Hankintoja huhtivauvoille ja mammoille!

Onko hyviä vinkkejä, mistä voisi ostaa hyvän hoitopöydän? Haluaisin lipaston jossa on siinä ylhäälläkin lokeroita. Oon yrittänyt googlettaa, vaan ei oo tullu vastaan.
 
Ei ikeassa olis?
Siellä ainakin myydään lipastoja, joihin saa siihen päälle kiinnitettyä hoitotason. :)
 
Yhdyn edelliseen, niillä oli syksyllä ainaki sellanen tosi ihana valkonen lipasto (meni nimellä hoitopöytä muistaakseni) olisko ollu 150€:)
 
Kävin eilen katsomassa lastenvaunuja ja pää meni aivan pyörälle. Tuntuu, että pitäisi miettiä sataa eri juttua. Suurin kysymys vaikutti olevan, että haluammeko pehmeän kantokassin vai kovan kopan. Mitä kokemuksia teillä on? Olen kuullut monelta, että lapsi joskus haluaa pystympään asentoon jo 3-4 kk ikäisenä ja että siksi kannattaisi ostaa rattaat+pehmeä kantokassi. Tämä on monen mielestä kätevä myös siksi, että vie vähemmän tilaa esim. autossa ja on helppo ottaa sellaisiin paikkoihin missä ei ole hissiä. Monet ovat myös sanoneet, että sitä voi käyttää pidemmän aikaa. Sitten olen kuitenkin kuullut sellaista, että kesällä tämä vaihtoehto on kuuma ja parempi olisi kova koppa, jossa on viileämpää. Huhtikuuvauvalla juuri kuumuus pitäisi varmaan ottaa huomioon. Olen myös kuullut, että liian pientä mallia ei kannata ostaa, koska siihen ei sitten mahdu lämmikettä ensi syksynä/talvena.

Mitä te olette mieltä? Mitä kokemuksia teillä on? Suosittelisitteko kantokassia vai koppaa ja miksi?
 
Meillä oli esikoisella pehmeä koppa enkä enää ikinä halua sellaista.
Etenkin, kun syksyllä tarvi enemmän vaatetta, niin oli jo todella ahdas.

Nyt ostettiin emmaljungan duo edget, niissä iso kova koppa.
Kesällä ei ole kuuma ja syksyllä on vielä tilaa niin, että varmasti mahtuu reilummin vaatetta/pussia lämmittään :)
Ja moneen kovaan koppaan saa myös valjaat, joten jos vaan tila riittää ja lapsi viihtyy, niin nukutetaan päiväunet niin pitkälle kopassa kuin viihtyy :)

Mä taas oon sitä mieltä, että kova koppa on kätevä myös reissussa, kun toimii samalla vauvalle sänkynä.
Muutenkin on tilavampi isommankin vauvan kanssa.

Ja muuten vaunuissa meille oli tärkeää neljä isoa ilmakumipyörää sekä nivelaisa :)
 
Heh, rondine, näistä löytyy niin monta mielipidettä kuin äitiäkin. Itsellä ollut esikoisella pehmeä koppa ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Ainoa miinuspuoli on ulkonäkö, mielestäni kova koppa on kyllä kauniimpi. Tuohon tilakysymykseen vaikuttaa vaunujen merkki olennaisesti, eli jos olet jo päättänyt tietyn merkin niin kannattaa vertailla sen pehmeän kopan kokoa muihin.

Meillä teutoniat, jotka ovat muuten todella sirot ja kevyet vaunut (kolmella isolla ei-ilmapyörällä), mutta tuon pehmeän kopan leveys ja koko muutenkin on aivan eri luokkaa kuin esim. Emmaljungissa, jotka ovat muuten taas paljon massiivisemmat ja painavammat. Esikoisemme on nukkunut talvikeleillä kunnon pakkasissa päikkärit pehmeässä kopassaan vielä 1,5 vuotiaana, joten ei kyllä ensimmäisenä talvena ainakaan pitäisi olla ongelmia mahtumisen kanssa. Muuten päiväunia nukuttiin vaunuissa kesäkeleillä vielä parivuotiaanakin.

