Heikosti positiivinen

[font="trebuchet ms"]SoHeRa: Juu, neuvolatäti sano, että varataampa heti sulle semmonen aika että voidaan kokeilla ultrata ku kuitenki kaks keskenmenoa jo takana..ei tarvi sitte niin kauan panikoida täällä jos sitte jo näkee ja kuulee jotaki...Välillä nyt jo uskaltaa vähän aatella että tää on aivan uskomatonta, mutta kyllä kummasti iltasella nukkumaan ruvetessa aattelee, et millon se vuoto alkaa...hyvä ettei sidettä taskussa kantele mukanaan...[&o]
Mutta jospa tää pari viikkoa tässä vielä menis ni sitte saaki jo selvyyden asiaan...[:D]

[font="trebuchet ms"]Paljon onnea uusille plussaajille!!! [:D]


 
pittunen: No, toi onkin hyvä syy ja helpottaa oloa varmasti, kun näkee ja kuulee kaiken olevan normaalisti!! Kovasti pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin!! Mäkin ensin mietin yksityiseltä varhaisultran varaamista, mutta päätin sitten odotella rauhassa. 
 
Moi vaan kaikille! Täällä ilmoittautuu seuraava helmivauvaa odotteleva [:D] Ihan hurja tunne, esikoinen kun on tulossa ja ikääkin jo kohta 34 vee...Jotenkin on hirmu vaikea uskoa todeksi tätä ja vähän tuntuu että pitäisi jarrutella tässä alussa. Mutta vaikeaa on, siis jarruttelu... Näiden sivujen mukaan lasketuksi ajaksi tuli 9.2.2010 joten onhan tässä vielä odotettavaa.
 
Hei Molla ja isot onnittelut!!! Ihan samassa tilanteessa tässä ollaan, että jarruttelu vaikeaa!! Sen takia käynkin täällä vähän väliä ja fiilistelen täällä, niin olen sitten "normaalielämässä" coolimpi [:D] Onhan tässä tosiaan odoteltavaa vielä, mutta lopppujen lopuksi se aika menee nopeasti!

Olen muuten viime aikoina nukkunut paremmin kuin ennen raskautta! Laitan illalla silmät kiinni ja avaan aamulla!! Ei ihan kauheasti väsytä vielä, olen pärjännyt ilman päiväunia, mutta odotan (kauhulla) sitä, kun väsyttää koko ajan ja pissattaa koko ajan. Ei saa nukuttua, kun pitää ravata vessassa. Nyt nautin ihanista yöunista!! [:)]
 
[8|] Onkos kellään muulla pompannut iha "outo" ja tavallaan masentuneen ahistunu olo.. ?? Mulla ollu niiiiiiiin apea mieli et iha pelottaa [:(],johtuneekohan tästä masuasukista vai mistä...apuva.
Kovasti odottelen viikkojen pian lisääntyvän, mutta sais piristystä tulla mieleen ekaks.
 
Hei vaan kaikille! Täällä seuraava helmimamma ilmoittautuu. Laskurit ovat antaneet LA:ksi 7.2.10. Meillä odotellaan (vihdoinkin!) jo neljättä lasta, mutta aina tämä on yhtä ihmeellistä, ei tähän totu ikinä! [;)]
Meillä esikoinen on 13 -vuotias ja kuopus 3 -vuotias. Ikää itselläni on jo 37 -vuotta, joten iän tuomat riskit häilyvät kyllä mielessä, mutta päivä kerrallaanhan tässä täytyy mennä eteenpäin.
Onhan se upeaa, että nykytekniikka mahdollistaa tällaisen ajatustenvaihdon, kun ei tätä asiaa vielä viitsi "turuilla ja toreilla" huudella, vaikka mieli tekisi... [:D]
Mukavaa alkukesää kaikille helmimammoille ja pysytäänhän sivustoilla!
 
Heippa vaan kaikille! Tein eilen positiivisen testin ja vieläkään ei meinaa uskoa todeksi,niin ihana fiilis, kun yritettiin tätä toista raskautta yli vuoden verran ja nyt vasta vihdoinkin onni astui ovellemme, pelottaa kuitenkin vähän kun tuossa välissä oli yksi varhainen keskenmenokin..
Mutta mennään päivä kerrallaan ja toivotaan parasta, laskettu aika on tämän sivujen laskurin mukaan 13.helmikuuta [:D]
 
Hei vaan kaikille "kohtalotovereille"!

