Heikosti positiivinen

 Hei kaikille!

Ilmaannunpas minäkin tänne ketjuun pikku napavuokralaiseni kanssa :)

Täällä mennään 6+1 ja LA on jossain helmikuun ekan viikon tietämillä, 2. tai 3. pvä. Miehen kanssa ollaan onnesta soikeina tästä pikkuihmeestä ja vaikka mulla on koko ajan hirmuinen huoli et onhan kaikki kunnossa niin kuitenkin olen meistä kahdesta se joka vois koko ajan puhua tästä onnesta ja ilosta joka meitä on kohdannut. Mies on siis myös onnesta kyynelissä, mutta selkeästi varovaisempi vielä edes sen suurempia haaveilemaan. Taitaakin olla enemmän meidän naisten juttu [:)] Mies sen sijaan miettii jo ratkaisuja asumisen suhteen ja tulevien työkuvioiden yms.

Perheessämme vilistää miehen edellisestä avioliitosta myös ihanat pojat, 8 ja 12 vuotiaat ja napa-asukki olisi nyt sitten meidän eka yhteinen kullannuppu, vaikka minä olen kyllä ominut jo hänen varhemmatkin 'tuotoksensa' ihan omikseni [:D]

Ja koko komeuden kruunaa reilu puoli vuotias berninpentu, joka pitää lauman koossa.

Täällä raskausoireina oli alkuun hirmuinen närästys ja vihlaukset pitkin öitä, mutta nyt on jo saanut nukkua rauhassa kipuiluilta. Välillä tulee pieniä tuhrutteluja, mut olen (yrittänyt) suhtautua asiaan tyynen rauhallisesti. Tänään kyllä soitin yksityiselle gynelleni ja hetken rupattelun jälkeen huokaisin syvään ja lupasin yrittää vähän kovemmin etten jänskättelis pikkuisia tuhruja. Km:n kun kuulemma kuitenkin jo näilläkin viikoilla huomais kunnon vuodosta.

Parin viikon päästä on eka neuvola ja sitä odottelen innolla, vaikka vähän pettyneenä sainkin selville ettei vielä edes sydänääniä kuunnella ku tuskin kuuluisivatkaan. Hmm.. täytyy sitten odotella sitä 12 vko. :)

Onnea puolestani kaikille helmi-vauvojen odottajille ja toivotaan et pysyy pikkuset meil mammoilla messissä!

T:Nanna 27v kera perheensä ukkokulta 47 ja pojat 8 ja 12 [8D]

 
 
Heippa!
Vuoto jatkuu yhä ja kipu välillä voimakkaampaa ja välillä lakkaa, mutta nyt jo ihan rauhallisin mielin koska ei se stressaamallakaan parane, keskiviikkona on ultraan aikaa niin nähdään onko siellä ketään ja onko oikeassa paikassa, vähän kyllä pelottaa jos onkin kohdun ulkoinen raskaus..
Raskaus oireet on hieman hellittäny, ei enään rinnatkaan ole niin kipeät kuin muutama päivä sitten ja huono olo on loppunut melkein kokonaan, tiedä sitten onko hyvä vai huono asia..
Hiljaa jo mielessä toivon masun kasvavan pian,että pääsis kaivaan kaapin perältä vanhat äitiys vaatteet ja kauheesti tekis mieli jo uusiakin ostaa[:)]
Kuinka monta ultraa teidän paikkakunnilla tarjotaan ilmaiseksi? Täällä vain yksi 10-12rv. Tampereella asuessani kun esikoista odotin tarjottiin sentään kaksi ultraa ilmaiseksi.
 
Kiitos SoHeRa kun saa sulta kysyä. Pahoinvointi ei kauheasti ole hellittänyt, nykyään sentään voin syödä vähän enemmän kuin ennen, eikä se vaivaa enää yöllä, niin kuin aikaisemmin, nykyään se alkaa helpottaa siinä 3-4 aikaan päivällä, et on sekin parempi kuin mitään.
 
