hankintoja.

Mitenköhän sitten kun pinnasänky on siis sängyn ja seinän välissä ja siinä ei mahdu kun sängyn päädystä puuhastelemaan...ei varmaan tuo pinnasängynpäälle laitettava oikein toimi. Eikös siinä ole ideana, että juuri sängyn sivussa mahtuisi puuhastelemaan?

Onko kellään kokemuksia ihan tavallisen pöytätason päälle laitettavasta hoitoalustasta? Millä sen saa pysymään paikallaan? Onko niissä joku silikonipohja tms. liukueste? [:D]

Meillä ei ole tilaa millekään erillisille lipastoille tai pöydille, eli tuo olisi ainoa vaihtoehto. Sen saisi hyvin kylppärissä tason päälle ja siinä olisi vesipiste ja kaapit lähellä, jonne saisi tarvikkeet.

Hitto kun ärsyttää, että meillä on neljä huonetta, mutta kaikki huoneet täynnä kalusteita ja mitään ylimääräistä ei mahdu mihinkään [:@] Kaksi huoneista on tosi pieniä, niihin mahtuisi juuri ja juuri parisänky eikä muuta.

Eli lastenhuoneen sisustukset jää kyllä tekemättä. Täytyy sitten miettiä kun omaa huonetta oikeasti tarvitaan, että mitä kalusteita joutuu myymään ja mitä voi jättää. Mm. kirjahylly ja kirjoituspöytä on sellasia, mitä lapsi joskus varmasti tarvii eikä niitä viittisi nyt hävittää.

Sipriina meillä on myös tilan ahtautta kun aletaan tässä pikkuhiljaa sijoittamaan kahden kaksion huusholleja yhteen kaksioon. Täytettävässä versiossa on kodinhoitohuone ja sinne meinattiin tehdä vauvan hoitopiste myös. Meillekään ei hankita mitään erityistä hoitopöytää vaan alusta työpöydälle pyykkikoneen päälle ja vesipisteen läheisyyteen. Uskon että tämä on kätevämpikin kuin erillinen hoitopöytä makkarissa. Idealistin asenteeella toistaiseksi ajatellaan kestovaippailua joten siihenkin perustuen tämä on varmasti toimivin ratkaisu meille. Ainakin nyt tuntuu siltä. En kyllä ole tarkastanut millaisia pohjia noissa hoitoalustoilla on, ellei ole mitään liukuestettä sellainen pitää varmasti alle laittaa että pysyy paikoillaan.

Ultimate: Meille ostettiin ikeasta, oliko se nyt hemnesin lipasto ja hintaa 99e.
Täydellinen muksun vaatteille.

Hoitopöytää en hanki. Siskolla oli ensimmäisen kohdalla hetken hoitopöytä.
Luopui siitä sitten ku totesi että sängyllä tai lattialla alustan päällä vaihtaminen
on huomattavasti helpompaa.

Me ostettiin Ikeasta sillon kuopukselle (nyt 5 vee) semmonen puinen hoitopöytä/lipasto, missä on hyllykkö hoitotason yläpuolella ja sen hoitotason sai käännettyä ylös silleen jänskästi hyllyksi kun ei enää tarttenu. Todella kätevä tapaus.. Kolme laatikkoa oon myös niin vaatteet sai sinne mahtumaan.. Joo, hienosti selitetty [8|][:D] Se on ollut siis lipastona/hyllykkönä muksujen huoneessa ja on valmiina sitten kun tämä pikkuinen sitä tarvitsee <3 Samaan sarjaan oli pinnasänky mut hitto myytiin se pari vuotta sitten [:@] Tänään hankin ihka ensimmäisen hankintani; Mammahousut, jee!!! [:)]

Mun mielestä hoitopöydät on aivan turhia. Ostettiin esikolle ikeasta sellanen parin euron puhallettava alusta ja sitä käytettiin lipaston päällä ekat 3kk kunnes poika rupes kääntyilemään ja sitten ollaanki hommat hoidettu lattialla. Toimii ainakin meillä! Ja samalla pärjätään kakkosenki kanssa.

