hankintoja.

Jouluna käytiin siskon kanssa sen lastenvaatevarastot läpi. Sieltä löytyikin sitten ihan valtavat määrät eri kokoisia lastenvaatteita. Ihan näitä pikkuisia oli jo yksi äitiyspakkauksen laatikollinen. Totesin sitte, et mitään vaatteita ei tarvi välttämättä ostaa. Kyllä mä varmasti jotain pientä omaakin hankin tuossa jossain vaiheessa. Ehkä sitten, kun on joku paikka, mihin niitä voi sitten laittaa :) Aivan liikuttavan pikkuisia ne jotkut vaatteet kyllä olivat. emoticon
 
Nyt meilläkin on jo ensimmäiset hankinnat tehty. Lähinnä siksi kun ne on vaan meille annettu, ei siis
olla vielä kaupoilla itse käyty emoticon

Pinnasänky saatiin, turvakaukalo ja matkarattaat ostettiin käytettynä.

Joululahjaksi tuli vaunu ym. rahat sekä muutama ihana pikku vaate. Varsinkin yhdet villahousut
olivat ehkä ne kaikista liikuttavimmat emoticon 

Olen pyörinyt netissä sekoamiseen asti ja vertaillut ammeiden, hoitopöytien, vaunujen ja
sittereiden hintoja.

Meillä olis kaksi vaihtoehtoa hoitopöytäsysteemiksi. Brion lipasto, jossa hoitotaso. Me tarvitaan vauvan vaatteille jokatapauksessa lipasto kun kaikki vaatekaapit on täynnä ja sinne tulevaan
huoneeseen ei mahdu lipastoa ja hoitopöytää. Tuossa olisi molemmat. Sen hoitotason saa irrotettua sitten kun ei enää tarvitse.

Toinen on amme-hoitotaso-yhdistelmä. Silloin hoitotaso olisi kylppärissä vesipisteen vieressä. Siinä saisi ammeen ja hoitotason samassa, kun taas ammeelle ei oikein olisi tilaa
muuten. Ainakaan sellaisella kovalle, jota ei saa kasaan. Yksi vaihtoehto ammeelle, jos otetaan hoitopöytä, olisi se flexi-bath-amme. Sen saa kivasti kasaan.

Mitä ihmettä mä teen...onko kellään kokemuksia mistään noista?
 
Meillä on isoimmat oikeestaan jo hankittu. Vaunut löyty käytettynä, pinnis ostettiin uutena ikeasta, turvakaukalon osti mun vanhemmat uutena. Eli oikeestaan isoimmista ei oo enää mitään hommattavaa. 

Vaunut meille tuli nyt sitten oran jovi airit, pitkään pähkäilin ja pyörittelin, että mitkä sitä nyt sitten ottais ja tulin siihen tulokseen että emmaljungissa maksaa pelkästään jo merkki niin paljon, että en laita rahaa turhaan niihin, koska voi olla ettei niitä sit kovinkaan kauaa kuitenkaan tule käytettyä, who knows, sen näkee sitten. Ja muutenkin ajattelin, että kyllähän sitä tietoa saa ja kokemuksia muilta, mutta kyllä sen todellisen tuntuman saa vasta sitten kun niitä sen pienen nyytin kanssa käyttää. Noi on tosi hyväkuntoiset, laadukkaiksi kehuttu ja löyty meille tarpeelliset toiminnot ja ovat myös helpot käyttää ja oikeesti miellyttivät mun silmää niin sillä ne nyt sitten valitsin. 

Lakanoita ollaan saatu jonkin verran, samoin vaatteita ja vauvan leluja. Oon myös ostanu vaatteita ite sekä uutena että kirpparilta. Minusta on ihanaa hössöttää ja kaupoissa hypistellä vaatteita, toki ekologisuutta ajatellen hankin, mutta en ala liikaa sitäkään miettimään. Tämä on meidän ensimmäinen lapsi ja meillä on lupa sen kanssa hössöttää. Toki käytettyä, hyväkuntoista otetaan vastaan ja myös ostetaan, kuten ollaan jo ostettu, mutta kyllä meidän muru ansaitsee myös uutta, eikä kaikkea muilla jo käytettyä.
Niin ja tuttipulloja saatiin kans yks kassillinen, saas nyt sit nähä millasia sitä tulee käytettyä. 

Hoitopöytää en meinaa hommata tässä vaiheessa, koska epäilen sen olevan täysin turha kapistus meillä. Kovapohjaisen hoitotason ostan, joka voi sit olla missä vain ja sitä helppo siirrellä. 