No alkuraskaudessa niin toivoin, tai siis oonhan vieläkin alussa rv 6 + 2 , niin että saisin oikeasti jotain oireita, jotka tekis selväks että oikeasti odotan, mut sit kun tää pahoinvointi alkoi, ja vielä niin rajuna, niin ihan nauratti kuinka olin oikein toivonut jotain oireita.
 
En muista sanoinko, noh luultavasti sanoin, mutta mulla ensimmäinen ultra on tiistaina, saan silloin sen neuvolakortinkin, en malta odottaa, mitäköhän siellä näkyy näin varhaisessa vaiheessa.
 
Pitipä soittaa tänään sinne neuvolaankin aika kuukauden päähän sain. Mutta nyt tietenki käyny niin että oikeestaan kaikki raskaus oireet hävinny melkeen kokonaan mutta ei kuitenkaan tuu yhtään verta tai tms.. :) Tai sitte oon vaan vainoharhanen :D
 
Heipä hei taas KAIKKI vanhat ja UUDET!! [;)]

Minä se vain turpoan ja tissiparat meinaa hajota...niiiiiin kipiät..huh. Mielialat heittelee vihasta suruun ja toisinpäin, iha pikkuhetkiä osaan olla happy [:@]...toivotaan et ohi pian tämmöne.
Koko ajan himottaa pitsa,porilainen...namnam kaikki suolanen..meeeetwurstit yms.

Sain kun sainkin Pe varattua ajan NEUVOLAAN! se odottaa sit 29.6 [:)] Täti kuulosti semmoselta lässyttäjä tätiltä, mutta ihan sama...kuhan osaa asiansa.

Mullakin on tuota hiusten rasvottumista...karseeta..saa joka päivä pestä päänsä [:'(]
Ja pahaa oloa odotellessa..hmh.. eilen yökötytti MUTTA tais johtua liiasta auringosta [8|]


LISÄYS 19:49 iltasella... se PAHAOLO ei ollu auringosta..yöks.... mikä olotila..huh.Voimia sullekki rusinapulla!
 
mulla on ihan sairas pahoinvointi[:'(] Eilen oksensinkin, tänään ei oksennusta mutta aivan vetämätön olo ja mitään en saa alas. Mies kävi apteekista ostamassa Nutridrink-juomia ja vitamiini-tabuja raskaana oleville. En siis saa oikein mitään alas kun ajatuskin oksettaa, nyt en ole kolmeen päivään saanut lämmintä ateriaa alas. Pelottaa ihan, että miten kauan tämä kestää[&o] Maanantaina loppuu loma ja työt alkaa enkä tiedä miten oikein tuun pärjäämään?[:o]
Niin ja eilen iski vielä migreeni johon lopulta pitkän kärvistelyn jälkeen otin Imigranin, nyt tietysti huoli että toivottavasti en sillä aiheuttanut haittaa pikkuiselle[:(] todella rukoilen etten enää saisi raskauden aikana migreeniä!
 
Rusinapulla: vastasinkin sinulle tuonne aloittamaasi migreeniketjuun, joten en viitsi sanomaani täällä toistaa. Migreeni on kuitenkin päälle iskiessä ihan hirvittävä, eikä ainakaan minulla ole koskaan mennyt ohi ilman lääkkeitä. Itse mietin eilen, kun kohtaus iski päälle, että entä jos Panadol ei auta ja mies on reissussa, niin millä ihmeellä minä pääsen terveyskeskukseen hakemaan apua siinä tilanteessa? Autolla ajamisesta ei nimittäin tule mitään silloin, kun ei kykene itse edes kenkiä laittamaan jalkaan. Minulla oli kuitenkin tälläkertaa tuuria, kun Panadol puri.

Tsemppiä kohtalotoverille! Pitänee ottaa migreeni puheeksi, kun pääsee neuvolantädin juttusille.
 