Katseltiin miehen kanssa noita IKEAn hoitopöytiä viime viikolla.. Hintaskaala oli varsin jännittävä.. halvin oli meinaan 25e ja heilui siihen malliin, että alkoi miettimään, että minkäs arvoinen se jälkikasvu sitten onkaan.. No joo. Mies sitten tulevana puuseppänä totesi, että ehkäpä hän sitten tekee sellaisen koulussa tuossa kevätpuolella. Siinäkin mielessä hyvä vaihtoehto, että meillä on myös tilat varsin tiukilla, vaikka asunto onkin kohtuukokoinen. Saa sitten ihan mittatilaustyönä.

Mun siskolla oli ihan joku sellainen lastulevyvirityshoitopöytä aikanaan. En tosin ole kysynyt, että kuinka kovassa käytössä se sitten lopulta oli. Toisaalta meillä on tasan nolla kaappia/hyllyä mihin mahtuisi lastenvaatteita/-tavaroita, joten joku lipasto täytyy joka tapauksessa jossain vaiheessa hankkia. Alkaa kovasti ahistaan, kun näitä alkaa miettiä, joten oon päättänyt olla vielä miettimättä [:D] (aika huonosti oon onnistunu)

No olipa hyvä että täällä asiasta kysäsin, kun jollain on kokemustakin. Suunnitelmiin tuli sitten muutos ja tänään netti laulaa kun alan etsiskeleen missä olis mieleinen ja mitä edes etsin sitten..[:)]

Mun kaverilla on kans sellainen puhallettava parin euron alusta tavallisen lipaston päällä ja hän vannoo sen nimeen.

Mä olin ite ajatellut sellaista sängyn laitojen päälle viritettävää levyä, kun meillä ei ole sopivan korkuista lipastoa eikä tilaa uudelle sellaiselle. Tosin en ole perehtynyt lainkaan asiaan vielä. Onko kellään kokemuksia?

Meillä se on muistaakseni tämä:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70167218

Tosiaan, aivan turha kapistus jos on vaan joku korvaava paikka. Meillä on sinällään ihan tilavat huoneet, mutta esim. kunnon lipastoa ei saa mahtumaan mihinkään (onneksi on täyskorkeita vaatekaappeja ja vaatehuone kuitekin!). Ja pesukoneen päällä ois ihan ihanteellinen paikka, mutta sekään ei oo meillä vaihtoehto.
Tuo hoitopöytä on mielestäni ihan kelpo kamaa, ja silleen kaunis, että kun siinä on vaipat ja kamat kauniissa koreissa, niin ei oo semmonen törkypesäkään.

Kunhan se tenava oppii enemmän liikkumaan, ni eipä sitä saa pidettyä paikallaan tuommoisessa, mut siinä vaiheessa homma hoituukin just lattialla tai "juoksussa". [:D]

Olin jo meinannut että haen sellaisen kovapohjaisen pehmeän alustan, jonka saa pinnasängyn päälle ja muuallekin, mutta.. Kuinkas kävikään, ikeasta löysin sen puhallettavan ja se lähti matkaan! Sitte jos tuntuu että tarvii pinnasängyn päällä laitella niin siihen on helppo saada jostain vaan levy alle.

Kiertelin tuolla Turun Skanssissa ja koitin etsiä jotain äitiysvaatteita, mut ei siellä ollut noissa "peruskaupoissa" mitään! Housu/hameongelma alkaa olla meinaan jo aika akuutti. Polarn o Pyretissä oli kuitenkin jotain äitiysvaatteita, eikä ne olleet edes ihan kamalia. Tosin housut näytti aika sellaisilta.. perusnaistenhousuilta malliltaan. Et mun kropalla ne ei varmasti oo sopivat, mut muutamia hameita oli, joissa oli aika kivan näkönen yläosa. Niissä ei ollu sellasta "masusukkaa", vaan leveä joustonauha, joka meni mahan kohdalla ristiin. Voisin kuvitella, et sellanen vois olla hyvän tuntunen. Piti sitten soittaa äidille, et oon keksinyt, missä se voi auttaa :) Se on meinaan tarjonnut apuaan kaikkeen mahdolliseen, ja ne vaatteet ei olleet ihan h&m hintaa..