Turvakaukalon tosiaan halusin uutena, koska käytetystä ei ikinä voi tietää. Ellei se sit ole joltain läheiseltä, jonka sanaan voi luottaa että sitä ei ole kolaroitu eikä muuten kolhittu. Lisäks halusin sen jalustallisen, koska uskon että muksun kans tullaan paljon autoilemaan ja itseni tuntien en jaksa niiden vöiden kans joka kerta pelata. 

Minusta on vaan niin ihanaa kun meistä tulee perhe muutaman kuukauden päästä, haluan elää sen täysillä, liittyipä siihen sitten uudet tai käytetyt tavarat tai ylpeästi maha pystyssä kulkeminen emoticon
 
Turvakaukalo jalustalla ostettiin Vauvatar.fi -sivujen kautta, Britax oli merkki. On ainaki todettu hyväksi Autoliiton testeissä. Pinnasänkyhän me ostettiin jo aika varhasessa vaiheessa käytettynä, samoin yhdistelmävaunut. Enää enshätään punkka että saadaan kylvetettyä.. ja ehkä joku fiksu alusta vaippojen vaihtoa ajatellen, koska hoitopöytää ei hommata.
 
No niin, ensimmäiset ostokset tehty :)

Saatiin joululahjaksi rahaa ja nyt on hankittuna rintapumppu. Halusin sen ostaa, sillä ei ole kiva joutua tilanteeseen, että mies joutuu sitä keskellä yötä lähtemään metsästämään :) Ostin Philips-Aventin sähköisen ja mukana tuli pari ylimääräistä pulloa ja ostettiin Via-mukisetti pakastamista varten. Jos ei tule käyttöä, niin myyntiin sitten vaan.

Sitten hankittiin Flexi-bath kylpyamme ja kylpytuki siihen. Tuntuu näin ensikertalaisena, sekä koskaan pientä vauvaa pitelemättömänä ihmisenä, että kylpytuki tuo vähän varmuutta lisää touhuun :) Eli aikeena nyt sitten ostaa lipasto ja mies väsää siihen syvennyspalan, jotta siihen saa sellaisen kovan hoitoalustan laitettua, ettei se keikkaa. Normaali lipastothan tuppaa olemaan vaan jotain 40-50 cm syviä.

Ja vaunut :) Ne ostettiin uutena, Cresentin Comfortit. Olivat tarjouksessa ja niissä on kaikki ominaisuudet mitä me haluttiin. Mm. isot ilmakennorenkaat. Mies varsinkin tykkäsi tuosta rengaspuolesta :D

Vaatteitakin olen jo alennusmyynneistä haksahtanut ostamaan. Ne on niin pikkusia ja söpöjä, uih emoticon
 
No niin, nyt on sitten tähänkin perheeseen hommattu ne VAUNUT :) Alkuun, tai oikeestaan ihan viime päiviin saakka ajattelin, että ne vaunut hommataan vasta sitten ihan liki H-hetkeä, mut mut.. Pakkohan se oli, kun oli peräti 5% alennusta emmaljungan uusista vaunuista ;)
Nyt jo kädet syyhyten odotan, että saan vaunut kotio ja pääsen vähän hipelöimään niitä :D

Niin ja sitten tänään koottiin jo aikaisemmin huudetut hoitopöytä ja pinnis. Ne näytti aika apeilta ilman minkäänlaisia petivaatteita ja pehmusteita, joten pikkusen noita nettiostoksia tuli sitten harrastettua, patjaa, pinnojenpehmustetta, lakanaa, peittoa, tyynyä jnejne.

Alkaa kohta olemaan toi tavara paletti kasassa, enää ei puutu, kun se pikkuriikkinen nyytti <3
 
Tää ei ole varsinainen hankinta, mutta neuloin eilen 4 pientä pupua pupumobilea varten :) Ei vaan ollut kerta kaikkiaan muutakaan tekemistä sunnuntaina, mitäs sitä yhdestä tutkielman kirjoittamisesta, kun voi tehdä pupuja pikkuiselle :D
 
Kiva kuulla et on muitakin jotka ei ole vielä ostaneen mitään. Täälläkään ei ole ostettu vielä mitää, ei edes sitä pienintä sukkaparia.
 
Meillä tehtiin eilen ensimmäinen iso hankinta Ipanaa varten kun ostettiin Emmaljungan Duo Edge -vaunut. Ostettiin vaunut käytettynä kun nuo uusien hinnat on niin suolaiset ja nämäkin vm-08 vaunut on niin hyvin pidetty ettei vanhoiksi huomaa mistään. Vaunuissa on haluamani sport cryptonite runko, joten saadaan helposti säädettyä aisa sopivalle korkeudelle käyttäjän mukaan.
 