Linkkivinkin lisäilen kaikille,poimin tuolta toisesta keskustelusta tämmöisen saitin :)
http://www.babycenter.com/pregnancy-fetal-development-index

mukavaaaaa lauantai iltaa [:D]
 
Pakko testata että toimiiko tuo allekirjotus :) .. Pientä vitutusta pukkaa mutta eiköhän se siitä.
Ootteko heti alusta asti syöny nuita lisävitamiini juttuja että onkohan se kauheen vaarallista jos ei heti alota??
 
Aapuvaa! Ei se toimi.. mitä tuohon pitää muuttaa vielä ku kopioin sen suoraan sieltä sivulta tuon linkin..?
 
Heedi: mä koitin jossain kohtaa (varmaan edellisellä sivulla) selittää, et miten homma toimii.. Ja mielestäni joku oli saanu tickerin jopa toimimaan mun ohjeitten avulla :D eli mees kattoo keskustelua taa päin :)

Omat olot vähän vaihtelee. Täs oli pari päivää, ku ei ollu mitään ja ihan jo säikähdinki, että mikä on ku ei oo mitään oireita! Mut kyl ton väsymyksen ja etovan olon nyt taas huomaa. Niin ja nälän! Ja viime yön nukuin tosi huonosti vaikka väsytti ihan sikana. Heräsin varmaan joku kymmenen kertaa :/
 
Tervehdys kaikille helmimasuille! Täällä myös yksi semmoinen lisää [:)]
Reilu viikko on mennyt kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja keskiviikkona tein ensimmäisen testin joka ei näyttänyt mitään ja nyt sitten eilen tein uuden ja heikon plussan näytti, mutta näytti kuitenkin, jee[:D] Mies oli ihan aivan onnesta soikeana kuten myös minäkin. Laskurin mukaan laskettu aika olisi 13.2. Sitä sitten odotellessa ja toivoen että kaikki menee hyvin..
 
Heedi oot varmaanki kopsannu sivuilt väärän "koodin" tickeriin, kopsaas se BB tai vastaava [8|]

jessic_a tervetuloa joukkoon kultaiseen! [:)]

Mulla alkanut aamu yökkimisellä ja sit muuttui etovaksi jatkuvaksi oloksi ..ewww... Mietin et tää on ennemminki ku jotai supernärästystä..ilman et mitää nousee kurkkuun polttamaan.. Ku pahaolo tuntuu tos iha ylävatsas [&:] Vesi ainoo joka ei muuta oloa huonompaan.
Paino pysyny samassa MUTTA oon muuten ku PALLO, ihan tosi..hirvee turvotus mahassa[:(]
Meen varmaa jatkaan aamu-uniaki ku mun 4-vuotias on onneks mummulassa![:D]
 
Hei kaikille! Täällä olis kanssa yksi iloinen ihminen joka on tehnyt elämänsä ensimmäisen positiivisen testin[:)] Laskettu aika menee temmi-helmikuun vaihteeseen mutta 1.2 olis ihan sopiva mulle. Vielä emme ole avopuolison kanssa tästä asiasta muille kertoneet, mutta pian en enää taida saada pidetyksi mölyjä mahassa. Kiva täällä sitten kuulla teidän kuulumisia ja ketoa kuinka oma raskaus etenee.
Hevos ihmisiä olen ja sopivasti päättänyt myös tammani astuttaa, joten vielä hetken taidan uskaltaa ratsastella ja sitten siirtyä tyystin ajo puuhiin. Iältäni olen 1981 syntynyt ja tosin muksua on hetken yritetty ja nyt sitten tärppäsi [;)]
 
 
Hei jälleen!

Onnea Susallekin! Tervetuloa meidän onnellisten joukkoon! :)

Minäkään en muuten ole viel alkanu syödä mitään lisävitamiineja.. Onko suosituksia, mitä kannattais hankkia?

