Hankinnat

Nelenia myy mulle tylsät harmaan ;D itse olen taas harmaan värisenä emmoja katsellut ;)
Ostatte sit uudet :D

Nelenia, pistä istuinosa myyntiin ja osta toisen värinen tilalle ;) sen takia mäkin ostin osissa, että sain haluamani rungon ja mieleisen värisen istuinosan :)

Olishan tuokin tietty yks vaihtoehto. Eiköhän kuitenki mennä noilla samoilla. Hyvin oon pystynybkuitenki jo melkeun kolme vuotta elämään ton värin kanssa. :laughing002

Meillä on oikeastaan kaikki valmiina, paitsi jos on poika. Sitten täytyy hankkia uusia vaatteita :D . Turvakaukalo jää vauvalle ja isommalle ostetaan uusi istuin, meillä on kahdet vaunut (toiset vanhemmilla) toiset on vähän paremmat mutta toiset (kunert silver) vaunut aion pistää myyntiin. Meidän täytyy kuitenkin ostaa sisarusrattaat joten oon katsonut britaxin sisarusrattaita, niihin saa myös meidän turvakaukalon kiinnitettyä joten sinänsä tosi kätevät. Ja tietysti sänky täytyy ostaa isommalle, en nää järkevänä ostaa toista pinnasänkyä (joka meillä tuli muutenkin käyttöön vasta 6kk ikäisenä kun neiti alkoi pyöriä niin paljon sängyssä joten pinnasänky on meillä nyt yhdistetty meidän sänkyyn, jotta tilaa on enemmän) niin on parempi ostaa suoraa lasten sänky toiseksi sängyksi.

Onko joku jo innostunut ostamaan äitiysvaatteita? Mulla kävi mielessä, että pitäisi ratsata varastosta äitiysvaatteet läpi ja katsoa, missä kunnossa ne on, ja tarvitseeko jotain lisää. Ainakin pehmeämmät rintsikat täytynee kohta kaivaa esiin.

Mie toivon että talvitakkia ei ainakaan tarvisi ostaa :D

Muuta en ole edes tajunnu miettiä vielä..

Mulla on onneks ennestään semmonen vyöllä suljettava villakangastakki niin ei tarvinnu mitään äitiystakkeja ostella. La oli joulukuussa niin se viimesilläänkin oleva maha mahtu sen alle.

Mun päänvaiva on nyt nuo sisarrattaat, tarttis semmoset jotka menee näppärästi kasaan olis kevyet ja olis siedettävät käyttää hiekkateillä, mutta samalla käänytis näppärästi.

Mulla on äitiysvaatteista osa ollut vielä käytössäkin.. Sitä aikaa odotellessa, että voi pukeutua kivasti eikä kompromisseihin :D

Keväisen raskauden jäljiltä oli kaikenlaista pientä: turvakaukalo, sitteri, vaatetta jne. Koska kkm oli mulle niin hemmetin kova paikka, luovuin suurimmasta osasta. Mulle jäi kassillinen unisex-vaatteita ihan pienelle ja mammavaatteita muutamia. Lisäksi mulla on kaksi kantoliinaa, jotka aikanaan hommasin töihin esittelyä varten.

Meillä on tallessa ihan kaikki. Halpaa ja ekoa, mutta tylsää. Paitsi turvakaukaloa ei ole, oli aikanaan lainassa. Rattaitakin on kahdet, kesä/matkamalli ja talvi/hyökkäysvaunumalli, mutta haaveilen, että vauva-ajan jälkeen myyn molemmat ja ostan vielä jotkut kivat all-year-round-kärryt.

Muuten menee enemmän isojen hankintojen puolelle; auto vaihtui jo farmariin ja uutta kotia täytynee katsella muutaman vuoden sisään. Ja kuivausrumpu, nyt loppuu kyllä pyykkinaru kesken.

Käytän paljon hameita, ja osassa on joustava vyötärö. Eiköhän näillä nyt joku kuukausi vielä pärjätä.

Ai niin noi äitiysvaatteet, niitä täytyy munkin hankkia vaikka on kaikki aikaisemmat tallessa vielä. Edellinen raskaus osui enimmäkseen kesälle niin mulla on lähinnä t-paitoja, toppeja ja caprihousuja. Kahdet pitkät housut löytyy ja yks huppari, niillä ei ehkä pärjää talven yli. Yritän taas käytettynä löytää mahdollisimman paljon. Vielä mahtuu normivaatteet päälle, mutta täytyy varmaan tehdä piakkoin inventaarioo mitä sitä oikein tarviikaan.

