hankintoja.

Me ostettiin tai siis oikeestaan se oli joululahja vanhemmilta, joka käytiin ite ostaa [:D] , niin se Cragon Logico S. Vöillä kiinnitettävä jalusta on siinäkin. Lastentarvikeliike suositteli sitä ja kävin just tolla autoliiton sivulla kattoo niin hyvät arvostelut on saanu. Toki vielä parempi olis ollu sellanen isofix kiinnitteinen mut ajateltiin että sellanen sitte seuraava turvaistuin joka on vuosia käytössä niin satsaa sit siihen enemmän.

Me oltas kans käytettynä saatu mut en halunnu ihan sen takia että turvallisuus asioissa en tingi. Kaiken muun voin käytettynä ottaa, mut en turvaistuimia. Oon ehkä hiukan hysteerinenkin tässä asiassa mut miehen kans päätettiin että meidän rakkaalle tässä asiassa kelpaa vain uusi <3 [:)]

Mä ompelin itselle just semmosen masutuubin. [:D] Oli niin kalliita kaupassa ettei viitsinyt ostaa.

Ostin name it-liikkeestä eilen pienen vaaleanvihreän bodyn jossa etumuksessa sellanen hieman apinan näköinen naama ja sit valkoiset pienet sukat joiden pohjissa lukee tummanruskealla kiiltävällä kohokuvioinnilla born in 2011 [:D] ... Mä kyl inhoon yli kaiken kaikkia tekstijuttuja, en vois ikinä pukee lapselleni jotain i love mom/dad vaatetta tai vastaavaa, tai varsinkaan just sellasta missä on joku mielipide..

Sitten ostin kaksi pehmolelua Ikeasta.....[;)]

Ostettiin sitten justiin Crescentin alerattaat. Ne saa nyt kulkea tuolla auton kyydissä viikonloppuun saakka. Ei ne mahdu meille vielä mihinkään elikkä pitää viedä ne mun äitin luo säilytykseen :) 

Mulla on 16 kpl vauvanvaatteita koissa 50-68cm, tajusin just että tarviis varmaan painottaa noihin pienempiin nyt alkuun. Ehkä 50cm vaatteita ei juuri kannata ostaa (?) mut muutamat 56cm jutskat varmaan ois hyvä hankkii, tähän mennessä vaan 1 50cm body + housut ja 2 56cm hihatonta bodya.

Toki mulla on sitten tulossa kaverilta jolla on vuoden ikänen poika niin kassillinen vaatteita...

Ja ehkä sitä saa lahjaksikin muutamat, luulis?! [:)]

Ja äitiyspakkauksessa tulee...

Laskenkohan näitä nuttuja nyt vähä liian aikasin......[:D]

Nyt on sitten tilattu tulevalle vaaville turvakaukalo [:)] Britaxin baby safe plus 2 turvakaukalo 2011. Ja sieltä se cowmooflage kuosi[;)]. Oi vitsit, mä en millään malta odottaa, että tulee ja pääsen hipluttelemaan sitä [:D][:D] Niin ja se jalusta ostettiin siihen tietty kanssa..

Meillä tehtiin myös periaatepäätös turvakaukalovalinnasta ja tilauksesta. Maxi-Cosi koko setti kerralla 3.5 vuotiaaksi saakka: kaukalo, telakka ja turvaistuin. Eilen ostin parit sukkikset ja tukivyön. Suosittelen että jos joku ostaa Aanita liiviä niin SOVITTAKAA. Itse olen mielestäni kokoa L tai XL mutta yllättäen koko M oli minulle sopiva. Ihan positiivinen yllätys sikäli [:D]

Noniin, nyt on sitten emmaljungan yhdistelmävaunut, kantoreppu ja vauvan sänky ja sellaset toiset rattaat jotka on vähä rimpulammat ja taittuvat hyvin pieniksi.. Yhteishintaan 500€. Kaikki siis käytettyjä, mutta erittäin hyvin pidettyjä. Noi vaunut ja sänky on hienot. Ihanaa. [:)]

Kaiken lisäks miehen äiti lupas maksaa noista 200€ joten meille jää 150€ per nenä kustannettavaa - ei paha!

