Heikosti positiivinen

Heippa kaikki pahoinvoivat - ja muutkin helmet mamit!

Lohdutuksen sanaa tulin tuolta joulukuun puolelta tarjoamaan; meidän porukasta monet lähes kaipailee tuota pahoinvointia, koska sillon ainakin päivittäin ties, että kaikki on niinkuin pitää. Nyt kun on tässä nelisen viikkoa sellasta aikaa, ettei oikein tunnu missään, niin tuntuu hassulta - lähes unohtaa olevansa raskaana!

Kokeilkaa jäätelöä ja mehujäitä, niillä mä (ja moni muu!) oman pahoinvointikauteni ylitin! :)
 
Niin, meillä löytyi sitten tänään postilaatikosta kutsu sinne alkuraskauden ultraan. 10.7. päästään sitten ihmettelemään että missä vaiheessa sitä oikeestaan mennäänkään.

Mua edelleen vaan kuvottaa, mutta en ole vieläkään kertaakaan oksentanut.
 
Noniin, Nanah, nyt sain käytyä apteekissa ja siellä oli Multitabs, Raskaus -monivitamiini. Makso jotain vähän vajaa pari kymppiä. Napsin nyt sitte niitä :) Samaten syön allergialääkkeitä ja on ihan kamalaa, että hetki kun pistän nappulat suuhun, niin tulee yökkäysrefleksi. Ei mulla koskaan ennen oo tullu, nyt vasta raskauden myötä...

Tossa puhuitte niistä alavatsan nipistelyistä ym. niin mulla myös. Välillä tuntuu että vaikkei tee mitään, ei liiku tai mitään, niin silti vihloo ihan sairaasti! No mutta onneksi ei oo mitään vuotoa ollut!

Mutta oikeen hyvää juhannusta kaikille! Katsotaan nyt ehtiikö täällä käydä ennen sunnuntaita lueskelemassa.
 
hm86 mitä allergialääkkeitä sä syöt? Mulla itellä myös allergiaa, mutta sanottiin että ei saa syyä, joten oon nyt sitten ollu ihan ilman... ja oon iha kyllästyny tähä niiskuttamiseen 
 
ALKUPERÄINEN: hm86

Tossa puhuitte niistä alavatsan nipistelyistä ym. niin mulla myös. Välillä tuntuu että vaikkei tee mitään, ei liiku tai mitään, niin silti vihloo ihan sairaasti!


Kuulostaa tutulta. Mullakaan ei onneksi ole mitään vuotoa, et eiköhän tää tästä.

Mä kanssa lopetin allergialääkkeen (Gardex) kun pakkausksessa luki että pitäis ainakin neuvotella lääkärin kanssa, mikäli raskauden aikana aikoo käyttää. Mulle toi Gardex on ainoa sopiva allergialääke, kun kaikki muut sisältävät sitten laktoosia..
 
Heips!

Minä syön Heinix nimistä allergialääkettä nykyään allergiaoireisiin, ei puhettakaan että pärjäisin ilman. Lääkäri tuumasi että kaikki setiritsiinipohjaiset lääkeet on ok, kun niistä on eniten tutkittua tietoa. Meilläkin neuvolan tätillä oli sellainen asenne ettei mitään tabletteja syödä mut sit tk:mme ylilääkäri oli erimieltä. Pakkohan se on saada helpotusta kun muuten oon niin tukossa että.

Maajo
 
Nyt on mullakin ollut hieman ällöä oloa mutta aina päivällä. Aamun ja illan voin hyvin mutta päivällä syöminen tökkii. Mulle kans neuvolan täti sanoi ettei allergia lääkkeitä saisi syödä, tuskaa on kyllä olla ilman kun ympäri vuoden niitä normaalisti syön. Mulla meni laskettu aika tammikuun vipalle päivälle, mutta toivon saavani jatkaa täällä teidän seurassa edelleen[;)] Eikös ne esikoiset yleinsä yli mene niin sit olisin kuitenkin helmikuunmassu, heh. Juhannusta on vietetty rauhallisissa merkeissä ja vain siskolleni olen kertonut ilouutisen tädiksi tulemisesta. Oli aika iloinen ja olo silläkin käsittämätön, niin kuin mulla ja tuolla isännällä. Ei käsitä että tuolla massussa nyt joku rusina sit ui[8|]
 
Eikös ne esikoiset yleinsä yli mene niin sit olisin kuitenkin helmikuunmassu, heh.


