Heikosti positiivinen

[:D] JES, tääl on jo NIIIIN paljon meitä helmivauvojen odottajia!!

Sain äsken hirmuisen puhina-siivous-riehumiskohtauksen ..apuwa.
Ukko nauroi vieressä ku tuhisin ja vääntelin raivonvallassa makkarapakettia auki [8|]
ELI mielialani kirjaimellisesti heittelevät!
Apeaa oloani olen pohdiskellut ja purkanut ystävälleni..auttoi.Huomasin että olen semmoinen stressaaja että minun TÄYTYY ottaa RENNOSTI,ja nauttia tästä olosta... eikä vain huolehtia ja murehtia kaikkea pahaa mitä voisi tulla ..esim.keskenmeno.
Taustalta minulla vain löytyy edellinen raskaus 2004,jolloin kärsin koko raskausajan masennuksesta ja sen jälkeisestäkin..[:o] Pitänee vaan muistaa että masiksista on selvitty ja se ei johtunut pelkästään raskaanaolosta,joten koitan nyt SUHTAUTUA positiivisin mielin kaikkeen tähän odotukseen[:)]

Taidan rohkaistua ja varata huomenna ajan sinne neuvolaankin.Päätin etten anna niiden pompotella ja läksyttää minua elintavoistani. Koska aiemmin minut leimattiin joksikin alkkismammaksi :( se sattui todellakin, koska en juo tippaakaan raskausaikana, mutta sinisilmäisenä vastailin audit-testeihin esim. paljon juot viikossa.. nooh mietin et jos on jotku bailut ollu nii helepostihan siinä 8kaljaa menny [8|]...sain pisteitä lopulta jotai 15 ja semmonen lestadiolaistäti pani mut juoksemaan jollai alkkisterapiapuolella suunnillee loppuraskauden. Se ei kamalasti  nostanut itsevarmuutta tuoreena äitinä, ku muutenki syyllistän itteeni niiiiii helposti jos en oo täydellinen jossai. Itkin yöt omaa tyhmyyttäni ja soimasin TURHAAN. Noooooh mutta se johtui masiksesta. NYT olen rohkea ja suorasanainen LEIJONAEMO [:D].En anna tuntemattomien tätien lannistaa minua, koska ei ole mitään syytä. Hyvinhän tässä on pärjännyt tuon 5-vuotiaan kanssa, eikä ole edelleenkään alkoholin kans onkelmia koska viimeks otin vappuna kaks sidukkaa :)

Tulipas avauduttua.Mut niille jotka ekaa odottaa,älkää antako kenenkään tätejen mielipiteiden lannistaa teitä,päinvastoin..ottakaa TUKEA vain vastaan <3

5+4 rv
 
Heräsin yöllä aika kovaan vatsakipuun/vihlontaan, onko muilla ollut tällästä? Meni kyllä sitten ohi, mietin tietysti heti onko ihan normaalia.. Kun ei tätä asiaa pysty vieläkään uskomaan..!
 
Täytyisi kait soittaa neuvolaan josko saisi ajan.. Meillä on varattuna lomamatka heinäkuuksi; vähän jännittää miten sen kanssa käy.. Käsittääkseni mitään suurempaa estettä matkailulle raskaana ei ole, kun kohdemaakin on kyllä hygienian kannalta hyvä..
Onko kokemuksia?
 
Meillä kyseessä on "yllätysraskaus", seurusteluakaan ei ole takana kuin 1/2vuotta, joten aika lailla on pasmat sekaisin.. Ajankohta ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta toivottavasti kaikki järjestyy..!
 