Näköjään nyt, kun on puoliväli ylitetty, ni on alkanut toi vauvan tavaroiden keräily yhdellä jos toisella täällä [:D][:D]
[align=right] [/align]

Mä lankesin tänään ekaan vauvanvaateostokseen... Oli muuten sitten ihan eka vauvanvaate, mitä mä oon varmaan koskaan ostanut [:)] Mukaan tarttui pikkumyyjäisistä supersievä pikkuinen mustikkakuvioinen body (www.dunssweden.se). Nyt vois varmaan oottaa sit sitä äitiyspakkausta ennen lisäostoksia :)  

meiltä löytyy jo iso läjä vauvan vaatteita..
mutta mitenhän paljon niitä kannattaa varata siis ihan että
mitä vaatetta ja mitä kokoa ja kuinkahan monta kappaletta?[:)]

Aloin ite kutomaan vauvanhaalaria, saas nähdä osaanko tehdä, mutta pitää sitä ainakin yrittää :)

pisces: No kaveri sanoi, että kannattaa miettii sen mukaan että päivässä voi sotkeentua 2-4 vaatteet...
Ihan makuasia tietty haluaako joku sitten pitää vauvaa pukluisessa vaatteessa kuinka kauan, mut ite en haluu ainakaan pitää..... Ja toisilla vauveleilla on taipumus olla niskaa myöten kakassa vähän väliä. [:D]

Kyl mä aattelin että joka kokoa olis hyvä olla ainakin kuudet-kaheksat perus-asukokonaisuudet (body ja housut TAI kietaisupaita ja potkarit)

Mut välttämättä niitä 50cm kokosia ei tarvii ihan niin paljoo olla ku vauva kasvaa niistä äkkiä ulos.. Tietty sen mukaan minkä kokoisena syntyy.... Äkkiähän niitä vaatteita ostaa sit tarpeen mukaan lisääkin.

Minulla olisi tarjolla tarvitsevalle muutama pussillinen vauvan/lasten vaatteita. Väritys sopii paremmin tytölle (ei kuitenkaan pinkkiä pelkästään). Mukana on mekkoja, kesävaatteita, bodeja, housuja, potkiksia, pari pientä talvihaalaria, pipoja, sukkia, pikkupöksyjä, lakanat. Koot ovat 62cm-n. 100cm, kaikissa ei kokoja ilmoitettu. Osa vaatteista pesussa kuluneita, mutta ehjiä ja osa uusia ja pitämättömiä. Pussi on lähtöisin ystävältäni.

Antaisin nämä itselleni tarpeettomat vaatteet mielelläni niitä oikeasti tarvitsevalle, ei kaapin täytteeksi. Jos olet kiinnostunut, laita privaviestiä. Voin laittaa kuvia ja tarkennuksia halutessasi.

ALKUPERÄINEN: AkinnA81

Näköjään nyt, kun on puoliväli ylitetty, ni on alkanut toi vauvan tavaroiden keräily yhdellä jos toisella täällä [:D][:D]
[align=right] [/align]

_o/ tää ei oo ostanut vielä mitään. Aloittaa vasta vuodenvaihteen jälkeen, paitsi 4D:n jälkeen on ehkä jokunen nuttu ostettava kun varmistuu että poika sieltä tulee [:D]

meiltä löytyy yksi vaate kokoa 50 cm, kun vähän luulen että meille tuo vaate ei edes mene missään vaiheessa.. sen verran isokokoista sukua on että kovin pieniä ei ole vielä syntynyt ellei sitten ole jtn ongelmia raskaus aikana ollut...
ja onkohan jotain koko taulukko systeemiä että suurin piirtein minkä ikäiselle menee minkäkin kokoinen vaate?[:)]

http://www.perhekerho.net/vauva/mittataulukko.htm

pisces, tuossa on suuntaa antava taulukko.

Ihan tosi, että kaikki vauvat ei ulos tullessaan mahdu noihin 50cm nuttuihin. Mut mistä sitä tietää jos se syntyyki kovasti etuaikasena... Kirppariltahan noita minikokoja saa puoli-ilmaiseksi käyttämättöminä ja pari kertaa käytettyinä ja ne voi sit ite laittaa takaisin kiertoon. Joten why not hankkia parit varmuuden vuoksi. [:)]

Me ollaan hankittu oikeestaan jo kaikki sellanen perus-kama... Sitteri, amme, leikkimatto ja turvakaukalo puuttuvat, mutta ne ovat tulossa hyvältä ystävältä ilmaiseksi ja mukana tulee kuulemma säkillinen vaatteita poikien värityksellä.