Hih, mä kun en tiedä mitään sinänsä näistä ihmistiineyksistä niin mun korvaan toi kuulostaa hirveen hassulta, kun koirissa taas useimmiten ensisynnyttäjä kantaa vähemmän aikaa kun toisella jne. kerralla.

Mutta siis itse asiaan, toki saat pysytellä täällä, ja en usko että tammikuulaiset pahastuu, vaik joskus sinnekin kirjoittaisit, ei kai tää niin päivän päälle ole?

Itsenhän en myökään tiedä meneekö tää sitten loppujen lopuks helmi- vai maaliskuulle... Periaatteessahan tammikuuin olis mahdollinen, mutta erittäin epätodennäköinen.
 
SoHeRalle paljon onnea syntymäpäivänä [:)]


Tässä sitä olla öllötellään. Jotenkin raskausoireet hiipumaan päin tai sitten mä alan vaan tottumaan tähän öllötykseen. Toivottavasti siellä olis ny kaikki kunnossa kuitenkin.

 Mulla on ihan liikaa aikaa miettiä omia juttuja ja mahan tuntemuksia.
 
Täällä taas [:)]
Juhannusta juhlittiin pohojosessa...huh,jotenkin kestin sen olotilan kanssa.
Tämänhetkinen ällötys on outoa "ahdistusoloa" ?...millasta muilla,jotka ei oksentele?

Väsymys ei mene ohi,ei edes kunnon yöunilla [:(] eikä tämä karsea itkuherkkyys..pienetkin vastoinkäymiset saa kyyneleet silmiin.

Näin ensimmäisen unen vauvelista,sain iiiiison ja ruman tyttövauvan jolla oli paksu punainen pystytukka [:D] huh.
 
Mä en myöskään toistaiseksi oksentele. Mut mulla on sellaista huonoa oloa ja heikotusta, ja oksetusta aina iltaisin, jostain 17 eteenpäin. Ei koskaan aamuisin.

Mä kanssa väsyn kamalan helposti, mutta tänä aamuna heräsin kuitenkin paljon aikaisemmin kuin yleensä. Ja sama itkuherkkyys on havaittu, ja se on aika kamalaa kun ihan yhtäkkiä vaan purskahtaa kyyneliin.

Mä en ole vielä nähnyt unia vauvasta, paitsi ennen raskautta. Mutta mä kyllä oon ite jo ihan varma, et sieltä syntyy punapää vaikka toivoisinkin tummaa kuten tuo mun mies on [:)]
 
Täällä taas! Tuli nyt sitten vietettyä suht rauhallinen juhannus :) oltiin erään kaveripariskunnan luona torstaina (ja lauantainakin käytiin piipahtamassa) heillä kuukauden ikänen "Vihtori", joka oli maailman suloisin tapaus! :)

Riiuzka minä syön cetirizin ratiopharmia. Silloin joskus kun varasin neuvola-aikaa, kysyin hoitajalta noista lääkkeistä, hän tarkisti asian ja soitteli perään ja sanoi että voin ihan vapaasti syödä niitä. Kuolema tulisi jos en voisi syödä!! Niin pahaa tämä koivu/heinä -aika!