Yksi viimeisistä "suuremmista" hankinnoista on nyt hoidettu. Eli ostettiin eilen Maxi-Cosi turvakaukalo siskon kaverilta käytettynä. Ilmeisesti yhdellä lapsella ollut ja siskoni mukaan ihan hyvän ja siistin näköinen. Itse en ole sitä vielä nähnyt.. 50 euroa sille tuli hintaa. Ihan hyvä, koska tulevalle lipastolle tulee hintaa kuitenkin se pari sataa, joten ei oikein huvittaisi enää ostaa mitään kovin arvokasta.
 
Huhtihippu:

ite oon menossa tänään ostamaan mummopiikit kenkien pohjiin! :D
Kun tää sohjo tästä taas pakastuu, ni onpa kiva...

Vaikka en oo koko aikuisiälläni kertaakaan liukastunut ja mulla on todella erinomainen tasapaino, ni jotenkin ei vaan uskalla ottaa riskiä tän vatsan kanssa. Kyllä se painopiste sen verran siirtyy, että ei oo enää ihan niin varma askelistaan. 
Voipahan sitten vähän huolettomammin kävellä työmatkoja jne. Tommonen hyötyliikunta kun on mulle se mieluisin vaihtoehto ja oikeastaan ainoa tapa ulkoilla, kun ei oo koiraakaan jonka kanssa lenkkeillä.
Mummopiikit kunniaan! :)
 
Hiiulihei!

Nyt olis ostettuna sit yhdistelmävaunut ja kaukalo. Saadaan ens viikolla. Ostin Emmaljungan Edge Duo Combit SportCryptonite-rungolla, noilla kelpaa mennä vaikka pururadalla emoticon Isot renkaat, ja säädettävä "teleskooppivarsi" (mikä hitto sen nimi on mistä pidetää käsillä kiinni..?) on just passeli tällaiselle yli170cm mammalle. Ei tartte kyykkiä. Kaukalo saman firman ja vähän piti sievistellä, kun otin samalla kuosilla kuin vaunut. Ostettiin adapteri, jolla saa kiinnitettyä kaukalon vaunujen runkoon. Pääsee kevyemmälläkin setillä liikenteeseen jos haluaa.

Huoh. Tästä se lähtee. Seuraavana olis hankintalistalla vauvan sänky tykötarpeineen, vanna, sitteri ja hoitoalusta. Siinä kai "pakolliset". Noissa kaupoissa kun kiertelee ja nettiä selaa, niin huomaa millainen bisnes vauvanteon ympärillä käy!! On jos jonkinmoista härpätintä, miljoonaa eri merkkiä ja kuiosia. Ota siinä sitten selvää.
 
Hohoo :)

Kävin tuossa päiväkävelyllä ja samalla poikkesin piiiitkästä aikaa Lidliin ruokaostoksille.
Sieltä löytyi ihan aarre!
Semmosia vähän mummomallisia brief-alushousuja, jotain lycrasekotetta, 4kpl/5.99€!!!!
Otin pari kokoa normaalia isommat. Ja siis nää on tarkoitettu synnytyksen jälkeisiin päiviin ja viikkoihin. Vaikuttivat ainakin tolleen päällispuolin tarkasteltuna todella mukavilta ja kiristämättömiltä. Sitä todella kaipaa sen urakan jälkeen.
Ja jos niitä nyt ei paria viikkoa pidempään tule käytettyä, niin tosiaan: kuusi euroa kustantaa. :)

Sairaalakassia en siis todella vielä ole edes miettinyt, mutta tuossa nyt on jo ainakin jotain mitä sinne sitten aikanaan tulee pakkaamaan. :)
 