Täällä maistuu lähinnä vaan näkkäri ja mandariinit ja omenat, joten ei varmasti kaikkein parasta vauvan kasvatusruokaa yksipuolisuudessaan. Muut ruoka-aineet tuntuu vähän aiheuttavan etovaa fiilistä jo ajatuksena. Olen kuitenkin pyrkinyt et kerran päivässä saisin jonkun lämpimänkin ruoan syötyä.

Mul on kans masu niin turvoksissa et näytän varmaan olevan jo neljännellä kuulla :D Mut silittelen kyllä täällä turbo-makkaroita vallan hyväntuulisena :)

Onko Mirellalla olo selvinnyt vai onko vuotoja edelleen?
Mulla on aika usein tullu pieniä määriä rusehtavaa vuotoa, mut siitä nyt yksityisellä sanoivat (ku soitin) et ei pitäs olla mitään hätää. Kipuiluja on täälläkin, mut kuten tääl oli todettukin, niin kuuluvat asiaan tässä vaiheessa ku keho alkaa mukautua uuteen tilanteeseen.

Kuinka teillä vanhemmat on asiaan suhtautuneet, jos olette asiasta kertoneet? Meillä mun isä on tosi ihana ja kyselee kuinka voin.. Äiti sen sijaan suhtautuu tosi kylmästi, asenteella:"Aina maailmaan on lapsia tehty, ei siitä tarvii aina jaaritella!" -tämä siis vastauksena, jos koetan herättää jonkinlaista keskustelua olotiloistani ja ihmetyksestäni pikkuista napa-asukkia kohtaan. Ei siis kovinkaan kiva [:o]

Ilokseni pomoni suhtautuu asiaan tosi myönteisesti ja juttelee kanssani pos.sävyyn tästä odotuksesta.. En muuten olisi viel pomolleni asiasta puhunut, mutta olen ainoana työntekijänä liikkeessä, johon joka tapauksessa täytyy saada tuuraaja äitiyslomani ajaksi. Tämän vuoksi kerroin plussasta nopeasti, että pomokin (reilu nelikymppinen mies) ehtii asiaan suhtautua ja miettiä tulevan vuoden ratkaisuja.

Aika kamalalta kuulostaa nuo migreenikohtaukset (ihan ilman raskauttakin) mut vielä raskauden kans niin hurja yhtälö. Ja miten niistä sitten selviää kun lapsi syntyy.. mut kai sitten voi vähän huolettomammin ottaa lääkettäkin.

T:Nanna 6+4
huulimutrulla äitinsä vuoksi, mutta aurinkoisin mielin ihanasta miehestä ja hänen suvustaan!
 
Onneks olkoon kaikille plussanneille! Täällä alkoi hurja väsymys ja oksettaminen eilen. Ja kyse ei siis ole aamupahoinvoinnista vaan kokonaisvaltaisesta vuorokausi pahoinvoinnista...yäk. Ja jos "vanhat merkit" pitää paikkansa niin näillä mennään seuraavat pari kuukautta.

MeL: Mä oon muuten Pirkanmaalta.
 
Tervetuloa uusille helmi-vauvojen odottajille! Kiva kun porukka kasvaa kokoajan![:D]

Nannah: nyt jo ihme kyllä oon rauhallisemmalla mielellä kun on kuullut että ei se vuoto ja kipu välttämättä heti pahinta merkitse. Tänään vuoto on loppunut jo melkein kokonaan.. En malta odottaa keskiviikkoon asti ultraa millään, täytyis vaan yrittää keksiä muuta ajateltavaa..

Meidänkin perhe asustelee Pirkanmaalla.[:)]
 
Heipä hei kaikille!
 Mä "ilmottaudun" mukaan tähä poppooseen.
Plussasin tuossa 2.6, kun mentiin 4+3. Oireita ei ollut tuohon mennessä mitään, mutta jotenkin oli vain sellainen olo, että nyt on tapahtunut jotain mullistavaa [;)]

Nyt siis mennään 6+2. Ja laskettu aika on 6.2, jos vain Taavi pysyy mukana.