Pari isompaa hankintaa tehty: Teutonia-merkkiset yhdistelmävaunut käytettynä edullisesti ja pinnasänky samoin, sen merkkiä en tiedä mutta ihan perussänky ja tosi hyväkuntonen. Nyt tekis niin mieli ottaa sänky kasattavaksi jo makkariin... [:)]

Sista: ostin Stokkalta äitiysfarkut Mamalicious merkkiset normaalihinnalla 29.90. Eli suosittelen käymään siellä katsomassa, yllättävän edulliset ja tosi kivat on olleet. Samoin yhtiin mustiin suoriin housuihin tein modistuksen juurukin resorilla.Nyt on sitten kahdet housut sentään [:D]

Me löydettiin kirppikseltä tosi hyvän kuntoiset emmaljungan vaunut (tai siis mun silmään hyvä kuntoiset).
Meillä on jo kaiken näköistä hankittu, että eipä paljon mitään puutu, ainoastaan värikkäitä vaatteita, kun tai siis jos saadaan tietää 23 päivä kumpi sieltä on tuloillaan.

Ja mies oli yllätykseksi hankkinut minulla keinutuolin, kun olen sitä haaveillut jo pitempään.[:)]

Mun äiti kertoi imettäneensä meidät lapset keinutuolissa. Mä ostin keinutuolin tuossa joku vuosi sitten huutokaupasta, mutta se on ollut varsin käyttämätön, kun kaikki liitokset nitkuu. Nyt ois sitten miehellä muutama kuukaus aikaa liimata se tukevammin kasaan :) Pitää sitten itsekin koittaa, josko tuolle keinutuolille tulisi sitten vihdoin käyttöä :) Vaikka onhan se kaunis ollut tähänkin asti.. [:D]

Meilläkin on nyt jo jotain hankittua, vaikka ajateltiin vasta tammikuusta eteenpäin alkaa hommaamaan. Ikeasta puhallettava hoitoalusta ja työkaveri lahjoitti pinnasängyn. [:)]

Mitä kaikkea olette ajatelleet hankkia?

Me tehtään hankinnat vasta tammi-helmikuussa [;)] Ainoat hankinnat edelleen ne pakolliset mammafarkut (parit) jotka istuu huonosti, kun maha on liian iso omiin vanhoihin ja liian pieni jotta housut pysyis kunnolla jalassa [:D] 

Täälläkin hankinnat on vain vaatteita mulle [:D]

Pinnasänkyä ja turvakaukaloa olisi tarjolla, mutta otetaan ne vastaan vasta sitten joskus ensi vuoden puolella. Muutenkin ollaan tosi rauhassa oltu noissa suunnitelmissa, ehtiihän sitä sitten vielä. Ollaan lisäksi "taikauskoisia" että ei uskalleta hankkia jos se vaikka tuottaa huonoa onnea [8D]

Paitsi unohdin, tilasin sen hymynaama-helistimen, joka ennen vanhaan kuului äitiyspakettiin. Se on ihanan retro [:)]

Me ollaan katsomassa käyty jo vaunuja ja kaukaloita ja vaikka ja mitä, mutta noi hankinnat luultavasti tehdään vasta tossa lähempänä äitiysloman alkua..  Pitää kyllä myöntää, että niiiiiiin kovasti kutkuttaisi jo ostella kaikkia ihania juttuloita [:)]

Äiti oli jo antamassa mulle pientä vauvan myssyä, mut sit vetäskin käden takas ja sanoi, et enpäs muuten annakkaan, ettei tuo huonoa onnea. Mainioita noi äipät [:D]

Tähän astisia hankintoja on olleet nuo mun vaatteet. Ne on olleet sellai pakollisia, kun mitkään vanhoista ei yksinkertaisesti vaan mahdu [:D]

Me ollaan hankittu jo rattaat ja pinnasänky(käytettyinä yhteensä 170 €), todella hyvä kuntoiset [:)] melko paljon on saatu ja osteltu myös vaatteita.

Takaisin