Tein lauantaina testin, kun menkkoja ei alkanut kuulua ja positiivistahan se näytti - hyvä että ehdin saada korkin takaisin paikoilleen, kun viivat jo ilmaantuivat ruutuun. Olo on vähän epätodellinen ja lähinnä kai olen kauhuissani, vaikka ihan toivottu tulos olikin. Mies taas on onnesta soikeana. Laskurin mukaan menossa olisi kuudes viikko ja la 8.2.2010. Esikoinen siis kyseessä ja itsellä ikää 31, miehellä vuosi enempi.

Oikeasti ihan hölmö fiilis edes avautua aiheesta, kun tuntuu ettei itsekään oikein usko asiaa todeksi. Tekisi mieli käydä ostamassa nippu testejä ihan vaan varalta. [:)] Toisaalta taas ihan järjettömän kipeät rinnat ja vielä järjettömämpi nälkä puhunee omaa kieltään. Silti pelkään, että herään ja huomaan, että koko juttu oli pelkkä vitsi...

Niin ja tuo nälkä. Miten sen kanssa pitäisi elää? Uskallanko syödä sen mitä tarvii, vai pitääkö rajoittaa? En halua lihoa yhtään ylimääräistä (turhamainen?). Nytkin tuntuu, että syön kepeästi kaksinkertaisen annoksen normaaliin verrattuna ja silti on parin tunnin päästä nälkä! Liikun ja ulkoilenkin kyllä suhteellisen paljon, että liekö sillä osuutta asiaan?
 
Mä lihosin ekaa odottaessa 16kg ja tokaa 14kg ja nyt toivoisin, että ihan noin paljon ei tulisi kiloja. Normaalit, terveet ruokasuositukset on voimassa myös raskausaikana. Itseasiassa lisäenergian tarve on aika pieni.. Leipä, lasi maitoa ja hedelmä -siinä se. Loppuraskaudessa vähän enemmän. Onhan se tietysti vaikeaa olla syömättä, kun koko ajan on nälkä! Ja mulla ainakin väsymys lisää nälän tunnetta..!! [:-] (<- mulla ei hajuakaan, mitä tuo hymiö esittää). Nautitaan kuitenkin herkuttelusta, olemme sen ansainneet!!! [8D]

Sun kannattaa HelmiMasu puhua asiasta neuvolassa! Itsellänikin välillä mielialat menee ylös alas, mutta pääsääntöisesti olen hyvällä mielellä. Ei kiva, jos koko ajan apea mieli.. [:(]
 
Hei taas! Ja paljon onnea kaikille uusille helmimammoille! Vaikka tässä ihan alussa ollaankin ja välillä ihan hirvittää (saati sitten että uskoisi asiaa todeksi) niin soitin tänään jo neuvolaan ja varasin eka ajan!! Ja saman tein varasin ajan myös väestöliitolle varhaisultraan! Tuntuu vaan, että pitäisi mahdollisimman aikaisin saada tietää että siellä mahassa todellakin on joku ja sillä jollain on kaikki ok. Neuvolan täti kyllä vähän toppuutteli kun kyselin varhaisultrasta ja sanoi, että heidän puolestaan tehdään kyllä ensimmäinen ultra jo rv 10-14 [:)] Mutta silti, tekee mieli tietää jo ennemmin. Ehkä se johtuu siitä, että oon jo näin vanha [:D] ja riskit kasvaa iän myötä. Sain muuten tuon varhaisultran mun syntymäpäivälle. Nyt toivotaan sormet ja varpaat pystyssä että sieltä saa maailman parhaan synttärilahjan! Huoh, nyt vaan pitäisi malttaa rauhassa odottaa eikä leijailla pilvissä kaiken aikaa... Kuinka te muut selviätte tästä odottamisesta?!
 
HELMIMASU:
Mulla on ihan sama tilanne. Vaikka vauvaa on toivottu ja yritetty jo jonkin aikaa niin silti mua ahdistaa tää tilanne. Mitä jos musta ei olekaan äidiksi? Miksi musta tuntuu tältä, oliko sittenkin virhe yrittää? Samanaikaisesti pelkään keskenmenoa tai tietoa siitä ettei siellä ole kuin tuulimuna tai että raskaus on kohdun ulkopuolella... Siis niin ristiriitainen olo ettei mitään määrää. Pelottaa ja ahdistaa, vaikka tiedän että pitäisi olla onnen kukkuloilla...
 
Mä niin Molla tiedän noi sun tunteet!!! Sitä tahtoisi siirtää kalenteria pari kuukautta eteenpäin, että olisi varmoilla vesillä ja vatsakin alkaisi pyöristyä!! Mä selviän ihan sillä, että käyn täällä hehkuttamassa ja tosielämässä olen ihan pokerinaama, kun en halua vielä kenellekään kertoa (veljen vaimo on ainoa joka tietää). Mieskin odottaa ultraa, kun viimeksi saatiin huonoja uutisia: tuulimunaraskaus. Sitten vasta aloitetaan hehkutus myös tosielämässä, jos siellä kaikki hyvin. Nyt joutuu vaan kärsimään!!!! Voimia kaikille tämän asian kanssa kamppaileville (eli olisko kaikki helmivauvojen odottajat?? =D)!!!
 