Mäkin haluaisin violetit vaunut :love7
Oon myös miettinyt että jos hankkisi aluksi kevyet matkarattaat mihin saa vaunukopan, mielellään kokoontaittuvan ja sitten talveksi jykevämmät rattaat kun vauva on jo isompi eikä välttämättä vaunuja enää tarvitse... :happy090

Mua hirvittää että joudun hankkimaan jonkun äitiystakin. Palelen helposti niin en usko että millään pelkillä villapaidoilla pärjään... Tai sitten jos löytäisin sen mallisen takin missä olis leikkaus rinnan alla. En kyllä usko että muuten tulisin käytänään sen mallista takkia. :confused013

Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: iLa
Mua on kovasti ruvennut kiehtomaan kehto. Huonoja puolia siinä on lyhyt käyttöikä, mutta sellainen olis mun mielestä niiiiin suloinen! Onko teillä kokemuksia kehdoista?

Muakin houkuttaisi kehto mutta oon miettiny että alkuun käyttäisin äitiyspakkausta :)

Meillä oli esikoisella sellanen Tiny love rocker napper-sitteri, mistä sai kehdon. Sellasen aion tällä tulevallekin hommata. Tosin varmaan sen uudemman version missä on kuomu. Esikoinen nukkui ensimmäiset 6kk kaikki päikkärit siinä.

Mäkin ajattelin käyttää ensisänkynä äitiyspakkauksen laatikkoa. Meidän makkariin ei pinnis edes mahdu, ellei ota toista yöpöytää pois.

Minä myin toisen lapsen jälkeen suurimman osan vauvatarvikkeista, joten hankintoja riittää :) Vaatteita oon viimeset 1,5v keränny kirppareilta ja niitä on kertyny puolikas äp-laatikollinen. Vain ylisöpöt oon uskaltanu ostaa mut viimeseen vuoteen kun ei vauvaa kuulunut, niin jäi ostelu vähemmälle. Nyt uskaltaa taas kirpparilta ostaa, jos jotain löytyy :)

Turvakaukalo ja vaunut taitaa olla tärkeimmät hankinnat. Turvakaukaloa en oo tutkinu tarkemmin, mut vaunut haluan Emmaljungat! Aiemmin meillä oli Brio Kombit ja nekin oli tosi hyvät, mut Emmaljungat miellyttäisi nyt enemmän silmää ;) Duo Edgejä oon kuolannut netistä. Nuoremmalta meillä on jäljellä Emmaljunga Scooterit ja ne on parhaat, mutta nehän on vasta 6kk isommalle ja me käytetään niitä sitten matkarattaina.

Auto kai se olis sitten kallein investointi :) Pitäis päivittää kakkosauto isompaan, että mahtuu kolme turvaistuinta takapenkille.

Äitiysvaatteita minulla on jemmassa pari edellisista raskauksista ja muutaman topin ehdin tilata maaliskuussa ennen kuin raskaus osoittautuikin kemialliseksi. Minulta löytyy talveksi villakangastakki, jossa leikkaus rinnan alla ja alaosa pussimainen. En oo pitäny sitä 5v, mut sillä silmällä säästäny, jos joskus talvella olisin raskaana :) Housuja joutuu ostamaan muutamat kunhan maha kasvaa.

Jaa jaa, mitähän sitä tarvii. Esikoisesta on vielä suurin osa tarvikkeista tallella. Turvakaukalo pitää ostaa, kun vanha laitettiin eteenpäin. Vaunuina on Brion Happyt jotka on edelleen esikoisella rataskäytössä. Vaatteista oon säästäny vaan kaikkein mieluisimmat ja nekin on tällä hetkellä kaverin vauvalla käytössä. Palautuvat sieltä meille aikanaan. Myös vaipat meillä kiertää parin ystävän kans, joten pikkuvaippoja saadaan varmaan kavereilta. Mulla on ollu vauvalle sopiva, ohuin kantoliina myynnissä, mutta nyt en taidakaan sitä myydä, paitsi jos päädyn ostamaan jonkun ihanan vauvaliinan sen tilalle :)

Meidän pitäis vaihtaa auto. Se on suurin hankinta. Ei riitä henkilöautossa paikat enää tälle tulokkaalle.

Takaisin