hankintoja.

Haettiin tänään valtava satsi vauvantarvikkeita kotiin. Siskolta hain kehdon, imetystyynyn ja valtavan paketin pieniä lakanoita vaunuihin, kehtoon ja pinnasänkyyn. Kaikkia ihania sukuperintöjä :) Kehto on 20-luvulta ja osa lakanoistakin on vanhoja pitsilakanoita. Sievää :)

Kaverilta sain lainaan ison kasan kestovaippoja, tuttipulloja, harsoja... Ei vaan oo vielä mitään paikkaa, mihin laittaa noita! Eli toisin sanoen tavaravuori olohuoneen nurkassa kasvaa kasvamistaan. Pitää perjantai-illan iloksi kai alkaa järjestelemään noita :)
 
Meille olis tyttövauvan vaatteita luvassa paristakin osoitteesta, mutta kun ei tiedetä kuka tuolla masussa mellastaa niin otetaan vastaan sitten kun tilanne on varmistunut :)
Ostin itselle eilen jumppapallon ja tässä on ihan kiva roikottaa masua, selkä kun kaipaa rentoutusta niin tämä tuntuu ihan parhaalta säkkituolin ja rahin lisäksi. Tosin tämän voi sitten ottaa mukaan suihkuunkin jos alkaa noi supparit ottaan selkään ennen laitokselle lähtöä...
 
IhaNainen:
kuuma suihku + fysiopallo on tosi hyvä yhdistelmä vaikka ihan normirentoutukseenkin!

Mutta huomautan, että kannattaa välttää suihkusaippuan käyttämistä tässä kombossa... Kaveri tuossa taannoin kertoi, että aikas perkeleen liukkaaksi muuttuu se pallo kun siihen menee saippuavettä ja hän oli sit löytänyt itsensä suihkun lattialta kyljeltään. :D
 
Huomenna lähdetään etsimään ja toivonmukaan ostamaan vauvan sänkyyn patjaa ja muita tykötarpeita. Alkaa olla isoimmat tarvikkeet koossa. Vaipat ym. "päivittäisjutut" sitten vielä ostamatta. Mutta nyt jo pärjäis alkuun kivasti vaikka vauva tulis ennenaikojaan emoticon
 
Niin ja hei:
sairaalaltahan saa (ainakin melkein kaikista paikoista) semmosen Liberon tai Pampersin goody bagin mukaan. Eli laukun, jossa on mm. peppua varten kosteuspyyhkeitä, koon 1 vaippoja ja jotain muuta vastaavaa. Eli vaippojakaan ei oo kiire ostamaan etukäteen :D
 
Voi taju, miten hyviä vauvanvaatelöytöjä olen tehnyt parilla kirppiksellä!! Siellähän iskee oikein himo, jos sattuu sellaisen pöydän ääreen missä on ihan pieniä kokoja...ja sen näköisiä ettei ole kieränyt koko suvun ja kavereiden lapsilla emoticon

LUULIN, että joudun ostamaan kaiken uutena (kun ei ole niitä lastenvaatelahjoittajia/-myyjiä lähipiirissä, kaikki ovat joko saaneet lapset useampi vuosi sitten tai säästävät kuteet kakkosta/kolmosta varten) mutta jotain tosi kivoja juttuja on tarttunut edulliseen hintaan matkaan!!

Alkaa vaatevarasto nyt riittämään, parempi pysytellä poissa kaupoista ja kirppareilta. Enintään parit myssyt ja tumput&sukat vielä...ja...ja ....ja  emoticon
 
Kaikenlaista on tullut hankittua, mutta nyt taistelen itseäni vastaan siitä (olen häviöllä), joko tilaan muksulle Aku Ankan :-D Kyllähän nyt Aku Ankka pitää lapselle tulla!
 
Barbapapa 
Meille on tullut Aku ankka ja vuoden verran vaikka ensimmäinen vauva on vasta tulolla! emoticon
 
Mä tilasin 4 ilmaista näytenumeroa :-D Nekun on tullu niin sittenhän sitä voikin jo tilata lehden lapsen omalla nimellä.

