Hankintoja huhtivauvoille ja mammoille!

Meillä työnantaja ei ole velvollinen hommaamaan äitiysvaatteita:sad001 työvaatteet on firman kautta ja kun ne ei enää mahdu niin käytän sijaisille tarkoitettuja kuteita ja kun ne eivät enään mahdu niin sitte omat....o_O
 
Mä oon pärjänny hyvin normivaatteilla tässä ja viime raskaudessa. Tai no siis paitojen osalta, housut oli kyl pakko hommata äippämallia. Mulla on varmaan 8 kpl sellasia hyvin venyviä pitkiä toppimallin paitoja, joihin on helppo yhdistää sit jotain muuta, ihan normi vaatetta. Noissa paidoissa tota helmaa on niin pitkästi, että se riittää hyvin mahan yli lanteille asti ja ainakin edellisessä raskaudessa pärjäsin noilla loppuun asti. Toivon mukaan nytkin maha pysyy niissä mitoissa, et voi soveltaa tätä pukeutumista jatkossakin.
 
Joo, Nodde. Jos työ vaatii erityisvaatteita esim turvallisuussyistä tai työpaikka tarjoaa vaatteet, tulee työpaikan antaa sulle raskautta varten sopivat vaatteet. Jos sellaisia ei ole, ne pitäisi voida ostaa vaatekaupasta työnantajan piikkiin. Mullekkin annettiin isompia vaatteita niin kauan kuin mahtui. Työasuun kuului vyö, jota vauva raivoisasti potki ja minä valitin. Sitten viimein marssin henkkaan et maukkaan (vaikka muut sitä täällä haukkuu, niin itse olen ollut ihan tyytyväinen:O) ostin parit äippähousut ja vein kuitin pomolle, joka antoi heti rahan käteen. Paita on vaan isompi kuin olen aikasemmin käyttänyt. Se peittää vielä kivasti mahaa kun on sellainen kauluspaita missä se helma on edestä (ja takaa) pidempi kuin sivuilta. Kehotan puhumaan pomon kanssa ja vaan reippaasti valitat, ettei nykyisten vaatteiden kanssa voi tehdä töitä.
 
Pitäneepä käydä vielä pomon juttusilla ja koittaa selvittää:)
 
Kyllä mä sanoisin, että vanupuvulla pärjää huhtikuussa. Näin olen itse ajatellut, vauvahan on vaunuissa makuupussissa ja vällyjen alla, että kuuma taitaa toppapuvussa tulla.
 
Mulla leviää pää näiden kaikkien lastenvaunuvaihtoehtojen kanssa. Vakaa aikomus on hankkia vaunut käytettynä. Toinen asia minkä olen päättänyt, on varusteena isohkot ilmakumirenkaat, koska asutaan maalla ja toiveena olis vaunujen kanssa lenkkeillä sorateillä ja mahdollisessa lumisohjossakin jne. Auton kontti on iso ku laiva, niin menee varmaan vaunut kun vaunut sinne.

Nyt olen katsellut emmaljungan duo edgeä, yksi malli olisi sport crypronite-rungolla, mutta sitten katsoin nettisivuilta sen painavan melkein 2 kg enemmän kuin muut vastaavat rungot. Jaksanko minä semmosia rohjoja nostella takakonttiin?? osaako kukaan sanoa, onko Oran vaunuista mihinkään? vaikuttavat äkkiseltään ominaisuuksiltaan melkein samanmoisilta kuin kalliimmat kumppaninsa. Entäs Brion ja Emmaljungan erot, onko kokemuksia?

Käytiin miehen kanssa parissa liikkeessä katselemassa vaunuja, mutta myyjät eivät joutaneet silloin palvelemaan meitä eikä maltettu jäädä vuoroamme pitkäksi aikaa odottelemaan. Lähinnä siis katseltiin ja vähän lykittiin edes takaisin paria mallia. Minä oisin olettanut mieheltä vähän teknisempää otetta katselmukseemme, nyt se lähinnä tyytyi katselemaan "sellaisiahan ne". Auta armias jos ois oltu autokaupoilla tai työkaluja ostamassa :D itse kun pohdin painoa, miten helposti koppa irtoaa, miten säädetään ja kasataan jne.
 
