hankintoja.

Sipriina:
se vastasyntyneen maitokakka ei oikeestaan haise kovin paljoa. Tai siis toki haisee, mutta ei löyhkää. :) Eli jos tarkoitus on myöhemmin siirtyä kestoilemaan, niin ei kannata hyvin kamalasti ehkä siihen roskikseen panostaa.
(Meillä siirrytään kestoilemaan sitten kun vauvarutiinit pyörii, mutta yövaippana taidan kyllä yhäkin suosia kertakäyttöistä.)
Eli ihan poljinroskis, heilukansiroskis tai vaikka keittiönroskis käy ihan hyvin. TAi vaikka vaan pussi kiikkumaan hoitopöydän kulmaan, josta sen sitten saa napattua mukaansa kun siltä tuntuu.
Kyllähän niitä vaippoja tulee aluksi niin paljon kun yölläkin pitää vaihtaa, että se roskis tulee jokatapauksessa tyhjennettyä varmasti päivittäin.
 
sipriina, yhdistin potkupuvun ja makuupussin kaavat. Yhteensopivat kaavat löytyi vanhasta käsityölehdestä (Suuri käsityö -lehti 4/2006). Tosin nuo olkapään nappilistat sovelsin itse :) En löytänyt äkkiseltään mistään valmiita kaavoja (en jaksanut lähteä kirjastoonkaan). Toisen noista tein muuten omasta vanhasta yöpaidasta. On ainakin valmiiksi pehmentynyt kangas :)

Mun kaverilla oli joku sellainen erikoinen vaipparoskis.. en kyllä yhtään muista millainen se oli. Meillä olis kuitenkin tarkoitus lähinnä kestoilla, joten kertikset menee varmaan ihan muiden roskien mukana, sen verran kuin niitä sit tarvii.
 
Järjestin tuossa äsken vauvanvaatteet lipastoon ja järkytyin vähän... Niitä on ihan valtavasti.
Siis koot 50-62:
Ohuita trikoisia:
mm. 39 bodya, 9 paitaa, 19 potkupukua, 9 potkuhousut
Paksumpia, fleece/college/velour:
potkuhousuja/housuja 10, paitoja/huppareita 6, potkupukuja 5
Lisäksi:
villa-asusettejä 2, pipoja 14, sukkia/villasukkia 14 ja lapasia 10...

Onko tuossa jo ihan hillitön määrä vaatteita? Mulla ei ole lainkaan käsitystä siitä, miten paljon noita on järkevää olla.. Ite oon ostanut/tehnyt noista ehkä 5-10... Loput on lahjoituksia.
 
Mä en ees kehtaa laskea, paljonko meillä on noita vauvan vaatteita.. Oon ostellu kirppiksiltä ja saanu ihan mielettömät läjät. Löytyy joka kokoo ja näköö.. Meijän äiti just kävi kylässä ja sanoi, ettei hällä oo ikinä ollu noin paljon vauvanvaatteita (toim.huom. kolmen lapsen äiti) emoticon
Mä en vaan millään pysty sanoo ei, jos joku jotain vaatteita tarjoo tai jos kirpparilta löytyy jotain ihanaa edullisesti. Kirpparit on mun harrastus / heikkous ollu aina ja nyt, kun on saanu lisätä vauvan kamat refertuaariin, ni a vot! Onneks kaiken saa laitettuu kiertoon eteenpäin tai säästää seuraavalle omalle. Eihän sitä koskaan tiedä... emoticon emoticon
 
Mulla riittää kans vauvalle vaatetta yli tarpeenkin. Vain jokunen koko 50cm, koska olen melko varma että baby on yli sen jo syntyessään. Mut 56-62cm löytyy joka lähtöön ja jonkunverran on jemmassa jo 68cm. olen ostanut vähän uutena ja kirppareilla tehnyt ihan huikeita löytöjä emoticon Osa näyttää siltä et on ehtiny olla pari kertaa päällä ja pesussa, ei enempää. Ja eihän niitä kertakaikkiaan voi jättää jos hinta on 1-3e...eihän? Eipähän kirpaise sitten myydä kirpparilla tai antaa eteenpäin. Tai säästää...kuka tietää...
 
Mulla ei ole mitään kauheita määriä noita vaatteita vielä. Luulen kyllä että kaikki tarpeelliset vaatteet ainakin ensi alkuun taitaa jo löytyä. Ja serkulta saan vielä joitain vaatteita lisää. Tänään ostin nenänniistäjän, ensitutteja ja Chiccon rintarepun. Se oli -50% ni raaskin ostaa. Luulen että tulee ihan tarpeeseen kun meillä on noita koiriakin niin on varmaan ihan hyvä että vauvaa saa kanniskeltua mukanaa askareissa. Lisäksi ostin itselleni heräteostoksena Weledan synnytykseen valmistautumisöljyä. Sen pitäisi tehdä välilihasta elastisemman, toivottavasti tepsii...
 
Takaisin
Top