Hankintoja huhtivauvoille ja mammoille!

Mulle on iskenyt vaunustressi :sad001
Olis niin ihanaa jos joku vaan lykkisi sopivat vaunut ovelle... Ja autohommakin vielä selvittämättä.
 
Voi Käpynen, älä nyt mistään vaunuista ota stressiä! Tässähän on vielä monta kuukautta aikaa miettiä ja hankkia ne. Ja hei, sama kai se on, mitkä sitä ostaa, kunhan ne toimii! Me saatiin käytettynä emmaljungat parilla sadalla, ihan uuden veroset. Meinasin ostaa vielä käytettynä jotkut briot, mihin sais kaukalon suoraan. Niillä sitten mennään :)
Aluksi mietin, että hommataan uutena kärryt, mutta miksi pistää niihin tuhottomasti rahaa, kun käytetyt ajaa asiansa ihan yhtä hyvin.
 
Täällä on ilmennyt hirmuinen pesänrakkennusvimma! Onko muilla samaa vikaa? On laitettu keittiön ruokaryhmä uusiksi, uutta mattoa ostettu eteiseen ja kaiken kukkuraksi vessa maalattu kaakelimaaleilla ja hankittu sinne uudet kalusteet! Nyt löysin vielä esikoiselle "isojen tyttöjen" sängyn joka himottas hitokseen! Ja sitte haluisin vielä vaihtaa laminaatit meiän makuuhuoneisiin ja lasten huoneeseen tapetitki :dead::grin Tarvittas enää joku joka haluais rahottaa nää mun visiot :wacky::anyone
 
Heh, mä oon aina ollut sisustushullu, aina on jotain pientä laitettava :P Joten joo, koko ajan on jotain suunnitelmia. Odotan vaan, että saain sairaspäivärahat niin pääsee hakemaan kaikki loputkin tilpehöörit vauvalle! Ja kyllä, niihin lukeutuu muutamia sisustuselementtejäkin :D
 
Minä, varsinainen käsityöihme ja kodinhengetär(not), taiteilin tänään tekstiililiiman kanssa samettinauhoja ikean säilytyspussukoihin, kun niissä oli niin rumat....eli mitä täällä tapahtuu?!?
 
Mä en ole tehny mitään. En mitään. Vaunut on paketissa vieläki - en ole edes purkanu laatikkoa. Yhtään vaatetta/tavaraa en ole vauvalle ostanu..
Kyllä mä haluisin mut ku tiän et mies ei viel välitä ni en viitti kiusata. Mielessä on kyllä mitä haluisin ostaa ja mistä, mut on tässä aikaa. Toisaalta, eipä oo tavarat vielä tiellä..
Ja yritetään kyl saada uus kämppäki sitä ennen, nyt ku asutaan 2 kerroksessa eikä oo hissiä, ni toivottas alakerta-/hissikämppä. Vaikka tää on muuten suht täydellinen. Katotaa löytyskö..
 
Täällä miehellä on se pesänrakennus käynnissä. Alko remppaamaan vessaa, pukuhuonetta ja muuntamaan vanhaa kylmiötä kodinhoitohuoneeks :D ite haluisin ostella kaikki loput vauva härpäkkeet mut mies ei ihan vielä anna lupaa.
 
Meillä se on mennyt niin että oma pesänrakennusvietti on vienyt mennessään ja tovin aina keskusteltuani (lukekaa: jatkuvasti toitotettuani) tavaroista mitä on hankittava, olen ne käynyt joko itse ostamassa tai alennusmyyntien verukkeella saanut miehen mukaan ostoksille. :p
Mies on myös ollut ilonen jälkeenpäin kun on huomannut miten olen loistanut onnesta kun olen pikkuiselle saanut jotain (siis oikeesti) tarpeellista ostettua. Happy wife, happy life eikö se niin ollut :grin
Mies ei tosiaankaan tykkää shoppailusta, eli taitaa olla tyytyväinen että minä hoidan sen puolen. Kunhan en mitään "turhaa" osta.
 
En koskaan raahaa miestä mukaan ostoksille ellei ole pakko saada hänen mielipidettään asiaan. Ja silloinkin menemme vain siihen kauppaan ostamaan vain sitä, mitä tultii hakemaankin. En itse ole mikään shoppailufiikki, mutta aina välillä on kivaa pyöriä kaupoilla. Ymmärrän kumminkin hyvin, ettei mies siitä innostu, joten en halua häntä siihen pakottaan. Ei hänkään pakota minua katsomaan kun hän laittelee jotain moottoria ja tekee sille toimenpiteitä mistä en ymmärrä mitään.
Tässä yhteisymmärryksessä minä mietin mitä hommattaan ja millainen hommataan. Kerron kyllä miehelle mitä suunnittelin ja kuulen häntä, jos omaa jonkun mielipiteen. Mutta loppujen lopuksi minä vain menen ja ostan. Sitten laitan vaikka miehen maksamaan ruokaostokset tai ulkonasyömiset, että rahat menisi suht puoliksi. Pinniksenkin olin jo kattonut netistä valmiiksi, sitten vain annoin miehelle osoitteen ja sanoin monelta sänky pitää hakea. Kestiksiä ja vauvan vaatteita olen ostanut kun halvalla tulee eteen. Mies ei mitenkään ahdistu kun vain kerron nopeasti mitä olen ostanut ja laitan kaappiin. Sitten puran innostusta hypistellen vaatteita ja juttelemalla muille niistä:D Kummatkin ovat hyvin tyytyväisiä tähän järjestelyyn:)
 