Tuo pikkuhousu-puoli mulla vielä hankkimatta. Normaalisti (siis ennen raskautta) käytin lähinnä stringejä ja low rise-tyyppisiä muita pöksyjä. Nyt oon käyttänyt jotain mitä ostin Cittarista, sellasia jotka jää masun alle, mutta tarttis vissiin tollaset mummopöksyt hankkia :)
Meidän vaunut on Cresent Comfortit. Aika pitkälle niinkun Emmaljungat, mutta halvemmat :) Ainoo mitä meillä ei oo, niin turvakaukalo ei käy vaunuihin, ei taida olla saatavilla mitään adapteria. Mutta ainoo missä mietin että se olis hyvä on kun mennään kauppaan ruokaostoksille, niin ei tarvi raahata vauvaa kaukalossa pitkin kauppaa. Tai ottaa toisia kärryjä siksi. Mutta en nyt sen takia viitsi maksaa. Jos yksin menen, niin sitten vaan vaunujen runko mukaan ja koppa ja sitten kasataan parkkihallissa systeemit kokoon :) Onneksi mun autoon mahtuu loistavasti kaikki. Vauvan ajattelin sijoittaa etupenkille kun käyn otattamassa air-bagin pois käytöstä. Vaunut on kuitenkin nopeet kasata ja ees renkaita ei tarvi irrottaa kun mahtuu hyvin takaluukuun. On se vaan onni, ettei omista mitään kivaa pikkuautoa vaan perheluokan mallin. Nyt sille sitten on käyttöä vaikka tähän saakka olenkin sillä yksinään pöristellyt :) Vaihdoin sen pari vuotta sitten tähän malliin kun vanha oli vaihtoiässä. Sitä ennen olikin vähän pienempi malli. Miehellä on iso farkku, mutta silti joudutaan ostamaan suksiboxi kun noiden kahden ison koiran kanssa ei muuten mahduta kaikki sinne jos vielä tulis kamojakin mukaan. Minä ja vauva takapenkillä, koirat takaluukussa ja tavarat suksiboxiin. 
Me saadaan meidän mökille onneksi sukulaisilta vaunut, niin ei tarvi kesällä niitä kotoa raahata mukana. Helpottaa kummasti.
 
Jej, nettishoppailu jatkuu!

Tilasin täältä http://www.NursingBra-Shop.co.uk/ShowDetails.asp?id=119 nää kyseiset Bravadon liivit yöliiveiksi. Mulla tais olla nää samat aikaisemminkin, mutta taisin heittää ne pois viime kerran jälkeen, kun eivät löytyneet samasta paikasta kuin muut.
Nuo on ihan supermukavat ja käytännölliset, pakkaan jo sairaalakassiinkin siis.
Hyvä juttu, että esim Bebesissä noiden hinta taitaa olla n.45€ ja tuolta postikuluineen tulee euroissa hintaa 28€... "Hieman" on katetta. :) Kävin sovittamassa ja osaan tuon oman kokoni aika hyvin arvioidakin, ni uskalsin jo tilata.

Sit tilasin huutonetistä kestoliivinsuojia! Joku ahkera ja luova kestovaippatehtailija tekee niitä ite, joten siis toki käyttämättömiä ovat. Tietysti mulla on kertakäyttöisiäkin käytössä, mutta nuo kankaiset on kyllä vielä ystävällisempiä sille helkkarin aralle nänninpäälle.

Vauvalle mietin unipussin hankintaa (huutonetistä sekin, todennäköisesti). Esikoisen kanssa en ollut vielä tietoinen tämmösestä asiasta, mutta se vois kyllä olla ihan hyvä hankinta. 

Heh, alkaa näin mammalomalla ajatukset kääntyä ihan itsestään tonne hankintoihin ja valmisteluihin, vihdoinkin. Ja kunhan kohta saadaan meiltä tommonen pieni pintaremonttikohde valmiiksi ja remonttipöly pois huoneista, vois ehkä alkaa niitä vaatteitakin pesemään jne... :)
 
sipriina, meillä on nuo samat vaunut, eikä niihin tosiaan taida olla adapteria. Crescentin kalliimpaan malliin saisi adapterin ja meillä ois jopa niihin sopiva turvakaukalo, mut päätettiin säästää se 200e ja ottaa edullisemmat vaunut.. Meillä on tuollainen pikkuauto, mutta ennen vaunujen ostoa testattiin, että ne mahtuu autoon. Tosin vaunokoppa pitää laittaa takapenkille, kun ei mahdu taakse. Enpä kyllä usko, että noita vaunuja tarvii valtavasti roudata ympäriinsä. Ratasosa/matkarattaat meneekin sitten aikanaan kätevämmin mukaan. Miehen autoon varmaan menisi kärryt vaikka kokonaisina sisään, mutta se on nyt ollut seisonnassa jonkin aikaa, kun ei ole oikeesti käyttöä kahdelle autolle.

Mä olin aika otettu, kun eilen tanssitunnilla yksi oppilas antoi mulle kassillisen vauvanvaatteita :) Ei kuulemma tarvi palauttaa. Kai mä oon sitten tuon opettajanpestin hoitanut ihan hyvin :)

Tänään me haetaan kehto mun siskon luota. Sitten on ensimmäinen vauvaan liittyvä huonekalu kotona. Jee! Pääsen sit ompelemaan siihen kehtoon reunasuojan, kun saan otettua mitat siitä. Vähän on jo sormet syyhynnyt, kun on ollut vapaata aikaa iltaisin :)
 
Mulla on ostettuna 2 unipussia :)
Toinen on sellaista pehmoisen fleecen tapaista ja toinen ohuempi puuvillainen. Saas nähdä millaisia ovat käytössä!

 
Takaisin
Top