Muutenkin pehmeä koppa on muunneltavissa nopeasti vauvan tarpeisiin sopivaksi, juuri tuo pääpuolen kohotus oli jo alle puolivuotiaana tarpeen, jotta yhtään viihtyi hereillä vaunuissa. Samaan aikaan oli kuitenkin täysin tarpeellista vielä olla siinä samaisessa vaunukopassa, joka toimii "jalkapussina" vielä pitkään, lisänä yleensä tulee vielä erillinen jalkapeite. Kopasta saa kovan pohjan helposti pois, jolloin asentoa voi kohottaa niin paljon kuin haluaa.

Meille tärkeimpiä ominaisuuksia olivat kaupunkielämässä vaunujen ketteryys (kääntyvät isot etupyörät), sirous ja keveys. Pyörän koko vaikuttaa siihen kuinka hyvin vaunut liikkuvat hangessa. Kolmella pyörälläkin tein päivittäin vaunulenkkejä lumihangessa. Toki isot ilmapyörät ovat varmasti paremmat vielä tässä. Ja tosiaan jos julkisilla tulee liikuttua niin sirot vaunut ovat kätevämmät tässä, samoin kuin autoon laitettaessa. Aluksi sektiohaavan vuoksi olikin minun kohdallani todella hyvä että oli kevyet ja sirot vaunut, jotta ne sai helposti autonkin kyytiin.

Mieti itse, millaista elämää aiot viettää lapsen kanssa, missä asutte jne. Maaseudulla ja maastossa ketteryydellä ja siroudella ei varmaankaan ole niin paljoa merkitystä kuin silloin, jos pyörit kaupoilla ja kaupungilla paljon.
 
Täällä ostettiin pienelle alesta jo juhlataminetta ens kesän sukulaishäihin :) o-ou


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nuista vaunuista.
Mä en edes tajunnut miettiä yhtään mitään ennen ku tilasin vaunut. Siis pehmeä vai kova jne.. Ku meillä ei ole autoa - bussilla/junalla pääasiassa kuljetaan tai kävellään - niin koollakaan ei nyt ole niin järkyttävää merkitystä.
Tilatessa katoin vain et on kivan näköset, suht edulliset, suht kevyet (meillä ei ole hissiä talossa..) ja kääntyvät etupyörät.
Tosiaan ku oon lukenu/kuunnellu jo kokeneita vaunujen käyttäjiä niin olen todennu et mielipiteitä on monia. Jos nuo tuntuu surkeilta, niin sen takia oli kiva ettei olleet megakalliit että voi vaikka ostaa uudet, tai sit ainaki uudet seuraavaa varten. Kokeilemallahan sitä oppii.
 
meillä kolmella vanhemmalla lapsella ollut pehmeä koppa mut nyt vasta neljättä odottaessa hommattiin kova vaunukoppa. aiemmin ollut käytössä tavan yhdistelmävaunut ja pyöräkärryt sitten kun tarvinnut kaks muksua kyytiin. nyt meillä phil&tedsit joihin kätevästi saa kaks kyytiin,niihin sitten hommattiin se kova koppa että saa sisaristuimen kanssa käytettyä. ja muutenki samaan rattaan runkoon käypäsen turvakaukalonkin adaptereilla myös.. aiemmin en oo jaksanu miettiä muuta ku kivan näköset. mut nyt ku tulee neljäs pitää mahd helpolla päästä kulkemaan kaikkien kanssa ja ku muutettiin pienemmältä paikkakunnalta isompaan ni on mun mielestä parempi mitä pienemät ja näppärämmäl kärryt. edellisessä kämpässä oli niin pieni hissi ettei olis mahtunu ku monessa osassa kulkemaan. nyt onneks asutaan rivarissa. :)

mutta jokaisella oma mielipiteensä jamitä haluaa. mun mielestä kummassaki puolensa. kumpiki hyvä riippuu mihin tarvii.