Itse en myöskään väkisin raahaa miestä kauppoihin kun hän ei tosiaan siellä viihdy. Poikkeuksellisesti halusin hänet mukaan vaunuostoksille, koska hänellä on pituutta sen verran enemmän kuin minulla ja pidin erittäin tärkeänä että vaunut on molemmille ergonomisesti hyvät :)
 
Juu! Meilläkin miekkosen mielipidettä on lähinnä tarvittu vaunujen ostoon. Tästä syystä ne ovat vieläkin ostamatta:D
 
Meilläkin mennyt tavaroiden hankkiminen lähinnä niin että mää oon vaan mennyt ja ostanut ja sen jälkeen näyttänyt miehelle mitä oon hankkinut. Vaan sellaisiin "suurempiin" hankintoihin, kuten vaunuihin ja hoitopöytään, oon kysynyt mieheni mielipidettä. Vaikka ei mun varmaan niihinkään olis hänen mielipidettään tarvinnut kysyä, kun hälle kaikki kelpaa... :p
Ollaan siis nyt hankittu vaunut, hoitopöytä, jonkin verran vaatteita, kylpyamme, jotain hoitotarvikkeita, sit äitiyspakkaus tilattiin ja saatiin jo. Anoppilasta saatiin kassillinen vauvanvaatteita, sit vielä siskoltani saadaan pinnasänky, vaatteita ja kaikenlaista muuta tarpeellista tavaraa (harsoja yms.) Eli aika lailla kaikki tarpeellinen (tai ainakin välttämätön) alkaa olla kasassa. Vanhemmillani on vielä vintillä tallessa meidän vanha kehto, sitä kans hiukan himoitsen jos se vaan mahtuu mukavasti kämppään... :love017
 
Jotenkin hurjaa, että oikeesti kaikki tarpeellinen on ostettuna.
Vaunut vielä maksettava loppuun ja noudettava, muuten kaikki valmiina.

Toki järjestelyä, vaatteiden pesua yms, mutta ei pakollisia ostoksia enää.
Esikoiselta oli kyllä paljon valmiina, niin sen puolesta ollut vähemmän hankintoja :)
 
Onko kenelläkään kokemuksia Emmaljunga city crosseista? Ollaan vähän mietitty niitä pehmeän kantokassin kanssa.
 
Rondine, me ostettiin city crossit. Tosin kokemusta ei vielä ole kun en ole kuivaharjotellut kuin ostotilanteessa, mutta siskon mukaan kevyet työntää ja ei tartu lumi yms renkaisiin.
Voishan tässä heittää koiran kyytiin ja käydä vetäsemässä pienen lenkin :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mekin hommattiin city crossit, ei vielä kokemusta:happy: ihan kevyet työntää ainakin!:)
sitten tarvittais apua kokeneemmilta, eli mitenkäs on töppösten ym hankkiminen? Eli saatiin haalari kokoa 50, mutta siinä on avoimet varpaat ja sormet. Äp:n haalari oli koko 68, jossa sai käännettyä piiloon ne jalka/käsi aukot ( tää nyt kuullostaa varmaan tosi hämärälle, mutta ehkä joku ymmärtää:grin) eli hommaanko vielä kunnon töppöset/tumput, nii ja mitenkäs pipo? Synnytys siis maaliskuun lopussa tai huhtikuun alussa:happy:
 
Muokattu viimeksi:
Pakkauksen haalari on alussa todella iso.
Oli meillä esikoisella +1v käytössä päiväunilla.

Villasukat tai vastaavat kannattaa ainakin olla, toki esim jos kantoliinan tai -repun kanssa ulkoilee, niin tuulenpitävää tarvii.
Vaunuissa ei tarvi töppösiä, tarvittava määrä vaan pussia/jalkapeite :)
 
Ok, eli ei kandee lähtee hankkimaan ensimmäisiksi kuukausiksi pikkusia tumppuja/töppösiä..olihan tossa pakkauksessaki nuo, mutta olivat muistaakseni kans tosi isoa kokoa:happy: villasukkia ja tumppuja kyllä löytyy
 
Eikös just pakkauksessa oo ne tumput ja töppöset JOS tarvii ni ne varmaan käy. Suomen talvesta ku ei tiiä onko huhtikuu kylmä vai lämmin... Ja sitte peittoa viittiä ja villasukkaa ni pärjää rattaissa ja kopassa.niin mä ajattelin ainaki pärjätä. Ellei jostakin löydy / saa ilmatteeks tai halvalla...
 
Takaisin
Top