Mie oon ostellu jo heti alusta pitäen kaikkea pikku sälää kuten parit kestoliivinsuojat, harsoja, purulelun... Mitä ikinä mieleen juolahtanu.

Oon nyt tyytyväinen siihen että melkein kaikki on tullu ilmaiseksi ja puoli ilmaiseksi ja vielä hyväkuntoisena. Ei tuu mitään viime hetken paniikkeja ja yllättäviä rahareikiä (ne ei oo hyväks tällaselle pienituloselle taloudelle) joten tällanen vähitellen keräily oli sellanen turvallisen tuntunen vaihtoehto...

Mä kattelen netissä/kaupoissa vaihtoehtoja jne. kyllä mutta kotiin en roudaa vielä mitään. JOS kiire tulis (esim. syntyy ennen aikojaan) niin tuleva mummo ja mies kyllä saa hankittua ohjeiden mukaan sen mitä akuutisti tarttis [:)]

Me ollaan jo sen verran "vakiintunut vanha pari" [;)] ja molemmat hyväpalkkaisisssa duuneissa, että voidaan ostaa kaikki mitä tarttetaan. Vaikka kerralla jos on pakko. Käytettynä saanen (jos haluan) vaatetta, kaikki muu ostetaan uutena kaupasta.

Niin me ollaan erilaisia. Äitini kanssa vasta juttelin, että oonko outo kun en edelleenkään ole aloittanut ns.pesänrakennusta ja tavaran keräämistä [:D] ja todettiin että ehtiihän sitä.

ALKUPERÄINEN: Annik@

Mä kattelen netissä/kaupoissa vaihtoehtoja jne. kyllä mutta kotiin en roudaa vielä mitään. JOS kiire tulis (esim. syntyy ennen aikojaan) niin tuleva mummo ja mies kyllä saa hankittua ohjeiden mukaan sen mitä akuutisti tarttis [:)]

Me ollaan jo sen verran "vakiintunut vanha pari" [;)] ja molemmat hyväpalkkaisisssa duuneissa, että voidaan ostaa kaikki mitä tarttetaan. Vaikka kerralla jos on pakko. Käytettynä saanen (jos haluan) vaatetta, kaikki muu ostetaan uutena kaupasta.

Niin me ollaan erilaisia. Äitini kanssa vasta juttelin, että oonko outo kun en edelleenkään ole aloittanut ns.pesänrakennusta ja tavaran keräämistä [:D] ja todettiin että ehtiihän sitä.

Mä olen sun kanssa niin samoilla linjoilla [;)]

Mitään vauvakamaa ei ole hankittu, enkä aio hankkiakaan vielä pariin kuukauteen. Sitten äippälomalla ehtii kyllä. Ja jos vaavi sieltä putkahtaisi omia aikojaan olisi se kuitenkin sairaalassa jonkin aikaa. Ja onhan sillä vauvalla todellakin isä ja mummokin ja lapsiperhe-ystäviä joilta saa apuja ja neuvoja hankinnoissa. Vaikka kaveri isän kanssa kauppaan yhdessä! ...Jos nyt itse joutuisin sairaalassa makoilemaan synnytykseen asti.

En oo minakaan tehnyt viela mitaan hankintoja. Varmaan Helmi-Maaliskuussa tulee tehtya jotain hankintoja.
Viela en oo hankkinut kuin itselle aitiysvaatteita, vauvoille en viela mitaan. Ehtiihan sita. Toivottavasti [:)]

Mun neuvolatäti sanoi, että jos maaliskuussa ei o vielä mitään niin sitten hän huolestuu [:D]

Eiköhän jotain pikkunuttua mukaan ala tarttumaan, joulukuun puolella sitten 4D:n jälkeen kun varmistuu että "letkullinen" tulee. Isommat (tavarat, tarvikkeet) ostokset sitten tammi-helmikuulla.

Mammavaatetta ja jättitoppahousuja on pitänyt jo muutama ostaa, kun ei toivoakaan että mahtuu "omiin" rakkaisiin vaatteisiin. On muuten hassua pukeutua ihan eri tavoin kun ns. normaalitilassa pukeutuu. Johtuu kiloista ja pömppömahasta.

Takaisin