ja vielä ite just toi kova koppa tällä kertaa siksi myös että toimii myös alkuun vaikka sänkynä ja sit reissusänkynä todella kätevästi. :) isolla poppoolla ku kyläilee ja reissussa käy ni hyvä olla omasta takaa mahd monta petiä :) vauvalle koppa ja sitte seuraavalla matkasänky ja niin edelleen :)
 
Turvakaukalo tulikin tutuilta ja jo kankaat pestynä odottelee.. :)
Helppoa!

Ite vaunujen hankinnassa tärkeää olo juuri koppa.
Esikoinen nukkui paljon vaunuissa ja selälle parempi on kova koppa.
Samoilla menee siis pikkukakkonen..

Ekat mamma farkut tuli hommattua pari viikkoa sitten.
Onneksi löyty vielä mamaliciousit.. :Heartred
yllätys oli vaan kooissa et 27 oli pienin siinä mallissa mitä tahoin, ja olis menny se 26 jos vaan olis ollut. mut nytpähän tietää millasia kokoja tilaa jos tarvetta useemmille.
Tuntuu et yhillä farkuilla tän 3kk pärjäis hyvinkin..
 
Täällä pitäis vielä ostaa seinään kiinnitettävä hoitopöytä.. Ei vaan monessa paikassa oo myynnissä, eikä liiku käytettynäkään :/
 
Kehtoa en vieläkään oo saanut tilattua.
Huh.. Aloinki katteleen et liki jokapuolelle tarvii luottokortti maksun!
Mut mie haluun maksaan ne heti tililtä, enkä myöhemmin!
ja sopivasti saksan tilauksissa oli noussut postimaksutkin ilmeisemmin vuoden vaihteessa..
No voi olla et tuo 5v jäpikkä saa samaan pakettiin ittellensä uuden Ferrarin turvaistuimen. :D
Vähä isoveikallekkin..

Rahareikiä riittää, vaikka liki kaiken pitikin olla valmiina... :D

Menimpä ihastumaan sitten Brion Smile yhdistelmiin, juurikin keveytensä ansiosta... awww.... :Heartred
ja tekis miel kevät vauvaa kunnolla hemmotella.. :D
Ne olikin hetket tarjouksessa vaan 466, mut enhän mä siihen hätään tajunnut niitä heti tilata, joten nyt sais maksaa halvimmillaan sen liki 100e enempi.. mutko mulla olis ne yhdistelmät jo valmiina...

Ostin tulevalle kevät pojalle
Name itin toppiksen kokoa 62
Reiman kevät haalarin kokoa 62/68
Kummatkin uff:in tarjouksista sen 1e / kpl..
Joten.. Eipä haittaa vaikka ei oliskaan sitten viilee kevät. mut jos on nii onhan valmiina...

Pieniä vaatteita viel pitää vähäsen hamstrailla..

Nyt on alkanut tekeen mieli jo laitella vauvajuttuja paikoilleen, mut ehei ei vielä!! :D
rv. 29
 
Jaica, luottokortilla ku maksaa, saa samalla ostokselle luottokunnalta ns rahat takaisin -turvan, jos myyjä ei toimitakaan tuotetta. Voithan maksaa heti ostoksen summan takaisin luottotilille normitililtäsi, ei sitä laskua oo pakko oottaa.
 
Mää oon ihastellut tuolla fb:sa noita toukkapusseja. Ja aion ottaa semmosen työnalle jos joudun saikulle mammaloman alkuun. Sitten on tullut hinku vähän hemmotella itseään ennen vauvaa ja olenkin suunnitellut kampaajalle menoa ja jos ukko kulta veisi mut kylpylään.....
 