Väsymys on itsellä kova! Vaikka koittaa kuinka nukkua kunnon yöunet, niin väsyttää. Useimmiten heräilee monta kertaa yössä. Päiväunetkin ovat nyt jääneet parina päivänä väliin... Ja kuvottaa! Välillä ei saa syötyä mitään! Sitten taas kun on parempi hetki, syön koko ajan :)

Huomenna olisi sitten eka neuvola :) Vähän jänskättää. Tulen sitten kertomaan kuulumiset tänne :)
 
Kiitos Riiuzka onnitteluista!! =)

Täällä myös väsymystä ihan ärsytykseen asti!! Kyllä on oma sänky ja sohva mukavat paikat köllötellä! Nytkin viimeisillä voimilla yrittää jotain rustata!

Mulla myös hm86 huomenna eka neuvola. En tosin jännitä yhtään, kun tiedän, että siellä käydään vaan paperihommia läpi. Mutta se on hyvä, että sieltä saa puh.nron, johon soittaa ja varata eka ultra! Sitä odotan innolla!!

Meillä oli myös rauhallinen juhannus =) Ja tulee toivottavasti muutama rauhallinen juhannus lisää!

Nyt tää kaatuu sänkyyn!!
 
Oi, onpa kivaa kun teillä on jo ensimmäiset neuvolat edessä! Meillä on ensimmäinen neuvola vasta ultran jälkeen. Tai, mehän saatiin ensimmäinen neuvola-aika jo, mutta koska tuo ultra onkin vasta sen sovitun neuvola-ajan jälkeen, niin joudutaan siirtämään neuvola-aikaa. En sitten millään malttais odottaa pikkasen alta komea viikkoa sinne ultraan.

Mulla ei tänään tullutkaan enää pahemmin sitä kuvotusta. Tai ainakin selvisin tosi vähällä verrattuna aikaisempaan. Muut oireet on kyllä edelleen. Tissit kipeenä, ja vatsa senkun turpoo vaan turpoomistaan.

En oikeasti syö yhtään sen enempää kuin ennenkään, mutta maha vaan turpoo niin että sitä on nyt jo vaikea saada piiloon millään löysilläkään paidoilla. Huomenna juuri oon menossa semmoiseen ulkotapahtumaan, mihin  tulee tuttuja. Huomiselle on luvattu lämmintä säätä, joten vähän jo jännittää tuleeko vauvauteluja jos täytyy olla t-paidassa.
 
Kesken oli pieni helmi-vauvani mennyt, kun ultrassa kävin ja seuraavana päivänä alkoikin sitten kova vuoto..[:(] Joten minä palaan vähin äänin tuonne kuumeilijoiden puolelle takaisin...
Mutta erittäin paljon onnea matkaan teille kaikille muille!
 
Täällä olis yksi helmivauvan odottaja lisää....  
 
Jännittää! Ensi kertaa raskaana ja vielä ei oikein tahdo uskoa että onko oikeasti totta ja pelko jo nyt meneekö kaikki hyvin.....
Just ennen juhannusta sain tietää ja kolme testiä tein ennenkuin tajusin asian kunnolla.... ja välillä tuntuu etten tajua vieläkään!
Laskettu aika 21.2 siinä on toivottavasti mun isälle hyvä 50 wee lahja, laskettu aika nimittäin samana päivänä syntymäpäivän kanssa.
 
Perjantaina olis eka neuvola, halusin käydä siellä ennekuin ovat kesälomalla... Jännittää vaan että onko tämä oikeasti totta!
 
Vuoden alusta jätettiin ehkäisy pois ja päätettiin että tulee jos on tullakseen ja en kyllä uskonut että näin nopeasti tärppää.... ja nyt sit vähän pelottaa että meneekö kaikki hyvin.... Ihan sopivaan saumaan kuitenkin on tulossa, mulla opiskelut loppusuoralla ja avomiehellä oma yritys ja muutenkin kaikki hyvin! Elokuussa tulee seitsemän vuotta yhdessä oloa täyteen ja torstaina tulee viisi vuotta kihlautumisesta... Mies ei tahdo vaan oikein vieläkään uskoa että onko tää totta vai ei.....
 