Kaverilla on ora jovit, ilmakumirenkailla. Tosi näppärän tuntoiset ovat, eivät ole moittineet. Kulkevat sorateillä, lumessa jne.
 
Mä taas oon tuskaillut hm:llä kun kaikki mammavaatteet tuntuu liian isolta! :D Ja mun maha on oikeesti jo suht hyvän kokoinen. Yhdet koon 34 farkut pysyvät päällä, mutta kaikki muut roikkuvat. Paitoja mulla on muutama koossa S, mutta ne on aivan järkyttävän isoja joka suunnasta! Enkä mä nyt mikään pakkasen raiskaama pulkannaru kuitenkaan ole. Toki käytän hm muutenkin xs-s kokoa.
Ja ainakin Kärkkäiseltä löytyy Mamaliciouksen vaatteita! Sekä Lahdesta, että Ylivieskasta :) Niilläkin vaan koot tuntuu hirveen isoilta meikäläisen päällä.

Täällä kans tuskaillaan kärryjen kanssa. Käytettynäkin löytyy ihan hyväkuntoisia ja kivoja brioja ja emmaljungia, mutta vuoden vaihteessa vois uudetkin saada edullisesti...
 
Löysin nyt Fb:n Vauvanvaatekirppikseltä (olen ihan koukussa siihen!) Polarn O.Pyretin windfleece- haalarin, toivottavasti se on tarpeeksi lämmin huhtikuun lopulla. Vaunuihin tietty sitten makuupussia yms. myös.

Vaunuasia myös mietityttää, onko kukaan ostanut/harkinnut Brio Go:ta tai Go Nextiä? En ole vielä päässyt liikkeeseen niitä testaamaan, mutta netin perusteella houkuttaa... :excited001
 
Nyt on ekat vaatteet meidänkin pienelle ostettu. Kaveri soitteli Myyrmannin Anttilan loppuunmyynnistä - kaikki vaatteet ymmärtääkseni -40% - et mitäs väriä ja kokoa sais olla :)
 
Mä oon monesti miettinyt alkavani taistelemaan toukkapussia, mutta en oo vielä innostunut tarpeeksi.. :grin Ku en oo mikää käsityöihme. Mut kai nyt yhen pussukan sais väsättyä.
Se toukkapussi pitää ehdottomasti tehdä. Ihana! Ei se niin vaikea ole. Itse en oo koskaan ostanut yhtäkän mammavaatetta. Raskaudet on menty leggareilla ja mekoilla ja pitkillä neuleilla. Katsokaa uudesta Elle-lehdestä mamimuotivinkkejä stylisti Salli Raesteelta. Mun makuun! Ja sukkiksista jos jää ruma raita masuun niin stay-upit vaan rohkeasti kehiin!!! :-)
 
Naapurissa kiroillaan Oran vaunujen huonoutta, mutta omakohtaista kokemusta ei ole. He ostivatkin 1,5-vuotiaalle sitten britaxit tilalle kun meni hermo lopullisesti kuulemma...
 
Vissiin ainakin joissain Oran tuplissa on huono se ratasosa, ei ole hyvä asento lapsella istua. Vaunukoppa hyvä. Mutta juu spekulointia tämäkin vain, minullakaan ei ole omakohtaista kokemusta..
 