Tämä Taavi on sitten minun toinen lapsi, ensimmäinen on jo pian 10 vuotias tylleröinen ja mun olo on kuin ensimmäistä odottavalla... ihan pihalla kaikesta.
 Rinnat on räjähtämäisillään, vatsaa juilii koko ajan, äkkinäiset liikkeet repivät kovasti. Ja mä ressukka iha kippeenä huolesta, että onha tää kaikki normaalia Sit mä nukun, nukun ja nukun... mut osalta nää surkeat kesäkelitkin tekee sen, ettei oikein mikään innosta.

 Se mikä munsta tekee ehkä erilaisen odottajan, on se että mä odotan toistaiseksi yksin... sitten kun on viikkoja enemmän kasassa meitä on odottajia kaksi, minä ja tyttäreni.
 Eli en ole vakavassa parisuhteessa, mutta suhteessa kuitenkin. Asumme eri osoitteissa, eri kaupungeissa ja välistä eri maassakin. Eli Taavin isä on repputyömies, tekee siellä töitä missä niitä on ja missä miehiä tarvitaan.
 Uutinen vauvasta oli shokki myös tulevalle isälle ja kyllä tässä revitty tunteita suuntaan jos toiseenkin. Mutta se mikä nyt on selvää, että tää odotus menee ny siltä osin yksin, että miehelle ny välillä ilmottelen miten neuvolassa, lääkärissä menee ja Taaville ylipäätänsäkin kuuluu. Loput katsotaan sitten myöhemmin.
 Kyllä sitä isyyttä ja läsnäoloa ehtii myöhemminkin miettiä.

Niin.. eka neuvola olis 26.6. Jotenkin hassua ajatella, että näin sitä taas mennään [:D]
 
Huh mikä päivä takana..kyllä huomaa ku ei oo kerenny päikkäreitä ottamaan...huimaa ja oksettaa [:'(]...yliväsynyolo!

Mulla puskee kauheita finnejä naamaan..aamulla oli tullu kaks kaveria poskeen ja tukka on ku voissa uitettu..eww[:o]

Taidan nauttia raikkaan salaatin ja sitruunalimulasillisen,nautiskella myös jostai huippumalli jaksosta netissä [:D] ...sit iltasauna ja nugguun..aaaaah.
Ukko ja poitsu pelaavat arvaa kuka?-peliä ..heh.Äipällä hetki omaa aikaa.[:)]
 
Hei,
täällä voisi kanssa uskaltautua mukaan, tosin en sitten ihan varma oo, meneekö toi meidän LA helmikuulle vai maaliskuulle.

Tänään siis plussattu. Pillerit jätettiin pois toukokuun puolivälissä, ja sen koommin ei ole kuukautisia kuulunut.

Pari kertaa kerkesin tässä välissäkin jo testata, vaikka tiesinkin että olis tosi epätodennäköistä että samantien tärppäisi, mutta miinusta tuli.

Tänään oli sitten taas tosi oksettava olo, kuten jo parina päivänä aikaisemmin, ja tissitkin on olleet niin pirun kipeät, että päätettiin taas testata. Ekaan testiin tuli plussa, mutta sekä plussa että tarkastusviiva jäi puolikkaiksi. Enkä olis muutenkaan kyllä yhdestä testistä uskonut, joten kipaistiin apteekista hakemassa kaksi eri merkkistä testiä lisää. Ja niin vaan toisessa oli plussaa ja toisessa kaks viivaa. Että kai se on vaan uskottava että meille tulee vauva!!

Huomenna soittelen sitten tonne terkkariin ja kyselen aikaa jne. Ehkäpä ne osaa sitten kertoilla tarkemmin tota meidän laskettua aikaa.. Tuun sitten tännekin kertomaan :)
 
Takaisin
Top