahvaa kipua kyljissä. Luulin että oon syöny jotain sopimatonta tai urheillu liian vähän, että on joku lihasjumi tms, joka sitten vaivas. Sitä juilimista kesti noin pari päivää, välillä voimakkaammin ja välillä sen ehti unohtaa kun mitään ei tullukaan. Pidetään peukkuja, että nyt nappais. [:)]

Ja vai siis kohtu? Outoa, viime ultrassa lääkäri näytti pyöreää harmaata massaa kohtuna (näkyi selvää reunaviivaa) ja sillon oli jo semmonen hassu musta pussi, jonka sisällä se ruskuainen. Nyt se musta pussi oli vaan kasvanu. Voisko se tosissaan olla kohtu...?

moikka! Uusi odottaja ilmoittautuu, ikää 33 ja esikoista varrotaan [:)] LA 11.7 omien laskujen mukaan. Oireita alavatsan nipistely, turvotus älytön väsymys ja rintojen arkuus.

Je80 voimia sinne. Ikävää... [:(]

Minnuska89 toivottavasti oireet johtuisi kiinnittymisestä ja pääsisit meidän mukaan. [:)]

Onnea ja tervetuloa kaikki uudet. [:)] Ja kiva kun niin monelta on tullut hyviä uutisia varhaisultrasta.

Tänne ei oikeastaan mitään uutta, pahoinvointi jatkuu lievänä edelleen. Samoin iltaturvotus. Omia vaatteita olen kuitenkin käyttänyt vielä ja aion kyllä käyttääkin niin kauan kun mahdollista. [:D] Siitä on niin vähän aikaa kun viimeksi mammavaatteita käytti, että on vähän liian tuoreessa muistissa loppuraskauden hyvin rajallinen vaatevalikoima. [;)] Väsy on aikamoinen ja rintoja meinaa välillä aristaa.

Tällästä tällä kertaa, palataan. Niin ja voimia kovasta pahoinvoinnista kärsiville. Edelliseltä kerralta tiedän mitä se on...

Mehän ollaan toukkatollero melkein samassa tilanteessa, mulla ikää 32 v (minkä unohdinkin tuossa ekassa viestissä mainita) ja mulla myös LA 11.7 [:)] Mulla myös nipistelee aika paljon alavatsaa ja välillä pelottaakin, että onko tämä ihan normaalia.

mulle voi muuten laittaa synnäriksi joko kätilöopiston tai naistenklinikan, näistä se varmaan sit valitaan.

Imj: Mä nyt huutelen kesäkuisista, mut siis se musta osuus on lapsivettä [:)] Tai jos tarkoitat tuota, mikä mullakin on tuossa kuvassa tuota mustaa [:D] Ja siellä sit ruskuaispussi ja pikkunen. Kohdun rajoja on vaikea nähdä tarkkaan ultrakuvasta. Mutta siis huomattavasti ulompana kohdun rajat kuin tuon lapsiveden.

Takaisin