Mitähän kaikkea sitä pitäs vauvan hoitopöydälle varata...Muuta ku vaippoja ja vaatteita :D Ei otettu äitiyspakkausta ja esikoisen syntymästä on jo nii kauan ettei muista enää :D

Nämä nyt ainaki muistaa mutta mitä muuta?

- Vaipat
- Puhdistusliinat
- Öljy
- Sinkkivoide
- Talkki
- Kynsisakset
- Vanupuikot
- Harsot

Mulla kans vahva aikomus päästä ens kuussa kampaajalle! Hiusväri kaipaa jo niin päivittämistä ja leikkauskin on kasvanu jo nii yli että huhhuh :D
 
Yllätys15, mulla on just työnalla toukkapussi :) ihastuin netissä niihin ja pakko oli alkaa sellanen kutomaan vaikka muuten en käsityöihminen ookaan :)
 
Mart-su, luin just netistä kauheen masentavan tekstin noista toukkapussin "haitoista". Siinä arvosteltiin niiden käyttäjiä huonoiksi äideiksi ym, kun ei jaksa pitää lasta ihokontaktissa jne. Mutta se ei estä mua ainakaan. Oon suunnitellut käyttäväni sitä unipussin tapaan ja sitten vaikka vaunuissa myöhemmin.

Jenska, täällä myös hiusväri kulahtanut vaikka olenkin käyttänyt semmosta väri shampoota. Vaikka vähän mietin että pitäiskö oottaa värinlaittoa vaavia syntymään vai uskaltaako nyt värjätä...
 
Nuo toukkapussit ja hyppykiikut varmaan aiheuttaa pahaa lapselle, jos niitä käyttää liikaa. Tietenkin lapsi ei voi hyvin, jos saa liian paljon vain tiettyä stimulaatiota. Taas syytetään välineitä, kun ihmiset ei osaa käyttää niitä oikein:/
 
Kyllä mää ainaki oon värjänny raskausaikana, niin esikoiselta kuin tältäkin papuselta :) Alkuraskaudesta mulla oli vielä tosi oranssit hiukset ja kyllästyin siihe jatkuvaan värjäykseen kun ei niillä hoitoaineilla saa tyvikasvua piiloon ku se tulee ihanana suomalaisena maantienharmaana :D Nyt sitten onkin luonnollisemman väriset hiukset ja niienkin ylläpitoon mulla on colormask :) Mulle se kampaajalla käynti käy itteni hemmottelusta, ihana päästä hetkeksi pois kotoa ja olla vaan :D
 
Minäkin ihastuin tuohon toukkapussiin ja pistin äitin neulomaan sellaisen. Tai ei se vielä aloittanut, aikoi langat etsiä ja ruveta hommiin. Minusta tuo toukkapussin ajatus on aivan loistava kahden unipussikersan äitinä. En ymmärrä minäkään tuota kritiikkiä, tuskin kukaan 24/7 lastaan siinä pitää eikä minulla mikään ihokontakti onnistu yhtään sen enempää 24/7. Sairaalassa sitten vielä jotenkin, mutta luulen, että kunhan kotia päästään vastassa on maminkipeä koira ja 2 vanhempaa lasta joilla ihan taatusti on äidin tarve myös. Uniajaksi siis lähinnä ajattelin tuota pussukkaa. Esikoinen kiskoi päikkärit vauvana villapeittoon kääräistynä, jos ei vaunuissa nukkunut. No se siitä.

Hiukset. Minä oon värjännyt pääni 2 kertaa raskausaikana. Pitäis näköjään taas kohta värjätä, on sen verran nätti tuo harmaa juurikasvu :/ mutta ainainen punapää vaihtui raskausaikana hillitympään ruskeaan, ettei kontrasti omaan maantiehen olisi niin suuri. Eikä nuo harmaatkaan hretivsilmille hyöki, nyt vaan ovat päässeet aika lailla rehottamaan taas.
 
Takaisin
Top