Meillä myös la 5.2. ja rv 5+3. 3. päivä tein ensimmäisen hämärästi positiivisen testin ja eilen ja tänään vielä yhdet. Eilinen oli myös hiemän hämy, mutta tänään en kissaa ehtinyt sanoa kun kaksi selkeää viivaa ilmaantui testiin..

Lähes kaikkia raskausoireita on podettu.Isäntä koittaa pokkana väittää ettei näin aikaisin vielä pahoinvointia ole mutta korjasin tämänkin harhaluulon.

Esikoista siis odotellaan. Minulla ikää 21 vuotta ja miehellä kohta 25.
 
Minä taidan sitten olla se porukan mustalammas, kun en millään muotoa odota masun kasvua - päinvastoin! Kauhistuttaa ajatuskin liikkumista rajoittavista tekijöistä! Skippaisin koko raskausajan, jos se vain mitenkään olisi mahdollista. [;)] Toisaalta eipä minulla ole koskaan minkäänlaista vauvakuumettakaan ollut, enkä usko, että olisi koskaan tullutkaan, vaan meillä se oli mies, jolle kuume iski. Kuitenkin uskon ja luotan, että kyllä minäkin tässä kasvan mukana - onhan minulla helmikuulle asti aikaa. Niin että ehkä ihan hyvä, että tämä raskausaika pitää vaan elää. [:D] Ja enhän minä tosiaan ole asian kanssa yksin.

Niin ja ei päätöstä mahdollisesta jälkikasvusta ole tehty millään muotoa kevyin perustein. Kyllä minäkin tässä hankkeessa täysilla mukana olen. Mutta lässyttämään en ala. [:'(]
 
HelmiMasu ja rusinapulla, mulla on jotenkin kanssa samoja olotiloja.. Pelottaa ja masentaa..hieman arveluttaa.. Mutta silti toisaalta olen niin onneni kukkuloilla ettei tiedä miten päin olisi.. ei vaan pysty vielä jotenkin nauttiin asiasta kun tänä aamuna tuli tiputtelu vuotoa ja oli aivan samanlaista kun viimeisessä keskenmenossa..en tiedä mitä ajattelis tai tekis, toivottavasti ei kuitenkaan kesken menisi!! Kauheaa, kun ei voi oikein tehdä mitään.

No mutta tässä nyt vähän kuitenkin "perus" tietoja meistä, eli pikkukakkosta odotetaan, esikois tyttö on nyt 2 vuotias. Tätä toista raskautta yritettiin yli vuoden verran. Ja minä olen 22vuotias ja mies on 26v, pirkanmaalla asutellaan eli tayssiin olisi tarkoitus vauva mennä pyöräyttämään helmikuussa jos nyt sinne asti päästään, toivottavasti!!

Tehdään tästäkin palstasta mukava ja vilkas keskustelu paikka, on niin mukava jakaa ajatuksia toisten samassa tilanteessa olevien kanssa! Kun mekään ei ajateltu miehen kanssa kertoa kellekkään(paitsi mun paras ystävä tietää jo) ennen kuin ollaan ensimmäinen kolmannes ohitettu, jos masu pysyy piilossa siihen asti, kun kuulemma toisessa raskaudessa voi alkaa masu näkymään jo aikaisemmin?! Kuinka muilla, joilla on jo enemmän lapsia?
 
Täällä myös (näillä näkymin) tuleva Helmimasu.
1. testin tein la ; hieman heikko +, eilen 2 selkeää samantien pärähti..
 
Eka raskaus, joten aika lailla on pää sekaisin kaikesta. Miehelle taisi iskeä vielä suurempi paniikki ...
 
Mitään oireita ei kyllä ole näkynyt, paitsi rintojen aristus.. Saapa nähdä milloin iskevät jos iskevät..
 
 
 
 
 
moikka!
varasin tänään ekan neuvola-ajan 1.7. =) pitääkö mun varata jostain ultraan aika kun monella näyttää olevan jo varattuna? ei se neuvolatäti ainakaan puhunut mitään. olen vähän tietämätön kun on eka raskaus. vai varataanko se ekalla neuvolakäynnillä?? Vieläkin tuntuu ihan uskomattomalta ja tekis mieli kaikille hehkuttaa raskaudesta. oon kyllä päättäny kertoo vasta kun on suurin keskenmenoriski ohi..
 