Oon alkanut haalimaan kavereiden äitiyspakkauksista kestovaippoja. Tarkoituksena on alkaa käyttämään niitä, mutta täytyy katsoa miten siinä lopulta käy. Ehkä sekin kertoo jotain, että kavereilla nuo vaipat on käyttämättömiä, joten ihan hyvin joutaa mulle..

eilen tilasin lasisia tuttipulloja ja mitä kaikkea muuta. tämä vapaa-aika yhdistettynä mahdollisuuteen tilata nettikaupoista kaikkea käy kalliiksi :-D

Vaunut on vielä sellaset, etten oikein tiedä.. yhet tuossa on (ostettu kirpparilta) mutta taitavat olla lähinnä ulkona nukkumiseen sopivat. Mutta sen näkee sitten kun tarvetta tulee, että mihin kelpaavat.

Kirpparilta löytää tosiaan kaikkea kivaa vaatetta.. lelua..
 
Me käytiin tänään ostamassa vaunut, x-landerin x-runit vauvan kopalla + turvaistuin+ telakka ja adapteripala että saa turvaistuimen kiinni em rattaisiin. 
Lisäksi ostettiin mandukan kantoreppu. 

Äippäloma alkoi siis tänään, oli hyvää aikaa shoppailla!
 
Mekin hankittiin tällä viikolla Gracon Logico S-turvakaukalo telakalla sekä Cracon Mosaic matkarattaat mihin tuo kaukalo käy kauppa- ja kyläilyreissuja varten. Kalleimmat hankinnat taitaa nyt sitten olla onneksi tehty, päivittäistavarat ym. puuttuu vielä.
 
Ollaan tässä viikon aikana kierrelty aika tavalla tapettikauppoja ja valikoitu tapetteja tulevaan "lastenhuoneeseen". Huone on samalla myös työhuone. Lopulta haettiin tänään sellaista tapettia, joka ei ollut mikään alkuperäisistä vaihtoehdoista :D Mies halusi mustaa tapettia.. Noh, nyt meillä on viininpunaista tapettia jossa on mustia kukkia :) Oikein perinteistä lastenhuonetapettia siis :D Yksi seinä tapetoidaan ja muut maalataan vaaleammiksi. Tänään pääsee sitten repimään vanhat tapetit pois. Jee! Edistyy tämä huoneprojektikin siis vihdoin. Sitten sinne voi vihdoin tuoda jotain huonekalujakin.

Jään näillä näkymin sairaslomalle tiistaina, eli sitten on enempi aikaa puuhailla kaikenlaista.
 
Me käytiin viikolla ostaan vaunut ja turvakaukalo. Päädyin sitten ostamaan Oran jovi airit vaunuiksi ja mies valitsi kaukalon maxi-coxin kun on sirompi ja näin ollen mahtuu kesäauton takapenkille :) Nyt alkaa olla kaikki isoimmat hankittuna, eilen vielä kasasin lipaston joka päälle tulee hoitotaso. Pinnasänky pitäs vielä hakee varastosta ja ostaa siihen uusi patja.
 
Hankintalista lyheni taas. Sisko kävi kahvilla ja toi mukanaan itkuhälyttimet, rintapumpun, kasan kestovaippoja, muutaman vaatteen ja vastasyntyneen kertakäyttövaippoja puolitoista pakettia. Listalle jäi sitten enää hoitoalusta ja amme..

Pinnasänky koottiin eilen (tosin purettiin jo uudelleen), ja nyt mies on juuri kokoamassa lipastoa yläkerrassa. "Lastenhuone" alkaa siis olla valmis ja vähäiset hankinnat melkein tehty. Vaatteitakaan en viitsi enää hankkia etukäteen. Loput haluan hankkia sitten, kun tiedä kumpi sieltä tulee. Pojanvaatteita kyllä riittää, mutta jos tulokas onkin tyttö, niin yhtään mekkoa mulla ei ole. Kovasti mä tyttöä kyllä toivoisin :) Pääsis ostaan/tekemään pikkuisia mekkoja emoticon