Tällä hetkellä ei oo mitään oireita mutta etomista on ollut jo jonkin aikaa ja se oli jo aika harvinaista että juhannuksena ei irtokarkit maistunut mikä on aika epätavallista.... Muutenkaan ei tee oikein mitään mieli ja vähän pitää pakolla yrittää aina jotain syödä! Ristiselässä tuntuu myös kipua jos kävelee pitempään tai touhuan jotain....
 
Vatsan nipistyksiäkin on ollut reilusti, mut nyt ne on vähän lievittänyt! Ja on kyllä aika turvonnut olo, tuntuu että nyt jo olis masu kasvanu....
 
Että perjantain neuvolaa odotellessa....
 
Kiva lukea täältä muiden ajatuksia ja kokemuksia kun kaikki on niin uutta....
 
Pitipä munkin hakia sairaslomaa kun ei nuo yötyöt oikein onnistu tai no viime yön olin töissä mutta pari päivää sitten alkanut ihan kauhea pahoinvointi ja oksentanutkin oon jonkun kerran. Hankalaa on yöt valvoa jos päivät pitää oksentaa ja olla pahoinvointinen..
 
Voi Mirella, jaksamista teille!
 
Mulle on iskenyt hirmu räkätauti, pää ihan tukossa ja aivastuttaa kaiken aikaa. Kuuluukohan tähän alkuraskauteen jotenkin herkistyminen flunssalle vai onko nyt liikkeellä joku "kesätauti"? Noh, parempi nyt kuin ensi viikolla kun kesäloma alkaa! [:)] 
 
Muutoin olo on ihan jees, kuvotusta aina aika ajoin, mutta oksentaa ei ole tarvinut (ainakaan vielä). Kummasti vaihtelee tuo paha olo, milloin se tulee kun ei ole syönyt vähään aikaan ja milloin sitten heti kun on syönyt. Ei oikein tiedä että syödäkö vaiko ei [:D] Huomenna olis eka neuvola ja vähän jänskättää. Tosin olin ymmärtävinäni, että ei siellä nyt eka kerralla mitään ihmeellistä ole, täytetään nippu papereita ja sen sellaista. Mutta perjantaina on varhaisultra jonka varasin itse "ylimääräisenä" yksityiseltä, kun en millään jaksa odottaa varmistusta että tuo tyyppi tuolla masussa kelluu oikeesti mukana ja vielä oikeessa paikassa! Peukut pystyyn että kesäloma alkaa hyvissä fiiliksissä perjantaina [;)]
 
Hellou, tästä taas uusi helmivauvan 22v. odottaja jonon jatkoksi [:D] LA on laskurien mukaan 28.2.2010, eli vielä alussa mennään. Koko ajan on pieni pelko keskenmenosta, edellinen raskaus meni kesken viikolla 12 ja se selvisi vasta ultrassa. Ihan puun takaa tuli koko juttu, kun kuva ilmestyi ruudulle ja ajatteli että vau, tossa on mun lapsi ja samaan aikaan kätilö sanoo että ei saa vauvan sydänääniä kuuluviin. Se oli isku vasten kasvoja. (Ja aika kova olikin.)Ja ihan kun ei olisi ollu tarpeeksi koettelemuksia muutenkin, ensin ruvettiin tyhjentämään kohtua pillereillä, meni 3 päivää niin tuli tulehdus ja yöllä kaavintaan. Pelottaa vaan mennä uudestaan ultraan ettei käy mitään samanlaista. Huh, oli helpottavaa saada tuo pois sydämeltä taas [:-] nyt ollaan yritetty vuosi uutta vauvaa ja juhannuksena testi tärppäsi [:D]
 
Itse olen pian 18-vuotias ja odottelen tässä kihlattuni kanssa esikoisvauvaamme, jonka laskettu aika on 15.2.2010 [:)] Oli kyllä iloinen yllätys meille kun raskaustesti näytti positiivista vaikka molemmat olemmekin nuoria, kihlattuni 21 v.
 
Takaisin
Top