No niin, minäkin nyt liityn tänne [:)] tein viime lauantaina testin, tiesin että mahdollisuus raskauteen on, mutten halunnut odottaa liikoja. Positiivistahan se näytti. Piti sitten vielä työpäivän jälkeen käydä hakemassa uusi testi ja varmistaa, mutta samaahan se näytti! Kuukautiskierto aina ollut hieman vaihteleva, joten en ihmetellyt kun niitä ei kuulunut.
 
Laskettu aika tämän sivuston mukaan 1.2.2010. Eka neuvola 23.6.
Tosiaan, olen siis 23v ja ensimmäistäni odotan. Olisihan tää raskaus pitänyt tajuta jo aiemmin, kun oli väsymystä ja palelua. Nyt lisäksi tullu ihan kauhee nälkä aina vähän väliä (mutta syödä ei silti tarvii paljoakaa, ku on jo ihan täys), vessas saa rampata ja nyt uusimpana sellanen ihme kuvotus, mikä on melkee oksetus, mut ei ihan [:'(] toivottavasti se menee pian ohi!
 
Me ei olla kerrottu vielä tähän päivään mennessä kellekään. Äsken kulta ilmotti, että oli äidilleen kertonu. Anoppi oli ollut ihan innoissaan! Pitäisi kai omalle äidille kanssa kertoa... Jännittää vaan ihan sairaasti! Ei haluttais kauheen julkisesti tätä vielä juhlistaa (tai halutaan, mut entä jos tapahtuukin jotain..?) mut luultavasti juhannuksena on pakko sanoa jotain. Ystävät saattaa hieman ihmetellä, jos mä istun vesilasi kädessä koko jussin terassilla ja syön ku mikäkin [:D]
 
Ja tosiaan, paljon onnea kaikille muillekin plussanneille!
 
minäkin uskaltaudun liittymään mukaan... tein positiivisen testin 29.5 ja laskettu aika olis helmikuun alussa, 2.2. Edellinen raskaus oli kohdunulkoinen viime syyskuussa joka hoidettiin metotreksaatilla, ja sen takia pääsin käymään maanantaina (viikkoja 6+1) ultrassa, jossa varmistettiin että on oikeassa paikassa. Siellähän näkyi sellanen pieni 3 mm papu, ja meinas se lääkäri, et varmaan vähä vähempi on päiviä kasassa. Hirvee paniikki ollu et mitä jos ei ookkaan taas mitään ja entä jos menee kesken mut ainakin siellä jotain oli [:)]
oireita on ja älyttömästi... palelee, väsyttää (joka päivä tunnin-puolentoista  päikkärit), vessassa pitää rampata tiuhaan tahtiin.. sit oon vähä huolissaan ollu tästä huimaamisesta joka on välillä kokoaikaista ja kovaakin. Ja tämä etova oksettava olo!! [:'(] iskee yleensä illalla, vaikka tänään on ollu kyllä koko päivän yhdistettynä tohon huimaukseen ni melko hurja olo... ja turvotus on aivan valtavaa. Sukulaiset jo alkaa kattomaan mahaa, mut ei oo kukaan vielä puhunu mitään.. Oisko teillä vinkkejä närästykseen ja ummetukseen, jotka myös tätä mammaa vaivaavat...? Mutta näitä vaivoja kyllä kestää kun tietää mitä on tulossa!! [:D]
Onnea kaikille plussanneille [:D]
 
Moikka!
Mulla laskettuaika 1.2 ja jännittää kovasti tuleva, viime syksyltä on km viikolla 9+3 ja meinas jo turhautuminen tulla et eikö tässä tullakaan uudestaan raskaaksi. Täytyy vain toivoa et menis kaikki paremmin tällä kertaa. Kiva lukea muidenkin tuntemuksia ja oireita kun ei monillekaan viitsi vielä kertoa raskaudesta, oppi km:n jälkeen kun joutui samat käymään läpi et ei tulekaan vauvaa :( Elikä ensimmäistä odotellaan ja 23-vuotias olen. Oireina mulla on ollut kuvotusta, palelua, jatkuvaa nälkää, mikä on hyvä et elimistö ilmoittelee, olen vähän huono syömään muutenkin ja on tarvinnut opetella syömään enempi ja monipuolisesti, minkä takia vatsa on ollut kipeä toista viikkoa lähes aina syönnin jälkeen :/ Ja uutena on tullut järjetön väsymys, ilman päiväunia ei tahdo vapaapäivistäkään selvitä. Vaihdellaan kuulumisia!!
 
Takaisin
Top