 
 
 
 
Soitin neuvolaan ja sain ajan. Kyselin mitä eka kerralla siellä tehdään, niin sellaisen kuvan antoi että jonkinlainen vanha uä-laite niillä on millä saisi sydänäänet kuulumaan jos ovat kuuluakseen? Hiukan jännittää se miten jos ei kuulukaan oon omien tai vau.fi-sivujen laskurin mukaan silloin tasan 8 vkoa raskaana. Entä jos tuo heittääkin?[:-] Ja toisaalta odotan kovasti ekaa käyntiä että saisi jonkinlaisen varmuuden että siellä se rusina ui.[:)]
 
Hei rusinapulla!
Tuo vanhanaikainen sydänäänten "kuuntelulaite" ei välttämättä ole kovinkaan tehokas, joten sydänäänet voivat jäädä ensi käynnillä kuulematta. Minulla esimerkiksi ko. laitteella sydänäänet on saatu kuulumaan kolmessa edellisessä vauvan syntymään päättyneessä raskaudessa vasta viikoilla 10-12. Joten ei siis kannata huolestua, jos sydänääniä ei vielä kuulukaan. Mutta ihanaltahan ne "laukkaavat", nopeat sydänäänet kuulostavat. Tsemppiä ensimmäiselle neuvolakäynnille! [:D]
 
 
MeL mullakin ollut sellasta vatsakipua. Välillä ei oo mitän, sit välillä ihme jomotusta ja vihlasuja. Oon ainakin ymärtäny että ne vihlasut kuuluu asiaan..? Toivon ainakin niin!
 
hm86 -> joo kait ne kuuluu asiaan..! Sullakaan ei ilmeisesti oo aiempaa kokemusta tästä "tilasta"? =D

Minäkin soitin jo ekan neuvola-ajan, juhannuksen jälkeen. Siellä ekalla kerralla vissiin vierähtää aikaa kauemmankin.. (kannattaako sinne miehen tulla mukaankaan?)

Onko muutes Pirkanmaalta odottajia täällä?
 
Heips tupsahdin tänne tuolta tammikuisten puolelta![;)]

Ne vihlaisut ovat aivan normaaaleja raskaudenaikana. Voivat olla melkoisen voimakkaitakin. Johtuvat siitä että kohdunkasvaessa kannattimet jotka pitävät kohtua paikallaan joutuvat nyt venymään tästä aiheutuu kipua. Kaiken pitäisi olla kunnossa jos ei tule RUNSASTA veristä vuotoa. Monella odottajalla tulee pientä vuotoa alkuraskaudesta mikä ei ole vaarallista. Mutta aina jos huolestuu kovasti niin voihan sitä soittaa neuvolaan tai lääkärille ja vaikka käydä tarkistuttamassa tilanteen.[;)]

Hilpeitä odotus hetkiä teille kaikille![:)]
 
Mutta miten on jos niitä sydänääniä ei kuulu, niin näkyykö kuitenkin onko siellä ihan oikeesti joku kaveri kellumassa? Pystyykö siis sillon kuitenkin sanomaan onko kohdunulkopuolinen tai tuhkamuna vai normi-raskauden alku?
Äh, kiitos kaikille vastauksista! Kai mä yritän ottaa iisisti [:D]
HelmiMasu: kiitos[:)]
 
[font="trebuchet ms"]Huvikseni tänne vain nyt jotain rustailen..yövuoro menossa ja haukotuttaa jo aikalailla..Ei ennen raskautta tehny yhtää tiukkaa nää yöt mut nyt on tuntunu jo puolestayöstä että nukahan... o_O
[font="trebuchet ms"]Päivien myötä alkaa uskoa kertyä enemmän ja enemmän..Nyt alkaa jo iloita tästä raskaudesta, vaikka alussa toki vieläki ollaan [:D] Äitiki tänään tuumi, että nyt tuntuu paljo todellisemmalta tää raskaus ku mitä ennen ekaa keskenmenoa...Pahoinvointiaki alkanu tulla, viimeks sitä ei ollu ollenkaa eli jospa se ois hyvä merkki..
[font="trebuchet ms"]Mitäs oireita teillä muuten on ja oliko ennen plussaa jo oireita?
[font="trebuchet ms"]Mulla menkkamaiset kivut mahassa, rinnat kipeät ja tää lähes jatkuva eltatus [:'(]. Ennen plussaa rinnat vain hieman arat ja maha sen tuntonen et nyt se täti tulee kylään.
[font="trebuchet ms"] 
[font="trebuchet ms"]ONNEA TAAS UUSILLE PLUSSAAJILLE! [:D]
 
 
MeL: joo ekaa kertaa on tässä tilassa, joten pikkusen epävarma olo kaikesta. Kauhee epävarmuus, että onkohan kaikki nyt ihan niin kuin pitääkin... Onneks neuvola juhannuksen jälkeen, ni pääsee tädiltä kyselee kaikkea :)
 