Meille tulee Emmaljungat neljällä ei kääntyvällä renkaalla, uutena tai käytettynä. :wink
 
Itse ostin kanssa vaunut käytettynä, koska pahimmassa tapauksessa joudun myymään ne vuoden käytön jälkeen. Eli eipä olisi ollut järkevää ostaa uusia. Löysin melkein uudenveroiset vaunut, niissä ei ole renkaatkaan juuri kuluneet. Eli käytettynä voi löytää tosi hyvät ja halvalla. Me päädyttiin Emmaljungiin, koska menevät missä vaan. Monet sanovat niitä tukeviksi (esim. koiranulkoiluttajat) ja kestävät kuulema kaikki lapset. Tämä siis toki näkyy painossa ja koossa, mutta ainakin itse 50-kiloisena jaksan nostaa ne takakonttiin. Kävin katsomassa liikkeessä Emmaljungan Viking -vaunuja ja en tykännyt eli merkin sisälläkin eroja. En myöskään tykännyt hinnasta, kun meille suunniteltu paketti olisi maksanut 1250e. Sitten tietysti vanhemmissa vaunuissa ei ole niin paljon muoviosia, mutta löytyy niitä hyviä myös uusista. Eli en millään tavalla ole uusia vaunuja vastaan, voi olla että semmoiset vielä tulevat tähänkin taloon.
 
Me ostettiin käytettynä emmaljungat citycross-rungolla, tykkään!:happy093
 
Me tilattiin Oran nettisivuilta Jovi Air vaunut. Ensin oli tarkoitus hankkia käytetyt, mutta sieltä löytyi hyvällä tarjouksella vaunut, niin hankittiinkin sitten uudet. Vielä ei oo niitä käytetty, kun pikkuinen odottelee vielä huhtikuuhun asti masussa (ellei päätä sitten tulla etuajassa maailmaan), mutta vaikuttavat erittäin hyviltä ja laadukkailta. :)
 
Ostettiin ennen joulua fb:sta uudet new trend anmar fox yhdistelmävaunut. Olivat kuulemma ostaneet veljen muksulle, mut olivat olleet väärän väriset (harmaa mustat). Tuntuvat todella käteviltä, sillä menee helposti kasaan ja on isot ilma täytteiset renkaat. Oli helpompi hommata yhdistelmävaunut ku erikseen, eikä sillä värillä ole väliä ainakaan mulle. Ostettiin myös turvakaukalo valmiiks, tosin käytetty mut on ollu yhdellä vauvalla ja on kolaroimaton. Vauva vaatteita en oo uskaltanut ostaa kauheasti enempää ku ei tiiä minkä kokoisena vauveli syntyy. Omat housut on alkanu kiristämään, vkoja nyt 23 + 4. Niin pitkälle meen omilla vaatteilla kun pystyy.
 
Täällä kans meinas tulla hulluksi vaunuvalintojen kanssa kun ei osaa ehkä ajatella mikä on tärkeää. Mutta mm. siskon neuvojen saattelemana nyt on Emmaljungan City Crossit odottamassa, värissä en antanut tuumaakaan periksi on käytännöllinen tai ei. Halusin Charlestonit ja ne myös löytyi, käytettynä mutta puhdistuksen jälkeen kuin uudet!
Lisäksi on valmiina kaukalo+telakka ja suloisin ikinä ensisänky :Heartred.

Itelle oon ostanut H&M parit mammafarkut, parit leggarit, puseron ja mekon. Leggareissa otin ekaks sovittamatta xl:t kun tottunu ettei ikinä mikään mahu. No niissähän oli 20 senttiä liikaa lahkeissa ja 10 mahassa :) ehkä sit viimeisillään voi käyttää... L:t on ihan ok ja pysyy hyvin mahan päällä. Painoa ei oo tullu yhtään lisää (tai no pitää tarkistaa pyhien jälkeen..), mutta vatsan muoto on muuttunut. Onneks puseroiden osalta käy mitä kaapissa on, on kyllä niin heikosti tullut kaupoilla vastaan eikä ainuttakaan hyvännäköistä. Tuo H&M pusero menee hyvin toimistotöissä, ihan siisti peruspaita rypytysnauhoilla.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top