Tässä voikin sitten ottaa ihan rennosti tämän äitiysloman :)
 
Meilläkin melki kaikki valmiina. Vaatteita taitaa olla muutamankin lapsen tarpeisiin, mutkun kirppareilta tekee niiiin maailman suloisimpia löydöksiä emoticon . Varsinkin nyt kun olen hokannu lasten kirppiksen :)
Amme ja hoitoalusta täälläkin vielä hankkimatta. Ja manduca kantorepusta haaveilen.. Tuolta MaMiedeasta oon ajatellu tilata, saiskohan mistään edullisemmin? Huuto.netissähän noita kaupitellaan, mut jos ostan käytettynä, niin haluan kyllä maksaa vähemmän, kuin muutaman kympin uutta halvemmalla. Tulipa kumma lause...
Mutta joo, lähes kaikki olis valmiina, myös minä. Syntyispä jo emoticon
 
Meilläkin melki kaikki valmiina. Vaatteita taitaa olla muutamankin lapsen tarpeisiin, mutkun kirppareilta tekee niiiin maailman suloisimpia löydöksiä emoticon . Varsinkin nyt kun olen hokannu lasten kirppiksen :)
Amme ja hoitoalusta täälläkin vielä hankkimatta. Ja manduca kantorepusta haaveilen.. Tuolta MaMiedeasta oon ajatellu tilata, saiskohan mistään edullisemmin? Huuto.netissähän noita kaupitellaan, mut jos ostan käytettynä, niin haluan kyllä maksaa vähemmän, kuin muutaman kympin uutta halvemmalla. Tulipa kumma lause...
Mutta joo, lähes kaikki olis valmiina, myös minä. Syntyispä jo emoticon
 
Tein tuossa yksi päivä pari unipussia vauvalle:

Nuo ovat tuollaisia alhaalta avattavia, kun mun äiti suositteli sellaisia. Toisessa on nepparit helmassa ja toisessa nyöri. Toisessa olkasaumassa on kanssa nepparit molemmissa, et saa puettua..

Äsken aloin listaamaan kaikkea vielä tarvittavaa.. Ja hyvänen aika miten pitkän listan mä sain aikaseksi :o Siis kaikkea mahdollista vessan roskiksesta imetysliiveihin..! Päätin alkaa kerätä noita juttuja post-it-lapuille jääkaapin oveen, kun tämä pää on niin hatara. Kaikesta pikkusälästä en löytänyt edes ohjetta, vaikka koitin kaikki nuo oppaat selata läpi. Meinaan puhdistusaineista yms. jutuista, joita ois sit vauvanhoitamisessa hyvä olla..

Mulle alkaa tulla nyt joku paniikkitila tän lapsen tulon suhteen, kun koko päivän on ollut ihan viiltävää kipua alavatsassa ja häpyluun seutuvilla!
 
miten muuten te jotka ette ainakaan alussa kestovaippaile, niin olette ajatellut ratkaista käytettyjen vaippojen hävitysongelman? Itse mietin, että onko sellainen poljinroskis hyvä, riittävä? Kun ei viitsisi keittiön roskiin viedä. Mutta kaipa ne haisee siellä toisessakin roskiksessa :) Mutta sen sitten tyhjentäisi useesti. Meillä voisi uloskin vaipparoskiksen heti viedä, mutta pelkään, että kulmakunnan harakat on sen jälkeen apajilla :)
Onko kukaan hankkinut/hankkimassa sitä jotain hienoa vaippakasetti-systeemiä? Tai sitä johon pitää jotain vaihtokasetteja ostaa...mikä lie nimeltään.
Mikä se taas olisi sitten järkevintä...roskikseen menee muovipusseja ja ne täytyy tyhjentää usein. Se kasettisysteemi kait poistaa tuon, mutta on aika kallis.

Ihanat unipussit Sista, mistä sait kaavat noihin? Ajattelin, jospa antaisin äidilleni vähän puuhaa :) Mulla kun ei ole konetta itsellä.
 
Takaisin
Top