Vielä rusinapullalle! [:D]
Neuvoloissa on yleensä käytössä Doppler laite, joka rekisteröi vain sydänäänet, eli ei ota mitään "kuvaa". Se kuinka sydänäänet kuuluvat riippuvat mm. laitteesta, kohdun asennosta ja istukan paikasta. 
Varmasti meitä kaikkia juuri plussanneita askarruttavat samat asiat eli, onko alkio oikeassa paikassa ja onko vauvanalku lähtenyt hyvin kehittymään, mutta nyt täytyy vain malttaa ODOTTAA. [:)] 
Odotusaika, sitähän se on, aina vain odotetaan jotakin seuraavaa raskauden "etappia".  
 
auttakaas tyhmempää, miten tuommosen tikkerin saapi [:-]
osaan sen hakia ja kattoa ne html kooditki mutta mihis ne lisään...?allekirjotukseenko?..en osannu..
 
Heips! Täälläkin eilen yks plussannut, vähän nuorempi ku te kaikki kun ikää tulee 19w ja avokilla kolmisen vuotta enemmän. Pitäs vissiin neuvolaan soittaa.. Niin mitä sieltä osaa kysyä? Ja yritin tuossa etsiä vastausta tuohon että millon se ensimmäinen ultra varataan? Silloin kun soittaa neuvolaan vai ekalla käynnillä?
 
HelmiMasu mäkin taistelin hetken enneku sain ton tickerin toimimaan. Eli siis katot sieltä sivuilta (sitte ku oot tehny mieleises) ni siitä forum signatures -kohdasta:  [link=http://lilypie.com/Pregnancy_code.php#]PseudoHTML, UBBCode and BB Code[/link] -koodin ja lisäät sen sun allekirjoitukseksi. (Löytyy vikalta sivulta, ku oot valinnu kaiken muun jo). Keskustelut sivulta valkkaat ylhäältä oma tili, ja siel kohta allekirjoitus max. 250 merkkiä. Olipa vaikeesti selitetty?! Toivotavasti onnistut :)
 
Niin ja Heedi, sen kun soitat vaan neuvolaa ja kerrot plussanneesi. Neuvolantäti tietää kyllä kerto kaiken muun :) Onnea sinullekin!
 
Millaisia raskausoireita teillä on ollu? Mulla kauheen etova olo nyt useamman päivän aamusta iltaan, oksennus ei tule mutta vatsa kiertää eikä saa mitään alas.[:'(] Väkisin saa syödä ettei tuu päänsärky. Ja rinnat on kasvaneet hurjasti![;)] Ja pissattaa vaikken nesteitä paljon saakaan alas ku vaan vatsassa kiertää ja oksettaa, ihan kuin olisi krapula koko ajan Ja vatsa on turvonnu. Ja hiukset rasvoittuu, pitäis koko ajan pestä ja aikaisemmin vaan joka toinen tai kolmaskin päivä, nyt heti seuraavana päivänä ihan rasvaset.[:-]
 
Täytyypä minunkin testata toimiiko tuo tickerini? Kiitokset hm86:lle vinkistä! [:)]
 
Mulla selkein raskausoire on valtava väsymys. Toki rinnatkin aristavat ja välillä on kuvottava olo, mutta voisin vain nukkua... Onneksi viikonloppu on alkamassa, niin saa levätä. Kesäloman alkuun kun on vielä 4 viikkoa aikaa!
 
Mukavaa viikonloppua! [:D]
 
Täällä päin lisääntyvässä määrin etovaa oloa! Makean himo on lähes sammunut, nyt tekee lähinnä mieli kaikkea suolaista, kunnon ruokaa, lihaa!! Vatsa on kasvanut, ei vauvan, vaan ruuan takia (eikö sitä niin sanota, että pitää syödä viiden edestä?? [;)] )!! Vanhat housut menee kuitenkin vielä kiinni. Koko ajan sellainen olo, että voisi vaan maata.. Syödä ja maata.. Maata ja syödä.. Välillä vähän nukkua!!
 
Takaisin
Top